Bass One 02.08.2022 13:41:02 | |
---|
Halpiskitarani (HB strato) etumikki pimeni juuri. Todnäk ongelma on surkeissa juotoksissa. Se sai kuitenkin sopivasti miettimään mikkien (ja muun elektroniikan) päivittämistä parempiin, sillä muuten kitara pelittää säätöjen jälkeen mainiosti. Koska kitara on halpa ja (baistina) oma kitaramikkien tietämys aika vähäinen, kaipailisin suosituksia kohtuuhintaisiksi straton vintagehenkisiksi mikeiksi. En hae siis mitään tulikuumia tai butiikkicustom mikkejä. Omat musiikilliset intressit saundipoliittisesti on jossain Eric Johnsonin maisemissa. "Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?" |
Gary Enfield 02.08.2022 14:05:16 | |
---|
Eric Johnson -setti näyttäis tompalla olevan 222€. |
JuSu 02.08.2022 14:55:54 (muokattu 02.08.2022 14:57:03) | |
---|
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
McNulty 02.08.2022 15:20:04 | |
---|
Wilkinsonin mikkejä saa edullisesti SP-Elektroniikasta. https://www.spelektroniikka.fi/p329 … tti-valkoinen-ruuvit-mukana-fi.html Suosittelen myös poimimaan M.Netin torilta käytettyinä. Joku on saattanut esim. ostaa Tokain japanilaisen ST-mallisen skeban ja vaihtaa siitä mikit parempiin. Voivat olla AlNiCo V magneeteilla ja esim. 10-15€/kpl. Eli ehdottomasti väijymään myös muusinetin toria :) moving in stereo |
dropD 02.08.2022 16:08:00 | |
---|
Uraltonen teettämät mikit (UT Guitar parts) on ollut kyllä hyvin positiivinen kokemus. Valmiita settejä sekä yksittäisiä mikkejä erilaisella outputilla. Hintaluokka hyvin kohtuullinen. Setit 59€ yksittäisiä 15-20€ Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
jkiva 02.08.2022 16:11:24 (muokattu 02.08.2022 16:12:08) | |
---|
Omaan makuun toistaiseksi paras Straton mikki on Uraltonelta Wil-series. Ei oo hinnalla pilattu. https://uraltone.com/soitinrakennus … aton-mikrofoni-valkoinen-kaula.html Tykkään etenkin ton tallamikistä. Yleensä Straton mikit on ihan liian kirkkaita ja riipiviä omaan korvaan, etenkin jos on perinteinen kytkentä ja tallamikki ilman tonea. Tuo Wil toimii jopa siinä ilman jääpiikki-efektiä. Squier Classic Vibe 60s eli käytännössä Toneriderin Classic Blues pääsi omassa vertailussa aika lähelle tuota, mutta ne oli vähän kirkkaammat. Keski ja kaulapaikkaan kelpuutin, mutta tallamikiksi jäi tuo Wil. Kannattaa kokeilla ennen kun tyrmää pelkän hinnan ja nimen perusteella. Jos et tykkää niin mää voin ostaa vaikka pois. :-) |
Bass One 02.08.2022 20:43:55 (muokattu 02.08.2022 20:44:28) | |
---|
Oikein hyviä vinkkejä, kiitokset. Pitääkin tutustua noihin Toneridereihin tarkemmin. Niissä hinta on aika sopivalla tasolla ja ainakin eri kommenttien perusteella myös saundipuoli. Pure Vintage, Alnico II ja City Limits vaikuttaa houkuttelevilta. Myös Uraltonen mikit oli positiivinen ylläri ainakin hinnan suhteen. Harmittavasti siellä on vaan UT mikkejä ylikäämittyinä versioina ja perusversiot loppu. Omaan halpisteleen näitä voisi kuitenkin istuttaa, sillä niitä oli. Ja toki jos vielä jotain muita hyviä ehdokkaita on olemassa, niin otan vinkkejä mieluusti vastaan. Sitten on vielä oma juttunsa mitä potikkaa, konkkaa ja kytkintä istutetaan konehuoneeseen. "Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?" |
JohnnyLee 02.08.2022 22:22:24 (muokattu 02.08.2022 22:25:51) | |
---|
Kokonainen Fender TexMex mikkipleksi esim. Thompalta hintaaan 149e. Minun puukorville ainakin soundaa tuohon hintaan erittäin mukavasti ja tarvittaessa myös potkua piisaa. Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä! |
p130 02.08.2022 23:24:00 | |
---|
JohnnyLee: Kokonainen Fender TexMex mikkipleksi esim. Thompalta hintaaan 149e. Minun puukorville ainakin soundaa tuohon hintaan erittäin mukavasti ja tarvittaessa myös potkua piisaa. Tuskin menee Bentoniin aivan suoraan. Mutta laatuosaa valmiiksi kasattuna, helppo siirtää toiseen pleksin. Itse katselisin Torilta jonkun laatumerkin setin. Ei noissa vintagemeininkisissä stratomikeissä ole niin isoja eroja keskenään, että mitään merkittävää niiden välillä voisi löytää ilman isoa kamarumbaa ja korvan harjaantumista... ;/ Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
BigPapa 02.08.2022 23:55:14 (muokattu 03.08.2022 00:12:33) | |
---|
|
jkiva 03.08.2022 08:21:24 | |
---|
BigPapa: En välttis lähtis HB:tä parantelemaan, tulee hintoihinsa noinkin halpaan alkaa kasata modia modin päälle. Eikä siitä nyt modattunakaan saata sitä Eric Johnson sointimaailmaa saada ilmoille. Jaa miksei jos runko ja kaula on OK? Monessa Bentonissa on. About 99% sähkiksen soundista tulee kuitenkin mikeistä, jos vahvistinta ja kaiutinta ei huomioida. Tuskinpa kukaan kultakorva kuulee onko joku biisi soitettu Bentonilla vai Fenderillä. Jos hyvän Bentonini aihio, niin pienellä upgreidauksella saa varsin hyvän kitaran alle puolella hintaa siitä Meksikon Fenderistä. |
Bass One 03.08.2022 08:38:08 | |
---|
Itseasiassa mulla oleva melko uusi Harley Benton ( https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_62cc_mn_charcoal_frost.htm) on todella hyvä. Toki häviää yleisessä tasossa ja etenkin hardwaren osalta kalliimmilleen, mutta puut on hyvät, paahdettu todella hyvän tuntuinen kaula ja omien säätöjen jälkeen oikein pätevä soittopeli. Riittävän hyvä tällä hetkellä minulle stratojen osalta. Ja mainittekoot, että minulla on samaa sarjaa oleva tele, joka on vähintään yhtä hyvä. Toki hyvä on suhteellinen käsite. Itselle onkin oikeastaan ollut asennekysymys / -muutos hyväksyä henkisesti tällainen hintalaatusuhde, sillä olen omistanut mm. yli 4000€ bassoja, 1400€ road worn teleä, jne. Kyllähän se kieltämättä mietityttää laittaa 175€ kitaraan esim. 115€ mikkejä (Tonerider) saati kalliimpia, mutta juuri noissa (115€) hintamaisemissa ja kitaran muuten ollessa oikein jees, katson, että itselleni se on vielä puolusteltavaa. Ja samallahan tämä on hauskaa harrastusta opetella ja säätää kamojen kanssa etenkin kun näiden halpisten kanssa ei ole mitään pelättävää jos menee persuksilleen. Eikun takkapuiksi ja uuden ostoon. Anyway, tämä ketju olikin mikeistä eikä Harley Bentoneista, mutta juuri siksi haussa onkin kohtuuhintainen mikkisetti (ja elektroniikka). "Taasko sulla on jotain uutta? Paljonko maksoi? Eihän noi mahdu enää mihinkään. Mihin noita kaikkia oikein tarvii? Eiks olis ollut tärkeämpää vaikka ostaa jotain ruokaa?" |
jkiva 03.08.2022 08:49:37 | |
---|
Bass One: Itseasiassa mulla oleva melko uusi Harley Benton (https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_62cc_mn_charcoal_frost.htm) on todella hyvä. Hienon näköinen peli ja varmaan ihan perus-OK kun ei ole sitä ihan halvinta sarjaa. Toki hyvä on suhteellinen käsite. Jeps! Kyllähän se kieltämättä mietityttää laittaa 175€ kitaraan esim. 115€ mikkejä (Tonerider) Kuten tossa aiemmin jo tuli esiin niin Squierin Classic Vibe sarjan mikit on Toneriderin tekemiä, vissiinkin kaikki. Joskus noita pyörii täällä myynnissä, niin voi saada Toneriderit puoleen hintaan. :-) |
abassimo 03.08.2022 09:25:02 | |
---|
jkiva: Jaa miksei jos runko ja kaula on OK? Monessa Bentonissa on. About 99% sähkiksen soundista tulee kuitenkin mikeistä, jos vahvistinta ja kaiutinta ei huomioida. Tuskinpa kukaan kultakorva kuulee onko joku biisi soitettu Bentonilla vai Fenderillä. Jos hyvän Bentonini aihio, niin pienellä upgreidauksella saa varsin hyvän kitaran alle puolella hintaa siitä Meksikon Fenderistä. Kannattaako sellaista halpista modata kauheesti (ainakaan kallimmilla osilla), kun modausten hinnalla saa kohta jo Fenderiä ostettua. Jos ei uutena niin käytettynä. |
abassimo: Kannattaako sellaista halpista modata kauheesti (ainakaan kallimmilla osilla), kun modausten hinnalla saa kohta jo Fenderiä ostettua. Jos ei uutena niin käytettynä. No mutta jos kerran soitin on jo hyppysissä ja itse kuitenkin ne mikit vaihtaa? Ei siinä hirveästi hintaa tule lisää ellei nyt sitten jotain Sheptoneja tai jotain muuta silkkimunien hehkutuksia ala tilailemaan. Ei sillä hinnalla kannata mitään käytettyjä fendereitä kyttäämään, noi nykyiset Bentonit on ihan päteviä soittimia. My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
JuSu 03.08.2022 09:52:20 | |
---|
elon arska: No mutta jos kerran soitin on jo hyppysissä ja itse kuitenkin ne mikit vaihtaa? Ei siinä hirveästi hintaa tule lisää ellei nyt sitten jotain Sheptoneja tai jotain muuta silkkimunien hehkutuksia ala tilailemaan. Ei sillä hinnalla kannata mitään käytettyjä fendereitä kyttäämään, noi nykyiset Bentonit on ihan päteviä soittimia. Heheh, vahvasti samaa mieltä. Lisäksi se modaaminen voi olla ihan kivaa askartelua ja ajanvietettä, jos sellaisesta tykkää. Palaan vielä noihin mikkeihin, mainitut Uraltonen UT Parts -mikit näyttäisivät olevan Artecin tuotteita. Mulla on palatelessä moinen UT kaulamikki ja lootassa vielä rails -tyyppiset tallamikit teleen ja stratoon. Ihan päteviä keloja kaikki. Täällä nähtiin taas tämä palstalle ominainen ylilyönti, kun budjettiosastoa kyselleelle alettiin ehdottaa tonnin panostusta uuteen kitaraan ja huippumikkeihin. Hyvää informaatiota toki ja varmasti sille tonnille olisi siinä esitetyssä vaihtoehdossa vastinetta, mutta kun sitä ei kysytty. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
jkiva 05.08.2022 08:17:53 | |
---|
|