Mösjöö 10.02.2022 13:42:35 | |
---|
Ihana video. Kiitos tästä. |
Epämuusikko 11.03.2022 12:59:44 | |
---|
Kuulin huhuja että F-Musiikki droppaa Vaterin kokoelmistaan. Ensin Aquarian, nyt tämä. Millä helvetillä mä nyt soitan? LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Duro 12.03.2022 15:34:38 | |
---|
Epämuusikko: Millä helvetillä mä nyt soitan? Tunteella ja taidolla. Prönts. |
tml 12.03.2022 17:15:30 | |
---|
Epämuusikko: Kuulin huhuja että F-Musiikki droppaa Vaterin kokoelmistaan. Ensin Aquarian, nyt tämä. Millä helvetillä mä nyt soitan? Hmm, Vaterit oli tarjouksessa viimeksi kun kävin F:ssä. Pitää sitten varmaan kapulatkin ruveta tilaamaan ulkomailta. Täällä on kyllä aina ollut huono valikoima vaahterakapuloita... |
Epämuusikko 12.03.2022 18:38:14 | |
---|
tml: Hmm, vaahterakapuloita... Nimenomaan tämä. kun on käsi vaahteralle tottunut, niin vaikeaksi menee muiden puiden kanssa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kimd 13.03.2022 11:06:06 | |
---|
Epämuusikko: Nimenomaan tämä. kun on käsi vaahteralle tottunut, niin vaikeaksi menee muiden puiden kanssa. Olen just itse totutellut pois vaahterasta, ei siinä suurempia ongelmia ollut Ei irtoa |
Piepe 21.03.2022 14:27:34 (muokattu 21.03.2022 14:27:54) | |
---|
Olen tuskaillut samaa. Power Sound ja St. Paul's Sound on tietääkseni ainoat joista enää saa Vateria. Ainakaan LA 5A:ta. Vaihtanen tyystin Balbexiin (paikallinen paja myy, mikä on tietty kiva). En muista olenko soittanut vaahterakapuloilla. Mikä niissä on juju, tatsi? Ite oon tyytynyt hikkoriin jo vuosia. Sitä ennen soitin tammikapuloilla, tykkäsin "sitkeydestä", en muista miksi vaihdoin. Vilkaisin nyt tammikapuloiden hintoja, tähtitieteellisiä. Vai siksikö alunperin vaihdoinkin. Pitänee joka tapauksessa tilata parikymmentä paria varastoon ennen kuin hintojen nousu sotkee tämänkin asian. |
Kefiiri 22.03.2022 08:37:14 (muokattu 25.03.2022 10:19:27) | |
---|
Mun mielestä vaahterakapulat ovat kevyempiä ja huokoisen tuntuisia muihin verrattuna, mutta kai niissäkin voi olla eroja. Myös pintakäsittelyssä, joka vaikuttaa siihen näppituntumaan. Mieluisimmat kapulat ovat ehdottomasti olleet juuri vaahteraa. Soitan niin hiljaa että kapulat eivät mene päreiksi vaan poistuvat käytöstä katoamalla soittotilan entropian sekaan. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 27.04.2022 15:40:58 (muokattu 27.04.2022 15:43:41) | |
---|
Kiinnitin pienen rätin virvelini rungon sisälle. Yhdelle lugivälille, eli ei todellakaan vuorattu kauttaaltaan. Tähän mennessä yhdellä keikkapaikalla kuulostanut hieman kummalliselta, mutta tänään isossa salissa kuulosti aivan hämmentävän syvältä, vaikka on vain 5,75" syvä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 28.04.2022 10:11:57 | |
---|
Tästä ratkaisusta olisi kiva nähdä kuva, en oikein tajunnut. Rätti ei koske kalvoihin? En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 28.04.2022 22:12:38 | |
---|
Kefiiri: Rätti ei koske kalvoihin? Juurikin näin. tänään treeneissä äänimies pyysi kiristämään virettä, vaikka se oli mielestäni jo nippa nappa medium-miinus :p LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
hollmi-5 29.04.2022 07:45:18 | |
---|
Epämuusikko: Juurikin näin. tänään treeneissä äänimies pyysi kiristämään virettä, vaikka se oli mielestäni jo nippa nappa medium-miinus :p Äänimiehet usein pyytävät nostamaan virettä, vaikka se omalle pallille on itselleen oikein, niin ilmeisesti ulostuleva kuulostaa matalammalta, kuin itse ajattelee. Oman bändin äänimiehen johdosta olen siirtynyt ohuempiin haitsuihin, rumpujen sisäiseen mikitykseen, ehjään bassorummun resokalvoon ja kireämpiin vireisiin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 27.05.2022 11:45:27 | |
---|
hollmi-5: Äänimiehet usein pyytävät nostamaan virettä, vaikka se omalle pallille on itselleen oikein, niin ilmeisesti ulostuleva kuulostaa matalammalta, kuin itse ajattelee.
Mulle käy noin helposti tomarien kanssa varsinkin nauhoittaessa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 31.07.2022 11:33:33 (muokattu 31.07.2022 13:02:40) | |
---|
Niin kätevä kuin basariin kiinnitetty modattu optimounttipatenttini on, en oo saanu Slingerlandin etutomistani oikein sustainia, kun kokeilemani Optit ovat aika raskaita. tämänhetkinen kiinnikkeeni kulki vissiin nimellä Opto, ja joistain niistä sanotaan materiaalin olevan alumiinia, mutta en usko. Niin kauan kunnes löydän jostain aidon uusimman Gaugerin RIMSin niin pysykööt tämä viritys pois. Heivasin siis optimountit niin basarin kuin etutomarin kyljistä pois ja korvasin ne DW:n virvelitelineellä jota saa vaakasuunnassa enemmän sivuttain. Pikku miinus siitä, etten nyt saa rumpua kovin alas (telineen keskikiristin tulee aika alas), mutta saanpahan rummun suhteessa basariin tarpeeksi lähelle keskikohtaa. Laitoin jonkinsortin pakkausmuovia telineen muovien päälle ja iskin tomarin siihen. Sustain tuli takaisin. Hallelujah. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko: Laitoin jonkinsortin pakkausmuovia telineen muovien päälle ja iskin tomarin siihen. Sustain tuli takaisin. Hallelujah. Hyvä idea. Sustain tuntuu aina olevan sitä parempi mitä vapaammin pönttö lepää paikallaan. Sehän on sitten toinen juttu että tarvitaanko äärimmäistä sustainia. Välillähän rumpuun teipataan tavaraa soinnin lyhentämiseksi. Mutta ehkä roikottamisesta johtuva lyhentynyt sointi kulostaa jotenkin huonommalta kuin tietoisesti tehty demppaus, Voisikohan olla näin? Roikkuvaa tomia joutuu virittämäänkin uudestaan. Jos sen on ensin laittanut soimaan vapaana hyvin niin vire muttuu kun pönttö ripustetaan roikkumaan. Ainakin omissa rummuissa olen huomannut tämmöistä. En ole musiikin asiantuntija. |
Tom Miking 01.08.2022 08:16:17 (muokattu 01.08.2022 09:02:59) | |
---|
Kefiiri: Hyvä idea. Sustain tuntuu aina olevan sitä parempi mitä vapaammin pönttö lepää paikallaan. Henk.koht. oon saanut parhaimman sustainin laittamalla rimssin tomin alavanteen puolelle. Ideaalisin varmaan olisi jos ne rummut saisi jotenkin levitoimaan. Sehän on sitten toinen juttu että tarvitaanko äärimmäistä sustainia. Välillähän rumpuun teipataan tavaraa soinnin lyhentämiseksi. Toisaalta sitä sustainia on helpompi lyhentää kuin pidentää eli ns. liian kanssa pärjää paremmin. |
Weetoz 01.08.2022 09:21:56 | |
---|
Kefiiri: Roikkuvaa tomia joutuu virittämäänkin uudestaan. Jos sen on ensin laittanut soimaan vapaana hyvin niin vire muttuu kun pönttö ripustetaan roikkumaan. Ainakin omissa rummuissa olen huomannut tämmöistä. Jep, olen tehnyt saman havainnon viimeeksi toissapäivänä, kun piti äänittää muutamaan biisiin rummut. Parhaaseen lopputulokseen pääsee etutomin kanssa, kun virittää ensin vapaana, ja sitten vielä viimeinen hienosäätö sen jälkeen kun se on takaisin kiinni setissä. Eihän se iso ero ole, mutta sen verran kuitenkin, että ainakin studiohommissa viritän tuolla tavalla. |
Epämuusikko 01.08.2022 09:38:11 | |
---|
Tom Miking: Toisaalta sitä sustainia on helpompi lyhentää kuin pidentää eli ns. liian kanssa pärjää paremmin. Tämä. Lähimikitykseen nyt on kahdessa kys. setin kolmesta tomarista sustainia jo "liikaa", mutta liian kanssa pärjää, enkä muutenkaan suosi tuolla setillä tomarien lähimikittelyä. Jazzhommissa liika on oikeasti liikaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Jucciz 20.08.2022 00:07:07 | |
---|
Ootteko muuten huomannu, että esim. Thomannilla ainakin Zildjianin pelteihin on tullut roimasti lisää hintaa? Puhutaan siis oikeasti 15-25 prosentin korotuksista tuotteesta riippuen ihan muutaman viikon takaiseen. Toki maailmantilanne vaikuttaa: valmistaminen ja kuljettaminen on kalliimpaa kuin koskaan. Esim. K Constantinople 22" Medium sekä Medium Thin Low hulppeat 764 euroa tai 14" haitsut 799 euroa. Aika jyrkkää! :O |
hollmi-5 20.08.2022 08:48:47 | |
---|
Jucciz: Ootteko muuten huomannu, että esim. Thomannilla ainakin Zildjianin pelteihin on tullut roimasti lisää hintaa? Puhutaan siis oikeasti 15-25 prosentin korotuksista tuotteesta riippuen ihan muutaman viikon takaiseen. Toki maailmantilanne vaikuttaa: valmistaminen ja kuljettaminen on kalliimpaa kuin koskaan. Esim. K Constantinople 22" Medium sekä Medium Thin Low hulppeat 764 euroa tai 14" haitsut 799 euroa. Aika jyrkkää! :O Euron kurssi dollariin on huono. Hinnat nousevat. Soundit, piuhat ja kajarit. |