Aihe: Laivabändit
1 2 3
Anonymous-jazz
25.07.2022 10:15:06 (muokattu 25.07.2022 10:15:20)

trih: Olen käsittänyt, että laivabändien pitää nimenomaan kuulostaa laivabändeiltä. Näin saadaan se klassinen laivafiilis. En mä mitään bilejumputusta haluaisi niissä hetkissä kuulla.

Täytyy olla jo aika ammattilainen noiden huimausaineiden kanssa, jos pystyy bilettämään keskellä viikkoa jollain päiväristeilyillä.

Eikä siihen amatöörit yleensä pysty :)

Siksi noi peruslaivabändit soittaa pääosin ma-pe välisinä aikoina.

Ja sitten kun amatöörit ryyppää, niin tulee ne bilebändit kehiin pe-la välisille lähdöille.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
25.07.2022 14:17:31

trih: Olen käsittänyt, että laivabändien pitää nimenomaan kuulostaa laivabändeiltä. Näin saadaan se klassinen laivafiilis. En mä mitään bilejumputusta haluaisi niissä hetkissä kuulla.

Tää ois jo liian elitististä ollakseen laivamusiikkia.

https://www.youtube.com/watch?v=OVn … U&lc=Ugx23kffK0028SQ5wGJ4AaABAg
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
WanhaWetäjä
25.07.2022 22:50:33 (muokattu 26.07.2022 11:59:06)

McLeach: Taisit olla tuossa kyseisessä laivabändissä, vai miten se nyt noin ihon alle meni? Se että viking linen keikkavastaava ei ole perillä tämänhetkisestå todellisuudesta ei varmaan hirveesti liity mun verojen maksuun. Ja vaikka keikkailisinkin niin paljon taas, että pitäisi maksaa, en ehkä vaihtaisi populäärimusiikkia varsovalaisen sirkuksen playlistiin.

Tota noi...jäi kiinnostamaan mitä on Varsovalaisen sirkuksen esittämä paska tivolimusa laivalla ja mitä pitäisi olla sen tilalla ns fiiliksissä(Jopen äänellä TURPA TÄYNNÄ) laivaan hoiperreilleiden suomalaisturakaisten viihdyttämiseksi? Kannattaa myäs katsella syvälle peiliin todeten MIKSI valitsin juuri tuon laivan, enkö stanan jurttipää tajunnut katsoa etukäteen olisko jollain muulla laivalla parempi ja kenties juuri minulle räätälöity viihde jotta fiiliksissä oloni pysyisi sinne Hesoihin asti ellen sitä ennen yrjöä parketille ja sammu hyttiin,täh?

Ei tuolla taida olla Suomi-bandeja lainkaan joten en ole voinut olla tuolla, joku itämään orkka siellä vetää vissiin koko heinäkuun, miksi?
Koska ulkomaisen kvintetin saa suomalaisen trion hinnalla, tämä on se valitettava totuus miksi laivoilla ei ole tasokkaita suomalaisia, isoja bilebandeja kuin harvoin, liian kallista. Joillain Tallinkin laivalla Turku-Tholma oli trelainen pitkän linjan bilebandi missä oli tuuraavana rumpalina Stratovariuksen rumpali ja kyllähän se bandi toimi ja ohjelmisto oli monipuolinen vs moni ulkomaan bandi. Ko linjalla tietty parempi bilettää kun matka kestää paljon kauemmin ja baarit ovat auki yömyöhään. Kyseessä oli siis iltalaiva jonka alkuillan ohjelmassa oli tanssibandi(me) ja bilebandi hoiti loppuillan.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Hannubal
25.07.2022 23:31:07 (muokattu 25.07.2022 23:36:40)
jkiva: Pari vuotta sitten ku kävin Tallinnassa niin humppabändi veti Paranoidin siinä menomatkalla! Piti mennä oikein kattoon kun aulaan kuulin alkuriffin, että kuulinko oikein? :D

Olihan tuo "elämys", Paranoid humppatyylillä. Muuta ei jäänyt mieleen. :D

Eläkeläiset vetivät tämän jo 90-luvulla hienosti.

https://youtu.be/WFcv8ypg9t0
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
shuffle
26.07.2022 21:25:46
Shanghain Valot ja Abbaa, ne tulee aina. Viikkarilla Tallinnan reitillä.
Useimmat bändit vetää teknisesti hyvin ja naislaulajat osaavat yleensä ottaa yleisön.
Ohjelmistot voivat olla vanhahtavia mikä tavallaan kuuluu siihen tyyliin ja genreen aivan kuin jossain tanssilavalla. Ei siellä mikään Sandstorm uppoa, mutta mun mielestä bändien taso on kyllä noussut ajan myötä. Joskus ysärillä oli aika hilpeitä ryhmiä välillä, jotain bulgarialaisia kansanmuusikoita jne.
Timi
27.07.2022 04:15:55
McLeach: Ihan ei oma luetun ymmärtäminen riittänyt tulkitsemaan tuota taideteosta. Mutta, jos se oli kritiikkiä järjestelyjä kohtaan niin ei se silti millään tavalla selitä keikkojen sisältöä, joka ei ole olleenkaan validia enää tänä päivänä.

Suokaa anteeksi sekava kirjoitteluni.Ei missään tapauksessa kritiikkiä ääniteknikon työskentelyä kohtaan.Eikä bändimme tuolloinen ohjelmisto.Ei liene tätäpäivää!
Terveisin Timi
Ps.Korona sumentaa järkevän ajattelun.Tai josko sitä ikunaan ollutkaan?
Mistä sitä tietää?
WanhaWetäjä
27.07.2022 15:01:59 (muokattu 27.07.2022 15:02:56)

shuffle: Shanghain Valot ja Abbaa, ne tulee aina. Viikkarilla Tallinnan reitillä.
Useimmat bändit vetää teknisesti hyvin ja naislaulajat osaavat yleensä ottaa yleisön.
Ohjelmistot voivat olla vanhahtavia mikä tavallaan kuuluu siihen tyyliin ja genreen aivan kuin jossain tanssilavalla. Ei siellä mikään Sandstorm uppoa, mutta mun mielestä bändien taso on kyllä noussut ajan myötä. Joskus ysärillä oli aika hilpeitä ryhmiä välillä, jotain bulgarialaisia kansanmuusikoita jne.

Tuolta näkee XPRS:n tarjonnan vaikkapa elokuulta https://www.vikingline.fi/merella/v … tistihaku/?ship=107&date=8|2022

Aika karua, sama ulkomaanbandi koko kuukauden kesäaikaan, Suomi-osastoja ei lainkaan.
Liekö homma muuttunut kun XPRS siirtyi Viron lipun alle, sehän oli välillä Ruotsin lipun alla ja alunperin Suomen.

No joo, syyskuussa palataan Suomi-osastoihin ja järkevästi niin että viikonloppuisin on bileosastoja, viikolla sitten normi huttua trioilla ja yks solistipäivä. Se mikä on myös järkevää on että solistibandilla tuonne mennään ikäänkuin iltapäiväkeikalle eli aamupäivällä laivaan, takas Suomeen samana päivänä joskus alkuillasta, ei tarvi enää tehä sitä turhaa reissua yöksi Talinnaan koska se satama-aika on aivan kuollutta.

https://www.vikingline.fi/merella/v … tistihaku/?ship=107&date=9|2022
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
McLeach
28.07.2022 22:54:26

Ymmärrän täysin. Minäkään en jumputusta halunnut, oli kyse iltapäiväristeilystä. Homma oli vaan nii levällään ja kaukana mistään populäärimusiikista, että huhhuh. Perus laivahumppa ala dire straits tms. on parasta.
Epämuusikko
29.07.2022 01:14:42
ite oon mieltäny laivojen päiväsetit semmoisena "hääkeikan ekat beatit" -henkisenä pärekaton kulotteluna. ei oo tarkoitus vielä vetää korkkarit kattoon. Olenko ihan väärässä?
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
McLeach
29.07.2022 13:37:24
Epämuusikko: ite oon mieltäny laivojen päiväsetit semmoisena "hääkeikan ekat beatit" -henkisenä pärekaton kulotteluna. ei oo tarkoitus vielä vetää korkkarit kattoon. Olenko ihan väärässä?

Et ole väärässä. En usko että kukaan toivoo bilemusaa päiväristeilyille tai millään muotoa kovatempoista musaa.
artope
29.07.2022 13:43:12

McLeach: Et ole väärässä. En usko että kukaan toivoo bilemusaa päiväristeilyille tai millään muotoa kovatempoista musaa.

Joo kyllä siihen päivätanssiin sopii Kerran saavun satamaan ja Ilta skanssissa parhaiten.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
McLeach
29.07.2022 14:38:34
WanhaWetäjä: Tota noi...jäi kiinnostamaan mitä on Varsovalaisen sirkuksen esittämä paska tivolimusa laivalla ja mitä pitäisi olla sen tilalla ns fiiliksissä(Jopen äänellä TURPA TÄYNNÄ) laivaan hoiperreilleiden suomalaisturakaisten viihdyttämiseksi? Kannattaa myäs katsella syvälle peiliin todeten MIKSI valitsin juuri tuon laivan, enkö stanan jurttipää tajunnut katsoa etukäteen olisko jollain muulla laivalla parempi ja kenties juuri minulle räätälöity viihde jotta fiiliksissä oloni pysyisi sinne Hesoihin asti ellen sitä ennen yrjöä parketille ja sammu hyttiin,täh?

Ei tuolla taida olla Suomi-bandeja lainkaan joten en ole voinut olla tuolla, joku itämään orkka siellä vetää vissiin koko heinäkuun, miksi?
Koska ulkomaisen kvintetin saa suomalaisen trion hinnalla, tämä on se valitettava totuus miksi laivoilla ei ole tasokkaita suomalaisia, isoja bilebandeja kuin harvoin, liian kallista. Joillain Tallinkin laivalla Turku-Tholma oli trelainen pitkän linjan bilebandi missä oli tuuraavana rumpalina Stratovariuksen rumpali ja kyllähän se bandi toimi ja ohjelmisto oli monipuolinen vs moni ulkomaan bandi. Ko linjalla tietty parempi bilettää kun matka kestää paljon kauemmin ja baarit ovat auki yömyöhään. Kyseessä oli siis iltalaiva jonka alkuillan ohjelmassa oli tanssibandi(me) ja bilebandi hoiti loppuillan.

Tämä oli ehdottomasti setin kovin biisi:
https://youtu.be/pct1uEhAqBQ
siinä taisi basisti jopa villiintyä yhdessä vaiheessa uloshengittämään. Loppu setistä oli sitten tuosta vielä pari taso sairaampaa, biisejä joita minä tai kukaan muu (jumalan kiitos) ei tunnistanut. Tilalle olisi voitu ottaa esimerkiksi mikä tahansa ensimmäisen kahden tuhannen ihmisen top 5000 biisi.
sormunen
29.07.2022 19:05:33 (muokattu 29.07.2022 19:08:59)
McLeach: Tämä oli ehdottomasti setin kovin biisi:
https://youtu.be/pct1uEhAqBQ
siinä taisi basisti jopa villiintyä yhdessä vaiheessa uloshengittämään. Loppu setistä oli sitten tuosta vielä pari taso sairaampaa, biisejä joita minä tai kukaan muu (jumalan kiitos) ei tunnistanut. Tilalle olisi voitu ottaa esimerkiksi mikä tahansa ensimmäisen kahden tuhannen ihmisen top 5000 biisi.

Oliko siis loppujen lopuksi ongelma se, että bändi soitti taidokkaasti ja hyvällä soundilla (kts. avausviesti) biisejä, joita sä et tunnistanut? EDIT: Eikös sellaisen pitäisi olla pikemminkin plussaa varsinkin, jos ei ole kyse varsinaisesti tanssimeiningistä vaan päivätsubinoista?

PS: En avannut linkkiä enkä avaa vastedeskään, jos ei kerrota, mistä on kyse.
McLeach
30.07.2022 10:54:53 (muokattu 30.07.2022 10:57:28)
sormunen: Oliko siis loppujen lopuksi ongelma se, että bändi soitti taidokkaasti ja hyvällä soundilla

Joo.

Oliko siis loppujen lopuksi ongelma se, että bändi soitti biisejä, joita sä et tunnistanut?.

Ei.

Ongelma oli lähinnä se, mikä avausviestissä kerroin.
sormunen
30.07.2022 15:05:46 (muokattu 30.07.2022 15:06:55)
McLeach: Joo.

Ei.

Ongelma oli lähinnä se, mikä avausviestissä kerroin.

Mä en missään tapauksessa väitä, että sä olisit väärässä. Jos itse joudun laivalle vapaa-aikamielessä, niin mä pyrin väistämään noita metelikeskuksia.

Ongelma on kumminkin varmaan olemassa ja se kiinnostaa mua. Sä annat kovin vähän koordinaatteja, joilla tohon pääsisi kiinni. Mimmosia biisejä se bändi soitti? Pilipalitivoli ei kerro mulle mitään ja toisaalta, myöhemmässä viestissä sä sanoit, ettet sä eikä kukaan muukaan tunnistanut biisejä. Mutta kai sulla joku käsitys niistä on, jos osasit dumaa ne paskaksi?

Aloitusviestissä kaipasit rockpop -osastoa (jos ymmärsin oikein). Mutta se määritelmä on vähän kuin afrikkalaista musaa. Africa is a big country ja rockpoppia on monenmoista. Koordinaatit tässäkin helpottaisivat. Rockpop -osastolla laivakansalle tulee mulla ekana mieleen Suomipop- ja Radio Suomi -kama ehkä rockclassicseilla höystettynä, mutta ethän varmaan sitä tarkoittanut?

Mikä olisi siis se linjaus, jossa yhdistyisi musa ja laivojen bisnestietoisuus? Kai niillä firmoilla kuitenkin suurin piirtein on tiedossa, millainen kansakunta niillä botskeilla seilaa?
McLeach
30.07.2022 15:51:54 (muokattu 30.07.2022 15:54:01)
sormunen: Mä en missään tapauksessa väitä, että sä olisit väärässä. Jos itse joudun laivalle vapaa-aikamielessä, niin mä pyrin väistämään noita metelikeskuksia.

Höh, mun mielestä laivamusa on useimmiten ihan kivaa viihdettä.

Ongelma on kumminkin varmaan olemassa ja se kiinnostaa mua. Sä annat kovin vähän koordinaatteja, joilla tohon pääsisi kiinni. Mimmosia biisejä se bändi soitti? Pilipalitivoli ei kerro mulle mitään ja toisaalta, myöhemmässä viestissä sä sanoit, ettet sä eikä kukaan muukaan tunnistanut biisejä. Mutta kai sulla joku käsitys niistä on, jos osasit dumaa ne paskaksi?

Linkin biisin nimi taisi olla Circus theme song. Se oli ainut jonka tunnistin. Loput kuulostivat
baltialaisen humpan ja edellämainitun sekoitukselta.

Aloitusviestissä kaipasit rockpop -osastoa (jos ymmärsin oikein). Mutta se määritelmä on vähän kuin afrikkalaista musaa. Africa is a big country ja rockpoppia on monenmoista. Koordinaatit tässäkin helpottaisivat. Rockpop -osastolla laivakansalle tulee mulla ekana mieleen Suomipop- ja Radio Suomi -kama ehkä rockclassicseilla höystettynä, mutta ethän varmaan sitä tarkoittanut?

Populäärimusalla viittaan esim mihin tahansa 2000-luvulla millään suomalaisella radiokanavalla soineeseen biisiin. Ehkä enempää en jaksa rautalangasta vääntää, mutta millään tavoin länsimaisen pop/rock-kategorian alle ne eivät menneet.

Mikä olisi siis se linjaus, jossa yhdistyisi musa ja laivojen bisnestietoisuus? Kai niillä firmoilla kuitenkin suurin piirtein on tiedossa, millainen kansakunta niillä botskeilla seilaa?

Kyseinen bändi helvettiin laivalta? Ainakin viimeiset 10 kertaa kun olen laivalla piipahtanut niin ihan normaaleja ihmisiä siellä on ollut. Joille voi soittaa ihan normaalia musiikkia.
kimurantti1
30.07.2022 16:02:54 (muokattu 30.07.2022 16:06:56)
McLeach: Ainakin viimeiset 10 kertaa kun olen laivalla piipahtanut niin ihan normaaleja ihmisiä siellä on ollut. Joille voi soittaa ihan normaalia musiikkia.

Haiskahtaa siltä, että oman mielipiteen sekä "normaalin" oletetaan ja väitetään olevan kaikkien muidenkin ihmisten "normaali".
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
sormunen
30.07.2022 16:40:46
McLeach: Höh, mun mielestä laivamusa on useimmiten ihan kivaa viihdettä.

Linkin biisin nimi taisi olla Circus theme song. Se oli ainut jonka tunnistin. Loput kuulostivat
baltialaisen humpan ja edellämainitun sekoitukselta.

Populäärimusalla viittaan esim mihin tahansa 2000-luvulla millään suomalaisella radiokanavalla soineeseen biisiin. Ehkä enempää en jaksa rautalangasta vääntää, mutta millään tavoin länsimaisen pop/rock-kategorian alle ne eivät menneet.

Kyseinen bändi helvettiin laivalta? Ainakin viimeiset 10 kertaa kun olen laivalla piipahtanut niin ihan normaaleja ihmisiä siellä on ollut. Joille voi soittaa ihan normaalia musiikkia.

Joo. No, sanotaanko, että case closed. Kimurantti1 kanssa samoilla linjoilla.
McLeach
30.07.2022 21:05:00 (muokattu 30.07.2022 21:07:32)
kimurantti1: Haiskahtaa siltä, että oman mielipiteen sekä "normaalin" oletetaan ja väitetään olevan kaikkien muidenkin ihmisten "normaali".

Mikähän tuossa "-- esim mihin tahansa 2000-luvulla millään suomalaisella radiokanavalla soineeseen biisiin" viittaa siihen? Eiköhän tämä pidä sisällään jo aika paljon? Kirkasta metallicaan ja baddingista elviksen kautta panteraan. Vai mitäs ihmeen musiikkia täällä jengi kuuntelee jos tuosta laarista ei mitään sopivaa löydy?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)