Aihe: dod kytkimen vaihto
1
kivi
07.07.2004 18:31:27 (muokattu 07.07.2004 18:31:54)
mulla on tollanen dod digital delay pedaali.
ja niinku vissiin kaikissa dodin pedaaleis tässäkin on semmonen paska mikro kytkin.
aattelinki et onnistuisko ja mitenkä vittumainen jobi olis vaihtaa siihen sellanen tavallinen kytkin.
semmonen ku on esim big muffis

Se kytkin on siis FET-kytkin eikö niin, eli se ei oikeasti oo mekaaninen ollenkaan vaan elektroninen? Periaatteessa muistelisin, että FETin varsinaisen painikkeen voi laittaa johdon päähän vaikka kuinka kauas, signaalihan ei kulje sen kautta, ja tavallinen "ovikellonnappi" käy, eli kalliita DPDT-kytkimiä ei tarvita. Pitää vain paikantaa ne itse painikkeeseen kulkevat johdot.

Tuota edellistä ajattelin joskus 80-luvulla, kun mietin, että jos laittaa kaiun vahvistimen looppiin, kannattaa lavan eteen viedä pelkkä ohjaussignaali. Sittemmin olen keksinyt muita ratkaisuja.

Mutta ei mun kokemuksen mukaan nuo FETit huonoja ole, pölyherkkiä vain. Kunnon suihkaus kontaktisprayta suoraan kytkimen alle ihan pedaalia purkamatta, ja taas toimii.

Älä tee polkimeen pysyviä muutoksia, ellet ole ihan varma, ettet aio koskaan myydä sitä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
nothingnes
07.07.2004 18:47:54
joo no en oo myymässä mut sen takii aattelin ku se ei enää toimi tai toimii sillonko sitä huvittaa.
mut se vois tietysti johtuu tosta pölystäki täytyy koittaa sitä kontakti spreitä.
huominen on aina tulevaisuutta -m.nykänen-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)