Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 5129 130 131 132 133137 138 139 140 141
ttpp44
24.07.2022 09:14:45
Henri Henri Olavi: Andy on Andy. Olishan se ihan perseestä jos se ei olis Andy. Nisti, puliukko, sössöttävä rääpäle ja joskus saattaa olla selvinkin päin. Kunhan ei muutu, niin kaikki on Andyllä hyvin.

Aika epäinhimillinen kommentti. Ihminen sekin on, eikä mikään maskotti. Asiat eivät ole hyvin ihmisellä, joka on tuossa kunnossa, vaikka se kuinka sinusta kuuluisi "imagoon". Hoitoa ja apua tarvitsisi.
Henri Henri Olavi
24.07.2022 15:30:02
ttpp44: Aika epäinhimillinen kommentti. Ihminen sekin on, eikä mikään maskotti. Asiat eivät ole hyvin ihmisellä, joka on tuossa kunnossa, vaikka se kuinka sinusta kuuluisi "imagoon". Hoitoa ja apua tarvitsisi.

Eli Andyllä ei ole koskaan ollut asiat kunnossa? Miksi sinä arvotat ihmistä sen mukaan, mitä hän tekee tai missä kunnossa on? Itse vain totesin Andyn olevan tuollainen. Tuskin se olisi onnellisempi muunlaisena. Ja vaikka olisikin, mitä se meille kuuluu? Vähän rotia nyt.
Aum Trayambakam Yajamahe Sugandhim Pushtivardhanam Urva Rukamiva Bandhanaan Mrityor Mokshiye Maamritat
Mahti
24.07.2022 18:50:09
locoloco: Andy mccoy on tänään ilta kasin aikaan jason greenin haastattelussa. tässä linkki https://www.youtube.com/watch?v=AWBGps1dyrA

Nasse stenfors oli kuusi päivää sitten saman miehen haastattelussa.https://www.youtube.com/watch?v=ViJ3hUI9hEM

Nasse on selvästikin käsitellyt itsensä kanssa vanhat Hanoi-asiat kunnolla. Ei jossitella, eikä ole katkera. Mukava kuunnella tuommoista täyspäistä juttelua, vaikka en ole vielä loppuun päässyt. Pitää vielä tuo Yaffan haastattelu kuunnella.
Jokainen paistaa omat makkaransa
sirdickyj
24.07.2022 20:14:43
Henri Henri Olavi: Eli Andyllä ei ole koskaan ollut asiat kunnossa? Miksi sinä arvotat ihmistä sen mukaan, mitä hän tekee tai missä kunnossa on? Itse vain totesin Andyn olevan tuollainen. Tuskin se olisi onnellisempi muunlaisena. Ja vaikka olisikin, mitä se meille kuuluu? Vähän rotia nyt.

OOn sitä mieltä, että Andyn valitsema tapa on tuo, että on enemmän tai vähemmän joko oikeasti tai vähemmän oikeasti sekaisin, tollanenhan se on ollut aina, etenkin suomessa, ja näyttää osaavan valita, millon kannattaa jutella muunlaisia tarinoita.

Andy nimenomaan on maskotti, sellaisena tunnetuksi tullut, ja sellaisena pysyy leivän syrjässä kiinni.

Vähän sama ku Remu, näyttelyesine. Kukaan tuskin tosissaan voi väittää, että Remin tai Andyn nykyesityksillä joku tuntematon bändi pääsisi edes ilmaiseksi johonkin jualanhylkäämään räkälään esiintymään. Mutta pääsevät, koska ovat sellaisia sarjakuvahahmoja ja näyttelyesineitä.
Henri Henri Olavi
24.07.2022 20:31:02
sirdickyj: OOn sitä mieltä, että Andyn valitsema tapa on tuo, että on enemmän tai vähemmän joko oikeasti tai vähemmän oikeasti sekaisin, tollanenhan se on ollut aina, etenkin suomessa, ja näyttää osaavan valita, millon kannattaa jutella muunlaisia tarinoita.

Andy nimenomaan on maskotti, sellaisena tunnetuksi tullut, ja sellaisena pysyy leivän syrjässä kiinni.

Vähän sama ku Remu, näyttelyesine. Kukaan tuskin tosissaan voi väittää, että Remin tai Andyn nykyesityksillä joku tuntematon bändi pääsisi edes ilmaiseksi johonkin jualanhylkäämään räkälään esiintymään. Mutta pääsevät, koska ovat sellaisia sarjakuvahahmoja ja näyttelyesineitä.

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä, kuten yritin aiemmin kirjoittaa. Joskin tiivistetymmässä muodossa, koska pidän tiiviistä ilmaisusta.
Aum Trayambakam Yajamahe Sugandhim Pushtivardhanam Urva Rukamiva Bandhanaan Mrityor Mokshiye Maamritat
sirdickyj
24.07.2022 22:13:52
Henri Henri Olavi: Olen hyvin pitkälti samaa mieltä, kuten yritin aiemmin kirjoittaa. Joskin tiivistetymmässä muodossa, koska pidän tiiviistä ilmaisusta.

Näin myös ymmärsin kirjoituksesi, kyllä.

Andyhän on tiensä valinnut, hänhän on keksinyt sen sössöttävän puhetyylinkin ihan varta vasten.

Andyn ammatti on olla hahmo nimeltä Andy Mc Coy.
Dirtyh
25.07.2022 08:16:53

sirdickyj: hänhän on keksinyt sen sössöttävän puhetyylinkin ihan varta vasten.

VHS-aikaan hyllyssä oli muutamia kasetteja missä oli Hanoin vanhoja haastiksia. Nykyisin ne tietysti löytyisi youtubesta mutta ei nyt jaksa alkaa selailemaan. Missähän vaiheessa tuo sössötys astui kuvioon? Muistatko haastateltiinko Andya jo Pöllö aikoina? Muistaakseni Hanoin ihan alku-uran haastikset oli skarpimpaa jutustelua, sitten v.84 oli jo sitä kolkytdonaa mogerrusta.

Muistan nähneeni myös jonkun haastiksen missä Andysta oli just tullut isä. Silloin taisi myös olla vähän vähemmän roolihahmo päällä.
Henri Henri Olavi
25.07.2022 10:53:13 (muokattu 25.07.2022 10:54:17)
Ai se alkoi jo noin aikaisin? Mun muistikuvissa se puhuu vielä ihan selvästi siinä kolkyt donaa -haastiksessa.
ttpp44
25.07.2022 11:36:53 (muokattu 25.07.2022 11:37:27)
Henri Henri Olavi: Eli Andyllä ei ole koskaan ollut asiat kunnossa? Miksi sinä arvotat ihmistä sen mukaan, mitä hän tekee tai missä kunnossa on? Itse vain totesin Andyn olevan tuollainen. Tuskin se olisi onnellisempi muunlaisena. Ja vaikka olisikin, mitä se meille kuuluu? Vähän rotia nyt.

Kommentoit, että olisi "perseestä", jos Andy ei olisi "sössöttävä nisti, pulikko jne." Se jos mikä on epäinhimillinen ja ylenkatsova kommentti, jolla osoitat pitäväsi Andyä jonain imagonsa vankina olevana maskottina, jolle ei muuta mahdollisuutta ole. Ja tietysti ylipäänsä jos on sitä mieltä, että nisti/pulikko ei ole millään tapaa negatiivinen olotila ihmiselle...

Ja nuo sun tai jonkun muun kommentit, että "omat valintansa" tehnyt, on taas niin älytöntä tuubaa, ettei pahemmasta väliä. Alkoholismi ja muut riippuvuudet ovat sairauksia. En tiedä mitä sanoa, jos aikuinen ihminen ei tätä tiedä. Ja näitä sairauksia edesauttaa osaltaan nimenomaan se, että ulkopuoliset ne hyväksyvät/kannustavat jne. Mutta taas kerran, jos ajattelu on sitä, että vain olemalla "sössöttävä nisti/pulikko", on Andyllä edellytyksiä tehdä leipäänsä, niin vähän vetää sanattomaksi. Kyllä Andy on kannuksensa ihan muusikkona ansainnut eikä minään sirkuspellenä.

Jos oma elämänkokemus ja -ymmärrys on noin ohutta, niin varmaan kannattaisi pysyä vaan musiikin kommentoinnissa.
Henri Henri Olavi
25.07.2022 11:42:55 (muokattu 25.07.2022 11:44:39)
ttpp44: osoitat pitäväsi Andyä jonain imagonsa vankina olevana maskottina, jolle ei muuta mahdollisuutta ole.

Osoitan, koska tarkoituksella luoman imagonsa vanki hän on. Sitä en tiedä, haluaako hän imagostaan eroon; tuskinpa, koska brändiä on rakennettu niin kauan.

Ja nuo sun tai jonkun muun kommentit, että "omat valintansa" tehnyt, on taas niin älytöntä tuubaa, ettei pahemmasta väliä. Alkoholismi ja muut riippuvuudet ovat sairauksia.

Alkoholismi ja riippuvuudet ovat alkuaan omaa valintaa. Tiedän tämän, koska olen itsekin alkoholisoitunut huumeiden käyttäjä. Toki taustalla on sitten ihmisestä riippuen vaikka ja mitä, mikä edesauttaa niiden sairauksien syntymistä.

Jos oma elämänkokemus ja -ymmärrys on noin ohutta, niin varmaan kannattaisi pysyä vaan musiikin kommentoinnissa.

Päinvastoin. Mun elämänkokemus ja -ymmärrys on niin syvää kauttaaltaan, että hiffaan nämä jutut aivan helvetin hyvin.
Mahti
25.07.2022 12:07:39
Henri Henri Olavi: Ai se alkoi jo noin aikaisin? Mun muistikuvissa se puhuu vielä ihan selvästi siinä kolkyt donaa -haastiksessa.

Muutos tuli 90-luvun alussa, kun muutti Suomeen. Tämä siis ihan omien havaintojen perusteella. Silloinhan hän taisi päästä heroiinistakin eroon.
Mahti
25.07.2022 12:19:54
Dirtyh: VHS-aikaan hyllyssä oli muutamia kasetteja missä oli Hanoin vanhoja haastiksia. Nykyisin ne tietysti löytyisi youtubesta mutta ei nyt jaksa alkaa selailemaan. Missähän vaiheessa tuo sössötys astui kuvioon? Muistatko haastateltiinko Andya jo Pöllö aikoina? Muistaakseni Hanoin ihan alku-uran haastikset oli skarpimpaa jutustelua, sitten v.84 oli jo sitä kolkytdonaa mogerrusta.

Muistan nähneeni myös jonkun haastiksen missä Andysta oli just tullut isä. Silloin taisi myös olla vähän vähemmän roolihahmo päällä.

Tossa on vanhin mihin oon törmänny. Jostain Briardin ja Pellen välistä.

https://youtu.be/vT4TGPSuskQ
Andy Six
25.07.2022 12:35:29 (muokattu 25.07.2022 12:37:37)
Mahti: Tossa on vanhin mihin oon törmänny. Jostain Briardin ja Pellen välistä.

https://youtu.be/vT4TGPSuskQ

Tossa Andyllä on jo se sössöttävä aksentti, lienee perua vuosien riikinruotsin puhumisesta ryyditettynä tietyllä tarkoituksellisella itsekorostuksella. Ihailin aikoinaan juuri tätä vuotta itseäni vanhempaa Andya Briadissa ja Pellen bändissä. Tuolloin kun rocktähteily oli Suomessa suunnilleen laissa kielletty.
Ananasakäämä!
saku92
25.07.2022 13:20:33 (muokattu 25.07.2022 13:21:10)
Andy Six: Tossa Andyllä on jo se sössöttävä aksentti, lienee perua vuosien riikinruotsin puhumisesta ryyditettynä tietyllä tarkoituksellisella itsekorostuksella. Ihailin aikoinaan juuri tätä vuotta itseäni vanhempaa Andya Briadissa ja Pellen bändissä. Tuolloin kun rocktähteily oli Suomessa suunnilleen laissa kielletty.

Andy asui pienenä Ruotsissa ja sen paras kaveri oli kotoisin Jamaikalta. Siitä se puhetyyli varmaan lähti. Andyn kirjan lukeneet tän varmaan tietääkin jos muistavat lukemansa.
Sakke
shuffle
25.07.2022 18:06:38 (muokattu 25.07.2022 18:09:39)
Andy puhuu suomea vahvalla ruotsalaisella aksentilla. Ei siinä mun mielestä sen mystisempää ole. Andyn porukat muuttivat Ruotsiin juuri kun Andy oli siinä iässä jolloin kieli ja identiteetti omaksutaan. Andyhän kavi Nassen kanssa ruotsalaista koulua Puotinharjussa palattuaan Suomeen Vuosaareen. Opiskeli siis ruotsiksi myös Suomessa. Olen käynyt sen koulun pihalla, siellä Andy ja Nasse tapasivat ensi kerran jos muistan oikein.

Silla että Andy ja Nasse kävivät Puotinharjun ruotsalaista koulua, saattoi ehkä olla jokin vaikutus siihen että Hanoille treenikämppä järjestyi Herttoniemen ruotsalaisesta koulusta Laajasalon sillan kupeesta. Jonka lähellä me asuimme samoihin aikoihin. Ruotsia Andy puhuu erinomaisesti, suomi on kakkoskieli. Iän myötä sitten nautintoaineiden käytön vaikutus puheeseen päälle. Tällainen on analyysini.
Vessajono
26.07.2022 00:01:51
Tossa kieliteoriassa saattaa kyllä olla jotain perääkin, huomattavasti vähemmän se tuntuu sössöttävän ruotsia puhuessaan: https://www.youtube.com/watch?v=bpSGEBvcmx8
IF HE OPENS HIS BIG MOUTH AGAIN, IT'S LAMPSHADE TIME
vvaltsu
26.07.2022 00:52:03 (muokattu 26.07.2022 00:53:48)
No sehän on selvää että riikinruotsista se Andyn tapa ääntää suomea tulee. Ei englannista eikä silkasta erikoisuudentavoittelusta. Melko varmaa on toki myös se että Andy ei varmasti oo yhtään yrittäny oppia pois siitä ruotsalaisesta korostuksestaan.

T: kaikkien kolmen kielen ääntämiseen kohtuullisen hyvin perehtynyt
Henri Henri Olavi
26.07.2022 10:28:13
Se on hyvä trademark se sössötys. Tunnistaa puhujan heti, vaikkei näkisi.
sirdickyj
26.07.2022 10:57:41 (muokattu 26.07.2022 12:25:38)
vvaltsu: No sehän on selvää että riikinruotsista se Andyn tapa ääntää suomea tulee. Ei englannista eikä silkasta erikoisuudentavoittelusta. Melko varmaa on toki myös se että Andy ei varmasti oo yhtään yrittäny oppia pois siitä ruotsalaisesta korostuksestaan.

T: kaikkien kolmen kielen ääntämiseen kohtuullisen hyvin perehtynyt

Tottakai se on erikoisuudentavoittelua.

Sehän vaihtelee sen mukaan mikä on hetken veroäyri, tuulen suunta, PH-arvo ja veden lämpötila.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)