Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 564 65 66 67 6874 75 76 77 78
maxillaris
20.07.2022 01:12:36
Ostin Saksasta 17.5.2022 1987 RG:n, ebaysta. Myyjä toimitti kitaran 18.5.2022 DHL -parcel keskukseen. 19.5.2022 jälkeen kitarasta ei kuulunut mitään. Tein reklamaation ja myyjä Saksassa oli ollut yhteydessä DHL- konttoriin. Sieltä tuli sähköpostia ebayn kautta, jotta Ei huolta lähetys löytyy kyllä, kesto voi olla kolmekin viikkoa, mikäli kyselette tässä välissä uudelleen, niin prosessi voi hidastua. Kesäkuun lopussa tuli pieni ruskea kirje Saksasta, lähettäjä DHL. Siinä saksaksi kysyttiin kolmella eri vaihtoehdolla, mikä on tilauksen tila? Raksi ruutuun Tuote ei ole tullut ja toinen ruskea pikkuinen kirje postiin, postimaksu oli jo maksettu. Tässä vaiheessa tuli mieleen jo David Lynchin elokuvat.

No, toissapäivänä pistin ebaylle viestin, että Nyt on kolme viikkoa kulunut viime lupauksesta, haluan rahat takaisin, koska buyer protect. Sieltä tuli tunnin sisään vastaus, että Ymmärrämme turhautumisenne, mutta hyvät uutiset. Paketti on tänään lähtenyt lähtömaasta, arvioitu toimitusaika 4vrk. Tuolloin paketti näkyi global trackingissa, ei DHL, mutta Suomen postissa myös yllättäen.

Tuttuni joka on kuljetusalan yrittäjä sanoi heti alkuun, että :Paketti tulee kyllä, se on Suomen päässä posti hukannut. Erikoinen kuvio ja 1. Kerta eläessäni, kun lähetys on tien päällä yli 2kk. Odotan mielenkiinnolla, että onnistuuko kotiin toimitus. Huh
Tympee Huttunen
20.07.2022 07:17:17 (muokattu 20.07.2022 07:17:45)
Edit, turha postaus.
maxillaris
20.07.2022 11:09:32 (muokattu 20.07.2022 11:09:58)
Tracking tietojen mukaan lähetys on matkalla Hampuriin. En tiedä, että itkeäkö vai nauraa, vai molempia.
erty
20.07.2022 11:19:59
Se on kyllä ärsyttävää kun kuriirifirma vaihtuu kesken kaiken eikä siitä saa mitään informaatiota. TNT/Fedex yks ärsyttävimmistä, eivät infoo etukäteen mitään ainakaan täällä päin. Ja ainoo väylä kuljetuksen sopimiseen on puhelinpalvelu, jossa pitää omaan piikkiin jonottaa vähintään se 30min joka kerta. UPSilla toimii kaikki hienosti. Tulee aina aamupäivällä tekstari et ois tähän aikaan tulossa ja siinä samalla voi tekstarilla vaihtaa toimituspäivääkin jos tarvetta.
Pinewood
20.07.2022 11:21:21
maxillaris: Tracking tietojen mukaan lähetys on matkalla Hampuriin. En tiedä, että itkeäkö vai nauraa, vai molempia.

Katso, että teet määräajan sisällä hyvitysvaatimuksen. Ei kannata jättää asiaa roikkumaan, vaikka paketti seurannan mukaan välillä jossain harhaileekin. Turha ottaa pientäkään riskiä, että asiasta joutuu vääntämään isojen toimijoiden kanssa myöhemmin. Hermot menisi taatusti ja lopputulos saattaisi olla mitä tahansa ml. rahojen menetys.
maxillaris
20.07.2022 12:25:13
Pinewood: Katso, että teet määräajan sisällä hyvitysvaatimuksen. Ei kannata jättää asiaa roikkumaan, vaikka paketti seurannan mukaan välillä jossain harhaileekin. Turha ottaa pientäkään riskiä, että asiasta joutuu vääntämään isojen toimijoiden kanssa myöhemmin. Hermot menisi taatusti ja lopputulos saattaisi olla mitä tahansa ml. rahojen menetys.

Kiitos avusta.
eBay customer service ilmoitti, että 28.7.2022 tapaus laitetaan kiinni. Mikäli tuote ei ole tuohon aikaan mennessä täällä, niin rahojen hyvitys. Erikoista oli maininta. " Sinulla on 100% positiivisia palautteita ja olet ostanut paljon. Päätämme tapauksen sinun eduksesi'. Eikö buyer protect enää suojaakaan 100% automaattisesti, vaikka olisi vain muutama hankinta.
p130
20.07.2022 12:59:09 (muokattu 20.07.2022 13:03:12)

maxillaris: Kiitos avusta.
eBay customer service ilmoitti, että 28.7.2022 tapaus laitetaan kiinni. Mikäli tuote ei ole tuohon aikaan mennessä täällä, niin rahojen hyvitys. Erikoista oli maininta. " Sinulla on 100% positiivisia palautteita ja olet ostanut paljon. Päätämme tapauksen sinun eduksesi'. Eikö buyer protect enää suojaakaan 100% automaattisesti, vaikka olisi vain muutama hankinta.

Kuulin väitettävän, että ainakin PayPalin ostajan suoja on muutettu myyjän suojaksi. Tyhjä paketti=rahat meni.

E: kunhan seuranta näyttää, että lähetys on toimitettu.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
sebu
20.07.2022 15:15:28

p130: Kuulin väitettävän, että ainakin PayPalin ostajan suoja on muutettu myyjän suojaksi. Tyhjä paketti=rahat meni.

Tehkää aina unpack video, jossa ensin pyörittelette pakettia niin, että voidaan todeta sen olevan avaamaton. Sit avaus ja jos vain mahdollista, niin kaikki kamat valmiiksi niin, että voi kytkeä suoraan setuppiin ja testata teknisiä ominaisuuksia. Ja kaikki samaan yhtenäiseen videoleikkeeseen, niin on selkee ja aukoton tapaus. Tällainen video aina oli kampe sit tilattu firmalta tai yksityiseltä.

Tällä tavalla välttyy inttämiseltä "laite toimi vielä minulla, olet rikkonut sen". Kokemusta on, että kun lähettää tuollaisen videon youtubeen ja linkki reverbin/tms. välitäjän ja myyjän viestiin, niin päästään melkoisen nopeasti maaliin. Oon pari kertaa todennut, että olipa pieni vaiva verrattuna englanniksi inttämiseen sana sanaa vastaan.

Ja sama koskee lähettämistä. Testivideo ja pakkaus samaan pätkään. Ite en oo onneks joutunut myyjänä todistelemaan kuitenkaan koskaan mitään.
Tympee Huttunen
20.07.2022 15:54:33
p130: Kuulin väitettävän, että ainakin PayPalin ostajan suoja on muutettu myyjän suojaksi. Tyhjä paketti=rahat meni.

Mikäs tämä juttu? Eikö se toisinpäin juuri mene? Itse myin amerikkaan yhden soittimen ja kun jannu pisti rahat mun paypal-tilille, meni koko tili lukkoon ja rahat jäädytettiin. Kun soitin meni perille, pyysin tyyppiä kuittaamaan sen asappina ja niin hän tekikin. Sitten näkyi rahat jo mun paypalissa, mutta tili oli jäissä. Sen jälkeen piti vielä selventää, mitä olen myynyt ja varmentaa luottokortti jne. Lopulta minun piti soittaa Paypaliin, että wtf murican cunts ja sieltä saatiin solmu vähän auki. Ostaja kyseli, että onko kaikki hyvin ja sanoin vaan, että kaikki on a.o.k. Jos hän olisi jättänyt paketin kuittaamatta tai sanonut, että lähetin kiviä niin rahat olisi jäänyt saamatta.
Henri Henri Olavi
20.07.2022 16:08:19
Jep. Mulla on jokaisessa muutamassa tapauksessa, joissa mua on ostajana kusetettu, tai yritetty kusettaa, ollut sekä ebay että PayPal mun puolella heti. Yksikin tapaus oli, jossa ei kusetettu, mutta tuli huonosti prässätty levy. Oli erittäin kalliin 2LP:n toinen levy. Tiedustelin myyjätaholta (joka oli sen levyn tuottanut) että mitäs nyt ja laitatko uuden tulemaan omine kustannuksinesi. Ei suostunut joten laitoin disputen menemään ja sitten PayPal välissä tuomarina pääsimme lopputulokseenn, jossa sain myyjän kustannuksella uuden 2LP:n.
Aum Trayambakam Yajamahe Sugandhim Pushtivardhanam Urva Rukamiva Bandhanaan Mrityor Mokshiye Maamritat
Milkop
21.07.2022 15:11:27

Postin seurannan mukaan tilaamani t-paita pitäisi löytyä kotini postiluukusta. Saas nähdä. Tuossa vielä yksi juttu UPS:n toiminnasta:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008955913.html
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
p130
21.07.2022 15:42:08

Tympee Huttunen: Mikäs tämä juttu? Eikö se toisinpäin juuri mene? Itse myin amerikkaan yhden soittimen ja kun jannu pisti rahat mun paypal-tilille, meni koko tili lukkoon ja rahat jäädytettiin. Kun soitin meni perille, pyysin tyyppiä kuittaamaan sen asappina ja niin hän tekikin. Sitten näkyi rahat jo mun paypalissa, mutta tili oli jäissä. Sen jälkeen piti vielä selventää, mitä olen myynyt ja varmentaa luottokortti jne. Lopulta minun piti soittaa Paypaliin, että wtf murican cunts ja sieltä saatiin solmu vähän auki. Ostaja kyseli, että onko kaikki hyvin ja sanoin vaan, että kaikki on a.o.k. Jos hän olisi jättänyt paketin kuittaamatta tai sanonut, että lähetin kiviä niin rahat olisi jäänyt saamatta.

Kaveri kirosi vähän aikaa sitten, että rahat meni. Oli ostanut kaksi tavaraa samalta myyjältä ja maksanut postit kahteen kertaan. Vain toinen oli tullut, oli jäänyt odottelemaan tajuamatta heti, että molemmissa sama seurantanumero. Oli lopulta riitauttanut, eikä ollut pärjännyt.

Ennenhän tiettävästi väite tyhjästä lähetyksestä on riittänyt, ei ole hyvä sekään...
msalama
21.07.2022 18:23:24

Oli lopulta riitauttanut, eikä ollut pärjännyt

Miksei? Joku reklamaatio-aika mennyt umpeen tai jotain?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Milkop
21.07.2022 22:38:13

Paita oli saapunut. Paketti oli revennyt, mutta itse tuote oli kunnossa. Ihme ja kumma.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
p130
21.07.2022 23:04:08 (muokattu 21.07.2022 23:04:26)

msalama: Miksei? Joku reklamaatio-aika mennyt umpeen tai jotain?

Kysyin varmistuksen. Ei ollut mennyt umpeen, mutta käsittelyn lopputulema oli: seurannan mukaan saapunut perille, ei hyvitystä.
msalama
23.07.2022 09:15:10

OK. No, on perseestä, eli kannattanee käyttää jotain muuta firmaa tulevaisuudessa jos mahdollista.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Pinewood
23.07.2022 09:54:33 (muokattu 23.07.2022 09:55:19)
Valitsin tällä kertaa Thomannin tilauksen kuljettajaksi UPS:n normaalin DHL/Postin sijaan. Ajattelin, josko paketti tulisi nopeammin. Ja taisihan se tulla. Maanantaina tuli lähetysilmoitus. Keskiviikkona vaihdoin toimituspaikaksi paikallisen asiamiehen, kun en ollut varma, olenko kotona vastaanottamassa. Eilen perjantaina tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa. Neljä vuorokautta on hyvä tulos, kun tuli ihan normaalina pakettina ilman postikuluja.
Laulava Kylätohtori
23.07.2022 11:41:41
Pinewood: Valitsin tällä kertaa Thomannin tilauksen kuljettajaksi UPS:n normaalin DHL/Postin sijaan. Ajattelin, josko paketti tulisi nopeammin. Ja taisihan se tulla. Maanantaina tuli lähetysilmoitus. Keskiviikkona vaihdoin toimituspaikaksi paikallisen asiamiehen, kun en ollut varma, olenko kotona vastaanottamassa. Eilen perjantaina tuli ilmoitus, että paketti on noudettavissa. Neljä vuorokautta on hyvä tulos, kun tuli ihan normaalina pakettina ilman postikuluja.

Posti ei saa samassa ajassa pakettia edes Turusta Raumalle (80 km). :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
msalama
24.07.2022 07:25:42 (muokattu 24.07.2022 07:26:08)

vaihdoin toimituspaikaksi paikallisen asiamiehen

Mitenkäs noilla vaihdetaan toimituspaikkaa, pitääkö liittyä johonkin premikkaohjelmaan tai jotain? Mulle on niiden kautta tullut pari skittaa ja aina joutunut olemaan sydän syrjällään että jättävätkö kitaran rapulle jollen ole just silloin himassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)