Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper ja plugarit
1
Gaiser Hoze
01.06.2022 23:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla Reaper käyttäjillä täällä samoja ongelmia että Reaper kadottanut suurimman osan Vst plugareista ja muitakin eli ei suostu avaamaan vaan antaa jonkun ilmoituksen. Vika alkoi joskus keväällä kun aikaisemmin kaikki toiminut hyvin.
Olen käyttänyt Re Scan toimintoa ym mutta ei apua. Luin jostain ulkomaan keskustelupalstalta että vika voisi liittyä ohjelmistopäivitykseen mikä tuonnut mukanaan ko ongelman. Mulla on Mac El Capitan jota en saa päivitettyä uudemmaksi johtuen vanhasta Mac Pro telkänpöntöstäni. Ymmärtäisin vähän jos kyse olisi ns ilmais plugareista mutta sama ongelma on maksullisissa plugareissa ja jopa ohjelmista kuten Omnisphere ja Ana 2. Kaikki siis toimi vielä keväällä enkä ole mitään muutoksia itse koneeseeni tehnyt.
 
Arkka
03.06.2022 12:26:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gaiser Hoze: eli ei suostu avaamaan vaan antaa jonkun ilmoituksen.
 
Antaako se/ne jotain spesifimpää tietoa, vai vaan jotain geneeristä tyyliin "plugin failed to load" ilman teknistä tietoa?
 
Ootko Reaperia uudelleenasentanut? Testaa vaikka portable installina?
 
Onko toimimattomista plugareista mitkään myös stand alonena toimivia (Omnisphere?) ja jos on, toimiiko stand alonena? Jos on stand alone, mutta ei toimi, niin tuleeko virheilmotusta? Tai onko joku muu daw, jolla voit todeta toimivuuden?
 
anapena
03.06.2022 14:17:05 (muokattu 03.06.2022 14:18:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko tämä mitenkään liittyä siihen, kun Kapitäänit ja muut wanhat käyttikset muuttuivat tavallaan liian vanhoiksi, ainakin nettikäyttöön? Haisteleeko plugarit netin kautta jotain, vai onko ne päivittyneet salaa jne? Harva plugarivalmistaja taitaa tukea noin vanhaa konetta.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Gaiser Hoze
03.06.2022 23:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki plugarit on tietenkin tsekattu etta kapitaani tukee, muuten en niitä asentaisikaan mutta otan huomenna kuvan tilanteesta että millaisen ilmoituksen Reaper antaa kun yritän plugareita avata Reaperissä.
 
Gaiser Hoze
05.06.2022 14:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vielä studiolleni ehtinyt mutta löysin netistä vastaavia ilmoituksia. Tossa kyseessä joku määrätty plugari mutta mulla monia plugareita jotka eivät jostainsyystä ENÄÄ aukea.Koitan downgradeta Reaperin johonkin vuodenvaihteen tiennoille jospa se auttaisi koska ongelmat nimom alkoivat alku keväästä.
 
https://forum.cabbageaudio.com/t/ca … does-not-load-in-reaper-solved/2498
 
Gaiser Hoze
05.06.2022 14:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://i.redd.it/d7c399n48kx81.jpg
 
Arkka
05.06.2022 16:25:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gaiser Hoze: https://i.redd.it/d7c399n48kx81.jpg
 
Jees, pikasella googletuksella tollanen voi ilmeisesti tulla kun Reaper ei löydä plugaria (eli jossain on väärä polku muistissa) tai kun se ei voi ladata sitä muusta syystä, eli eipä tuo kerro oikein mitään.
 
En tunne Maccejä, mutta eikös Garagebandikin tue plugareita? Vois selventää tilannetta jos testais vaikka sillä?
 
Henri Henri Olavi
05.06.2022 16:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilepa poistaa kansiot "Patches" ja "Presets" kansion "Spitfire Audio - LABS" alta. Sen jälkeen avaa Spitfiren oma softa ja etsi sieltä LABSin alta "Repair All LABS". Sen jälkeen skannaa Reaperissa plugarit uudelleen.
 
Gaiser Hoze
08.06.2022 23:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt näyttäis siltä että sain Reaperin pelittämään kun downgradesin Reaperin vuodenvaihteen päivitykseen ja ainakin nyt aukeaa kaikki nekin plugarit mitkä eivät auenneet kevään jälkeen. Harmittaa vähän kun en aikaisemmin moista älynnyt kokeilla mutta hyvä näinkin.
 
Jeszse
09.06.2022 09:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi sama ongelma päällä, pitääpä koittaa tota downgradee. Miten se tehään? :D
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Antti1
09.06.2022 09:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi pois, vanha tilalle.
Gaiser Hoze
09.06.2022 19:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta löytyy vanhoja versioita:
https://www.reaper.fm/download-old.php?ver=6x
 
Jeszse
10.06.2022 17:14:23 (muokattu 10.06.2022 17:14:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, mulla tää ei näköjään auttanu.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Lepinkäinen
16.07.2022 12:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla teki kanssa tämän, että kadotti kaikki plugarit, eikä rescanit tuntunut auttavan.
 
Plugarit näkyi tilassa, että ei saa ladattua, mutta lopulta sai takaisin kun laittoi remove ja sitten add raidalle.
 
Poistin jostain vst64.ini tekstitiedostosta kaikki mitä se ei ladannut ja ehkä se auttoi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «