Aihe: Aromakilta
1 2 3 4 5 647 48 49 50 51
The 1
12.07.2022 23:19:32 (muokattu 12.07.2022 23:23:11)
Nyt kun olen tutkinut? noita Juicen juttuja niin olihan hän kapinoitsija niinkuin minäkin hän tiesi enemmän minä vähemmän. Sääli että kaikki touhu meni siihen keikkailuun ja minun osaltani työssä käymiseen olisi ollut sivistävää tuntea noin valtava nero.
The 1
12.07.2022 23:26:59
Onneksi tutustuin Leskiseen ja Alataloon Rinteeseen Pennikilampeen Tuomiseen Mölleriin ja he minuun Jokelaan.
The 1
12.07.2022 23:46:11 (muokattu 12.07.2022 23:49:08)
Mies tuli vuonolta näyttäen huonolta .
Tankero
13.07.2022 16:08:20
WanhaWetäjä: Näillä pohjoisen hyytävissä oloissa kasvaneilla rumpaleilla on sarkasmin ja itseironian tajuamisessa pieniä puutteita, enkö minä juuri joku postaus sitten todennut että JOS en pitäisi soittamisesta olisin lopettanut jo aikaa sitten.

Joku taisi joskus mainitakkin ns oululaisuudesta joka lienee kuvaava nimi hieman eri mentaliteetilla kulkeville karun Pohjalan asukeille, onko se vastakohta ns hesalaisuudelle vai peräti synonyymi, makuasia.
Omanlaistansa väkeä löytyy kaikista maakunnistaa, "iloisen" Karjalan synkistä metsistä perimänsä saanut hidas hämäläinen kuten minä ei ole poikkeus.

No, yksi esimerkki oululaisuudesta kumpuaa jo palstoilta poistuneen legendan jutuista joiden mukaan hänen keikkansa olivat aina paremmalla liksalla kun meidän kuolevaisten, kaikki maksettiin niinkuin piti, yleisöennätyksiä pukkasi tämän tästä ja keikkailu oli yhtä auvoisaa riemovoittoa ja kalenteri oli tietty niin täynnä että piti hommata toinen.

Vaan kuinkas kävikään? Satuimme kerran samoille huudeille eli sinne Perä-Pohjolan porosavanneille keikalle ja poikkesimme heidän keikkamestassaan jossa oli 2 paria kun taas meillä oli tupa täynnä. Jotenkin jäi se kuva että tuossa kohtaa oululaisuudesta ei ollut mitään jäljellä vaan oltiin aika nöyriä totuuden edessä.
No joo, kuollut mesta vs suosittu mesta, tavallinen bandi (me) vs ns tunnettu bandi, ei tunnettavuusasioilla ole mitään merkitystä, jengi käy siellä missä muutkin mutta ottaahan se jopa oululaisen itsetunnolle kun ei ollakkaan niin kovia ja suosittuja mitä annetaan ymmärtää ja paskojakin keikkoja joutuu vetämään naama norsunvitulla.

Jos teillä ylipäälliköillä epäesa ja tunkelo whatever kaikki keikat ovat yhtä kestohymyä niin good for you, ehkä se on todellakin osa oululaisuutta jota etelän vetelä ei vaan ymmärrä.

Vau olet oppinut vääntelemään nimimerkkejä ja jopa umpioululaisen ilmaisunkin. No ei muuta kuin esan päälle essaa.
Humppajyrä
Prophet
13.07.2022 20:41:09
Hamina Tattoossa soi mm. Trinidad ja Tobagon puolustusvoimien steelpanorkesteri.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008938324.html
levesinet
13.07.2022 20:51:58
The 1: Mies tuli vuonolta näyttäen huonolta .

Kuulostaa Liam Neesonin tähdittämältä toimintaelokuvalta, joka perustuu färsaarelaiseen romaaniin.
WanhaWetäjä
13.07.2022 22:41:00

Tankero: Vau olet oppinut vääntelemään nimimerkkejä ja jopa umpioululaisen ilmaisunkin. No ei muuta kuin esan päälle essaa.

Esat on opittu jo aikoinaan, tuli jopa käytyä legendan juttusilla joskus jollain keikkamatkalla silloisen bandin kera, olisiko bandissa ollut joku pohjoisen mies joka toimi oppaana, kenties.
Kakarana opittiin tietty tämä "Ookko nää Oulusta, syökkö nää jäkälää? " lausahdus, vertautuu hyvin tähän etelän vetelään jota kaiketi jossainpäin käytetään vieläkin ja Oulusta sekin on lähtöisin.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14469174/oululaisten-junttius
Aikamoista.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Epämuusikko
13.07.2022 23:17:26
WanhaWetäjä:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14469174/oululaisten-junttius
Aikamoista.

Paljon tuossa on tottakin.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Anonymous-jazz
14.07.2022 01:58:33 (muokattu 14.07.2022 01:58:44)

Epämuusikko: Paljon tuossa on tottakin.

Huvittavinta siinä Oulun murteessa on se, että joka tyyppi kuullostaa hokevan koko ajan sitä "ookkona, ookkona, ookona, ookkona, ekkönä ookkona, ekkönä ookkona".
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
14.07.2022 10:03:18
Anonymous-jazz: Huvittavinta siinä Oulun murteessa on se, että joka tyyppi kuullostaa hokevan koko ajan sitä "ookkona, ookkona, ookona, ookkona, ekkönä ookkona, ekkönä ookkona".

Pitää olla täällä sisällä että näkee tilanteen todellisen mädännäisyyden.
Lennu
14.07.2022 15:44:13

Kysyin just tänään tätä lukematta kaverimimmiltä, joka on ukkosa kanssa Oulusa lomalla, että ookkonä ihan ölövinä?

Asun itse kuudensadan kilometrin päässä.
Perinteinen varafoorumi himassa.net
Timi
15.07.2022 13:24:04
Oikeastaan nuo maakuntien murteet.Ovat oiva lisä paikkapaikoin myös huumoriin?
Mistä sitä tietää?
Anonymous-jazz
16.07.2022 17:56:48

Epämuusikko: Pitää olla täällä sisällä että näkee tilanteen todellisen mädännäisyyden.

No jaa

Oon mä jopa soittanut samassa bändissä, jossa on ollut Oululaisia ja miltei aina eniten on ego keulinut näillä Oululaisilla.

Mutta omalla tavallaan hyvälläkin tavalla, kun yhdestä tyypistä tuli aina Tangokunkku.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
17.07.2022 10:55:33
Leventelyllä yritetään paikata sitä, ettei oikeasti pärjätä kansallisesti, kansainvälisyydestä puhumattakaan. Mut joo, se on joskus semmoista. Pahoittelut kanssa-asujieni puolesta, niiden "liian" oululaisten.
Prophet
17.07.2022 13:23:25
Humppapumput eivät enää kiinnosta Hessoissa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008950059.html
Anonymous-jazz
17.07.2022 17:02:24 (muokattu 17.07.2022 17:03:13)

Epämuusikko: Leventelyllä yritetään paikata sitä, ettei oikeasti pärjätä kansallisesti, kansainvälisyydestä puhumattakaan. Mut joo, se on joskus semmoista. Pahoittelut kanssa-asujieni puolesta, niiden "liian" oululaisten.

Mutta mutta kyllähän se Suomen showbusiness ala on omakehujien apaja, varsinkin jos näistä tietyistä pystöistä puhutaan. Eikä siihen enää Oulua tarvitse sotkea :)
The 1
19.07.2022 00:14:35
Yksi oulunpoika kehu kokoajan itteänsä niin sille siitä sitten huomautettiin niin hän ihan siinä pokkana vastasi että jos en minä kehu itteäni niin kuka sitten.
The 1
19.07.2022 00:30:11 (muokattu 19.07.2022 00:37:59)
Olimme kerran keikalla Oulussa ja vetäsin ton Ilta Oulun joella humpan niin Piipposelta meinas lähtee pohjakassa käsistä kun sen vetäsin tärisi vieläkin kun laski rahoja meille. Vieläkö siellä tansseja järjestetään.
The 1
19.07.2022 00:50:00 (muokattu 19.07.2022 01:07:51)
Siinä Oulun lähellä missä yövyttiin oli Nallikarin leirintäalue sinne kaikki humppamuusikot tulivat saunaan ja kaikki olivat saunassa kuin suurimmat rock tähdet saunassa kaikki ovat tähtiä .Tätä minä en ymmärrä jos orkesteri on nimeltään "korsuorkesteri" minä pistäisin lavalle teltan ja pienet kamat ja sieltä vetäisimme Äänisen aallot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)