Aihe: Hyvät pienikokoiset vahvistimet?
1 2
Lunnu
07.07.2022 12:59:42
Kefiiri: No ehkä isommat Trademarkit eivät enää ole polkupyörällä roudattavia. Mutta 30W malli on saman kokoinen kuin kymppiwattinen, se vielä varmaan menisi. Soundivalikoimaa todellakin riittää.

Micro Cuben tietenkin itse ottaisin, se on kaikin puolin hyvä jos ei vaadita järisyttävää äänenpainetta.

EHX Magnum varmaan on aika suora vasteeltaan, kaiutinhan siihen sen combomaisuuden sitten tekee.

Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä varsin yleistä microcuben hehkutusta. Itselläni oli sellainen kotivehkeenä ja aika karmee sirinäpurkki se mun mielestäni oli. Vaihtui vox da5:n joka on samaa koko- ja hintaluokkaa mutta soundillisesti mun mielestä ihan eri luokkaa.
Nostalgy is not what it used to be
p130
07.07.2022 13:15:11

Saatanpa ottaa kopiotrademarkin talteen, kunhan tulee vastaan suunnilleen karkkirahalla. Ellei aitoa ole sitä ennen ilmaantunut sopivasti.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Kefiiri
07.07.2022 13:15:44
Lunnu: Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä varsin yleistä microcuben hehkutusta. Itselläni oli sellainen kotivehkeenä ja aika karmee sirinäpurkki se mun mielestäni oli. Vaihtui vox da5:n joka on samaa koko- ja hintaluokkaa mutta soundillisesti mun mielestä ihan eri luokkaa.

En ollenkaan epäile etteikö Vox voisi myös olla hyvä. Aloittajalle molemmat saattavat olla turhan hiljaisia, aloituksessa ilmaistu toivomus tarvittavasta äänen määrästä on hieman epämääräinen.

Olen aina tykännyt kun olen kullut Micro Cubea käytettävän, en osaa pitää sen sointia muuna kuin tasapainoisena. Mutta muistan lukeneeni palstalta myös Rolandin sointiin pettyneen kirjoituksen. Eihän se isolta vahvistimelta kuulosta, vaan sopivalta :)
En ole musiikin asiantuntija.
Kefiiri
07.07.2022 13:22:06 (muokattu 07.07.2022 13:25:43)
p130: Ellei aitoa ole sitä ennen ilmaantunut sopivasti.

Kymppejä aina välillä vilahtelee 150 egen huitteilla. Itse hommasin sen 30-Wattisen. Menee itsellä vähän hukkaan se monipuolinen sointimaailma eikä se 30 Wattiakaan kuulosta Voxin AC30:ltä, kotelo ja kaiutin kun ovat pienehköjä. Laite on hyvin tehty ja nätti, mutta jäänyt yllättävän vähälle käytölle. En silti myy, johonkin hommaan sen on pakko sopia :)
En ole musiikin asiantuntija.
McNulty
07.07.2022 14:37:07 (muokattu 07.07.2022 14:37:22)
p130: Saatanpa ottaa kopiotrademarkin talteen, kunhan tulee vastaan suunnilleen karkkirahalla. Ellei aitoa ole sitä ennen ilmaantunut sopivasti.

Jonkin verran näitä Behkuja tuli myytyä reilu vuosikymmen takaperin (etenkin sitä pienempää GM108-mallia). Soundiltaan Trademarkiin verrattuna selkeästi "pienemmän kuuloisia". En tiedä johtuuko kaiuttimesta vai päätevahvistimesta. Hintansa haukkui kyllä harjoitusvahvistimena.

Aika monta sellaista meille tuli vaihdossakin ja hetken päästä olivat hajalla. Todennäköisesti ei mitään mekaanista vikaa isompia, mutta eihän niitä halpiksia kannattanut lähteä firman toimesta korjaamaan kun kulut ylittivät mahdollisen ansainnan. Yksityishenkilönä tietysti ihan eri juttu. Oma muistikuvani vioista oli perinteisiä jakkien ja potikoiden ongelmia eli heikkoja juotoksia yms.

Halvalla tehtyjä ja se tosiaan heijastui kuorten sisälle. Behringer on itseasiassa petrannut todella paljon niistä ajoista. Silloiset Behkut olivat "maineensa veroisia", valitettavasti.

Mutta tosiaan, tuollaisen GM108 tai GM110 voi löytää ihan kympillä tai kahdella. Jos on toimiva niin ei muuta kuin talteen vaan ;)
moving in stereo
elwood66
08.07.2022 15:11:13 (muokattu 08.07.2022 15:19:32)

JoKo: Moi! Olisi tarvetta vahvistimelle joka olisi pienikokoinen (polkupyörällä roudattava) mutta laadukasta ääntä lähtisi kuitenkin jonkin verran. Akkukäyttöinen olisi plussaa mutta ilmankin pärjää. ZT Lunchbox vaikutti aika sopivalta mutta niitä ei jostain syystä saa enää. Tietty joku pieni Genelec voisi toimia, tuleeko mitään muita vaihtoehtoja mieleen?

Nuppina Vox Lil' Night Train on ehta putkipeli. 12AU7-pääteputkena lähtee 1,5/2W riippuen kaapista 8 tai 16 ohm. Kun nippasee bright capin hittoon, niin on mukava laitos. Potkii yllättävän hyvin isojakin kaappeja. Ei tietysti mitään digiä tuu mukana, mutta ihan repussa kulkee. Mulla on BC108 VOX-kaappi, johon vaihdoin WGS G8C:n. Orggiskaan ei ollut hassumpi. Toki kaapin kanssa on jo suht' iso nippu, eikä vastanne tarvetta monipuoliselle keikkakoneelle.
Let that boy boogie woogie
Krice
09.07.2022 11:28:53

Tappajabanaani: No mikä ehdotetuissa laitteissa ei sopinut aloitusviestin spekseihin?

Kokeile ottaa joku pienikin normaali kombo mukaan polkupyörällä niin tulee ehkä selväksi. Ensinnäkin mihin laitat sen? Ei sitä voi kantaa kuin kädessä ja joku 8" kombokin voin painaa ihan tarpeeksi paljon, paitsi jos on joku karpaasi. Ketjun alussa mainittu THR10 olisi varmaan parhaimpia tässä tapauksessa, sen saa tungettua reppuun.
Puavali
09.07.2022 11:42:50
Krice: Kokeile ottaa joku pienikin normaali kombo mukaan polkupyörällä niin tulee ehkä selväksi. Ensinnäkin mihin laitat sen? Ei sitä voi kantaa kuin kädessä ja joku 8" kombokin voin painaa ihan tarpeeksi paljon, paitsi jos on joku karpaasi. Ketjun alussa mainittu THR10 olisi varmaan parhaimpia tässä tapauksessa, sen saa tungettua reppuun.

Pistää sen kombon kumminauhoilla kiinni tavaratelineeseen niin hyvin kulkee mukana.
forreal
09.07.2022 12:03:37
Itselläni on Yamaha THR30IIW ja eihän sitä voi muuta kuin kehua. Huokeampikin versio tästä riittäisi mulle, kun en langatonta käytä, mutta ehkä joku päivä. Takuulla helppo viedä pyörällä ja esteettisestikin ihan kivan näköinen. Vaimokin jopa kehui. Tuossa versiossa on pattereiden sijasta akku. Jos tarkoitus on lähteä metsäretkelle muutamaksi päiväksi - laittaa kitara olalle, vahvistin tarakalle ja reppu täyteen pattereita - siihen tämä ei tietenkään sovi, mutta muuten tuo akku antaa hieman "liikkumisvaraa". Näissä mallintavissa kehutaan aina efektejä ja eri sounditiloja, mutta itse soitan ainoastaan cleanin kautta, kaikki muu tulee pedaaleilla.

Tärkein tässä vaihtoehdossa varmaan on, että soundi on hintaisekseen pirun hyvä, varsinkin jos on mahdollisuus tunkeaa pedaaleja kitaran ja vahvistimen väliin.
"King Crimson ceased to exist in September 1974, which was when all English bands in that genre should have ceased to exist" (Robert Fripp) "Everyone knows rock attained perfection in 1974. It's a scientific fact" (Homer Simpson)
Tappajabanaani
09.07.2022 12:26:16
Krice: Kokeile ottaa joku pienikin normaali kombo mukaan polkupyörällä niin tulee ehkä selväksi. Ensinnäkin mihin laitat sen? Ei sitä voi kantaa kuin kädessä ja joku 8" kombokin voin painaa ihan tarpeeksi paljon, paitsi jos on joku karpaasi. Ketjun alussa mainittu THR10 olisi varmaan parhaimpia tässä tapauksessa, sen saa tungettua reppuun.

Laittaisin tarakalle.
Lunnu
09.07.2022 18:30:34
forreal: ...itse soitan ainoastaan cleanin kautta, kaikki muu tulee pedaaleilla.

Tärkein tässä vaihtoehdossa varmaan on, että soundi on hintaisekseen pirun hyvä, varsinkin jos on mahdollisuus tunkeaa pedaaleja kitaran ja vahvistimen väliin.

Näinpä. Eli ministyrkkari reppuun ja kitara selkään mutta mihins sit se välttämätön tällanen pistetään?
https://images.app.goo.gl/ihFbgSxPPVqWUffc7
Nostalgy is not what it used to be
kojones
09.07.2022 18:32:09

Kyl minä oon roudannut TM30 ihan sujuvasti fillarilla. Väärin roudattu?
p130
09.07.2022 18:58:59

kojones: Kyl minä oon roudannut TM30 ihan sujuvasti fillarilla. Väärin roudattu?

Oikeasti älykäs ei tuohon edes lähde.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
McNulty
09.07.2022 19:50:51
kojones: Kyl minä oon roudannut TM30 ihan sujuvasti fillarilla. Väärin roudattu?

Ei ole lainkaan mahdollista, koska möö.netissä asiantuntijat tietää paremmin.
moving in stereo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)