Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5239 240 241 242 243297 298 299 300 301
rosberg
29.06.2022 20:29:04
no jos saa halvalla, niin miksi ei. Musta toi on ihan hieno. Sähköjen siirto vintage-tyyliin on satasen homma.
mä en ole ikinä ymmärtänyt noita kaulajuttuja. Naapurin Pirjoa lainatakseni - liian isoa ei olekaan.
Gibson harrastajien puritanismi on kovaa, mutta Tokai-seppojen väite oman pelin paremmuudesta vielä kovempaa. Mulla on Gibsoneita - aina saa omansa takaisin.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
Durty
29.06.2022 21:46:09
sirdickyj: http://aws2.gibson.com/Products/Ele … -Paul-Standard-120-Light-Flame.aspx

Meitsillä on tållanen pohdinnassa.

Kokeillessa aika laadukas. Mikkien puolitus toimii ja volan hiljennys siivoaa soundia.

Erikoissoitin on silti aina erikoissoitin. Se pohdituttaa.

Kyllä kai tuosta kitaran saisi, jos vaihtaa mikit parempiin (osittain makuasia, mutta minusta nuo burstbuckerit vain ovat ihan paskat), piirilevy ja tuo kytkin pois ja tonepotikka tilalle.
sirdickyj
29.06.2022 22:35:01
Durty: Kyllä kai tuosta kitaran saisi, jos vaihtaa mikit parempiin (osittain makuasia, mutta minusta nuo burstbuckerit vain ovat ihan paskat), piirilevy ja tuo kytkin pois ja tonepotikka tilalle.

Ei se oo piirilevyä varten se kytkin. Se on mikinpuolittaja.

Mun korvaann mikit on ok.
sirdickyj
29.06.2022 22:35:35
rosberg: no jos saa halvalla, niin miksi ei. Musta toi on ihan hieno. Sähköjen siirto vintage-tyyliin on satasen homma.
mä en ole ikinä ymmärtänyt noita kaulajuttuja. Naapurin Pirjoa lainatakseni - liian isoa ei olekaan.
Gibson harrastajien puritanismi on kovaa, mutta Tokai-seppojen väite oman pelin paremmuudesta vielä kovempaa. Mulla on Gibsoneita - aina saa omansa takaisin.

Mulla on 85 japsi Tokai LP. Harjaa mulla olleen Classicin upeesti.
sirdickyj
29.06.2022 22:37:24
The Jack: Eihän tuo 2014 ihan "normaali" Stankku ole, ja sen takia mielestäni juuri noita kyseisen vuoden Standardeja on välillä myyty 100-150 (200) euroa halvemmilla hinnoilla. Jos kitara on edullinen ja muutenkin mieleinen, niin mikä ettei.

Vähän hankalampi eteenpäin myytävä saattaa toki olla seuraavista syistä.

- normaalista LP:stä poikkeava body
- 120th Anniversary Inlay
- piirilevyillä olevat sähköt, sekä rujon näköinen switchi tallamikin tonen paikalla
- (50s Neck), näillekin tietty on faninsa.

Paitsi ei oo piirilevylle se kytkin vaan mikin puolittaja.

Muutoin samat ajatukset. 50s neck ei oikein vielä låhe..
msalama
30.06.2022 05:58:27

Sirdicky & Jack, ymmärretty. Ja joo, Gibson-miehet on konservatiiveja, joten voi olla tietenkin haaste jos haluaa myöhemmin myydä.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
msalama
30.06.2022 09:41:07 (muokattu 30.06.2022 09:43:28)

Joo, toi 50's chunky on vähän kaksteränen juttu. Mulla on yhdessä paska-Epissä aika lähelle sellainen ja silloin kun sitä enemmän soittaa, niin näppi kyllä tottuu. Mutta sitten kun palaa takas Norlinien kimppuun, niin kyllähän se slim taper vaan rulaa :)

Mutta jännää on se, ettei 70's Fender chunky ole aikoihin aiheuttanut mulle nikotuksia, vaan se päinvastoin sopii näppiin helvetin hyvin muovilakkoineen päivineen. No toisaalta ei ne nyt sentään ihan yhtä pesismailoja taida olla, tosin en ole vertaillen jaksanut ikinä mitata? Mutta kuitenkin...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
rosberg
30.06.2022 10:13:01
sirdickyj: Mulla on 85 japsi Tokai LP. Harjaa mulla olleen Classicin upeesti.

mulla on kaksi custom-pajan laitetta (LP). Harjaa aikaisemman Standardin ihan kättelyssä. Mutta mä en näitä nyky Gibsoneita kyllä ostaisi. Ostin SG Specialin (vm 2019) ja se on kyllä sieltä mistä voi niin huonosti tehty. Mutta siihen sai ne minihumpparit kiinni.

Mutta se ehkä mun omasta mausta. Tokait, Grecot, Edwardsit ja muut ihan varmasti huikeita pelejä.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
sirdickyj
30.06.2022 10:43:03 (muokattu 30.06.2022 10:44:44)
rosberg: mulla on kaksi custom-pajan laitetta (LP). Harjaa aikaisemman Standardin ihan kättelyssä. Mutta mä en näitä nyky Gibsoneita kyllä ostaisi. Ostin SG Specialin (vm 2019) ja se on kyllä sieltä mistä voi niin huonosti tehty. Mutta siihen sai ne minihumpparit kiinni.

Mutta se ehkä mun omasta mausta. Tokait, Grecot, Edwardsit ja muut ihan varmasti huikeita pelejä.

Tokain custom-pajan? Vai G?

Toki tuota oman Tokain ylivoimaa lisää se että siihen laitettiin jumbo-rosterit ja muuttuva radius, joita ilman on vaikea olla kun on makuun päästy. Ei vaikuta soittotaitoon, mutta tuntumaan. Pidätän oikeuden nauttia hyvästä tuntumasta itsellåni.
sirdickyj
30.06.2022 10:45:41
msalama: Joo, toi 50's chunky on vähän kaksteränen juttu. Mulla on yhdessä paska-Epissä aika lähelle sellainen ja silloin kun sitä enemmän soittaa, niin näppi kyllä tottuu. Mutta sitten kun palaa takas Norlinien kimppuun, niin kyllähän se slim taper vaan rulaa :)

Mutta jännää on se, ettei 70's Fender chunky ole aikoihin aiheuttanut mulle nikotuksia, vaan se päinvastoin sopii näppiin helvetin hyvin muovilakkoineen päivineen. No toisaalta ei ne nyt sentään ihan yhtä pesismailoja taida olla, tosin en ole vertaillen jaksanut ikinä mitata? Mutta kuitenkin...

Mutta lakattu kaula tollasella paksulla pesismailameiningillä ei oikein ylevöitä mieltä. En tiedä, miksi. Ei vaan.
Tympee Huttunen
30.06.2022 10:49:39
sirdickyj: Mutta lakattu kaula tollasella paksulla pesismailameiningillä ei oikein ylevöitä mieltä. En tiedä, miksi. Ei vaan.

Annat vaan vähän hiomaparia ja pinta mataksi. Itse tykkään pesismailakaulasta todella.
Durty
30.06.2022 11:40:38
sirdickyj: Ei se oo piirilevyä varten se kytkin. Se on mikinpuolittaja.

Mun korvaann mikit on ok.

Juu, tiedän, että se puolittaa mikit. Itse laittaisin sen tilalle push-pull -potikan, jolloin siihen saisi normi LP-kytkennän 2 x vol + 2 x tone ja puolituksen.
p130
30.06.2022 11:44:38

sirdickyj: Tätä vähän pohdin. Mutta enemmän se kaula mietityttää. Tai ainakin yhtä paljon.

Mutta katotaan. Koska tämä on ketju jossa uutiskynnys on 0 tai vähän alle, niin pitää uutisoida pikkuasiatkin. ;-)

Kaula on oikeasti iso normaalisti tarjolla olevissa malleissa vain R6/R7/R8-osastolla, ja ymmärrän, että sellainen voi olla jollekin liikaa, itse kyllä tykkään. Hulukon Antilla olleessa Boneyardissa oli kyllä valtava, tai ainakin se tuntui sellaiselle. Jossain vanhassa resonaattorissa olen törmännyt vastaavaan, kulmikas ja ennen kaikkea ISO. Siihenkin kyllä tottuisi.

Sitten kun jotain ostetaan, niin totta kai raportoidaan tänne. Lisäksi perustetaan mahdollisimman monelle palstalle ketju omakehuun ja floodataan myös dadat palstan parhaimmiston esimerkin mukaaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
sirdickyj
30.06.2022 12:34:34
Durty: Juu, tiedän, että se puolittaa mikit. Itse laittaisin sen tilalle push-pull -potikan, jolloin siihen saisi normi LP-kytkennän 2 x vol + 2 x tone ja puolituksen.

Tämä oli mielessä..
sirdickyj
30.06.2022 12:37:01
p130: Kaula on oikeasti iso normaalisti tarjolla olevissa malleissa vain R6/R7/R8-osastolla, ja ymmärrän, että sellainen voi olla jollekin liikaa, itse kyllä tykkään. Hulukon Antilla olleessa Boneyardissa oli kyllä valtava, tai ainakin se tuntui sellaiselle. Jossain vanhassa resonaattorissa olen törmännyt vastaavaan, kulmikas ja ennen kaikkea ISO. Siihenkin kyllä tottuisi.

Sitten kun jotain ostetaan, niin totta kai raportoidaan tänne. Lisäksi perustetaan mahdollisimman monelle palstalle ketju omakehuun ja floodataan myös dadat palstan parhaimmiston esimerkin mukaaan.

En tiedä oliko sarkasmia, mutta jotenkin ajattelin otsikon alle sopivan keskustelun Gibson-kitaroista, ilman erityistä kynnystä.

Kenties olis väärässä.

Våhånhän tämä tupoaa olemaan sellanen soitinomistajien.net
p130
30.06.2022 14:22:21 (muokattu 30.06.2022 14:22:38)

sirdickyj: En tiedä oliko sarkasmia, mutta jotenkin ajattelin otsikon alle sopivan keskustelun Gibson-kitaroista, ilman erityistä kynnystä.

Kenties olis väärässä.

Våhånhän tämä tupoaa olemaan sellanen soitinomistajien.net

Totta kai se oli sarkasmia. Kaulan paskuuden/paskuuden ongelma on vakiojuttuja niille, joilla ei Gibsoniin ole rahkeita. Sulla nyt on selkeästi taustaa sen verran, että pahimmat paskajutut eivät mene läpi.

Itse tosiaan tykkään paksusta kaulasta erityisesti LP:ssa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
sirdickyj
30.06.2022 14:40:00
p130: Totta kai se oli sarkasmia. Kaulan paskuuden/paskuuden ongelma on vakiojuttuja niille, joilla ei Gibsoniin ole rahkeita. Sulla nyt on selkeästi taustaa sen verran, että pahimmat paskajutut eivät mene läpi.

En tiedä rahkeista, mutta kahdesta Gibsonista jotka mulla on ( tai oli vielä sunnuntaina) ei kummassakaan ole tollanen kaula.

Kai se kitarassa kuin kitarassa toi kaula se tärkeä pointti.
marke-
30.06.2022 18:08:35
p130: Totta kai se oli sarkasmia. Kaulan paskuuden/paskuuden ongelma on vakiojuttuja niille, joilla ei Gibsoniin ole rahkeita. Sulla nyt on selkeästi taustaa sen verran, että pahimmat paskajutut eivät mene läpi.

Ennemminkin jos Gibbeä kritisoi ni on "köyhä", "tymä" tai "ei soittanut". Oikeesti yllättävän moni kitara on aika paska. G:llä ja ilman.

Mut toi kaulajuttu, kyllä se on tärkee. Suorastaan tärkein. Monenlainen sopii käteen, mut sit kun ei sovi, ni ei siitä kyllä kitaraa saa.
Tympee Huttunen
30.06.2022 18:30:05
Kurkatkaas GASin Facebook-sivulle. Ovat patentoineet jonkun systeemin oikean kaulaprofiilin löytämiseksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)