Aihe: Reverb.com
1 2 3 4 5 6
Jonttu
13.04.2022 10:33:20

kojones: Reverbissä myyminen ja Suomen postin seurantakoodi, onko kellään aiheesta kokemusta? Ilmeisesti ei ihan kivuttomasti toimi.

Toimi mulla ihan hyvin? Myin ISP Decimatorin Saksaan ja postin kautta lähetin, ei ollut mitään mutkia matkassa :)
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
professori
13.06.2022 09:50:48
Ajattelin laittaa torilla oltavat myös Reverbiin myyntiin. Onko jotain erityistä joka pitäisi huomioida lähettäessä ulkomaille, muuta kuin korkeammat pakettikulut? Jos vaikka rajaan myynnin vain EU-alueelle vai onko muuten mitään eroa kotimaan myyntiin.
"Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy
Torniojaws
13.06.2022 10:44:21

professori: Onko jotain erityistä joka pitäisi huomioida lähettäessä ulkomaille, muuta kuin korkeammat pakettikulut?

Reverb ottaa myös 7,7 % osuuden hinnasta eli jos myyt 100 eurolla, niin siitä 7,7 € menee Reverbille.

https://reverb.com/selling/selling-fees
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
sebu
21.06.2022 12:29:02 (muokattu 21.06.2022 12:29:39)

professori: Ajattelin laittaa torilla oltavat myös Reverbiin myyntiin. Onko jotain erityistä joka pitäisi huomioida lähettäessä ulkomaille, muuta kuin korkeammat pakettikulut? Jos vaikka rajaan myynnin vain EU-alueelle vai onko muuten mitään eroa kotimaan myyntiin.

Lue koko tää ketju. Siinä on erilaisia vinkkejä postitukseen liittyen.

Oon lähettäny kampetta Jenkkeihin takuuhuoltoon/lopulta palauttanut. Tullihärdelli oli ihan mahoton. Käytin UPS:ää, mikä maksoi reilun satasen. Mut kampe meni vakuutettuna. Tullihärdelli oli kuitenkin ihan älytön, kun tavaran viennistä pois EU alueelta piti täyttää vaikka mitä. Suosittelisin yksinkertaisuuden vuoksi rajaamaan EU:n sisälle kaupanteon.

edit. kirjoitusvirheitä
nakedzen
25.06.2022 11:09:22
Shipit (->UPS Express) kautta itse postitellut, hyvin on mennyt putkinuppeja ja kitaroita Eurooppaan.
Chuck Norris on paras Power Ranger
The Jack
25.06.2022 11:38:53
nakedzen: Shipit (->UPS Express) kautta itse postitellut, hyvin on mennyt putkinuppeja ja kitaroita Eurooppaan.

Minkä hintaisia ovat olleet toimituskulut?

Ottaen huomioon ylemmästä viestistä "Reverb ottaa myös 7,7 % osuuden hinnasta", niin tonnin hintaisesta nupista menisi jo 77 euroa pelkästään Reverbille välityspalkkiota. Jos siihen päälle tulee vielä esim. satanen toimituskuluja, niin M.Netin Tori vaikuttaa entistä houkuttelevammalta. Komissiota 0% ja muut omat menot toimitustavassa huomioiden ei välttämättä toimituskulujakaan ole paria euroa enempää.
ituvirtanen
25.06.2022 14:24:47 (muokattu 25.06.2022 14:34:57)

The Jack: Minkä hintaisia ovat olleet toimituskulut?

Hanki haluamasi kuriiri ja kulut ovat sen mukaiset. Luonnollisesti toimituskuluista pitää mainita etukäteen ilmoituksessa. Kun kysyin viimeksi huolintaliikkeiltä ja Postilta vaihtoehtoja, kitara Tanskaan taisi olla kymmenien ja useitten satojen eurojen haarukassa. Osa firmoista ei selvästikään halunnut ottaa soitinta kyytiin. Vakuutus on luonnollisesti syytä huomioida.

Tullirajojen ylitys kannattaa myös muistaa. Jos vastaanottaja jättää tulli- ja muut kustannukset maksamatta, voi huolinnasta tulla yllättäviä kuluja palautuksessa. Siksi pitää saada rahat etukäteen ja mainita noista erikseen.
L.H
27.06.2022 19:07:33 (muokattu 27.06.2022 19:08:08)
Tuli ostettua Reverbin kautta taas yksi kitara ja nyt on ensimmäistä kertaa vähän mutkia matkassa. Ilman aiempaa historiaa omaava myyjä hyväksyi ehkä vähän yllättävänkin paljon alakanttiin tehdyn tarjouksen ja heti sen jälkeen alkoi arpominen lähetyksestä, kun missään ei kuulemma onnistunut vakuutus täydestä arvosta ja myyjä sanoi, että ei voi ilman kunnon vakuutusta olla mistään vastuussa. Lopulta muutaman päivän selvittelyn jälkeen PostNordin maksimi vakuutus oli aika lähellä kauppahintaa, niin sovittiin yhdessä, että laittaa kitaran sillä tulemaan ja saa olla tosi huonoa tuuria, jos onnistuvat kadottamaan sen näin lyhyellä matkalla Ruotsista Suomeen. Oikean kokoinen paketti sieltä on seurantanumeron perusteella lähetettykin ja se on Ruotsin sisällä liikkunutkin, mutta yli viikkoon ei ole mitään tapahtumia. Suomen päässä kukaan ei tiedä muuta kuin sen, että se olisi lähtenyt Ruotsista ja kun pyysin lähettäjää selvittämään asiaa, niin sanoi huomanneensa saman jo aiemmin ja kyselleensä asiaa tuloksetta. Sen jälkeen tuli vastaus, että sovelluksen mukaan se on jo täällä ja mun pitää vaan sopia toimitusaika. Kun pyysin ruutukaappausta, koska omat seurannat ei tällaista näytä, niin olikin kuulemma katsonut vahingossa väärää lähetystä ja aikoi nyt taas soittaa PostNordille. Vähän liian moni asia tässä huutaa kusetusta, mutta sitä en keksi miten myyjä saisi lähetyksen kadotettua matkalle ja saako Reverbistä ylipäätänsä rahoja ulos, jos tavara ei ikinä saavukaan perille. Aiemminhan on ainakin jossain määrin ollut ongelmana huijaukset nimenomaan ostajien taholta, kun on väitetty, että tavaraa ei ole tullut tms.
L.H
28.06.2022 09:21:34
Vähän aiempaan kirjoitukseeni liittyen, kyllä tuolta näköjään näitä selkeitä kusetuksiakin löytyy:

https://reverb.com/item/57032624-fe … caster-tahitian-coral-56-relic-2020

https://reverb.com/item/54721168-fe … 6-relic-cc-2020-2020-tahitian-coral
Jonttu
28.06.2022 09:48:48

L.H: Tuli ostettua Reverbin kautta taas yksi kitara ja nyt on ensimmäistä kertaa vähän mutkia matkassa....

Mulle tullut muutaman kerran Postnordilla ilman ongelmia. Mikki Puolasta ja Intellifexin efekti Ranskasta.. se Postnordin appi on aika kätevä, oletko lataillut sen?
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
L.H
28.06.2022 09:59:56 (muokattu 28.06.2022 10:38:26)
Jonttu: Mulle tullut muutaman kerran Postnordilla ilman ongelmia. Mikki Puolasta ja Intellifexin efekti Ranskasta.. se Postnordin appi on aika kätevä, oletko lataillut sen?

Joo siis lähetys näkyy kyllä siellä sovelluksessa, mutta kymmenen päivää jo viimeisestä päivityksestä ja Suomen Postin mukaan kyseessä on vielä joku priority lähetys, niin ei luulisi kestävän noin kauan yhden lätäkön ylitys.

Jonottelin vielä itse tuonne Ruotsin PostNordille tunnin verran, kun myyjä ei kuulemma päässyt läpi ja sieltä kerrottiin, että myyjän pitää tehdä joku virallinen ilmoitus, että homma etenee ja tässä menee kuulemma sitten vähintään pari-kolme viikkoa, että asiaa päästään selvittämään. Edes Suomen Postin kanssa ei ole ollut tämmöisiä ongelmia. Vittu.
msalama
29.06.2022 06:39:18

näitä selkeitä kusetuksiakin löytyy

Anteeks nyt maalaisuuteni, mutta mikä tosta kusetuksen tekee? Onks se feikki kustomshop tai jotain?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
basisti1971
29.06.2022 06:53:36
Moi.

msalama: Anteeks nyt maalaisuuteni, mutta mikä tosta kusetuksen tekee? Onks se feikki kustomshop tai jotain?

??

Olen myös maalaisuuteen kallellaan vaikka alunperin eteläsuomalaisesta nukkumalähiöpikkukaupungista olenkin, mutta tokassa linkissä myyjänä liike, ekassa ainakin äkkiä vilkaisten samoilla kuvilla, ja halvemmalla hinnalla yksityinen myyjä tai tekaistu firma jonka tili on tilapäisesti suljettu.

Ainakin itselle tuo täyttää kokolailla tarkkaan kusetusyrityksen -josta jääty kiinni- tunnusmerkit.

T:Samuli
L.H
29.06.2022 07:11:34 (muokattu 29.06.2022 07:12:11)
msalama: Anteeks nyt maalaisuuteni, mutta mikä tosta kusetuksen tekee? Onks se feikki kustomshop tai jotain?

Jälkimmäinen ilmoitus ollut esillä jo pari kuukautta, ylempi julkaistiin eilen. Tämä, hinta ja myyjän profiili huomioiden ei mitään epäselvää. Näköjään tili onkin lyöty nyt lukkoon. Ranskassa on viime aikoina ollut enemmänkin vastaavia tapauksia, joten olkaa tarkkana.
Tappivanukas
11.10.2022 13:12:30 (muokattu 11.10.2022 13:13:31)
Reverbistä löytyi kiinnostava kitara ja harkitsen tilaavani sieltä ensimmäistä kertaa. Jos paljastuisi, että kyseinen kitara ei olekaan aito vaan kopio, saako tuolta rahat takaisin?
PekkaM
11.10.2022 13:25:59 (muokattu 11.10.2022 13:26:46)
Tappivanukas: Reverbistä löytyi kiinnostava kitara ja harkitsen tilaavani sieltä ensimmäistä kertaa. Jos paljastuisi, että kyseinen kitara ei olekaan aito vaan kopio, saako tuolta rahat takaisin?

Olen muuta kamaa vastaavien myyntisaittien kautta hankkineena törmännyt väärennöksiin ja kuvaukseen verrattuna vääränlaisiin tuotteisiin yksityiseltä myyjältä ja mainostetusta buyer protectionista huolimatta ohjasivat käytännössä kategorisesti reklamoimaan PayPalin kautta, jolle laitoin todisteet siitä, että tuote oli piraatti. En tiedä miten olisi toiminut jos PayPal ei olisi ollut samaa mieltä kanssani.

Itse en luottaisi noiden saittien halukkuuteen korvata tuhansiin nousevia kauppoja kun edes rahaliikenne ei heidän kauttaan kulje (poikkeuksena saitit, joilla myös escrow-tili, jossa rahat odottaa varmistusta). Luottokorttifirma ja PayPal on ostajan turva.
L.H
11.10.2022 14:27:11
PekkaM: Olen muuta kamaa vastaavien myyntisaittien kautta hankkineena törmännyt väärennöksiin ja kuvaukseen verrattuna vääränlaisiin tuotteisiin yksityiseltä myyjältä ja mainostetusta buyer protectionista huolimatta ohjasivat käytännössä kategorisesti reklamoimaan PayPalin kautta, jolle laitoin todisteet siitä, että tuote oli piraatti. En tiedä miten olisi toiminut jos PayPal ei olisi ollut samaa mieltä kanssani.

Itse en luottaisi noiden saittien halukkuuteen korvata tuhansiin nousevia kauppoja kun edes rahaliikenne ei heidän kauttaan kulje (poikkeuksena saitit, joilla myös escrow-tili, jossa rahat odottaa varmistusta). Luottokorttifirma ja PayPal on ostajan turva.

Eikö rahaliikenne muka kulje Reverbin kautta? Ainakin itse jäin siihen käsitykseen, että myyjä joutui odottamaan rahojaan, kun mulle tulossa ollut kitara katosi kesken lähetyksen. Lopulta kitara löytyi, eikä tarvinnut aloittaa mitään virallista reklamaatiota.
Tappivanukas
11.10.2022 14:29:16
PekkaM: Olen muuta kamaa vastaavien myyntisaittien kautta hankkineena törmännyt väärennöksiin ja kuvaukseen verrattuna vääränlaisiin tuotteisiin yksityiseltä myyjältä ja mainostetusta buyer protectionista huolimatta ohjasivat käytännössä kategorisesti reklamoimaan PayPalin kautta, jolle laitoin todisteet siitä, että tuote oli piraatti. En tiedä miten olisi toiminut jos PayPal ei olisi ollut samaa mieltä kanssani.

PayPalilla ehdottomasti hoitaisin maksun.
PekkaM
11.10.2022 14:41:29
Kappas, en huomannut, että Reverbikin hoitaa rahan välityksen. Tuskin siinä sitten voi sen suurempaa vääntöä tulla kunhan pystyy osoittamaan mahdollisen tuotteen virheen pian ja selkeästi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)