isojussi 30.06.2004 23:57:05 | |
---|
Tonavan aalloissa on (ainakin ) 7 erilaista osaa joista jokainen kerrataan ja viimeisenä tulee se toiseksi viimeinen osa (heh) Mulla on sellainen pikkulappu "Sonabile"-sarjasta. Katos, onko siinä sivussa semmosia isohkoja numeroita 1, 2 ja 3? Väitän edelleen, että Tonavan Alloissa on kolme valssia, joissa on kaikissa ainakin kaksi osaa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
KoskPaavo 01.07.2004 00:32:46 | |
---|
Sorry se lappu on nyt jossain Ö-mapissa niin kaukana etten tähän hätään löydä. Enpä ole tuota ajatellut että niitä ERi valsseja olis noin SAMAN valssin sisällä, oon soittanut vaan läpi kertauksineen. Soittaja selviää aina. |
isojussi 01.07.2004 10:20:54 | |
---|
...Enpä ole tuota ajatellut että niitä ERi valsseja olis noin SAMAN valssin sisällä... Se on hyvin tyypillistä ton ajan konserttivalsseille. Niinhän se on Kullassa ja Hopeassakin. Tai monissa Straussin valsseissa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
breppuli 01.07.2004 20:40:47 | |
---|
No niin nyt on haettu kirjastosta Lassenkin hanuri ABC, joten homma pelaa jo niinkuin junan vessa. Joten vielä kerran kiitoksia kaikille. Tosin lueskelin äsken vanhan topicin , jossa oli kyselty myöskin eräästä valssista tietoa ja se olikin aiheuttanut oikein ympärivuorokautisen "sodan", näinollen pakenen tältä osiolta, ennenkuin tulee "lokaa" niskaan. Siis päätän raporttini täältä kyselytunnilta. Tuota... ihan kuin tuntisin syyllisen piston rinnassani luettuani äskeisen... Faktat ovat: 1) Olen jo pyytänyt WW:ltä henkilökohtaisesti anteeksi kiihkoontumistani ja nimittelyäni, 2) ainakin osa keskustelun ajautumisesta hankalaan ja kontrolloimattomaan suuntaan aiheutui väärinkäsityksistä. Eikö niin, WW? En käytä hymiöitä. |
baron 01.07.2004 22:21:38 | |
---|
Kyllähän keskustelussa saa aina silloin tällöin väriä olla. Mukavaa, että päättynyt niin hyvin kuin breppuli sanoi. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
pekkajau 02.07.2004 09:53:31 | |
---|
Älkääs nyt pojat, punastuttaa. Oottakaas vaan kun saan mökilleni laajakaistayhteyden ja alan saunakaljojen jälkeen kirjoitella! Tässä muutama vuosi takaperin mun yksi "mulkwisti" sukulainen (insinööri) hommas ittelleen eukkonsa rahoilla kesäpaikan ja kehuskeli kaikille kovasti rantaa ja maisemia. No minä tietysti siltä kysymään jotta :"Millonkas me voitas tulla sinne sun mökilläs saunomaan?" Niin se otti semmosen metrin askeleen minusta poispäin, korjasi ryhtiään ja rykäs kurkkunsa selväksi ja sanoi samalla minuun kuin ale-campingiin katsoen:"Se ei ole mökki! Se on Huvila!" Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
baron 02.07.2004 10:22:44 | |
---|
:"Se ei ole mökki! Se on Huvila!" Mulla ei oo täällä muuta huvia kuin piano ja M-net eli tää on kyllä vain mökki. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
pekkajau 02.07.2004 15:27:36 | |
---|
Mulla ei oo täällä muuta huvia kuin piano ja M-net eli tää on kyllä vain mökki. Ei mikään talo! Tölli vaan! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
WanhaWetäjä 07.07.2004 01:26:11 | |
---|
Tuota... ihan kuin tuntisin syyllisen piston rinnassani luettuani äskeisen... Faktat ovat: 1) Olen jo pyytänyt WW:ltä henkilökohtaisesti anteeksi kiihkoontumistani ja nimittelyäni, 2) ainakin osa keskustelun ajautumisesta hankalaan ja kontrolloimattomaan suuntaan aiheutui väärinkäsityksistä. Eikö niin, WW? Mä olen ollut mökillä,siitä pieni viive,mutta eihän tässä mitään,hommat on ok,palstan suolahan on just nää pienet väännöt,eli jatketaan hyvässä hengessä... |
baron 07.07.2004 08:41:32 | |
---|
Ei mikään talo! Tölli vaan! Itse asiassa tönö. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
pekkajau 07.07.2004 10:57:59 | |
---|
Itse asiassa tönö. Meidän kylällä asui ennen yksi "persoona" ja sillä oli tosi pikku tönö. Siinä oli kaksi pientä huonetta. Toisessa se tuhras tilleyn valossa tehdä suutarin hommia ja toisessa makasi.Siinä mökissä oli muuten mahtava haju. Siellä haisi bostikki, paska ja pikilanka. Se sanoi sanoi aina kun sille meni kylään tai hakemaan kenkiä että:"Jahas! Mennäänpäs tuonne S A L I N puolelle!" Se tarkotti sillä sitä helevetin pientä makuukamaria. Siellä sillä oli sänky, pari tuolia ja pöytä. Se oli myös musiikkimiehiä. Se soitti semmosta kaksrivistä "Lumikki"-haitaria. Sillä oli joku sodassa saatu keuhkovika ja se sai niin paljon kun kerkes juomaan semmosia saatanan isoja pulloja yskänlääkettä ja se otti jatkuvasti "pikku kännejä" siitä yskänlääkkeestä eli imi kerralla melkein koko 2 litran putelin "ekpikeeniä". Saatana kun ei älynnyt äänittää aikanaan sen soittoa. Se soitti hyvin sitä "Lumikkia" ...jos ei ollut "pikku kännissä"! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
Mulla ei oo täällä muuta huvia kuin piano ja M-net eli tää on kyllä vain mökki. Jäikö kikkeli kotiin?? Ai niin: Tonavan aallot on Straussin valssi, ei Ivanovicin. Pieru naurattaa aina. |
Mikko T. 07.07.2004 12:42:05 | |
---|
Meidän kylällä asui ennen yksi "persoona" ja sillä oli tosi pikku tönö. Siinä oli kaksi pientä huonetta. Toisessa se tuhras tilleyn valossa tehdä suutarin hommia ja toisessa makasi.Siinä mökissä oli muuten mahtava haju. Siellä haisi bostikki, paska ja pikilanka. Se sanoi sanoi aina kun sille meni kylään tai hakemaan kenkiä että:"Jahas! Mennäänpäs tuonne S A L I N puolelle!" Se tarkotti sillä sitä helevetin pientä makuukamaria. Siellä sillä oli sänky, pari tuolia ja pöytä. Se oli myös musiikkimiehiä. Se soitti semmosta kaksrivistä "Lumikki"-haitaria. Sillä oli joku sodassa saatu keuhkovika ja se sai niin paljon kun kerkes juomaan semmosia saatanan isoja pulloja yskänlääkettä ja se otti jatkuvasti "pikku kännejä" siitä yskänlääkkeestä eli imi kerralla melkein koko 2 litran putelin "ekpikeeniä". Saatana kun ei älynnyt äänittää aikanaan sen soittoa. Se soitti hyvin sitä "Lumikkia" ...jos ei ollut "pikku kännissä"! Onko tää juttu ihan oikeasti totta? Pieru naurattaa aina. |
Mikko T. 07.07.2004 12:42:32 | |
---|
Jäikö kikkeli kotiin?? Ai niin: Tonavan aallot on Straussin valssi, ei Ivanovicin. Mä oon nyt se tärkeilevä mulkku..... Pieru naurattaa aina. |
baron 07.07.2004 14:02:13 (muokattu 07.07.2004 14:03:34) | |
---|
Jäikö kikkeli kotiin?? Ai niin: Tonavan aallot on Straussin valssi, ei Ivanovicin. Että mut "kävelevä tietosanakirja" pistetään kyseenalaiseksi!!! Tonavan aallot on romanialaisen sotilaskapellimestarin Iosif Ivanovici´n kappale, josta tehtiin jenkkileffaan "Anniversary Song" niminen väännös, josta on suomennettu "Häämuistojen valssi". Taitaa Mikolla olla mielessä "An den schönen blauen Donau" (Tonava kaunoinen) Perusasiat selviksi, ennen kuin toisia aletaan haukkumaan! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
pekkajau 07.07.2004 14:07:18 | |
---|
Onko tää juttu ihan oikeasti totta? On! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
isojussi 07.07.2004 23:17:20 (muokattu 07.07.2004 23:17:41) | |
---|
Noni. Parooni ehti ensin. Ei saa luulan maailman parhaan valssisälveltäjän biisejä Itävaltalaisen liukuhihnatehtailijan tuotteks. Ivan Ivanovicin biiseissä on ziljoona kertaa enämpi sielua, kuin Rauskiksien pintaliitohumpassa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Tankoprinssi 08.07.2004 14:32:19 (muokattu 08.07.2004 14:33:30) | |
---|
Tonavan aallot on romanialaisen sotilaskapellimestarin Iosif Ivanovici´n kappale, josta tehtiin jenkkileffaan "Anniversary Song" niminen väännös, josta on suomennettu "Häämuistojen valssi". Taitaa Mikolla olla mielessä "An den schönen blauen Donau" (Tonava kaunoinen) Perusasiat selviksi, ennen kuin toisia aletaan haukkumaan! Näin on. Kesä taitaa edistyä, kun alkaa "poikaset" hyppiin silmille korvantaustat märkinä ja vielä pienillä tiedoilla mutta suurilla luuloilla. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |