Kefiiri 20.05.2022 14:51:06 | |
---|
Harmi että näihin viesteihin ei voi liittää hajunäytteitä. Jotkut vahvistimethan haisevat semmoiselta imelältä niin että koko kämppä lemuaa. Se ei ole reggae-rohdon haju mutta tosiaan imelä, olen ajatellut että olisiko haisija tolexin liimaamiseen käytetty aine? Ei se yhtään kyllä liiman haju ole. En ole musiikin asiantuntija. |
marke- 20.05.2022 15:27:20 (muokattu 20.05.2022 15:27:35) | |
---|
Kefiiri: Harmi että näihin viesteihin ei voi liittää hajunäytteitä. Jotkut vahvistimethan haisevat semmoiselta imelältä niin että koko kämppä lemuaa. Se ei ole reggae-rohdon haju mutta tosiaan imelä, olen ajatellut että olisiko haisija tolexin liimaamiseen käytetty aine? Ei se yhtään kyllä liiman haju ole. Koville ottaa jonkun toisen Gibsonin haju :D |
msalama 20.05.2022 15:56:10 | |
---|
No mulla on tossa -73 LP Deluxe joka tosin ei oo nitroa nähnytkään, mutta keisistään huokuu sitli vieläkin aikamoinen imelän kemikaalipilven huonoa hajuvettä muistuttava odööri. Mutta onko syypää Kalamazoo vaiko kenties porttolat, joissa skebaa aikoinaan ennen mulle tuloa Hollannissa ehkä soitettiin? Kas siinäpä tuoksahtava pähkinä purtavaksi! Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
elmigu3lo 21.05.2022 11:31:44 | |
---|
L.H: Tällä hetkellä en omista yhtään Gibsonia ja kaikki ei ole hyvin. Miten katkennut ja korjattu lapa/kaula vaikuttaa Les Paulin jälleenmyyntiarvoon? Onko merkitystä onko ollut vaan murtuma vai mennyt kokonaan irti poikki? Hyvin tehtynä tuon ei kai pitäisi huonontaa kitaraa alkuperäisestä. Pari mielenkiintoista kitaraa olisi tarjolla joista toisesta lapa ollut kokonaan irti ja korjauksessa veistetty uutta puuta väliin, ja toisessa käsittääkseni murtuma korjattu pelkästään liimaamalla. Vaikuttaahan tuo. Paljon näkee myyntipuheita kuinka "ei huomaa että on korjattu" tai "kestää paremmin kuin uutena", jotka toki toisinaan voivat pitää jopa paikkansa. Korjattu on silti korjattu, enkä itse missään tapauksessa maksaisi lapakorjatusta samaa hintaa kuin ehjästä. Minimaaliset murtumat lievemmästä päästä, mutta korjauksen siisteys/huomaamattomuus määrittänee hintaa tyypillisesti enemmän. Kitaran viimeistelystä riippuen näkymätön lapakorjaus saattaa myös vaatia lavan/kaulan/kitaran uudelleenmaalausta. Mikäli lavan viimeistely on ollut pelkällä lakkapinnalla, jää korjaus näkyiin tai kaula saa uuden värin pintaansa. Kaikista maailman taudeista minulle lankesi basismi |
Kefiiri 21.05.2022 15:53:29 (muokattu 21.05.2022 15:53:50) | |
---|
Lapakorjaus tosiaan alentaa myyntihintaa auttamatta, mutta teknisesti peli voi korjauksen jälkeen olla uutta jämäkämpi. Pitopelissä hyvin tehty korjaus ei haittaa ollenkaan. En ole musiikin asiantuntija. |
Metalkallo 21.05.2022 16:27:11 | |
---|
Kefiiri: Lapakorjaus tosiaan alentaa myyntihintaa auttamatta, mutta teknisesti peli voi korjauksen jälkeen olla uutta jämäkämpi. Eikö näin juuri ole korjauksen jälkeen Gibsoneissa? Eikös ne Gibsoneissa tehty sillein tehtaalla, että se lavan liitoskohta on heikompi juuri sen tekotavan takia? En tajua miksei ne voi tehdä heti jämäkämpää ja kestävää siitä? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
abassimo 21.05.2022 16:44:05 | |
---|
Metalkallo: Eikö näin juuri ole korjauksen jälkeen Gibsoneissa? Eikös ne Gibsoneissa tehty sillein tehtaalla, että se lavan liitoskohta on heikompi juuri sen tekotavan takia? En tajua miksei ne voi tehdä heti jämäkämpää ja kestävää siitä? Johtuu lavan kulmasta ja siitä, että kaularaudan takia puuainesta on hyvin vähän siinä kaularaudan säätömutterin kohilla käsittääkseni. |
discominister 21.05.2022 17:42:26 | |
---|
Käytettyjen Gibsonien ostajana sanoisin, että kyllä lapakorjaus aina minulle tarkoittaisi alempaa hintaa. Jos korjaus on tehty erinomaisesti, niin ei välttämättä kovin paljoa. |
L.H 21.05.2022 17:56:23 | |
---|
Alkoihan niitä kommentteja tulla heti, kun tein kaupat.:D Pitopeliä sitä aina haetaan, mutta sittenhän tuon näkee paljonko tulee takkiin, jos tuleva 89 bläk bjyyti ei sovi kouraan ja päätyy torille. Mun mielestä korjausta ei edes kuulu saada kokonaan näkymättömiin, kunhan vaan käteen ei tunnu mitään ylimääräistä. |
Metalkallo 21.05.2022 19:01:34 (muokattu 21.05.2022 19:03:39) | |
---|
discominister: Käytettyjen Gibsonien ostajana sanoisin, että kyllä lapakorjaus aina minulle tarkoittaisi alempaa hintaa. Jos korjaus on tehty erinomaisesti, niin ei välttämättä kovin paljoa. Näin juuri! Se on vähän kaksijakoinen asia, kun on kuitenkin hajonnut ja korjattu, mutta samalla siitä kohdasta tulee kestävämpi mikä tarkoittaa parempaa kuin mitä oli uutena jos hyvin tehty. Mä varmaan joskus ostan semmoisen nyky 60's Gibson les paulin jos on joskus varaa. 50's:n on ihan hieno, mutta 60's taitaa olla se slimmi kaula, niin se taitaa istua paremmin mun käteen. Joko ice tea värityksellä tai cherry burst. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
msalama 22.05.2022 10:15:19 | |
---|
Jos puhutaan mistään vähänkään vintagesta, niin lapakorjaus pudottaa hinnan aika äkkiä puoleen, kuten kaikki muutkin rakenteelliset muutokset. Käyttöpeleistä en osaa sanoa, mutta nehän ovat muutenkin lähtökohtaisesti paljon edullisempia. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
fox 22.05.2022 10:35:55 | |
---|
msalama: Jos puhutaan mistään vähänkään vintagesta, niin lapakorjaus pudottaa hinnan aika äkkiä puoleen, kuten kaikki muutkin rakenteelliset muutokset. Käyttöpeleistä en osaa sanoa, mutta nehän ovat muutenkin lähtökohtaisesti paljon edullisempia. Noinhan se tuppaa olemaan. Lainaan itseäni tuolta yheltä alueelta. Tosin kyseessä on "vähän vanhempi tieto", en oo vuosikausiin kyseistä julkaisua tarvinnut/tilannut. Kyseessä siis lainaus semmosesta lähteestä kuin Vintage Trader Bulletin.. Hinnoittelun perusteet tännekin, koskien lähinnä tuota vintagemarkkinoitten hinnanmuodostusta.. 2007 price guidesta seuraavia ohjeistuksia listahintoihin, jos soitin ei ole alkuperäiskuntoinen: - refin -50% tai enemmän, riippuen työn laadusta - huonosti tehty kaularemontti -50% - merkittävä bodyn korjaus -50% - ammattimainen uudelleen nauhoitus -5% - lähes huomaamaton bodyn korjaus -5% - vähäinen värin haalentuminen -5% - merkittävä haaleneminen 25...50% Tähän sitten toki kaikki alkuperäisosien vaihdot ym. sitä hintaa vaihtelevasti tuovat alaspäin... Tuosta kaularemontista siis vielä, jos se on oikein hyvin ja ammattitaidolla tehty, voi se hinnan aleneminen olla myös vähäisempikin. Myös pitäis vissiin ottaa huomioon, että 15 vuodessa tuo "liikenteessä olevien" soittimien määrä voipi olla vähäisempi kuin 15 vuotta sitten, joten hinnat saattavat olla muuttuneet kysynnän ja tarjonnan suhteessa.. |
msalama 03.06.2022 11:19:18 | |
---|
Ensi viikolla kumajaa! Eli omistan siis Gibsonin ja kaikki hyvin, mutta kohta omistan toisenkin ja kaikki sitten vielä paremmin. Ei spoilereita, mutta avainfraasit kuitenkin "1975" ja "Norlin" :) Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Rämppy 03.06.2022 13:59:52 (muokattu 03.06.2022 14:55:38) | |
---|
Jokunen G-pajan tuote on mullakin ollut ja hyviä yksilöitä ovat kaikki olleet, kun itse olen omin kätösin ne valkanut. Tosin yhdessä vaiheessa toistakymmentä vuotta sitten oli pientä vaikeutta löytää mulle kelpaavaa, mutta lopulta etsivä löysi ja kärsivällisyys palkittiin. Tällä hetkellä mulla on yksi Gibson eli mnetin torilta jokunen vuosi sitten lunastettu ES-345 '59 reissue. Sarjanumeron perusteella kyseessä ompi tässä esiteltävän Essin vieruskaveri tuotantolinjalla https://youtu.be/aPkEii84aSoAjoin Helsingistä Vaajakosken ABC:lle tekemään kaupat tästä kitarasta (myyjä ajoi saman matkan toisesta suunnasta). Kaupat tuli ja kahvit juotiin. Hieno juttu, kaikki on hyvin. Ps. ABC-asemat on meikäläisellä näemmä aika suosittuja kitaramyymälöitä. Useampi kitarahankinta on vuosien varrella toteutunut ABC:llä jossain päin Suomea. Bonuskorttia en oo muistanut vilauttaa. Tulin, näin, soitin. |
The Jack 03.06.2022 16:39:42 | |
---|
|
Rämppy: Jokunen G-pajan tuote on mullakin ollut ja hyviä yksilöitä ovat kaikki olleet, kun itse olen omin kätösin ne valkanut. Tosin yhdessä vaiheessa toistakymmentä vuotta sitten oli pientä vaikeutta löytää mulle kelpaavaa, mutta lopulta etsivä löysi ja kärsivällisyys palkittiin. Tällä hetkellä mulla on yksi Gibson eli mnetin torilta jokunen vuosi sitten lunastettu ES-345 '59 reissue. Sarjanumeron perusteella kyseessä ompi tässä esiteltävän Essin vieruskaveri tuotantolinjalla https://youtu.be/aPkEii84aSo Ajoin Helsingistä Vaajakosken ABC:lle tekemään kaupat tästä kitarasta (myyjä ajoi saman matkan toisesta suunnasta). Kaupat tuli ja kahvit juotiin. Hieno juttu, kaikki on hyvin. Ps. ABC-asemat on meikäläisellä näemmä aika suosittuja kitaramyymälöitä. Useampi kitarahankinta on vuosien varrella toteutunut ABC:llä jossain päin Suomea. Bonuskorttia en oo muistanut vilauttaa. Viimeinen Gibson-ostos, Firebird, hankittu Forssan ABC:llä. Myyjä oli erittäin asiallinen ja myös Gibson oli mainio. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
horseface 03.06.2022 19:55:09 | |
---|
Pitäisiköhän perustaa oma ketju ABC:llä tai huoltoasemilla tehdyistä kitarakaupoista? Huoltoaseman kahviossa tai parkkipaikalla olen ostanut ainakin Les Paul R8:n ja R9:n sekä ostanut ja myynyt Suhrin. Linnatuulessa olen ostanut Diezel Einsteinin ja yhden Folkesson Marshallin. Nämä tuli näin hakematta mieleen. Huutamalla ne asiat selviää. |
Jukka Häikiö 03.06.2022 20:13:00 | |
---|
Lohjan ABC:llä klo 01.30 myyty R8 historic flametop, prisman parkkihallissa vaihtui Lottonen Suhriin ja Don Grosh Electrajet Les Pauliin, noin mitä äkkiä tulee mieleen No höh, kyllä se siitä... |
mvirta 03.06.2022 22:49:39 | |
---|
G0 Pirkkahallin parkkipaikalla. Kyseessä on siis Guitar Centerille tehty karvalakkimalli Custom Shopin '60 R0 Reissuesta, mutta varsin mainio soitin kuitenkin. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
msalama 03.06.2022 23:02:41 (muokattu 03.06.2022 23:09:13) | |
---|
Etkö ole kuullut mitä asiantuntijat sanovat Norlineista? Heh :D Olen. Ja he puhuvat pääasiassa paskaa, tai ainakin nää internjets asian_tuntia_ukkelit. Mutta ethän säkään toisaalta tosissas ollu :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |