Aihe: Kaulanvaihto
1
HeviAlzu
01.06.2022 15:24:14
Hei! oon aika amatööri näissä kitaran isommissa tuunauksissa ja haluaisin kysyä kokeneemmalta tai tietävemmältä. elikkäs minulla on fender squier affinity strat jos oikein muistan haluaisin vaihtaa kaulan esim jacksonin kaulaan mutta en tiedä sopiiko 25.5 minun kitaraani minun kitarassa on minun mielestäni 648 mm (25.51") näin thomannin mukaan onko tuo yksi liikaa että alkaa heilumaan tai jotenkin ei sovi kannataako edes vaihtaa kaulaa? idea siis on tehdä custom kitara halvasta paskasta koska en ennen ole tehnyt niin aloitan tällä jos on jotain vinkkejä tai kauloja ehdottaa niin pistäkää vaikka linkki! arvostan vastauksia kiitos.
Mikko1978
01.06.2022 18:03:51 (muokattu 01.06.2022 18:04:23)
Homma onnistuu silloin helpoimmalla, kun kaulataskun paikka, leveys ja syvyys ovat samat. Skaalan pituudessa sadasosatuuma ei aiheuta ongelmia. Fenkun ja Jacksonin kaulat helposti eivät sovi ristiin. Mitä ominaisuuksia haluat kaulalta? Joltakin vaihtokaulojen valmistajalta löytyisi varmaan helpoimmalla sellaisenaan sopiva kaula ja kaulan profiilinkin voi monesti valita aika vapaasti.
HeviAlzu
02.06.2022 12:33:27
Mikko1978: Homma onnistuu silloin helpoimmalla, kun kaulataskun paikka, leveys ja syvyys ovat samat. Skaalan pituudessa sadasosatuuma ei aiheuta ongelmia. Fenkun ja Jacksonin kaulat helposti eivät sovi ristiin. Mitä ominaisuuksia haluat kaulalta? Joltakin vaihtokaulojen valmistajalta löytyisi varmaan helpoimmalla sellaisenaan sopiva kaula ja kaulan profiilinkin voi monesti valita aika vapaasti.

hei kiitos avusta olisin juuri sen takia halunnut erilaisen kaulan koska tykkään reversed piikkimallista ja haluaisin ne 24 nauhaa mutta en vain tiedä miten syvä kaulan tasku on
ituvirtanen
02.06.2022 13:03:07

Tuollainen modaus on osaavalle päivän puuha, kun työkalut ja taidot ovat kohdallaan ja osat pystyy sovittamaan toisiinsa. Mahdollisesti tarvittava pintaviimeistely on sitten toinen päivä.

Jos puuha pelottaa ja työkaluissa on puutteita, seppä olisi tarpeen.
zedder
02.06.2022 13:11:08
24 nauhaisen kaulan joutuisi tunkemaan straton runkoon niin pitkälle, että kaulamikki on poistettava.
Turkki on epäeettisen ihmisen valinta.
Kefiiri
02.06.2022 14:00:11 (muokattu 02.06.2022 14:01:40)
Sen joutaisi joka kitarasta poistaa muutenkin :)
En ole musiikin asiantuntija.
zedder
02.06.2022 14:04:52
Kefiiri: Sen joutaisi joka kitarasta poistaa muutenkin :)

Vielä joku vuosi sitten olin samaa mieltä, nyttemmin olen huomannut että on niillä käyttöä jonkin verran.

Ja mitä tulee itse asiaan, niin pääsy niille ylimmille nauhoille saattaisi olla aika tuskaista hommaa.
dajackal
02.06.2022 14:48:50
HeviAlzu: hei kiitos avusta olisin juuri sen takia halunnut erilaisen kaulan koska tykkään reversed piikkimallista ja haluaisin ne 24 nauhaa mutta en vain tiedä miten syvä kaulan tasku on

Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee, kun ostaa vain suoraan sellaisen reverselapaisen Jacksonin.

Jos mielenkiinnon vuoksi haluaa itse turata ja vaihtaa kaulan, niin joudut
a) syventämään kaulataskua jyrsimällä (ja varmaan myös leventämään)
b) kaulan kiinnitysruuvien paikat pitää uusia
c) kaulamikki täytyy heittää jontkaan koska muuten ei tila riitä

...ja näidenkin jälkeen ylänauhoille pääsy on tuskaa.
zedder
02.06.2022 14:53:53 (muokattu 02.06.2022 15:02:38)
Voi olla että pääsy ylänauhoille olisi tuskallista ja kaulamikki olisi poistettava.

Mutta jos nyt ihan välttämättä haluaa askarrella tai teettää, niin esim. tuollaisen 22 nauhaisen saisi sopimaan jonkinlaisella työstöllä:

https://www.ebay.co.uk/itm/20330522 … h=item2f55ef7b82:g:WLUAAOSw8~Zflr9d
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)