Hynkel 14.05.2022 07:39:51 | |
---|
M4ss3 m/: Liekkö sitten inflaatio iskenyt vai mikä. Voin vannoa, että about kymmenen vuotta sitten Ruokankaiden lähtöhinnat oli siinä kahden tonnin paikkeilla. Siis uutena. No ei varmasti olleet. Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
The Jack 14.05.2022 07:43:35 | |
---|
M4ss3 m/: Liekkö sitten inflaatio iskenyt vai mikä. Voin vannoa, että about kymmenen vuotta sitten Ruokankaiden lähtöhinnat oli siinä kahden tonnin paikkeilla. Siis uutena. Ruokangas on saanut hyvää mainetta ulkomailla, ja sinne menee nykyään suurin osa hänen pajansa kitaroista. Pelkästään tämä kysyntä nostaa hintoja verrattuna niihin suomalaisiin seppiin, jotka joutuvat tyytymään pelkkään kotimaan kysyntää. Ruokankaan kanssa ei taida samassa asemassa olla kuin Versoul. Eihän sitä kannata halvalla myydä, jos kysyntää on enemmän kuin ehditään valmistamaan. Vaikea puhua Ruokankaan kitaroiden hintatasosta yleisemmin, kun ovat melko yksittäiskappaleita. Ehkä pelkistetyllä ulkonäöllä ollut Fender-henkinen kitara oli 10 vuotta sitten vain 2000 euroa uutena. Toisaalta joku jumalpuinen Unicorn maksoi varmaan jo silloin kymppitonnin. Normaaleilla puillakin muistelisin Unicornien maksaneen 10 vuotta sitten ehkä 5000 euron paikkeilla. Joka tapauksessa ketjun Hellcat on pahasti turvoksissa. Ruokankaalla on pitkät odotusajat, niin voihan sitä tietty kokeilla jos joku malttamaton ostaisi käytetyn customin uuden hinnalla. Äärimmäisen epätodennäköista se on, ja realistinen hintapyyntö olisi useamman tonnin halvempi. Muistelisin että Torilla on ollut melkoisella alennuksellakin uuden hinnasta ehkä 30-50% Ruokankaita pitkän aikaa. Se on ihan normaalia kalliissa custom-kitarassa oli valmistaja kuka tahansa. |
basisti1971 14.05.2022 10:49:25 | |
---|
Moi. Olin liki satavarma ettei noin tökeröön ja lapselliseen provotrollaukseen kukaan tarttuisi... Valitettavasti olin väärässä :(. T:Samuli |
msalama 14.05.2022 21:44:23 | |
---|
Siis mihin ihmeen provotrollaukseen? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
M4ss3 m/ 14.05.2022 21:59:34 (muokattu 14.05.2022 22:02:50) | |
---|
basisti1971: Moi. Olin liki satavarma ettei noin tökeröön ja lapselliseen provotrollaukseen kukaan tarttuisi... Valitettavasti olin väärässä :(. T:Samuli Jos tarkoitit mun viestiä niin ei ollut provoa. Nyttenkin jos katsoo niin VSOP:n saa halvimmillaan 3350€. Myönnetäköön, että "kahden tonnin paikkeilla" oli vähän huonosti muotoiltu. Tarkoitin lähinnä, että hinta alkoi kakkosella. Toki niihin varmasti sai rahaa palaamaan silloinkin jos halusi kaikilla herkuilla niinkuin ylempänä jo mainittiin. Kommunistien.net |
EvilPenguin 16.05.2022 10:52:19 | |
---|
|
hullu_ukko 16.05.2022 20:38:38 | |
---|
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
LaXu 18.05.2022 12:40:44 | |
---|
M4ss3 m/: Liekkö sitten inflaatio iskenyt vai mikä. Voin vannoa, että about kymmenen vuotta sitten Ruokankaiden lähtöhinnat oli siinä kahden tonnin paikkeilla. Siis uutena. 2000e 10v sitten olisi nykyrahassa noin 2226 euroa. Ruokankaat eivät koskaan ole tietääkseni olleet noin halpoja edes käytettyinä. En ole uusien hintoja seurannut, mutta mutuilen, että 10v sitten 2500-3500 euron hintaluokka käytetyille oli aika normi, eroa sitten riippuen kuinka fantsut speksit oli kyseessä. Nykypäivään tultaessa about kaikki mahdollinen on kallistunut. Eläminen, tilavuokrat, materiaalit ja niiden toimituskulut. Kaikki tuo näkyy myös valmistajalle päin ja siten leipoutuu soittimien hintaan. Mielestäni Ruokankaan kitarat ovat aina edustaneet huippulaatua ja jos pystyvät repimään parempaa palkkaa omasta työstään, se heille suotakoon. Kyllä ne hinnat tulevat alaspäin jos ei kauppa käy. Näin kalliiit kitarat ovat monesti joko yksittäisostoja hyvin palkatuille "taviksille" tai sitten oikeasti rikkaiden huvia. Rikkaalle tyypille, joka haluaa kitaran nyt heti eikä venailla vuotta paria, se vajaa 7000 euron hinta käytetystä voi olla ihan ok diili. Tai sitten tuokin menee kaupaksi heittämällä vastatarjouksena vaikka 5000 euroa tjsp. Tai ei mene myydyksi ja tippuu "oikeaan" hintaan ajan kanssa. |
Antti1 18.05.2022 12:43:58 | |
---|
Myös mallien välillä on suuriakin hintaeroja, spekseistä riippuen saman mallisissakin kitaroissa. |
MusikMan 18.05.2022 13:26:23 (muokattu 18.05.2022 13:26:59) | |
---|
LaXu: 2000e 10v sitten olisi nykyrahassa noin 2226 euroa. Ruokankaat eivät koskaan ole tietääkseni olleet noin halpoja edes käytettyinä. En ole uusien hintoja seurannut, mutta mutuilen, että 10v sitten 2500-3500 euron hintaluokka käytetyille oli aika normi, eroa sitten riippuen kuinka fantsut speksit oli kyseessä. Ostin v. 2003 vielä tuolloin Herttoniemessä olleesta Custom Sounds:ta uuden Suhr Classic:n, joka maksoi siis lähes 20 vuotta sitten €2250. Siellä oli samalla myynnissä myös uusi perusspekseiltään hyvin samankaltainen Ruokankaan VSOP, joka jäi ostotestissä kakkoseksi, mutta oli muistaakseni vain satasen tai kaksi Suhria kalliimpi. "When in doubt... C4!" |
Lego 20.05.2022 23:33:11 | |
---|
|
lifer 21.05.2022 07:38:31 | |
---|
"Nyt alle osien hinnalla" on usein toistuva lause palatekeleissä. Semmoista mietin, että kaupasta kokonaisena ostettu kitara myydään eteenpäin aina alkuperäistä hintaa halvemmalla ja siitä lienee yhteisymmärrys varsin laajalti. Sitten osista jonkun tekemä myydään "nyt alle osien hinnalla" jotenkin nyrjähtää siihen, että hinnan lasku alkuperäisen oston ja jälleenmyynnin välillä ei laskisi. Kamalaa. |
msalama 21.05.2022 09:09:06 | |
---|
Kamalaa. Ja spedemäisen typerää myös, koska kaiken paitsi keräilykaman hinta laskee vanhetessaan. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
abassimo 21.05.2022 11:25:40 | |
---|
lifer: "Nyt alle osien hinnalla" on usein toistuva lause palatekeleissä. Semmoista mietin, että kaupasta kokonaisena ostettu kitara myydään eteenpäin aina alkuperäistä hintaa halvemmalla ja siitä lienee yhteisymmärrys varsin laajalti. Sitten osista jonkun tekemä myydään "nyt alle osien hinnalla" jotenkin nyrjähtää siihen, että hinnan lasku alkuperäisen oston ja jälleenmyynnin välillä ei laskisi. Kamalaa. Ehkä tää on se klassikko, että palasoittimen puolen tunnin kasauksesta voi vaatia työsta jo maksua itelleen. Vaikka kyseessä niin bulkkihommaa, että kuka tahansa voi sellasen koota ilman suurempia kädentaitoja yhden illan aikana :D. Varmaan just ton takii noi palasoittimet ei mee kaupaksi kauheen hyvin kokonaisina, tai ainakaan niistä ei saa mitään rahaa ulos. Mielummin porukka ostaa uudet osat samalla hinnalla ja kokoaa ite. |
Olen itse myynyt yhden kitaran osien hinnalla ja osilla tarkoitin tallaa, mikkejä ja virittimiä. Eikö muut ajattele näin? |
msalama 21.05.2022 12:27:05 | |
---|
Saahan niinkin ajatella, mutta jos se osakombinaatio ei esmes vastaa just mun toiveita, niin enhän mä siitä osaläjästä nyt uusien hintaa maksa. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Puavali 21.05.2022 14:50:29 | |
---|
Kumpi maksaa enemmän: joku valmis kitara vai samanlaiset osat erikseen ostettuna? |
msalama 21.05.2022 16:29:57 | |
---|
Täysin yhdentekevää, koska kuten mä sanoin jos ne osat ei oo just sitä mitä mä haluan, niin se on ihan sama mitä siihen on laitettu eli penniäkään ylimääräistä vakkarikuntoiseen verrattuna ei tipu. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
rainmaker 22.05.2022 22:51:54 | |
---|
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
munkero 23.05.2022 07:42:53 | |
---|
rainmaker: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1739683 Klassinen esimerkki vanhasta kunnon "lasken kaikki modauskustannukset jälleenmyyntiarvoon" -hinnoittelusta. Tais olla se punanen Charvel 475? Oli kyllä aika jännä keissi. Harmitti sikäli että oon moista hakenu jo jokusen tovin. Itekki joskus soitellu. |