Aihe: Van Halen
1 2 3 4 576 77 78 79 8088 89 90 91 92
kanisteri
04.10.2021 22:06:41 (muokattu 04.10.2021 23:23:00)
HaloOfFlies: Onhan tuosta kyllä rivien välistä jotain tulkittavissa. "I thought I might have been the first, frankly... 'Hey Ed, objects in the rear-view mirror are probably me.' Ja ennenkaikkea tuo toinen lause ""And my doctors, my handlers, compelled me to really address that every time I go on stage, I endanger that future."

Eli vähän on ehkä rivien välistä tulkittavissa, että sieltä on lääkäriltä jotain huonoja uutisia tullut. Vaikka Dave ei sitä suoraan kerrokaan. Varsinkin kun mies ilmoitti asiasta äkillisesti antamatta sen kummempia selityksiä.

Dave myös sanoi tuossa haastattelussa, että taustabändinä viimeisellä keikalla on "final iteration of Van Halen". Eli se vähän viittaisi siihen, että ainakin Alex olisi mukana.

"I've got a band that is doing what Al and I used to call a block, that means 75 rehearsals for one show. We are bringing it in classic VH style. Alex and I are the only version, that was his message. There is no other variation. There is no torch being passed. There is no other side to this coin. This is classic, in-your-face Van Halen".

Kiva kun olet tuonut perusteluita tähän, mutta olen osittain eri mieltä molemmista päätelmistäsi. Vaikka arvailuahan tämä on puolin ja toisin.

Jos ei mahdollista korona-riskiryhmään kuulumista lasketa, mikä siellä esiintymislavalla on tulevaisuuden vaarantavaa? Vastaus tähän on Dave itse. Hän on puhunut useasti pahoista kivuistaan ja isoista selkäoperaatioistaan. Dave ei varmasti halua elää viimeisiä vuosikymmeniään liikuntakyvyttömänä.

Tuossa toisessa jutussa on sekaisin kaksi eri pointtia. Ensinnäkin, että Van Halenista ovat jäljellä Dave ja Al. Eddien poika ei halua jatkaa yhtyettä (torch being passed) ja kirkuva viinakauppias ei voi kleimata Van Halenia itselleen (other side the coin). Toisekseen klassista in your face Van Halenia edustaa Daven bändi, se sama joka oli Kiss-kiertueella jo messissä ja on viimeisten keikkojen promokuvissa.

Toivoisin että olen väärässä, mutta tuskin olen. Alex ei ole soittanut bändeissä ilman Ediä koskaan enkä usko että aloittaa sen nyt seitsemänkymppisenä.
Regalis Apertura
05.10.2021 09:57:16
Mitä tuohon bisnespuoleen tulee niin eikös Eddielläkin ollut jonkin sortin bisnestoimintaa ainakin 5150-vahvarin ja sen signature-kitaran (no ainakin kehittelyn yhdessä valmistajan jos ei myynnin) kanssa?
Markusmies
05.10.2021 20:04:04
kanisteri: Kiva kun olet tuonut perusteluita tähän, mutta olen osittain eri mieltä molemmista päätelmistäsi. Vaikka arvailuahan tämä on puolin ja toisin.

Jos ei mahdollista korona-riskiryhmään kuulumista lasketa, mikä siellä esiintymislavalla on tulevaisuuden vaarantavaa? Vastaus tähän on Dave itse. Hän on puhunut useasti pahoista kivuistaan ja isoista selkäoperaatioistaan. Dave ei varmasti halua elää viimeisiä vuosikymmeniään liikuntakyvyttömänä.

Tuossa toisessa jutussa on sekaisin kaksi eri pointtia. Ensinnäkin, että Van Halenista ovat jäljellä Dave ja Al. Eddien poika ei halua jatkaa yhtyettä (torch being passed) ja kirkuva viinakauppias ei voi kleimata Van Halenia itselleen (other side the coin). Toisekseen klassista in your face Van Halenia edustaa Daven bändi, se sama joka oli Kiss-kiertueella jo messissä ja on viimeisten keikkojen promokuvissa.

Toivoisin että olen väärässä, mutta tuskin olen. Alex ei ole soittanut bändeissä ilman Ediä koskaan enkä usko että aloittaa sen nyt seitsemänkymppisenä.

Van Halenista on jäljellä Michael Anthony, Alex Van Halen, David Lee Roth ja Sammy Hagar - jossain kohdin voidaan hyvinkin perustellusti mukaan lukea Wolfgang Van Halen.
kanisteri
06.10.2021 01:45:15
Markusmies: Van Halenista on jäljellä Michael Anthony, Alex Van Halen, David Lee Roth ja Sammy Hagar - jossain kohdin voidaan hyvinkin perustellusti mukaan lukea Wolfgang Van Halen.

Missaat Davidin pointin tai olet siitä totaalisen eri mieltä :)
juttula_p
06.10.2021 08:57:00

Tuoretta Davea. Jääköhän tuohon, vai tuleeko vielä jäähyväisalbumi?
https://youtu.be/VxIpi27Kars
kanisteri
06.10.2021 17:12:55
juttula_p: Tuoretta Davea. Jääköhän tuohon, vai tuleeko vielä jäähyväisalbumi?
https://youtu.be/VxIpi27Kars

Dave ei näe pointtia julkaista albumia, mutta näitä 10 vuotta sitten tehtyjä biisejä saattaa yksittäin julkaista lisääkin. Harmillista sinänsä, kun ukko oli viimein tajunnut että kannattaisi lopettaa hevihommat ja tehdä jotain muuta musaa. Rothan ei edes ole hardrockin ystävä, vaan sanoo kuuntelevansa nykyään lähinnä nykyaikaista tanssimusiikkia. Ja juuret hänellä on tunnetusti mustassa musiikissa eikä British Invasion -kamassa kuten kollegoillaan.

Kova bändi näissä on. Gregg Bissonette - Luis Conte - Brett Tuggle ja John 5.
HaloOfFlies
12.10.2021 21:24:07

Dave jätti jo näemmä takaportin auki paluuta varten. Nerokasta.

https://twitter.com/DavidLeeRoth/status/1447634393091084292
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
kanisteri
12.10.2021 22:49:58
HaloOfFlies: Dave jätti jo näemmä takaportin auki paluuta varten. Nerokasta.

https://twitter.com/DavidLeeRoth/status/1447634393091084292

Plaah, David käytti tuota kiertueslogania jo kesällä 2020. Kyseessä vitsi liittyen hänen osallisuuteensa Kissin kiertueeseen lämppärinä. Dave kyllä haastattelussa sanoi jo 2020 ettei koskaan tiedä jääkö kiertue vipaksi.

https://www.vhnd.com/2020/08/12/kis … ee-roth-tour-to-return-summer-2021/
HaloOfFlies
19.04.2022 11:42:16 (muokattu 19.04.2022 11:43:46)

Jonkinnäköinen Van Halen-tribuuttirundi on ilmeisesti työn alla. Mukana ainakin Joe Satriani, David Lee Roth ja Alex Van Halen. Michael Anthonya myös kaavailtu mukaan kiertueelle. Jason Newstedia myös kysyttiin, mutta tämä kieltäytyi. Itse asiassa juuri Newstedin kommenttien myötä koko asia tuli julki. David Lee Roth kommentoi kiertuehuhuja Van Halen Newsdeskille:

"In my mind, Van Halen 4k, in the age of COVID is going to require two of us for every position. Satriani and Lukather, Anthony and Newsted, Al or Tommy Lee. Probably the only one who could do my job is Pink."

https://ultimateclassicrock.com/joe-satriani-van-halen-tribute-tour/
https://ultimateclassicrock.com/david-lee-roth-van-halen-tribute-tour/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Regalis Apertura
20.04.2022 09:40:20
Jaa mulle on jäänyt käsitys että noista Mike Anthony ei palaisi VH:iin niin pitkään kun Dave on mukana. Voihan tosin olla että voisi tehdä poikkeuksen tällä kertaa "kerran vielä pojat"-hengessä?

PS. Muuten Blabbermouthissa Hagar antoi ymmärtää että jos joku Eddien muistokonsertti järjestetään niin hän tulisi laulamaan "any day" ja peruuttaisi oman keikkansa jos tarve vaatisi.

In February 2021, Hagar told Kyle Meredith that he will make every effort to take part in the Eddie Van Halen tribute concert.

"I have nothing to do with the Eddie Van Halen legacy," he said. "That's their business that's Wolfie, Alex Van Halen; they're family members. Whoever wants to call me up and say, 'Here's the date,' I will be there. I don't care where I am. I'll cancel a solo show if I need to. Laughs That's something VAN HALEN would never do. I always make that joke canceling a show was out of the question with VAN HALEN. I went out sick without being able to sing, Eddie went out with a crutch, Alex went out with a fucking neck brace we wouldn't cancel shows. But I will cancel my show for a tribute to Eddie any day."

https://www.blabbermouth.net/news/j … ut-a-year-about-new-van-halen-tour/
HaloOfFlies
12.05.2022 11:33:52 (muokattu 12.05.2022 11:35:42)

Ylläolevaan liittyen, Michael Anthony kertoi keskustelleensa David Lee Rothin ja Alex Van Halenin kanssa mahdollisesta Van Halen-tribuuttikiertueesta. Joe Satriani oli myös mukana näissä keskusteluissa. Homma on kuitenkin vielä ideatasolla ja mitään konkreettista suunnitelmaa ei ole toistaiseksi tehty.

https://ultimateclassicrock.com/mic … ael-anthony-van-halen-tribute-tour/
Regalis Apertura
13.05.2022 15:47:34
Satrianista en ole ihan varma mutta eikö Steve Vai olisi ollut "sopivampi" vara-Eddie kun kerran oli Daven bändissäkin aikanaan?
Lunnu
14.05.2022 17:18:48
Regalis Apertura: Satrianista en ole ihan varma mutta eikö Steve Vai olisi ollut "sopivampi" vara-Eddie kun kerran oli Daven bändissäkin aikanaan?

Meinasin sanoa samaa...saattaisi muutenkin tekniikka riittää 'hieman' paremmin...
Nostalgy is not what it used to be
sirdickyj
14.05.2022 22:03:17 (muokattu 14.05.2022 22:04:03)
Lunnu: Meinasin sanoa samaa...saattaisi muutenkin tekniikka riittää 'hieman' paremmin...

Miten perustelet tämän?

Esim. G3 jameissa Vai on ilman muuta tylsin esitys. Hän on paras siinä omassa jutussaan.
Regalis Apertura
14.05.2022 22:15:30
sirdickyj: Miten perustelet tämän?

Esim. G3 jameissa Vai on ilman muuta tylsin esitys. Hän on paras siinä omassa jutussaan.

No jameissa voi olla tylsä mutta kyllähän Vai ainakin teknisesti pystyy "kopioimaan" Eddien soittotyyliä (kuten Daven Eat 'Em & Smilella) lähes yks yhteen... Ei sen puoleen etteikö Satrianikin pystyisi mutta suosisin silti ennemminkin Vaita tässä tapauksessa.
Lunnu
14.05.2022 22:19:25
sirdickyj: Ei todellakaan pysty. Hän soittaa ne jutut omalla tyylillään.

Satriani toisaalta on sellanen ränttätänttäjätkä et siltä ei todnäk taivu Eddien jutut. Mut joo - jotkut tykkää hodareista ja toiset... no jostain muusta.
sirdickyj
14.05.2022 22:23:52
Lunnu: Satriani toisaalta on sellanen ränttätänttäjätkä et siltä ei todnäk taivu Eddien jutut. Mut joo - jotkut tykkää hodareista ja toiset... no jostain muusta.

Tottakai taipuu. Eddiehän oli nimenomaan "ränttätänttäjäbä" joka tosin aikalailla läpisävelsi myös soolonsa, ainakin ne toistuivat live-esityksissä aika samanlaisina kuin levyilläkin. Ja hyvä niiin.

Jossain hihastaveto-jamissa se soitto ei aina kuulostanut ollenkaan huippuhommalle.

Suurin juttu tossa Ediien soitossa ja sen toisintamisessa on kompppaus, Eddie oli aivan ylivertainen rytmikitaristi, ja Vain steriili ja hienostunut tyylli ei välttämättä ole se juttu tuohon hommaan.

Ei sillä etteikö Vailta taittuisi ne jutut, mutta pitää muistaa että hän on tottunut kellontarkkaan touhuun ja asia Alex Van Halen on kaikkea muuta kuin kellontarkka. Ei mikään paras mahdollinen yhdistelmä.
Lunnu
14.05.2022 22:28:31
sirdickyj: Tottakai taipuu. Eddiehän oli nimenomaan "ränttätänttäjäbä" joka tosin aikalailla läpisävelsi myös soolonsa, ainakin ne toistuivat live-esityksissä aika samanlaisina kuin levyilläkin. Ja hyvä niiin.

Jossain hihastaveto-jamissa se soitto ei aina kuulostanut ollenkaan huippuhommalle.

Suurin juttu tossa Ediien soitossa ja sen toisintamisessa on kompppaus, Eddie oli aivan ylivertainen rytmikitaristi, ja Vain steriili ja hienostunut tyylli ei välttämättä ole se juttu tuohon hommaan.

Ei sillä etteikö Vailta taittuisi ne jutut, mutta pitää muistaa että hän on tottunut kellontarkkaan touhuun ja asia Alex Van Halen on kaikkea muuta kuin kellontarkka. Ei mikään paras mahdollinen yhdistelmä.

Hmm...en kyl varsinaisesti Eddietä pitäis ränttätänttänä mutta siinä olen kyllä samaa mieltä että parhaimmillaan (tai ainakin minä tykkään eniten) mies on niissä 'komppijutuissa'.
Laitoin lainausmerkkeihin koska ne on sen verta monipuolista kamaa mitä olen itsekin niitä kelaillut että sana 'komppi' on ns understatement.

Voi hyvin olla että homma taittuisi sekä Joelta että Steveltä mutta silti väitän että noistakahdesta Vai on se jolla on suuresti laajempi ilmaisuvoima. Liekkö jo Zappan aikoina imaissut.
sirdickyj
14.05.2022 22:35:01
Lunnu: Hmm...en kyl varsinaisesti Eddietä pitäis ränttätänttänä mutta siinä olen kyllä samaa mieltä että parhaimmillaan (tai ainakin minä tykkään eniten) mies on niissä 'komppijutuissa'.
Laitoin lainausmerkkeihin koska ne on sen verta monipuolista kamaa mitä olen itsekin niitä kelaillut että sana 'komppi' on ns understatement.

Voi hyvin olla että homma taittuisi sekä Joelta että Steveltä mutta silti väitän että noistakahdesta Vai on se jolla on suuresti laajempi ilmaisuvoima. Liekkö jo Zappan aikoina imaissut.

Mutta Vai ei aja, Satriani ajaa, siinä se ero. Eddie kaahasi menemään ja Alex seurasi. Tämä on minustra se juttu. Ei niinkään se, kumpi on "parempi" soittaja.

Kummankin soundi on aika paska, se vähän mietityttää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)