Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen kitaran kielet
1
vekotin75
08.05.2022 21:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Olen käyttänyt Elixirin nanoweb 11-49 kielisettiä akustisessa kitarassani. Nyt on alkanut tuntua, että Elixirissä laatu heittelee. Välillä on uudessa setissä kieli, joka ei meinaa millään asettua pysymään vireessä. Joskus on kieli, joka soi huonosti. Eli haluaisin kokeilla jotain muuta merkkiä ja ottaisin suosituksia vastaan. Ja myös varoituksia kielimerkeistä, joita kannattaa karttaa.
 
Eli suosittele minulle laadukasta akustisen kitaran kielisettiä. Ei tarvitse olla näitä moderneja päälllystettyjä settejä, vaan voi olla perinteisiäkin kieliä. Joo ja tiedän, että kokeilemalla selviää..
 
Iiwana-80
09.05.2022 06:49:10 (muokattu 09.05.2022 07:36:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tattarin kymppisettiä ostan aina kun hyvässä tarjouksessa. Nytkin hyllyssä toistakymmentä pakettia. Ostettu hintaan noin 7 euroa per setti.
 
Esim. täältä käyn myymälästä suoraan noutamassa https://www.soitinasema.fi/product/ … rbn7F2AasmECvNf6rOCrTBoCvAYQAvD_BwE
 
Sitten, että oletko varma, että vika on kielissä. Rempula luuttu aiheuttaa niittän samaa ilmiötä.
 
Ja löytyy niitä Soitinasemaa halvemmallakin https://www.levytukku.fi/d_addario_ … i_akustisen_teraskielisarja_010-047
 
basisti1971
09.05.2022 12:05:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Iiwana-80: Sitten, että oletko varma, että vika on kielissä. Rempula luuttu aiheuttaa niittän samaa ilmiötä.
 
^Tämä.
 
En väitä syypääksi tässä tapauksessa enkä epäile kielitystapaasi, mutta ainakin omaan kokemukseen nojaten ykkössyy huonosti soivaan tai virettään pitämättömään punottuun laatukieleen on ollut se että on kielitetty niin että kieli on kierteellä.
Etenkin päälipunosta avaava kiertosuunta on usein varma tapa tappaa kieli tai aiheuttaa erikoisia sivuääniä.
 
Kielipinneillä varustetussa tallassa pinnien ja tukilevyn kunto ovat myös varteenotettavia tarkistuskohteita kun vire ei pidä.
 
Mitä kieliin tulee, keskihintaisissa akustisissa joissa mulla mm. Nanowebiä on tai on ollut, hyvin ovat toimineet.
Tosin en juuri kieliä vaihtele, vanhat soundaa mun korvaan paremmalta :).
 
Nyt kun ostin vihdoin viimein 25-pack:in 11-49 D'Addarioita sähkiksiin, veikkaan että noita tulee käytettyä akustisissakin, ainakin jos intoutuu useammin vaihtelemaan.
 
T:Samuli
 
discominister
09.05.2022 21:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytin vuosikausia Elixirejä, mutta viime vuosina olen akustisissa alkanut käyttää ainoastaan Martin Lifespan 2.0 kieliä. Kestävät lähes yhtä pitkään ellei saman verran kuin Elixiritkin ja soundi on rikkaampi. Suosittelen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «