lifer 25.04.2022 20:18:03 | |
---|
Minustakin tuntuu liian nopealta kuluminen ja voisi kuvitella, että on laitettu liian pehmeää seosta olevat nauhat. Otelaudasta myös paljastui kuivuessa oksan kohta, joka toki täysin sileä otelaudalla. Kitara maksoi 1280€, joten olisin odottanut korkeampaa laatua. Kiitos näkemyksistä. |
msalama 26.04.2022 05:20:33 | |
---|
7/21 ostettu jazzmaster (jpn) ja aika kuopalla ovat Tuohon vaikuttaa paljon myös se, miten kitara on säädetty. Onko action ihan pirun matalalla särinöineen päivineen? Koska jos on, niin saattavat kulahtaa nopeastikin, tai ainakin jos soittaja on raskaskätinen. Mutta joo, nopeasti menivät silti, eli voi se käytetty nauhamatskukin olla aika pehmeätä. Nykyaika... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Krice 26.04.2022 09:05:35 (muokattu 26.04.2022 09:06:16) | |
---|
lifer: Kitara maksoi 1280€, joten olisin odottanut korkeampaa laatua. Kannattaa valittaa tuosta, ei tiedä vaikka myyjä/maahantuoja/Fender tekisi jotakin. Tosin joskus nämä takuuasiat on aika hankalia.. |
lifer 27.04.2022 10:55:14 | |
---|
Krice: Kannattaa valittaa tuosta, ei tiedä vaikka myyjä/maahantuoja/Fender tekisi jotakin. Tosin joskus nämä takuuasiat on aika hankalia.. Tarina jatkuu. Tänään lähtee liikkeeseen ja siitä eteenpäin Fenderille. Saas nähdä onko Fenderin omistajana sen jälkeen vielä kaikki hyvin, kuten ketjun otsikko kuuluu. |
Tinnittus 29.04.2022 09:22:25 | |
---|
lifer: Kuinka nopsaan on nopsaan ja mikä on normaalia nauhojen kulumisessa uuden kitaran kohdalla, jos kyseessä viikottaisharrastaja? Eli jos ostat uuden ja toteat nauhojen kuluneen vähintään hiomispisteeseen, mikä on sopiva aika sille, että ajattelet sen olevan normaalia? Itsellä 7/21 ostettu jazzmaster (jpn) ja aika kuopalla ovat. Joo, teräskielet olleet (nyxl 10-46). Soitettu bendauksia rakastaen, säilötty huoneenlämmössä ja viikossa soitettu keskimäärin vajaa tunti päivässä. Mulla ollut monta fenkkua, jossa jokaisessa nauhat kulunu tosi nopeesti. Mutta vaikka mulla on todella kova ja raskas soittotasti(tykkään siis oikeesti painaa ja runnoa kieliä voimalla), ei ne ihan kyllä noin nopeesti kulu. nyxl kieliä minäkin käytän. |
Vaihtokaupoissa tuli fender telecaster player plus ja kaikki hyvin ei se ikä vaan asenne |
jakezzz 04.05.2022 19:01:05 | |
---|
lifer: Kuinka nopsaan on nopsaan ja mikä on normaalia nauhojen kulumisessa uuden kitaran kohdalla, jos kyseessä viikottaisharrastaja? Eli jos ostat uuden ja toteat nauhojen kuluneen vähintään hiomispisteeseen, mikä on sopiva aika sille, että ajattelet sen olevan normaalia? Itsellä 7/21 ostettu jazzmaster (jpn) ja aika kuopalla ovat. Joo, teräskielet olleet (nyxl 10-46). Soitettu bendauksia rakastaen, säilötty huoneenlämmössä ja viikossa soitettu keskimäärin vajaa tunti päivässä. Löin vuodenvaihteessa omaan vanhaan ameriikin äffäläiseen sotaratsuuni käytännöllisesti katsoen tehdasuuden äffäläisen kaulan ja on ollut suht aktiivisessa soitossa, suht raskaalla soittotatsilla => selkeätä kulumista havaittavissa eniten käytetyissä positioissa. Elixir 12 setti käytössä ja paljon bendauksia. Orkkiskaulasta nauhat kulahti loppuun noin 40 vuodessa, enemmän ja vähemmän aktiivisia aikakausia sisältäen. Molemmat kaulat on saman päivän valmistusleimalla, joten luulisi, että on samaa materiaalia. Mutta tuntuu, että nämä vaihtokaulan nauhat kuluu pelkästään katsomisestakin. pidä tunkkis |
lifer 11.05.2022 08:55:42 | |
---|
jakezzz: Löin vuodenvaihteessa omaan vanhaan ameriikin äffäläiseen sotaratsuuni käytännöllisesti katsoen tehdasuuden äffäläisen kaulan ja on ollut suht aktiivisessa soitossa, suht raskaalla soittotatsilla => selkeätä kulumista havaittavissa eniten käytetyissä positioissa. Elixir 12 setti käytössä ja paljon bendauksia. Orkkiskaulasta nauhat kulahti loppuun noin 40 vuodessa, enemmän ja vähemmän aktiivisia aikakausia sisältäen. Molemmat kaulat on saman päivän valmistusleimalla, joten luulisi, että on samaa materiaalia. Mutta tuntuu, että nämä vaihtokaulan nauhat kuluu pelkästään katsomisestakin. On kyllä kummallista laatua se tämmöinen. Kiva olla kuluttaja hintojen noustessa ja laadun laskiessa. Soittimissa on tosi vahvasti se uskollisuus tuotemerkkiin ja sehän on monelle osa soittamisen identiteettiäkin (halusi myöntää tai ei). |
Mikko1978 11.05.2022 12:53:17 | |
---|
Itse taasen ostin muutaman vuoden ikäisen jenkkiläisen Straton, jolla olen soitellut itsekin jo jonkin verran. Nauhoissa ei ole juuri mitään havaittavaa kulumaa ja nauhat tuntuvat liukkailta bendaillessa. Nauhojen materiaali tuntuu niin kovalta kuin norminauhat olla voivat. |
msalama 11.05.2022 14:40:27 (muokattu 11.05.2022 14:43:08) | |
---|
Nauhoista puheenollen, olin tuossa huomaavinani jonkun TDPRI-palstalla vertailleen pre-CBS- ja nykyamerikkakitaroiden nauhojen laatua Squierin kiinantuotannon vastaaviin. Ja jos oikein ymmärsin olivat kovuudet yllättäen samoja! Eli eivät ne kinkitkään nyt sitten _ihan_ pellistä niitä keppejään loppupeleissä nauhoittaneet, ja ilmankos toi mun 2018 50's CV Telekin on sitten niin hyvin soittoa kestänyt :0 Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Kefiiri 11.05.2022 16:36:47 (muokattu 11.05.2022 16:37:40) | |
---|
Tämä nyt ei liittynyt mihinkään... Mutta kyllä nauhoissa on eroja. En ole musiikin asiantuntija. |
msalama 11.05.2022 17:15:34 (muokattu 11.05.2022 17:18:33) | |
---|
Niin mikä ei liittynyt mihinkään? Tossahan just ihmeteltiin pehmeitä nauhamatskuja ja sitten mä kerroin että joku ukkeli on ihan varta vasten yytsinyt sen homman, joskin suppeasti. Niin ja tottakai niissä on eroja, eihän sitä kukaan väittänyt ettei. Jäbä vaan vertas muistaakseni kolmea eri Fenderin tietyn ajankohdan alaluokkaa ja niissä ei ollut merkittäviä eroja. Montako eri valmistuskautta, hintaluokkaa, valmistajaa jai alamerkkiä jäikään ulkopuolelle? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Kefiiri 11.05.2022 17:41:00 | |
---|
msalama: Niin mikä ei liittynyt mihinkään? Juu anteeksi, viittasin omaan kirjoitukseeni jonka poistin saman tien. Pitäisi aina vähän miettiä ennen kuin hosuu tänne kaiken maailman sepustuksia. Ja tuo oli ohje itseäni varten :) En ole musiikin asiantuntija. |
msalama 11.05.2022 18:33:42 | |
---|
Mitään anteekspyyntöjä, kato läbäl (vaikkei) kännissä! Niin ja turhaan poistit IMO, olis ollu ihan hauska lukea... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
lifer 13.05.2022 12:27:14 | |
---|
Voin päivitellä sen verran, että takuuseen menee jahka keksivät miten ratkoa, kun kyseisen mallin valmistus on jo lopetettu. |
msalama 14.05.2022 21:45:33 | |
---|
No hyvä että menee takuuseen, kävi tuuri sulla koska tämmöset on usein aika nihkeitä keissejä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
hallu 14.05.2022 23:18:09 (muokattu 15.05.2022 12:39:46) | |
---|
Jotta palattaisiin taas aiheeseen, niin kerron teille, että omistan Fenderin ja kaikki on hyvin. Se on minun ensimmäinen hyvä kitara ja kulkenut matkassani hyvinkin nelkyt vuotta tai jotain. Se on strato ja olen soittanut sillä, mutta olen myös vuosien varrella korjannut, korjauttanut ja tuunannut sitä. Nauhat on vaihdettu kertaalleen joihinkin superkestäviin evonauhoihin. Tremolon vaihdoin itse fenderin merkkitremoloon mutta nykyaikaiseen. Satula on teetetty siihen hirven sääriluusta. Siihen on kolme erilaista mikkisettiä ja kukin ladattu omiin plekseihinsä. Alkuperäisen mikkisetin lisäksi on kaksi EMG settiä. Ostin siihen uustuotannon Fenderlaukun joka on SKB:n tekemä. Tämä minulla on jäljellä, tämä oli ensimmäinen enkä varmaan tule tästä luopumaan. Minulla on ollut matkan varrella muitakin Fendereitä, mutta tämä on paras. Se on varmasti tunnekysymys, koska pidän tätä mittapuuna kaikille muille tapaamilleni Fender kitaroille. Minulla on ollut vuosien varrella muutamia Fender vahvistimia, mutta nyt käytän muun merkkistä. Silti sydämeni Fenderille sykkii. E: Jatkan tähän viestiin, niin ei mene tilaa hukkaan :-D. Piti sanomani kun tässä tänään taas Stratollani soittelin, niin oletteko muut panneet merkille miten äärettömän herkkä soitin se on? toisaalta se on tehty vaahterasta ja saarnesta kasaan ruuvaamalla, niin se niin järeä että sillä voisi paukutella nauloja. Toisaalta soinniltaan se on niin kirkas ja vahva, että kitaran perussoundi puskee läpi vaikka olisi mitkä mikit. Sitten vielä soittimen säädöt vaikuttaa tosi paljon alkaen mikkien korkeudesta jatkuen siihen, kelluuko tremolo tai montako jousta siellä on kiinni. tämä vehje ei lakkaa hämmästyttämästä minua vaikka soittelisin sillä kuinka kauan. Ei liene sattumaa, että niin monet kitarataiteilijat ovat seonneet juuri tähän kitaraan. Oikeastaan voisi vinkiksi antaa stratomaailmaan juuri tulleille, että satula vimosen päälle tikkiin ja ruuvari käteen ja mikkejä säätelemään, niin tästä irtoaa vaikka mitä sävyjä :-D |
msalama 17.05.2022 08:19:34 | |
---|
Kaikki on kyllä hyvin, mutten vielä omista kaikkia niitä Fendereitä jotka haluan. Vanhempi 60-70-luvun perusmallinen Tele ja 70-luvun Tele Deluxe edelleen etsinnässä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
BigPapa 17.05.2022 16:03:39 (muokattu 17.05.2022 18:24:36) | |
---|
|
msalama 18.05.2022 05:28:56 | |
---|
8) Siisti. Mikä body toi on ja mikäs vanhassa kaulassa oli vikana? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |