Aihe: Akustisen kitaran satulan liimaus
1
basisti1971
29.04.2022 21:33:15
Moi.

RJU: Titebondia ei meidän kulmilta löydy, mutta käykö jotakuinkin jokainen vesiliukoinen puuliima Erikeeperistä lähtien? Mitä suosittelette?

Itse olen käyttänyt symmetrisillä kielilinjoilla useimmiten B3:sta, mutten näe mitään syytä miksei mikä tahahnsa PVA-liima -Erikeeperi mukaanlukien- kävisi.

Kaksi PIENTÄ tippaa pikaliimaa on myös toimivaksi todettu tapa, pysyy ja lähtee vielä hallitusti irtikin, mutta liimajäämien puhdistaminen seuraavalla kerralla on haastavampaa kuin PVA-liimoilla.

Epäsymmetrisillä kielilinjoilla -esim. Explorer- joutuu liki pakosta käyttämään epoksia ellei tee satulan alapintaan jonkinlaisia tarraimia, mutta on aivan laitimmaisinta kamaa jos satula tarvitsisi ehjänä irrottaa.
Ja vaikkei satulaa tarvitsisikaan säästää, putsaamista riittää ennen seuraavan liimaamista.

RJU: Ilmeisesti kielet kannattaa panna päälle vasta liiman kuivuttua, vai onko?

Itse laitan heti jotta varmistuu siitä ettei liimapinta jää paksuksi ja elastiseksi.

RJU: Tuostakin on näemmä useampi koulukunta.

:D

Mistäpä soitinrakennukseen liittyvästä ei olisi.

T:Samuli
RJU
30.04.2022 08:08:50
^Kiitos tiedoista ja hengen vahvistuksesta. Ei kun hommiin sitten.
basisti1971
30.04.2022 08:39:36
Moi.

Ole hyvä.

Sellainen seikka vielä tuohon pikaliiman käyttöön yleisellä tasolla unohtui mainita että höyryt saattavat sumentaa lakan/pintakäsittelyn yllättävän suurelta alalta, joten tuo on syytä testata erikseen ja etukäteen.

T:Samuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)