Aihe: Marshallin uusi Studio-mallisto
1 2 3 4 5 6 7 8
Icy-Sun
28.04.2022 23:29:14
McNulty: Jostain syystä tän hemmon videot ei ole uponnut mulle. En osaa tarkemmin eritellä, että miksi ei.

Minua häiritsee ehkä eniten se, että Johan on ihan aito yhden tempun ihme. Monesti kommentoivat sen videoihin, että "Johan can make any amp sound like plexi". Tässä piilee siinä mielessä totuus, että se ruuvaileekin sen saman suosikkisoundinsa melkein joka videolle, eikä näiden vuosien ja satojen videoiden jälkeen juuri muuta sitten olekaan tehnyt. :) Itse SV20 on kyllä hyvän kuuloinen vehje. Suosittelen.
von spets
17.08.2022 09:40:14
Hommasin käytetyn SC20H:n ja se kuulosti kyl JCM800:lta, mutta ilman isojen muuntajien munakkuutta! Mulla oli vuoden 1984 2203 vielä jokunen vuosi sitten ja muistoissa on miten karu kone se oikeastaan on. Tämä uusi tekele on samalla tavalla buustia kaipaava jotta saa sen ihanan kasariräyhäkkyyden esiin. OCD toimi mainiosti buustina sen vola täysillä ja särö minimissä. Kuitenkin kaipasin jotain muuta kuten olin duunannut omassa itsetehdyssä 18W JCM800:ssani.
Youtubesta löytyi Headfirst-hemmo joka modaa vahvareita ja hänellä on erittäin hieno tutoriaali mitä tehdä etuasteelle, Niinpä kolvasin R33:n kaveriksi rinnan 10k ja 0.1uF. Säröä ja kirkkautta tuli lisää. Minusta kirkkaus ei kuitenkaan ole riipivää vaan jotain pehmeää EVH-osastoa. Kitaran volapotikkaa pyörittäessä tulee esiin erittäin hienot kliinisoundit joita ei heru normaalisti.
Tää modi vaatii totuttelua ja jonkun mielestä se vie liikaa pois alkuperäisestä soundimaailmasta. Suosittelen kokeilemaan kuitenkin. Ite diggaan ihan täysillä!
Rämppy
10.11.2023 15:22:17 (muokattu 10.11.2023 15:34:08)
Tuli hommattua SV20H - nuppi ja tietenkin alkoi hotsittaa kaiuttimen päivittäminen. Treeniksellä on lojunut Marshallin 1922-kaappi eli tämä kompakti 2x12. Kyllähän siitäkin soundit saa, mutta onhan tuo hieman yläpäävoittoinen ja sellaista pyöreyttä kaipailisin soundiin. Kokeilin Orangen PPC112-kaappia, jossa on yksi 12' celestion V30. Se kuulostaa alataajuuksilta tuhdimmalta eikä yläpää ole niin kimakka. Tuo oranki menee helpommin murolle, joten kliinejä soundeja sillä on haastavampi saada. LesPaulillakin kyllä saa semmoista lähes puhdasta kun soittaa sopivan herkällä tatsilla, enkä mitään kristallinkirkasta kliiniä kaipaakaan. Stratolla tietty helpompaa tämä osasto.

Osaako joku suositella hyvää kompaktia kaappia tuolle SV20H nupikalle? 1x12 tai 2x12.
Kannattaako edes harkita kajareiden päivittämistä tuohon 1922 Marsuun (Esim. Celestion greenbackit tai creambackit) vai onko parempi katsella kokonaan uutta kaappia?

Vielä testailen tuota Orange PPC112-skobea ajan kanssa rinnan tuon Marsukaapin kanssa, mutta korvathan siinä hommassa väsyy joten pieninä annoksina ajan kanssa...
Onko jollain pitempää kokemusta tuosta Orangesta kyseisen nupin kaverina? Siis ihan bändikäytössä säröillä ja putaammillakin soundeilla.
Tulin, näin, soitin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)