Aihe: Omistan, ostin, kerroin, kerroin toisenkin
1 2 3
samiko
11.04.2022 11:01:33
Kitaristit ostavat kaikenlaista, ja ostoksista on aina kiva kertoa ja jakaa kuvia muillekin soittajille.

Mutta mikä ihme ja kumma siinä on, että osa porukasta jakaa esimerkiksi saman kitaran kuvia joka hemmetin nettiryhmään (ja täälläkin moneen keskusteluryhmään tyyliin Ostin Gibsonin, ostin kitaran, ostin les paulin, ostin kitarakamaa jne.) ja alvariinsa?

Netissä on muutama kitaristi, kenen kamat tiedän ja tunnen paremmin kohta kuin omani. Eikä siinä mitään jos olisi edes "miljoonan kamat" millä voisi lesota, mutta ihan perusryönää.

Huoh.
KaRa
11.04.2022 11:32:39
Jaa-a. Enpä ole itse juurikaan puhunut ostoksistani tai muutenkaan sillain selitellyt mitä kulissieni takana tapahtuu gearwise. Vaikka kyllähän siellä tapahtuu.
Työkaluja vain.. Mut eipä siinä jos tykkää näytellä. Jos se inspiroi itseään ja antaa itsetuntoa tms.
Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan.
Jeszse
11.04.2022 11:46:33
Se voi olla niille yhtä tärkeetä ku joillekin on tämmösen ketjun avaaminen.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
zedder
11.04.2022 11:47:46
Internetissä tuppaa olemaan aika paljon turhaa informaatiota, joka lienee syytä ohittaa olan kohautuksella jos se ei kinosta.

Toisen tavallinen tusinaritsa voi olla toisen unelmien täyttymys, mm. tulotasoista riippuen.

Varsinkin ameriikkalaisilla palstoilla on tapana kehua toisten melko tavanomaisiakin ostoksia. Ehkei tuollainen yltiöpositiivisuus istu suomalaiseen mielenmaisemaan niin hyvin. En kuitenkaan lähtisi tuota kulttuuria kovin jyrkästi moittimaankaan.
Leo Tolstoi: Sotilaallinen erikoisoperaatio ja rauha
samiko
11.04.2022 11:48:22
KaRa: Jaa-a. Enpä ole itse juurikaan puhunut ostoksistani tai muutenkaan sillain selitellyt mitä kulissieni takana tapahtuu gearwise. Vaikka kyllähän siellä tapahtuu.
Työkaluja vain.. Mut eipä siinä jos tykkää näytellä. Jos se inspiroi itseään ja antaa itsetuntoa tms.

Niin, itsestäkin tuntuu kauhean hölmöltä, että joka välikaapelin osto, tai pedaalin päivitys laudassa pitäisi tuikituntemattomille retostella, varsinkin jos julkaisun infopuoli on tasoa nolla.

Tämä nyt ei ole yöuniani vievä aihe, mutta ajattelin että ajattelisiko joku muukin näin niinkuin minä. Tai tulisiko joku laitekuvaspämmääjä kertomaan, mikä on homman nimi.
Jeszse
11.04.2022 11:57:27
samiko: Yhyy niisk.

Kalikka ja kolahdus?

Ei varsinaisesti, oon ostellu kitaroita viimeks 2021 ja 2015.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
samiko
11.04.2022 12:13:07 (muokattu 11.04.2022 12:13:20)
Jeszse: Ei varsinaisesti, oon ostellu kitaroita viimeks 2021 ja 2015.

Mietinkin että kalikka ei taida kalahtaa koska ne muista sun nimimerkkiä näissä spämmäilyissä.

Tosiaan, tämä ei ole haudanvakava ketjun aloitus, kunhan vain mölisen niinkuin muutkin.
KaRa
11.04.2022 12:15:35
Toiset tykkää esim jamien jälkeen jäädä rupattelemaan kitaroista ja kamoista muutenkin... Mulle tulee taas vähän sama olo kuin raksan jälkeen ruvettais puhumaan että mikäs vasara ja kuinka pitkä varsi ja missä taottu jne..
Kefiiri
11.04.2022 12:18:02
KaRa: Toiset tykkää esim jamien jälkeen jäädä rupattelemaan kitaroista ja kamoista muutenkin... Mulle tulee taas vähän sama olo kuin raksan jälkeen ruvettais puhumaan että mikäs vasara ja kuinka pitkä varsi ja missä taottu jne..

Kyllä akkuporakoneista joskus tuleekin juttua :D
En ole musiikin asiantuntija.
KaRa
11.04.2022 12:18:57
Kefiiri: Kyllä akkuporakoneista joskus tuleekin juttua :D

:D Säästäkin puhuminen on järkevämpää. Ainakin se on ajankohtanen aihe jos ei muuta.
WanhaWetäjä
11.04.2022 13:21:02 (muokattu 11.04.2022 21:51:36)

Aivan käsiraha vs facen jutut joissa jopa vaimon aamukakan koostumus saattaa olla ilmoittamisen aihe jollekkin jos on ollut ripulia, tämä on ihan itse nähty.
Myös muita tärkeitä elämän tähtihetkiä ilmoitellaan kuten kävin kaupassa, lenkillä, millon missäkin. Jotkut purkavat arkeaan näin ja lähes joka päivä. Mietin usein että miten nämä ihmiset pärjäsivät ennen somea, puhelinlaskut olivat varmaan isot kun piti joka päivä soitella kaverit läpi.

Myöskään nämä kitarapalstan " omistan sitä sun tätä ja kaikki on hyvin" tyyppiset joukko-onanoinnit ei oikeen istu vanhan kyynikon ajatusmaailmaan varsinkaan tässä maailmantilanteessa.
Itse toivoisin monelta vakisuunpieksijältä jotain konkretiaa omasta soitosta, en kamoista, vai mitä sanoo setä samiko, suunpieksijä ja yhyy-mies jumalan armosta?
Olen kuulut sanonnan että ei se millä soittaa vaan miten, liekö sitten aivan huuhaata tämä.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=58&t=245945&o=0
Tuonne kaikki samanmieliset leikkimään, kuulostaa oikeen hauskalta ja verrattoman rennolta, suorastaan mukavalta harrasteelta jossa pääsisi esittelemään ostoksiaan ihan käytännössä. Minä en tuonne pääse kun en täytä sisäänpääsyvaatimuksia muuten kuin iän ja sormivaivojen suhteen, on kyllä harmin paikka.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kefiiri
11.04.2022 13:39:08
WanhaWetäjä: Myöskään nämä kitarapalstan " omistan sitä sun tätä ja kaikki on hyvin" tyyppiset joukko-onanoinnit ei oikeen istu vanhan kyynikon ajatusmaailmaan varsinkaan tässä maailmantilanteessa.

Nettiinkin on hyvä pyrkiä varaamaan edes hieman kyynikkovapaata tilaa.
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
11.04.2022 13:47:10
WanhaWetäjä:...Itse toivoisin monelta vakinsuunpieksijältä jotain konkretiaa omasta soitosta...

Miksi ihmeessä? Soittaja se on paskakin soittaja.

Jos ilmoittautuisin (vaimon melkoiseksi yllätykseksi) homosecksiaaliksi, olisin sitä vaikka panisin huonommin kuin pakastimeen kuollut etana. Sama homma se on soittamisen kanssa. Eipä se Youngin Niilokaan soittaa osaa, vaikka siitä on eri medioissa kitaristia yritetty vääntää. Silti jokainen luulee sitä muusikoksi.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BigPapa
11.04.2022 13:55:02 (muokattu 11.04.2022 17:04:56)

BugBadWolf: Miksi ihmeessä? Soittaja se on paskakin soittaja.

Jos ilmoittautuisin (vaimon melkoiseksi yllätykseksi) homosecksiaaliksi, olisin sitä vaikka panisin huonommin kuin pakastimeen kuollut etana. Sama homma se on soittamisen kanssa. Eipä se Youngin Niilokaan soittaa osaa, vaikka siitä on eri medioissa kitaristia yritetty vääntää. Silti jokainen luulee sitä muusikoksi.

Varsin komeahko, ellei mun silmään jopa todella hieno toi Aurora-strato, ja hienosti esillä profiilisivun pääkuvassa. Tälle plussaa, että heilahti.

Kefiiri: Nettiinkin on hyvä pyrkiä varaamaan edes hieman kyynikkovapaata tilaa.

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Muutamasta muustakin jutusta vapaata tilaa voisi netissä olla varattuna, edes pieni mesta.

Edit. ja P.S.

Ostettujen soittimien esittelyä ihan käytännössä keikoilla vuodesta 1973 ja myöhemmin muutamilla levyilläkin. https://www.youtube.com/channel/UCFrIOeDpLUpRYiSKi6b93Ew/videos On kyllä harmin paikka.
Cancun
11.04.2022 14:28:40
BugBadWolf: Miksi ihmeessä? Soittaja se on paskakin soittaja.

Plussalla pamautin!

Soittotaitojen arvottamista en ole ymmärtänyt ikinä. Se yksi vaivoin peukalolla painamalla soimaan saatu nuotti voi kuulostaa kymmenen kertaa makeammalta kuin jonkun toisen kymmenen nuottia sekunnissa tilutus, ja vice versa.

Itse aiheesta sen verran, että jos minä ostan huomenna Bossin virittimen, niin miksi en voisi kirjoittaa siitä romaanin verran someen ja jakaa tarvittaessa vaikka kymmeniä kuvia, vaikka en osaisi laittaa edes koko vehjettä päälle? Kyllä netissä pitäisi riittää tilaa.
VIPMetal
11.04.2022 17:47:26

Johtuiskohan tuo siitä, että meitä ihmisiä on erilaisia?

Jotkut ostavat kerran kamat ja soittelevat bluesia yksin ja vonkuvat sitten ketjuissa ja toiset näppäilevät kuvia vähä väliä ja fiilistelevät kitaralaitteilla ja vaikka muillaki elämän pienillä asioilla. Toiset tykkäävät olla kyynisiä ja murehtia maailmanmenoa, toiset nappaa kuvan oravasta ja nautiskelevat luonnosta

Tietysti, jos aina on sama kuva joka ryhmässä, niin se lienee kai laiskuutta? =D itse saatan kuulua ketjun aloittajan kuvailemiin ihmisiin.
#jussithefastfingerdeathpunch
BigPapa
11.04.2022 18:25:57

VIPMetal: Johtuiskohan tuo siitä, että meitä ihmisiä on erilaisia?

Jotkut ostavat kerran kamat ja soittelevat bluesia yksin ja vonkuvat sitten ketjuissa ja toiset näppäilevät kuvia vähä väliä ja fiilistelevät kitaralaitteilla ja vaikka muillaki elämän pienillä asioilla. Toiset tykkäävät olla kyynisiä ja murehtia maailmanmenoa, toiset nappaa kuvan oravasta ja nautiskelevat luonnosta

Tietysti, jos aina on sama kuva joka ryhmässä, niin se lienee kai laiskuutta? =D itse saatan kuulua ketjun aloittajan kuvailemiin ihmisiin.

Varmaankin ihmisiä on todella hyvinkin erilaisia ja siinähän se rikkaus elämässä toisaalta on, ettei kaikki tule samasta jöötistä. Voi käydä niinkin - ihan tasapainon/balanssin vuoksi - että jotkut ostavat kerran kamat ja liruttelevat metallisooloja yksin makuuhuoneessa ja vonkuvat sitten ketjuissa. 8) Toiset taas kuvaavat niitä näitä ja jakavat niitä milloin missäkin yhteydessä. Joillakin musiikki on ollut ja on elämässä hyvin kokonaisvaltaista kuunteluineen ja soittamisineen ja myös kamoilla fiilistelyineen, nuoruudesta alkaen. Sitä soittimilla fiilistelyä on tullut vastaan ihan, enkä sitä koe mitenkään erikoisena tai negatiivisena, ns. suomen kovan tason tekijämiehillä näiden kanssa soitellessa erilaisissa yhteyksissä, mikäli näin saa tässä yhteydessä sanoa. Toki se on fiilistelyä keskustellessa ja ns. livenä, mutta eikös tämä forumikin jollain tapaa perustu keskustelun tapaiseen kirjoitteluun ja kun ei olla nokakkain, niin kuva silloin puheena olevasta soittimesta yms. on paikallaan.
samiko
11.04.2022 19:38:00 (muokattu 11.04.2022 19:38:42)
WanhaWetäjä:
Itse toivoisin monelta vakinsuunpieksijältä jotain konkretiaa omasta soitosta, en kamoista, vai mitä sanoo setä samiko, suunpieksijä ja yhyy-mies jumalan armosta?
Olen kuulut sanonnan että ei se millä soittaa vaan miten, liekö sitten aivan huuhaata tämä.

Vaihda ketjua jos aihe närästää. Ja kyllä siinäkin on varsinainen suunpieksijä. Pitäisi teikäläisille vain aina nöyränä lakki kourassa vastailla, ettei mene tunteisiin.
samiko
11.04.2022 19:40:28
Tulee mieleen joku Karate Kidin ja Steve Vain kitarabattle. Näytä taitosi tai muuten ole hiljaa :D

On tää kyllä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)