jkiva 29.03.2022 17:15:11 | |
---|
Hjuu... on tää hieno foorumi. Eipä siinä mitää, hyvin te vedätte. LMAO! :D Ja arvuuttelijoille... ei käy egon päälle... huvittaa vaan. Vaimollekin just totesin, että miten ihmeessä jollakin voi käydä noin sielun päälle toisten ihmisten hintapyynnöt? Vehkeistä jota ei selvästikään ole itse edes aikeissa ostaa, eikä ole ns. kohderyhmää. Eiköhän tää off-topic haara oo taas jo aika lopettaa, Jestzekin (muistaakseni) sai toivomansa encoren. ;-) Kolmas kerta toden sanoo, mä feidaan nyt oikeesti. Kiitos hauskuutuksesta! :) |
Tappajabanaani 29.03.2022 17:24:53 | |
---|
Palaan vielä tähän toteamaan, että tuskin on tää kanssakeskustelijoiden aliarvionti mikään toimiva pr-tempaus. Ketjun siistimistä vois kanssa harkita, kun tuntuu vähän lähteneen lapasesta. |
Laulava Kylätohtori 29.03.2022 17:33:16 | |
---|
jkiva: Hjuu... on tää hieno foorumi. Eipä siinä mitää, hyvin te vedätte. LMAO! :D Ja arvuuttelijoille... ei käy egon päälle... huvittaa vaan. Vaimollekin just totesin, että miten ihmeessä jollakin voi käydä noin sielun päälle toisten ihmisten hintapyynnöt? Vehkeistä jota ei selvästikään ole itse edes aikeissa ostaa, eikä ole ns. kohderyhmää. Eiköhän tää off-topic haara oo taas jo aika lopettaa, Jestzekin (muistaakseni) sai toivomansa encoren. ;-) Kolmas kerta toden sanoo, mä feidaan nyt oikeesti. Kiitos hauskuutuksesta! :) Sun paskapuheet tässä on se ongelma, kuten hyvin tiedät, koska se on sulle monta kertaa sanottu. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Entropia666 29.03.2022 17:46:48 | |
---|
jkiva: Hjuu... on tää hieno foorumi. Eipä siinä mitää, hyvin te vedätte. LMAO! :D Ja arvuuttelijoille... ei käy egon päälle... huvittaa vaan. Vaimollekin just totesin, että miten ihmeessä jollakin voi käydä noin sielun päälle toisten ihmisten hintapyynnöt? Vehkeistä jota ei selvästikään ole itse edes aikeissa ostaa, eikä ole ns. kohderyhmää. Eiköhän tää off-topic haara oo taas jo aika lopettaa, Jestzekin (muistaakseni) sai toivomansa encoren. ;-) Kolmas kerta toden sanoo, mä feidaan nyt oikeesti. Kiitos hauskuutuksesta! :) Klassinen boomerin rage quit kun ei narratiivi kääntynykkään tukemaan omaa ajattelua. :D Tässä sun toiminnassa ei oo mitään arvuuteltavaa, vaan johan ton homman näkee kuvistakin. Ei ole todellakaan aikomusta ostaa, ja tätä keskustelua käydään varoitukseksi myös muille. Sielun päälle ei sinällään käy hintapyynnöt, vaan rehti rahastus, paska asenne ja ilmoitukset jotka lupaa enemmän kuin on varaa antaa. Jos noilla sun kötöstyksillä ois ollu hintalappu 200€, niin ketään ei ois kiinnostanu. |
msalama 29.03.2022 18:36:36 | |
---|
No mutta onhan tässä debatissa sellainen hyvä sivuvaikutus, että se nostaa hyvien kustomäijien kuten JoppeJoon, pisteitä entuudestaan. Siltä kun nimittäin joutuu ehkä tarpeen tullen vielä käyttötelen ostamaankin! Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Mikko1978 29.03.2022 18:46:30 | |
---|
abassimo: Käsittääkseni kukaan noista edellämainituista ei oo kitaraseppä joka olisi tehnyt soittimia myymistä varten, vaan modaukset tehty kitaroihin jotka pysyvät omassa käytössä. Voihan sitä vetää vaikka lapiolla jossa on kielet, jos kysyy Justin Johnsonilta, mutta aika typerä argumentti alkaa perustelemaan soittimen virheitä sillä, että joku tunnetumpi soittaja on joskus repiny omasta kitarasta mikit irti. Niin ja edittinä eiks toi "Blackien" arvo ollut juurikin perusteltuna sillä, että ainakin 700€ arvoinen soitettavuuden suhteen, pesee ja linkoaa fenkut mennen tullen. Nyt yhtäkkiä sen arvo perustuukin torilla myynnissä olevaan skujuun. Koitahan nyt päättää. Erikoista, perin erikoista. Joku parikymppinen kokematon kaveri kun säheltää, niin mitä vain voi käydä. Ibanez Destroyerinsa Eddie modasi suosikkikitarasta romuksi. Noissa muutenkin on juttu klassinen tein sen itse -mentaliteetti. Noiden eräiden kitaroiden arvo voisi olla perusteltavissa juurikin kierrätyksellä. Sehän on ihan selkeä trendi ja oma harvinainen juttu kitaramaailmassa, mutta kysymys kuuluu, että olisivatko nuo osat menneet jätteeksi muussa tapauksessa? Siltä kohtaloltahan tuossa pitäisi välttyä, että voidaan puhua näistä arvoista. Jos vain muutoinkin kädestä toiseen kiertäviä kauloja ja runkoja yhdistellään, niin se on nollasummapeliä. |
Markusmies 29.03.2022 21:14:57 | |
---|
Entropia666: Klassinen boomerin rage quit kun ei narratiivi kääntynykkään tukemaan omaa ajattelua. :D Tässä sun toiminnassa ei oo mitään arvuuteltavaa, vaan johan ton homman näkee kuvistakin. Ei ole todellakaan aikomusta ostaa, ja tätä keskustelua käydään varoitukseksi myös muille. Sielun päälle ei sinällään käy hintapyynnöt, vaan rehti rahastus, paska asenne ja ilmoitukset jotka lupaa enemmän kuin on varaa antaa. Jos noilla sun kötöstyksillä ois ollu hintalappu 200€, niin ketään ei ois kiinnostanu. Eikai Jkiva nyt mikään boomeri ole, vai onko minulta mennyt jotain ohi ja tuollaista läppää omista customkitara-pajastaan heittää 77-vuotias mies? |
Entropia666 29.03.2022 21:39:18 | |
---|
Markusmies: Eikai Jkiva nyt mikään boomeri ole, vai onko minulta mennyt jotain ohi ja tuollaista läppää omista customkitara-pajastaan heittää 77-vuotias mies? 40 vuotta kehu olevan kokemusta alla aiheesta. |
Vilkaistaa miun profiilisivun Jackson Kellyä, onko custom? Kun ostin tuon se oli musta harmaalla hardwarella. Onko custom vai ei? Minun mielestä on, ainakin vähän. |
Jeszse 30.03.2022 06:17:02 (muokattu 30.03.2022 06:18:48) | |
---|
Jester44: Vilkaistaa miun profiilisivun Jackson Kellyä, onko custom? Kun ostin tuon se oli musta harmaalla hardwarella. Onko custom vai ei? Minun mielestä on, ainakin vähän. Modatulta ja uusiks maalatulta vaikuttais. e. Ns. customoitu, jos sopii heittää vielä yks erillinen termi tähän soppaan. Mun kirjoissa käytännössä sama sana ku modattu. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Kefiiri 30.03.2022 08:46:05 (muokattu 30.03.2022 08:48:02) | |
---|
Custom ja customoitu ovat tosiaan kaksi eri asiaa, hyvä että pyritään olemaan semanttisesti eksakteja. Ilman Jeszeä en olisi hokannut tuota :) En vieläkään osannut kirjoittaa J:n nimimerkkiä oikein. Jätän korjaamatta, mitäs on valinnut nimimerkin jonka oikeaa kirjoitusasua on mahdoton hahmottaa :/ En ole musiikin asiantuntija. |
Funkånaut 30.03.2022 09:48:40 (muokattu 30.03.2022 09:48:57) | |
---|
Kefiiri: En vieläkään osannut kirjoittaa J:n nimimerkkiä oikein. Jätän korjaamatta, mitäs on valinnut nimimerkin jonka oikeaa kirjoitusasua on mahdoton hahmottaa :/ Ei se ole hankala; Kirjoittaa vain Jesse ja laittaa kirjaimen z s-kirjainten väliin -> Jeszse. :) "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Entropia666 30.03.2022 09:54:49 (muokattu 30.03.2022 09:55:56) | |
---|
Jester44: Vilkaistaa miun profiilisivun Jackson Kellyä, onko custom? Kun ostin tuon se oli musta harmaalla hardwarella. Onko custom vai ei? Minun mielestä on, ainakin vähän. Ei oo. Custom = mittatilauskitara yksittäistilauksena alusta loppuun sun spekseihin Modattu = Alunperin valmiina ostettu ja sen jälkeen modattu. Modaukset voi olla pieniä tai niin isoja ettei sitä tunnista enää samaks soittimeks. Customiks se ei kuitenkaan muutu koskaan. Jotkut käyttää myös termiä Hot Rodded. Palacaster = Sekalaisista osista kasattu. Ei myöskään custom. Paitsi ehkä jos tilaat Warmothin ja speksaat sen tehtaalta suoraan ja kasaat vain ite. Englanniks noi termit on kans simppelit ja selkeet. Custom Order vs Modified. Mä käytin tässä alkuvuodesta omat Jacksonit remontissa. Vaihdettiin rosterinauhat, floikat JT-590--->Gotoh 1996T, samalla uusittiin vähän routtauksia ja siirrettiin tolppia, sähköt täysin uusiks petrucci-kytkimellä, uudet mikit, eri väriset raudat, kaulat matakas ja muuta pientä trimmailua. Kyseessä ei ole custom soitin, vaan modattu. |
Funkånaut 30.03.2022 10:20:41 | |
---|
Mä haluan nähdä sen kotisepän, joka kasaa valmiiksi olevista halvoista bulkkipalikoista esmes toiveiden maha-/kämmenviisteellisen, reverse-lapaisen asymmetrisellä kaulalla olevan Telecasterin toiveiden mukaisella viimeistelyllä sekä puulajeilla. Ilman, että valmiiksi nurkissa pyörivät palikat rajoittavat mahdollisia toteutusmahdollisuuksia soittimen suhteen. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Laulava Kylätohtori 30.03.2022 10:26:59 | |
---|
Funkånaut: Mä haluan nähdä sen kotisepän, joka kasaa valmiiksi olevista halvoista bulkkipalikoista esmes toiveiden maha-/kämmenviisteellisen, reverse-lapaisen asymmetrisellä kaulalla olevan Telecasterin toiveiden mukaisella viimeistelyllä sekä puulajeilla. Ilman, että valmiiksi nurkissa pyörivät palikat rajoittavat mahdollisia toteutusmahdollisuuksia soittimen suhteen. Vähän hiekkapaperia Benttonille, niin se hakkaa ja pieksee kaikki Ruokankaat viimeistelyssä ja soitettavuudessa tuosta vain. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Funkånaut 30.03.2022 10:28:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vähän hiekkapaperia Benttonille, niin se hakkaa ja pieksee kaikki Ruokankaat viimeistelyssä ja soitettavuudessa tuosta vain. Rouhean rustiikkinen Tele kunnon mojolla = toisin sanottuna päin helvettiä "paranneltu" ritsa. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |