Metalkallo 15.03.2022 08:55:04 | |
---|
Kefiiri: Onko yksiselitteistä tulkintaa sille, että ilmoitetaan tavaralle hinta normaaliin tapaan ja lopetetaan ilmoitus "Tarjoa!" kehotukseen? Onko ideana tarjota enemmän vai vähemmän kuin "lähtöhinta"? Yleensä vähemmän. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Twinkle 15.03.2022 09:52:13 | |
---|
Kefiiri: Onko yksiselitteistä tulkintaa sille, että ilmoitetaan tavaralle hinta normaaliin tapaan ja lopetetaan ilmoitus "Tarjoa!" kehotukseen? Onko ideana tarjota enemmän vai vähemmän kuin "lähtöhinta"? on, se tarkoittaa että hinta ilmoituksessa on ostajan käsitys tuotteen arvosta. Jos oma näkemyksesi on erilainen niin myyjä on avoin tarjouksille. Yleensä se siis tarkoittaa että tuote voi lähteä halvemmallakin. Se on semmoista liennytystä mitä tehdään, että ihmiset tosiaan voi rohkeasti tarjota mielestään sopivaa summaa ilman että sitä tulkitaan automaattisesti loukkauksena. Hinta ilmoituksessa antaa toki osittaista suuntaa sille miksi myyjä tuotteen hinnan arvioi, mistä sitten voi vähän haarukoida sitä että onko tehty tarjous ihan päätön vai ei. |
Kefiiri 15.03.2022 10:24:07 | |
---|
Twinkle: Yleensä se siis tarkoittaa että tuote voi lähteä halvemmallakin. Näinhän minäkin sen olen tulkinnut, mutta mieleeni pullahti ajatus että jos olenkin tulkinnut väärin. En ole musiikin asiantuntija. |
Jukka Häikiö 15.03.2022 13:03:49 | |
---|
Kefiiri: Onko yksiselitteistä tulkintaa sille, että ilmoitetaan tavaralle hinta normaaliin tapaan ja lopetetaan ilmoitus "Tarjoa!" kehotukseen? Onko ideana tarjota enemmän vai vähemmän kuin "lähtöhinta"? Tää ei varmaan selviä ku kysymällä, joskus moisesta joltain kysynyt ja tarjonnut jotain vähän pienempää summaa, kuitenkin ihan tolkullista ja vastaukseksi saanut, ettei ala tinkimään. Enempiä en vaivaantunut kysymään, kyllä se pitää olla ihan se summa näkyvissä, millä artikkeli lähtee matkaan, noi ylöspäin kohdistuvat tarjoa-jutut on sit huutokauppahommia, niitä voi mun mielestä harrastaa jossain muualla, tai sit kommentti-osio auki ja tarjoukset sinne näkyviin, reilun pelin hengessä. Itse kyllä jätän ne kisat väliin. No höh, kyllä se siitä... |
Jukka Häikiö 15.03.2022 13:12:59 | |
---|
Vähän sellainen kutina on, että ton meidän itänaapurin, tai sen päämiehen, josko tuota nyt voi mieheksi edes kutsua, mikä lie, aloittama sota naapurikansaansa kohtaan, on saattanut hiljentää myös soitinlaitteiden markkinat, jotka vissiin korona tuossa tovin kerkesi vilkastuttamaan, toisaalta rajoitusten purku saattaa vaikuttaa, kun pääsee taas baariin ja reissuun, tai siis jotkut menee, itse en kuulu siihen ryhmään? Mene ja tiedä kun ei juuri myytäviä ole, eikä ole ollut hetkeen? No höh, kyllä se siitä... |
msalama 16.03.2022 12:04:53 (muokattu 16.03.2022 12:07:50) | |
---|
Skittamarkkinat ovat olleet törkeässä kuplassa korona-aikana ja se kupla alkaa pihisemään nyt tyhjäksi. Näyttää esim. siltä, että Reverbin spedelauma on jo hätää kärsimässä hölmöjen hintapyyntöjensä kanssa ja hyvä niin, kärsikööt... Eli ehkä sitä kohta voi jo alkaa esittää rohkeitakin tarjouksia epätoivoisemmille? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Laulava Kylätohtori 16.03.2022 12:36:40 | |
---|
msalama: Skittamarkkinat ovat olleet törkeässä kuplassa korona-aikana ja se kupla alkaa pihisemään nyt tyhjäksi. Näyttää esim. siltä, että Reverbin spedelauma on jo hätää kärsimässä hölmöjen hintapyyntöjensä kanssa ja hyvä niin, kärsikööt... Eli ehkä sitä kohta voi jo alkaa esittää rohkeitakin tarjouksia epätoivoisemmille? Harmi niitä hölmöjä, jotka maksoivat näitä kuplahintoja... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kontiak 16.03.2022 12:57:14 | |
---|
Kefiiri: Onko yksiselitteistä tulkintaa sille, että ilmoitetaan tavaralle hinta normaaliin tapaan ja lopetetaan ilmoitus "Tarjoa!" kehotukseen? Onko ideana tarjota enemmän vai vähemmän kuin "lähtöhinta"? Hinnan kohdalle ei voi laittaa "tarjous"-vaihtoehtoa, vaan pitää olla joku numero. Olisikohan tuo iso juttu muuttaa järjestelmästä? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
BugBadWolf 16.03.2022 18:04:03 | |
---|
msalama: Skittamarkkinat ovat olleet törkeässä kuplassa korona-aikana... Oli kylä todella omituinen ilmiö tämä. Yleensä huonoina aikoina romun hinta laskee. Tämä nuha nosti hintoja melkoisestikin jopa. ...niiden nostajien mielestä. Vaan eipähän ole itse tarvinnut liiemmin ostella. Hyvä niin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
deltablues 16.03.2022 18:24:22 | |
---|
Tämä on todellakin mielenkiintoista, miten kitaroiden ja vahvareiden lisäksi nämä "kulttitavarat", Zendrivet, TS808, Timmy ...Klon Centaur jne ovat nostaneet huomattavasti hintaa. Onko seuraavana vahvareiden putket, nyt kun tuotanto alkaa keskittymään venäjän ja Kiinan sijasta Tsekkeihin (JJ)? BugBadWolf: Oli kylä todella omituinen ilmiö tämä. Yleensä huonoina aikoina romun hinta laskee. Tämä nuha nosti hintoja melkoisestikin jopa. ...niiden nostajien mielestä. Vaan eipähän ole itse tarvinnut liiemmin ostella. Hyvä niin. Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain
- Rev. Gary Davis |
Guitarfreak 16.03.2022 21:29:42 | |
---|
deltablues: Tämä on todellakin mielenkiintoista, miten kitaroiden ja vahvareiden lisäksi nämä "kulttitavarat", Zendrivet, TS808, Timmy ...Klon Centaur jne ovat nostaneet huomattavasti hintaa. Onko seuraavana vahvareiden putket, nyt kun tuotanto alkaa keskittymään venäjän ja Kiinan sijasta Tsekkeihin (JJ)? Saat multa EHX etusputkia kallilla. 100€ kpl. Näitä ei enää tehdä.. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Tappajabanaani 21.03.2022 19:26:23 | |
---|
Ostakaa nyt joku nuo Hyvinkään Fenderit pois, niin saa ekalle sivulle muutakin. |
Hynkel 21.03.2022 21:26:38 | |
---|
Tappajabanaani: Ostakaa nyt joku nuo Hyvinkään Fenderit pois, niin saa ekalle sivulle muutakin. Haha, Reijo taas myymässä? Tunnistaa blokattunakin :D Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
18is9 22.03.2022 07:28:49 | |
---|
Tappajabanaani: Ostakaa nyt joku nuo Hyvinkään Fenderit pois, niin saa ekalle sivulle muutakin. Ehkä meidän kannattaisi alkaa aktiivisemmin kysellä näistä rassukoiden ja retujen kitaroista? Esim aina kun tulee uusi ilmoitus, niin muutama kymmenen tyyppiä olisi heti kyselemässä että että onks tää joku uusi tai myytkö viidellä sadalla. Jos ei se vastaa viesteihin asiallisesti niin sitten voisi bannata kokonaan palstalta. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
nikovirtala 23.03.2022 08:20:05 | |
---|
Olen käyttänyt muusikoiden.nettiä ja toria (ainakin omalla mittapuulla) kauan ja todennut ostoilmoitukset kertakaikkisen toimimattomiksi. Siitä huolimatta laitoin myöhään eilen illalla ostetaan ja vaihdetaan ilmot torille ja aamulla mulla olikin puolen kymmentä mielenkiintoista tarjousta odottamassa :O Mitä hel... täällä tapahtuu? |
Shredator 23.03.2022 09:28:47 | |
---|
nikovirtala: Olen käyttänyt muusikoiden.nettiä ja toria (ainakin omalla mittapuulla) kauan ja todennut ostoilmoitukset kertakaikkisen toimimattomiksi. Siitä huolimatta laitoin myöhään eilen illalla ostetaan ja vaihdetaan ilmot torille ja aamulla mulla olikin puolen kymmentä mielenkiintoista tarjousta odottamassa :O Mitä hel... täällä tapahtuu? Kannattaa olla tarkkana, näissä on yleensä liikkunut huijareita. Ostoilmoitukset on kyllä olleet kohtuutehottomia. Yleensä tarjotaan kaikkea muuta kuin sitä etsittyä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Jonttu 23.03.2022 09:58:59 | |
---|
Shredator: Kannattaa olla tarkkana, näissä on yleensä liikkunut huijareita. Ostoilmoitukset on kyllä olleet kohtuutehottomia. Yleensä tarjotaan kaikkea muuta kuin sitä etsittyä. Yllätykseni olikin suuri kun joskus laitoin Triaxiksesta ostoilmoituksen ja sain JÄRKEVÄN tarjouksen mailiin!!!! Ostin pois :) https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
PIM 23.03.2022 10:11:31 | |
---|
BugBadWolf: Oli kylä todella omituinen ilmiö tämä. Yleensä huonoina aikoina romun hinta laskee. Tämä nuha nosti hintoja melkoisestikin jopa. ...niiden nostajien mielestä. Vaan eipähän ole itse tarvinnut liiemmin ostella. Hyvä niin. Tässä on monta yhtäaikaista tekijää. Toisin kuin normaalisti huonona aikan, nuha-aikaan ihmisillä käytettävissä oleva rahamäärä on lisääntynyt kun baariin ei mene niin paljoa rahaa kuin normaalisti. Sitten kun kaikki haluavat kaataa ylimääräiset rahansa juuri samoihin himoittuihin kohteisiin niin tottakai niiden hinnat nousevat. Fiksusti ostamalla taas voi nykypäivänä saada hyviä vehkeitä todella edullisesti. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
nikovirtala 23.03.2022 12:26:17 | |
---|
Shredator: Kannattaa olla tarkkana, näissä on yleensä liikkunut huijareita. Ostoilmoitukset on kyllä olleet kohtuutehottomia. Yleensä tarjotaan kaikkea muuta kuin sitä etsittyä. Tämä on minunkin tähänastinen kokemus ja siksi tulinkin tänne hämmästelemään, kun 4/5 ilmoituksesta oli juuri sitä mitä olen etsimässä ja todistettavasti hyviksi kaupankävijöiksi tunnustetuilta henkilöiltä. Tori osaa näköjään yllättää. |
Laitoin pari viikkoa sitten ostoilmoituksen kahdesta verrattain harvinaisesta asiasta, päivää myöhemmin oli molemmista kaupat sovittuna oikein hyvällä hinnalla, molemmat myös saapui sovitusti. Jälkimmäinen on vielä maksamattakin kun ei myyjä ole laittanut tilinumeroa, toki kaupan ehtona oli että asenna ja testaa toimivuus ensin :D |