Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 525 26 27 28 2931 32 33 34 35
sepisti
21.03.2022 13:15:42
Musamaailma on kyllä huippupaikka ja siellä on ammattitaitoiset soitinrakentajat, ainakin jos toimitusjohtajaa on uskominen :D

Mulla on reilu kymmenvuotias ESP:n basso, joka on ollut satunnaisella soitolla viimeiset kuusi vuotta. Vuosi sitten aloin pohtimaan, että mun ei ole koskaan tarvinnut löysätä kaularautaa. Olin ainoastaan kiristänyt sitä syksyisin. No oma moka tietysti, kun on monta soitinta, eikä aina muista kaikkea ajatella. Aloin epäillä, että kaularauta "luistaa" ja päätin tehdä testin, jossa kiristän jälleen kaulan suoraksi. Kymmenen minuutin jälkeen kaula palautui alkuasentoonsa. Otin yhteyttä Musamaailmaan, josta olin sen aikaanaan uutena ostanut. Tein selväksi, että en ole vaatimassa korjausta ilmaiseksi, koska basso on jo niin vanha.

Musamaailman tohtorin tutkimuksessa selvisi, että kaularaudan kiristysmutterin takana olisi pitänyt olla alunperin prikka, joka estäisi mitterin uppoamisen puuhun. Sitä ei kuitenkaan siellä ollut ja mutteri upposi jokaisella kiristyksellä syvemmälle puuhun. Näin ollen kaulan sai hetkellisesti säädettyä. Tässä vaiheessa vetosin jo virhevastuuseen, mutta olin silti valmis tulemaan korjauskustannuksissa vastaan. Mulla kipurajana oli 500€.
Musamaailmasta kerrottiin, että ainoa vaihtoehto on lähettää basso Japaniin, jossa siihen tehtäisiin kokonaan uusi kaula. Kustannus olisi ollut noin 1500€. Mitään virhettä soittimessa ei kuulemma uutena ollut voinut olla, vaan minä olen itse poistanut prikan mutterin takaa, tai soitinkorjaaja, joka on nauhojen päät aikanaan hionut, on ammattitaidottomuuttaan sen poistanut... Miksi kukaan ruuvaisi raudan säätömutterin ikinä kokonaan irti :D Ja tosiaan heillä tarkistetaan uudet soittimet aina perinpohjaisesti ennen myyntiä. Kysyin, että otetaanko säätömutterikin aina irti prikan paikallaanolon varmistamiseksi, kun ei sitä muuten voi todeta? Vastaus oli kyllä. Eli huolellisia Musamaailmassa ollaan aivan varmasti.

No enhän mä ostanut aikanaan 2000€ maksaneeseen bassoon 1500€ maksavaa kaulaa... Kun tiedustelin, eikö olisi mitään kikkakolmosta, jolla kaulan saisi pelikuntoiseksi, vastaus oli ei. Kaula olisi kuulemma polttopuuta.
Kävin hakemassa basson kotiin ja huomasin, että kaularaudan päässä oleva kierre oli korkattu Musamaailman toimesta. Säätö kuitenkin toimi vielä huoltoon vietäessä.

Seuraavaksi manasin kaverilleni, että taidan oikeasti polttaa koko basson. Kaveri pyysi kuitenkin tuomaan kaulan näytille ja totesi asiaa vartin tutkittuaan, että kaula on ehkä pelastettavissa. Hän koversi raudan säätöaukon auki ja poisti murtuneen puun aukosta niin, että ehjää kierrettä tuli tarpeeksi näkyviin. Tämän jälkeen hän tasoitti aukon seinämät ja laittoi kunnon prikan paikalleen ja säätömutterin perään. Kaveri on kaikkea muuta kuin ammttitaitoinen soitinkorjaaja, mutta niin vain sai basson soittokuntoon ja viime keväänä tein basson historian ensimmäisen kaularaudan löysennystoimenpiteen.

Perimmäinen syy polttopuutuomiolle oli siis se, että Musamaailman korjaaja oli yrittänyt laittaa prikan pohjasta murtuneeseen säätömutterin koloon, jonka jälkeen kaularaudan kierrettä ei ollut enää tarpeeksi näkyvissä ja kiristyksen yhteydessä kierre oli korkannut. Prikka nimittäin löytyi kolon pohjalta kaverin tekemän korjauksen yhteydessä.

Ei silti, heidän kivijalkakaupassa olen saanut lähes poikkeuksetta hyvää palvelua. Tietääpähän vaan, että soittimet kannattaa kuitenkin korjauttaa vähän pätevämmilla korjaajilla.
Baraka
21.03.2022 14:10:22
sepisti: Musamaailma on kyllä huippupaikka ja siellä on ammattitaitoiset soitinrakentajat, ainakin jos toimitusjohtajaa on uskominen :D

Mulla on reilu kymmenvuotias ESP:n basso...

En viitsi koko kirjoitusta lainata, mutta tuossahan on selvästi täysin samoja piirteitä kuin omassa tapauksessani. Soitin on tarkistettu, joten se on täydellinen ja jos siitä jotain myöhemmin havaitaan niin itse olet sen rikkonut. Oli se käyttäjän toiminnasta johtuva vika sitten kuinka epälooginen tahansa. Samaa on myös tuossa, että ei muka voida kohtuukustannuksin mitään tehdä, joten on parempi oikeastaan olla tekemättä yhtään mitään. Ja sitten joku muu saakin sen kohtuu pienellä vaivalla korjattua. En tiedä onko siellä vika ammattitaidon puutteessa, yleisessä asenteessa, vai molemmissa, mutta onhan tuo käsittämätöntä toimintaa nykyaikana.
Rämppy
21.03.2022 14:35:21
Jos se Musamaailman kitaraseppä on Arto Pulkkinen, niin on mun kokemusten mukaan osaava soitinrakentaja. Olen aikoinani asioinut hänen kanssaan ja pari kitaran kaulaakin teettänyt. Mutta kieltämättä totaalisen huonoa asiakaspalvelua musakaupalta nuo pari viimeksi kerrottua tapausta.
In Finland we have this thing called "diu diu".
JuSu
21.03.2022 14:49:17 (muokattu 21.03.2022 14:51:45)
Rämppy: Jos se Musamaailman kitaraseppä on Arto Pulkkinen, niin on mun kokemusten mukaan osaava soitinrakentaja. Olen aikoinani asioinut hänen kanssaan ja pari kitaran kaulaakin teettänyt. Mutta kieltämättä totaalisen huonoa asiakaspalvelua musakaupalta nuo pari viimeksi kerrottua tapausta.

Joskus käyttivät Oeschilla, mutta tästä on vuosia. Ei taida olla täysipäiväistä seppää heidän palkkalistoillaan, ulkoista palvelua ostavat.

Eli luulen kyllä, että ne pyrkivät MM:ssa tekemään itse pienemmät korjaukset, säädöt jne. Näinköhän näissä mainituissa tapauksissa on 'oikeaa' seppää edes konsultoitu?

Tämä toki täysin arvailua.

Ja mainittakoon, että itsellä ei ole huonoja kokemuksia liikkeestä.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
JuSu
21.03.2022 14:51:17 (muokattu 21.03.2022 14:51:38)
Tuplat prkl.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Paasio
21.03.2022 15:00:06

Paskan maku jäänyt joka kerralla kun olen erehtynyt siellä käymään.

Tämä ketju vain vahvisti sen etten enää ikinä osta sieltä mitään.

Onneksi on vaihtoehtoja niin saa kerättyä lisää roinaa nurkkiin tulevaisuudessakin.

-Palle
Masturbation....Ejaculation....DYNAMATION #BlackPalle
sepisti
21.03.2022 15:01:55
Rämppy: Jos se Musamaailman kitaraseppä on Arto Pulkkinen, niin on mun kokemusten mukaan osaava soitinrakentaja. Olen aikoinani asioinut hänen kanssaan ja pari kitaran kaulaakin teettänyt. Mutta kieltämättä totaalisen huonoa asiakaspalvelua musakaupalta nuo pari viimeksi kerrottua tapausta.

Minäkään en oikeasti epäile, etteikö heillä olisi ihan osaava seppä hommissa. Enemmän on varmasti kyse siitä, onko hänelle annettu edes tosiasiallista mahdollisuutta hoitaa hommaa mun tapauksessa. Ongelma on todennäköisesti yrityksen johtamiskulttuurin puolella. Sen verran asiakasta aliarvioivaa oli toimarin käytös.

Olis helppo sanoa, että äänestän jaloillani, mutta tämän kokoisessa maassa pitää haluamansa tarvikkeet ostaa sieltä mistä sattuu saamaan, joten varmasti jotain kampetta tulee tuolta vielä ostettua.
Baraka
21.03.2022 15:13:02 (muokattu 21.03.2022 15:18:34)
Itse taas näen sen niin, että nykyaikana ei onneksi ole pakotettu ostamaan oman kylän, eikä edes kotimaan liikkeistä mitään. Nykyään kun saa netin kautta helposti tilattua melkein mitä vaan kotiin asti, ja palautusehdotkin tuppaavat olemaan varsin hyvät. Itse en viitsi rahojani pistää sellaiseen liikkeeseen, jonka takuuseen ei voi luottaa oikeastaan ollenkaan.
Laulava Kylätohtori
21.03.2022 15:51:09
sepisti: Minäkään en oikeasti epäile, etteikö heillä olisi ihan osaava seppä hommissa. Enemmän on varmasti kyse siitä, onko hänelle annettu edes tosiasiallista mahdollisuutta hoitaa hommaa mun tapauksessa. Ongelma on todennäköisesti yrityksen johtamiskulttuurin puolella. Sen verran asiakasta aliarvioivaa oli toimarin käytös.

Olis helppo sanoa, että äänestän jaloillani, mutta tämän kokoisessa maassa pitää haluamansa tarvikkeet ostaa sieltä mistä sattuu saamaan, joten varmasti jotain kampetta tulee tuolta vielä ostettua.

Tämä on just se, mikä suomalaisissa on pielessä.

Henkilökohtaisesti on kyllä vaikea ymmärtää, miksi tuollaisen kokemuksen jälkeen menisi takaisin tuollaiseen kusiluukkuun. Varsinkin, kun ei ole enää 70-luku ja tavara kortilla. Musamaailmassa ei ole mitään, mitä ei muualta saisi vähintään yhtä hyvällä hinnalla, paremmalla asiakaspalvelulla ja takuun kanssa, joka näköjään Musamaailmasta puuttuu.

Tosin itsellä ei ole oikein ollut motivaatiota tukea tuota puljua vuosiin, koska entiseltä paikalliselta musakaupanpitäjältä kuulin tuosta Musamaailman menosta enemmänkin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Hynkel
21.03.2022 16:55:20
Mikko1978: Vaahteran näppituntuma riippuu aika paljon pintakäsittelystä. Joku nihkeä kiiltävä lakka voi olla vähän tympeä, mutta joku sopiva pintakäsittelyöljy tuottaa taasen hyvin erilaisen lopputuloksen.

Totta tämäkin. Minulla on Aurorassa ja Suhrissa aivan erilainen tatsi, vaikka vaahteraa ovatkin.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
sepisti
21.03.2022 17:34:02
Laulava Kylätohtori: Tämä on just se, mikä suomalaisissa on pielessä.

Henkilökohtaisesti on kyllä vaikea ymmärtää, miksi tuollaisen kokemuksen jälkeen menisi takaisin tuollaiseen kusiluukkuun. Varsinkin, kun ei ole enää 70-luku ja tavara kortilla. Musamaailmassa ei ole mitään, mitä ei muualta saisi vähintään yhtä hyvällä hinnalla, paremmalla asiakaspalvelulla ja takuun kanssa, joka näköjään Musamaailmasta puuttuu.

Tosin itsellä ei ole oikein ollut motivaatiota tukea tuota puljua vuosiin, koska entiseltä paikalliselta musakaupanpitäjältä kuulin tuosta Musamaailman menosta enemmänkin.

Se on selvää, että mikäli hankinta on kiireetön, ostan sen muualta. Kuitenkin aina silloin tällöin tulee pikaista tarvetta jollekin asialle, jonka voi sitten joutua hakemaan sieltä mistä sen nopeiten saa.
marke-
21.03.2022 21:09:01 (muokattu 21.03.2022 21:11:30)
JuSu:Ja mainittakoon, että itsellä ei ole huonoja kokemuksia liikkeestä.

Monilla varmaan näinkin. Kuten jo asiaa sivuttiin, hehän edustavat brändejä, joiden laatuongelmat ovat ainakin aiemmin olleet aika minimaalisia - ESP, Suhr, Tokai..

Mä kuitenkin sanoisin, että juuri tällaisten keissien kohdalla liikkeen palvelun taso oikeasti mitataan. Kuka tahansa osaa hymyillä, kun asiakas kantaa kauppaan rahaa. Se hymy ei saisi hyytyä ongelmatilanteissakaan, koska se on sitä asiakaspalvelua. Tietysti voi miettiä, millaiset ongelmat instrumenteissä ovat ongelmia, mutta mä en ainakaan omien tapausteni kohdalta kuullut keltään (kuluttajasuojaa ja varsin tunnettua kitaranrakentajaa myöden), joka olisi ollut näistä eri mieltä. Paitsi tietty Musamaailma.

Näiden copypastettujen tekstien ja kommunikoinnin tyyli on 1:1 samanlainen, millaista "palvelua" kahdesta kitarastani myös minä sieltä sain. Ehkä siellä on naamaraja :D?
Lähtökohta oli molemmissa tapauksissa ihan ensikontaktista lähtien se, että vian täytyy jotenkin olla MINUSSA, eikä mitenkään voi olla tuotteessa. Syyteltiin mm. että käsieni hiki aiheuttaa ongelmia. 30 vuotta soittoa kaikenlaisilla ja -merkkisillä kitaroilla, mutta just sen Musamaailman kitaran kohdalla viat aiheutti käsieni hiki. Oo vitun koo.

Onneksi ESPiä saa muualtakin, kuin Suomesta, ja vieläpä takuun kanssa!
Mikko_AAA
21.03.2022 21:22:31 (muokattu 22.03.2022 06:58:30)
Musakauppojen palvelu on monesti sanotaanko aika outoa. Tottakai on erittäin hyviäkin liikkeitä ja joustavia joka asiassa(valtaosa varmaan näin), mutta on tullut törmäiltyä vaikka minkälaiseen asenteeseen ja kuppikuntameininkiin.

Parhaimpia: "Ei sun kannata noita koskettimia katsoa kun se on ihan ammattivehkeitä"
Kauppamies 5/5
Väliäkös sillä vaikka ostaisin ne ja laittaisin lähimpään roskapönttöön? Kunhan tavaraa menee.

Erääseen liikkeeseen tullessa olin hakemassa jotain peruskauraa. Kieliä muistaakseni tms, niin myyjällä oli chattiryhmä livenä liikkeessä muiden kitaranörttien kanssa ja kukaan ei näistä ostanut mitään jutuista päätellen vaan kävivät läpi jotain yleistä keskustelua. Kavereita olivat ilmeisesti. Vartin siinä vilkuilin sen näkösenä että tarvis palvelua niin ei korvaa lotkautettu. Eipä tuu mentyä toista kertaa.

Vinkkinä musaliikkeille, että ne musanörtit ei välttämättä ole parhaimpia myyntityöhön. Yleensä näillä on ennakkoasenteet(esim floikallinen jackson on paras kaikista aina joka tilanteessa vaikka joku etsisi kantrikitaraa) ja ajattelevat liian järkevästi asioita ja eivät ole hirveän sosiaalisesti taitavia. Myyjien pitää olla ns käytettyjen autojen myyjiä. Myydään vain kaikki mikä irti lähtee ja eikä välitetä vaikka laittais pihalla ne roskiin saman tien.
McNulty
21.03.2022 21:34:39
Esimerkki asiakaspalvelusta.
Mulla tuli vastaan kaksi virheellistä kieltä kahdessa eri D'Addario NYXL-setissä. Molemmat siis 10-52 settejä. Toisesta meni muistaakseni D-kieli, toisesta A-kieli.

Laitoin D'Addarion sivujen kautta palautetta. Kuvasin kielet ja kerroin että olivat vain napsahtaneet poikki LP Studioon asentaessa. Kuvasin myös stopbarin ja tuneomatic/nashville tallan ja selitin ettei niiden reunoissa ollut teräviä kohtia jotka olisivat toimineet leikkurina. Ehkä vähän semisti "ylivarustelin" palauteviestini, mutta olipahan tehty vimpan päälle.

D'Addarion aspasta Moses-niminen heppu otti heti seuraavana päivänä yhteyttä ja tiedusteli kielipaketin sisäpussin koodisarjaa, jolla varmensimme että setit ovat aitoja ja alkuperäisiä D'Addarion kieliä. Samalla D'Addario sai tiedon, missä tuotantoerässä on mahdollisesti ongelmia kielen kestävyyden kanssa.

Perään Moses pyysi osoitettani. Olin ensin, että "mitä?" ja "uskaltaako jonnekin jenkkeihin nyt tarkkaa katuosoitetta lähetellä?"... Mutta viikkoa kahta myöhemmin postilaatikkoon oli ilmestynyt kovapahvinen kirjekuori jossa oli D'Addarion logo ja New Yorkin osavaltion leimat. Himaan päästyä avasin ja siellä oli saatekirje sekä kaksi bränikkää D'Addario NYXL settiä. Saatekirjeessä pahoiteltiin ettei D'Addario-kokemus ollut kivuton ja että siitä aiheutui minulle harmia ja haittaa. Samalla toivottiin, että jatkan D'Addarion käyttäjänä ja hyvitykseksi tarjoavat kaksi uutta settiä niiden viottuneiden tilalle.

Voin kertoa että hieman olin monttu auki. Olisi ollut D'Addariolle varmasti halvempaa vain ignorata joku random spede Suomesta ja sen kielitouhut. Mutta ei... siellä homma otettiin tosissaan, nähtiin vaivaa lähettää kielet toiselle puolelle maapalloa ja palvella pitkäaikaista D'Addario-asiakasta.

https://www.dropbox.com/s/vdpjnn2al … 6r/IMG_20201001_182348-01.jpeg?dl=0

Tarinan opetus. Mikään ei ole niin pieni asiakaspalvelutilanne, etteikö sitä voisi hoitaa kunnolla. D'Addario on jatkossakin mun valinta. Miksikö? Siksi, että he ottavat pienenkin asiakasmurheen tosissaan. He huolehtivat siitä että asiakas tulee tyytyväiseksi, siitä huolimatta että se vähän heille maksaakin. Näköjään postitus on ollut vajaan 4 dollaria ja sitten muutama kielisetti. Heille käytännössä ihan mitätön asia, mutta mulle se oli todella iso juttu.

- - - - -

Mun täytyy sanoa että mulla on Musamaailmasta todella hyviä kokemuksia. On yksi vähemmän hyväkin, mutta ei se ollut mikään mainitsemisen arvoinen juttu sinänsä. Kaikille firmoille tulee huteja joskus. Toivottavasti tämäkin talla-asia ratkeaa fiksusti.

Mä arvostan, että Musamaailman toimitusjohtaja Kai Saarikko on ajoittain käynyt täällä m.netissäkin vastailemassa meidän kuolevaisten kyselyihin ja uteluihin. Toivottavasti selvittäisi tämänkin asian. Musamaailmalla on mielestäni hyvä meininki, ainakin tukun puolella jonka kanssa olen asioinut. Toimitukset ovat nopeita, Duncanin tehdastilaukset hoitui sujuvasti jne. Hinnatkin ovat kilpailukykyiset eikä tarvitse kiikuttaa rahojaan T-kauppaan vaan jättää ne tänne Suomeen. Siksi toivoisi että nämä "parin kympin keikat" hoituisivat ilman kipuilua, koska se pitää duunit Suomessa.

Muistutan myös, että joku tiskin takana oleva tyyppi ei välttämättä ole paras edustamaan koko firmaa ja firman arvoja. Siksi reklamaatioketjuun kannattaa aina koittaa löytää joku "ylemmältä tasolta". Silloin kukaan ei sooloile omiaan, eikä pilaa firman mainetta ainakaan johtoportaan tietämättä. Voi nimittäin olla, että myymälän uusi työntekijä on opetettu vastaamaan tietyllä tavalla, mutta tilanteen eskaloituessa "riitatilanteeksi" kompetenssi loppuukin kesken tai ei välttämättä ihan ymmärretä tilanteen vakavuutta. Mainehaittaa haluavat kaikki välttää. Meillä Suomessa tuskin ihan pienestä potkuja tulee, mutta maailmalla moni on esim. tuollaisessa tilanteessa saanut lähtöpassit. Siksi joskus on vaikea tavoittaa oikeita henkilöitä esim. ulkomaisista firmoista kun viesti eskaloidaan jonnekin ylemmälle portaalle ja asioiden hoitamisessa kestää aikaa.

Mielenkiintoista kuitenkin tietää ja kuulla miten tämä E-II talla-asia etenee ja toivottavasti ratkeaa.
moving in stereo
Baraka
21.03.2022 22:44:40
McNulty: Muistutan myös, että joku tiskin takana oleva tyyppi ei välttämättä ole paras edustamaan koko firmaa ja firman arvoja. Siksi reklamaatioketjuun kannattaa aina koittaa löytää joku "ylemmältä tasolta". Silloin kukaan ei sooloile omiaan, eikä pilaa firman mainetta ainakaan johtoportaan tietämättä. Voi nimittäin olla, että myymälän uusi työntekijä on opetettu vastaamaan tietyllä tavalla, mutta tilanteen eskaloituessa "riitatilanteeksi" kompetenssi loppuukin kesken tai ei välttämättä ihan ymmärretä tilanteen vakavuutta. Mainehaittaa haluavat kaikki välttää. Meillä Suomessa tuskin ihan pienestä potkuja tulee, mutta maailmalla moni on esim. tuollaisessa tilanteessa saanut lähtöpassit. Siksi joskus on vaikea tavoittaa oikeita henkilöitä esim. ulkomaisista firmoista kun viesti eskaloidaan jonnekin ylemmälle portaalle ja asioiden hoitamisessa kestää aikaa.

En tainnut omissa viesteissäni yksilöidä ketään henkilöä, mutta sanottakoon tässä se, että koko käymäni viestiketju musamaailman kanssa on käyty nimenomaan Kain kanssa. Tästä syystä en myöskään ketään alunperin yksilöinyt, vaan puhuin nimenomaan musamaailmasta, koska hän jos joku edustaa musamaailmaa ja musamaailman arvoja. Tämän takia on omasta mielestäni myös täysin aiheellista olettaa tuon olevan firman yleinen suhtautuminen takuuasioiden hoitamiseen.

Toki itsekin mieluummin tekisin ostokset Suomesta, mutta jos Thomannilta tulee vastauksena reklamaatioon lähetyskoodi ja asia on hoidettu hetkessä kuntoon, niin mieluummin annan rahani sinne kuin sellaiseen paikkaan, jossa tilanne eskaloituu kuluttajariitalautakuntaan saakka.
Baraka
21.03.2022 22:51:38
marke-: Monilla varmaan näinkin. Kuten jo asiaa sivuttiin, hehän edustavat brändejä, joiden laatuongelmat ovat ainakin aiemmin olleet aika minimaalisia - ESP, Suhr, Tokai..

Mä kuitenkin sanoisin, että juuri tällaisten keissien kohdalla liikkeen palvelun taso oikeasti mitataan. Kuka tahansa osaa hymyillä, kun asiakas kantaa kauppaan rahaa. Se hymy ei saisi hyytyä ongelmatilanteissakaan, koska se on sitä asiakaspalvelua. Tietysti voi miettiä, millaiset ongelmat instrumenteissä ovat ongelmia, mutta mä en ainakaan omien tapausteni kohdalta kuullut keltään (kuluttajasuojaa ja varsin tunnettua kitaranrakentajaa myöden), joka olisi ollut näistä eri mieltä. Paitsi tietty Musamaailma.

Näiden copypastettujen tekstien ja kommunikoinnin tyyli on 1:1 samanlainen, millaista "palvelua" kahdesta kitarastani myös minä sieltä sain. Ehkä siellä on naamaraja :D?
Lähtökohta oli molemmissa tapauksissa ihan ensikontaktista lähtien se, että vian täytyy jotenkin olla MINUSSA, eikä mitenkään voi olla tuotteessa. Syyteltiin mm. että käsieni hiki aiheuttaa ongelmia. 30 vuotta soittoa kaikenlaisilla ja -merkkisillä kitaroilla, mutta just sen Musamaailman kitaran kohdalla viat aiheutti käsieni hiki. Oo vitun koo.

Onneksi ESPiä saa muualtakin, kuin Suomesta, ja vieläpä takuun kanssa!

Kyllähän tuollainen toiminta hieman tahraa niiden edustettujen merkkienkin mainetta. Jos vaikkapa ensikosketus ESP:hen on sellainen, että maahantuojan mukaan käsien hiki aiheuttaa ongelmia joita ei muiden valmistajien kitaroissa ole esiintynyt, niin siitä jäävä mielikuvahan siinä on se, että ESP merkkiset kitarat eivät kestä käyttöä, jossa kädet hikoavat. Mikä kitara se sellainen on, kallis seinäkoriste?
msalama
22.03.2022 06:28:47 (muokattu 22.03.2022 06:31:58)

käyty nimenomaan Kain kanssa
versus
ainakin tukun puolella

Kyseessä siis klassinen raha puhuu-tilanne, eli tukkuostaja vs. pieni ihminen hikisine kakskymppisineen. No, ei tarvitse sieltä(kään) näillä arvotuksilla sitten mitään näemmä ostaa. Millbrook rawks...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
sepisti
22.03.2022 08:33:53
msalama: versus

Kyseessä siis klassinen raha puhuu-tilanne, eli tukkuostaja vs. pieni ihminen hikisine kakskymppisineen. No, ei tarvitse sieltä(kään) näillä arvotuksilla sitten mitään näemmä ostaa. Millbrook rawks...

Sitäkin olen miettinyt, että joku Musamaailma tukkuostajana on jollekin ESP:lle varmaan yhtä merkittävä asiakas kuin joku meistä yksittäisitä tuntemattomista soittajista Musamaailmalle. Ei niillä varmaan oikeasti ole valmistajien suuntaan minkäänlaista vipuvartta vääntää asioista tosissaan. Saavat olla onnellisia, että on jotain mitä edustaa.
Pinewood
22.03.2022 09:01:33
sepisti: Sitäkin olen miettinyt, että joku Musamaailma tukkuostajana on jollekin ESP:lle varmaan yhtä merkittävä asiakas kuin joku meistä yksittäisitä tuntemattomista soittajista Musamaailmalle. Ei niillä varmaan oikeasti ole valmistajien suuntaan minkäänlaista vipuvartta vääntää asioista tosissaan. Saavat olla onnellisia, että on jotain mitä edustaa.

Voi olla, mutta siinä tapauksessa ESP:n pitäisi tarkistaa toimintatapaansa. Yleensä japanilaiset yritykset ovat hyvin tarkkoja oman laatunsa suhteen, joten luulisi heitä kiinnostavan, jos tuotteissa on vikoja - varsinkin jos on kyse suunnittelu- tai sarjaviasta. Kaiken täältä luetun pohjalta kuitenkin tuntuu valitettavasti siltä, ettei Musamaailmalla - syystä tai toisesta - ole halua viedä asioita eteenpäin.

Omakohtaista kokemusta Musamaailman palveluista minulla ei ole, eikä täällä kerrotun ja henkilökohtaisesti muualta kuultujen takuu- ja asiakaspalvelukokemusten vuoksi tule olemaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)