Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?
1 2 3 4 5162 163 164 165 166177 178 179 180 181
Ali Boom Boom
30.01.2022 16:49:42
Pentti Saarikoski: Asiaa tai ei.

Taattua Penttiä kyllä tämäkin kirja. Leppoisaa luettavaa.
Losing all hope is freedom.
MiamiBlues
31.01.2022 21:42:28
Mä luen aina montaa kirjaa samanaikasesti - nyt tuli luettua Aleksandra Marininan dekkari, en muista nimeä, viime vuosikymmenen Moskovaa - William S.Burroughsin Punaisen yön kaupungit ja Western lands
Ali Boom Boom
04.02.2022 14:22:59
James Joyce: Dublinilaisia.

Melko hidastempoinen, jopa raskassoutuinen novellikokoelma.
Ali Boom Boom
10.02.2022 20:01:19
Franz Kafka : Oikeusjuttu

Tuli lopultakin tuohon tartuttua. Luettuani ymmärsin, miksi kirjaa pidetään klassikkona.
Tuomoo
12.02.2022 00:06:01 (muokattu 12.02.2022 00:06:10)
Ilkka Remes - Lohikäärmeen isku

Alkaa olla jo aika puuduttavia nämä Remekset. Montakohan kertaa Ilkka on jo kirjoittanut saman kirjan uudelleen. Terävin kynä on auttamatta jo kaukana takana, ei nämä onnistu enää pitämään mielenkiintoa mitenkään yllä.

Läckberg & Fexeus - Mentalisti

Tämä pääsi yllättämään. Fexeuksen kirjoja on tullut luettua, olen tykästynyt hänen tyyliinsä ja tapaansa käsitellä humoristisen löyhästi psykologisia aiheita, ja mulle tuli yllätyksenä että hän on ollut myös dekkaria kirjoittamassa. Ihan perushyvää toimintaa, hyvin rakennettuja henkilöhahmoja ja kohtalaisen toimiva juonikin. Tykkäsin kyllä kovasti.

Max Seeck - Kauna

Seeck on mun suosikki kotimaisista dekkarikirjailijoista. Tässäkin kirjassa muutama viimeinen sivu sai aikaan sellaisen olon, että öheiss en tajunnut ollenkaan vaikka kaikki olikin niin ilmeistä. Selkeästi Agatha Christiet on luettu hyvin, kun loppuratkaisu oli noin tyylikkäästi rakennetti. Toivon mukaan kirjasarja saa jatkoa, valitettavasti pelkään että seuraavassa kirjassa seikkailee eri henkilöt, kun osa tapahtumista kirjoitettiin siihen tyyliin että kaikki on lopullista.
19.2.2021 never forget
Ali Boom Boom
23.02.2022 09:25:15
Pentti Saarikoski: Pohjois-Haagan ja Keravan päiväkirjat.

Vähän missä sattuu järjestyksessä näitä tullut kahlattua, mutta eipä tuo ole haitannut. Hyvää kuvausta taiteilijan arjesta.
Bullitt
25.02.2022 14:26:42 (muokattu 25.02.2022 14:27:04)
Juuso Määttänen ja Joonas Hytönen: Jyrki 1995-2001 - Nuoriso-ohjelman nousu ja tuho

Kattava paketti otsikon aiheesta, äänessä on kymmenittäin tavalla tai toisella Jyrkiin liittyneitä ihmisiä, ja puheenvuoroissa käydään läpi asioita kiitettävänkin rehellisen ja itsekriittisen oloisesti, vaikka toki haastateltavien joukkoon mahtuu monenlaisia näkemyksiä asioista. Itse ohjelman lisäksi teos toimii myös kiinnostavana kurkistusikkunana suomalaisen mainosrahotteisen television ja laajemminkin median murrokseen. Kirja kuitenkin kärsii vähän ajoittaisesta toistosta, pieni tiivistys olisi voinut tehdä hyvää.
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
Ali Boom Boom
01.03.2022 20:50:12
Nyt tuli mentyä ihan länsimaisen kerronnan alkulähteille.
Homeros: Odysseia

Proosamuotoon on Saarikoski tuon aikanaan suomentanut, niin oli sinänsä helppolukuinen.
Welho-77
09.03.2022 08:53:28 (muokattu 09.03.2022 09:03:44)
Richard Rawlingsin biografia Fast N' Loud: Blood, Sweat and Beers

Lyhyt, toisaalta ytimekäs. Englannin kielinen, todella helppolukuinen. Mutta ihmeellisiä lause rakenteita ja koko kirja on tyyliin puhekielellä kirjoitettu ilman editointeja. Jokatoinen lause päättyy "though".

Ihan kiva opus lukea ja paljon uutta tietoa. Esimerkiksi en tiennyt hänen olevan hyvin tienaava(400k/vuosi) henkilö jo ennen Gas monkeytä/Fast n loudia.

Gumballin voitosta ihan hyvä sepostus heti alussa.
Mutta hänhän oli poliisi, palomies ja ensihoitaja jo ennen kun täytti tyyliin 22v. Ilmeisesti noi koulutukset amerikassa aika lyhyitä. Poliisilla taisi olla 18kk tms.

Sitten hän lopetti työt, myi kaiken ja lähti roadtripille. Tuli köyhänä takaisin. Punkkasi siskonsa sohvalla. Teki vähän hommia, sai taas kämpän, otti velkaa. Sai 100k korvauksia kun joutui ammutuksi. Maksoi sillä velat ja osti uuden harrikan(ei kerrottu mikä). Rahattomana myi sen pois. Pääsi johonkin printtifirmaan töihin ja pääsi isoihin tienesteihin. Perusti oman printtifirman, myi sen ja perusti Gas monkey garagen.

E. En jaksa korjata kirjoitusvirheitä.
Long live the King of Mercy.
barclay
09.03.2022 12:25:47

Pate Mustajärvi: Tohtori Mustajärvi, otaksun

Alusta loppuun erinomaista luettavaa.

Mielestäni Popedan heikkous on aina ollut hölmöt sanoitukset ja olen olettanut että nimenomaan ne Mustajärven tekemät ovat olleet niitä kehnoimpia. Mutta paljon on hän tehnyt näköjään hyviäkin. Punaista ja makeaa sekä Mustameri ja mies ovat tärkeimmät.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli: P. M. Kostiainen Project
Tuomas.
18.03.2022 21:24:32
Ostaako täällä joku omaksi kirjoja? Vai oletteko kaikki kirjastoihmisiä? Jos kuulutte myös ensin mainittuun porukkaan, niin kertokaahan mistä niitä kirjoja kannattaa netistä tilailla. Onko jokin tietty nettikauppa EU-alueella, josta tilatessa säästäisi esim. verrattuna Adlibrikseen tai Akateemiseen? Käytetytkin kirjat kelpaa.
Tuomoo
18.03.2022 21:46:07
Tuomas.: Ostaako täällä joku omaksi kirjoja? Vai oletteko kaikki kirjastoihmisiä? Jos kuulutte myös ensin mainittuun porukkaan, niin kertokaahan mistä niitä kirjoja kannattaa netistä tilailla. Onko jokin tietty nettikauppa EU-alueella, josta tilatessa säästäisi esim. verrattuna Adlibrikseen tai Akateemiseen? Käytetytkin kirjat kelpaa.

Pääosin kirjaston antimilla mennään, mutta jos jotakin ostan niin tuen aina pientä paikallista kirjakauppaa. Ulkomailta on tullut tilailtua Book Depositorystä, mutta vain aikana ennen Brexitiä, en tiedä miten toiminta nykyään menee kun Englannissa kuitenkin toimivat.
19.2.2021 never forget
Tuomas.
19.03.2022 16:02:29
Niin. Mä teen molempia, siis lainaan kirjastosta ja ostelen sitten oikeasti hyviä kirjoja myös ihan omaksi. Lähinnä kirjailijoiden parhaita ja kulttikamaa. Tietokirjat, filosofia tms. on tietysti sisällöltään usein sellaista, johon tulee palattua. Musta on myös mukava olla hyllyssä varalla muutama mielenkiintoinen lukematon oma kirja. Kirjaston valikoimasta on myös välillä ollut hankala löytää alkuperäiskielellä jotain aika klassikkotavaraa, mikä on itseä joskus vähän kismittänyt. Suomennoksia on paremmin. Suhtaudun kai kirjoihin vähän samalla tavalla kuin jotkut äänilevyihin (joita en siis itse kerää). Kirjat on mukavia esineitä, sitoutuu aika paljon muistoja, ideoita jne. siltä ajalta kun niitä on lukenut.

Noista brittikaupoista oon joskus ostellut kans, mutta nyt tosiaan lienee vähän erilainen tilanne hintojen suhteen.
Ali Boom Boom
23.03.2022 19:58:58
Kirjastosta lainaan. Toki joitain teoksia omassa hyllyssä on, mistä en luopuisi, esim. Waltarin tiiliskiviä, Mukkaa jne.
Joitain ulkomaan reissuilta ostettuja kirjoja myös säilyttänyt, kuten Chuck Palahniukin kirjoja, joita ei täältä kirjastoista löydä. Toki kun niitä ei ole suomennettukaan.

Mutta viimeksi luin Pentti Saarikosken Suomentajan päiväkirjat.
Alfons Åberg
24.03.2022 12:31:20 (muokattu 24.03.2022 12:53:14)
Tuomas.: Ostaako täällä joku omaksi kirjoja? Vai oletteko kaikki kirjastoihmisiä? Jos kuulutte myös ensin mainittuun porukkaan, niin kertokaahan mistä niitä kirjoja kannattaa netistä tilailla. Onko jokin tietty nettikauppa EU-alueella, josta tilatessa säästäisi esim. verrattuna Adlibrikseen tai Akateemiseen? Käytetytkin kirjat kelpaa.

Pokkareita tuli aiemmin ostettua lentokentiltä reissua vasten mutta nykyisin sitten kirjaston kirjoilla mennään. AdLibriistä sitten yleensä vierakielistä kamaa, mikä ei kirjaston valikoimaan ole tullut.

E: mites nuo kirjastokortit? Monellako paikkakunnalla on? Mulla on pääkaupunkiseudun, Porvoon, Forssan ja Lohjan kortit. Vihdin kortti katosi jo 1999 mutta lainausoikeutta en koskaan katkaissut
tämä ei olekaan paska housuille
Jester44
30.03.2022 20:51:04
En muista että olisin koskaan lukenut mitään kirjaa alusta loppuun, ei oo mun juttu.
On niin voinut käydä joskus jonkun pakollisen kirjaesitelmän takia, en vaan muista moista.
NHR
30.03.2022 20:57:50

Jester44: En muista että olisin koskaan lukenut mitään kirjaa alusta loppuun, ei oo mun juttu.
On niin voinut käydä joskus jonkun pakollisen kirjaesitelmän takia, en vaan muista moista.

Ehhehe, muista moista, tai ees maista meistä mäistä möistä myistä... aha, män jo.

Hassu juttu joka tapauussa...
"That's what." - She
Jester44
30.03.2022 20:59:35
NHR: Hassu juttu joka tapauussa...
hauska nauru huumori vitsi
NHR
30.03.2022 21:09:15

Jester44: hauska nauru huumori vitsi

Vaan aattelepa jos oisit lukenut ees yhen kirjan alusta loppuun! Tai vaikka lopusta alkuun, en ainakaan itse niin kovasti väliä pitäne lain. Vaan koris sait kuulemma hait, tait jotait...
"That's what." - She
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)