Aihe: Maustetytöt
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Hannubal
14.10.2021 20:24:34
Prophet: Agentsin pystysolistit! Sulateltavaa riittää wanhoillisille Tanssimusiikki-palstalla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli … vat-ep-n-kevaalla/8260640#gs.cuvk2p

Yllättävä kombo kyllä, ei ihan heti voisi kuvitella Maustetyttöjä laulamassa rautalanka-biisejä. Mutta toisaalta Agentsissakin on aina ollut samanlaista melankoliaa ja ajattomuutta. Vaikkapa Baddingin Tähdet tähdet voisi hyvinkin sujua luontevasti Maustetytöiltäkin.
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
Gritsen
15.03.2022 20:41:05 (muokattu 15.03.2022 20:43:09)
burdon: Harmi kun löysin tän bändin vasta, rakastus ensisilmäyksellä! En jaksanut lukea huolella koko ketjua mut funtsin et kuinka kotikutoinen viritelmä tämä on? Näin kommentteja joissa tätä epäiltiin ja kultalevygaalassa oli aika monta tyyppii ottamas niitä vastaan jne. Jotai haastiksiin oon keikkavideoiden ohella katsonut mut löytyykö tästä bändistä mitään dokkaria tai biografiaa tms? Entäs laitelistausta? Yhden hengen bändinä joka etsinyt tusina vuotta toista ihmistä rinnalleen ja usein kyseenalaistunut koko proggiksen että voiko konerummuil/sequtaustoil pärjätä nykymaailmas rokahtavalla musalla mut Maustetytöt nosti uskoa. Mulla taustat on kyl hiotumpia mut piru ku en osaa laulaa eikä löydy kiipparistineitosta tai ketä vaan laulamaan niin mä kyl hioisin ja huolehtisin taustat ja kitaran. Mut anyway kiinnostaa mitä vehkeitä Maustetytöt käyttää vaikken samoja lähtiskään hankkimaan? Ja miten laitteet on kehittynyt kun alussa näky yks kiippari vähillä liitännöillä ja sit kaks tasoa koskettimia ja vaikka mitenkä piuhoja, kiinnostas mitkä laitteet mitä ääniä niistä päästelee? Kiitos vastauksista. Kumpa näkisin heidät vielä livenä...

Sisaruksilla oli alussa perinteisempi folkpopbändi Kaneli, jossa soitti isosisko rumpuja. Niin kuten elämä menee, jäi yksi kelkasta pois muun elämän takia, ja nuoremmat jatkoivat rumpukoneen kera duona. Täysin voin vakuuttaa, että tytöt eivät ole kultalusikkalähtökohdista tulleita, ja ovat kaikki musiikilliset ja taiteelliset ratkaisunsa ihan keskenään tehneet. Mukana ollut toki studiossa tuottajiakin, mutta eivät ole käsittäkseni vaikuttaneet biisien varsinaiseen sisältöön juuri ollenkaan. En muista Kaisan nykyistä kiipparia mallilta, mutta se sisältää myös rytmikoneen, joka tulee eri ulostulon kautta mikseriin livenäkin. Sama antiikkinen vehje varmasti käytössä myös studiossa.
papitsu
16.03.2022 10:25:50 (muokattu 16.03.2022 10:26:11)
burdon: Harmi kun löysin tän bändin vasta, rakastus ensisilmäyksellä! En jaksanut lukea huolella koko ketjua mut funtsin et kuinka kotikutoinen viritelmä tämä on? Näin kommentteja joissa tätä epäiltiin ja kultalevygaalassa oli aika monta tyyppii ottamas niitä vastaan jne. Jotai haastiksiin oon keikkavideoiden ohella katsonut mut löytyykö tästä bändistä mitään dokkaria tai biografiaa tms? Entäs laitelistausta? Yhden hengen bändinä joka etsinyt tusina vuotta toista ihmistä rinnalleen ja usein kyseenalaistunut koko proggiksen että voiko konerummuil/sequtaustoil pärjätä nykymaailmas rokahtavalla musalla mut Maustetytöt nosti uskoa. Mulla taustat on kyl hiotumpia mut piru ku en osaa laulaa eikä löydy kiipparistineitosta tai ketä vaan laulamaan niin mä kyl hioisin ja huolehtisin taustat ja kitaran. Mut anyway kiinnostaa mitä vehkeitä Maustetytöt käyttää vaikken samoja lähtiskään hankkimaan? Ja miten laitteet on kehittynyt kun alussa näky yks kiippari vähillä liitännöillä ja sit kaks tasoa koskettimia ja vaikka mitenkä piuhoja, kiinnostas mitkä laitteet mitä ääniä niistä päästelee? Kiitos vastauksista. Kumpa näkisin heidät vielä livenä...

Vaikkei kovin syväluotaavaa dokkaria olekaan, Ylen Unelmia ja studiohommia -sarjassa esiintyy muutamassa jaksossa Maustetytöt. Sijoittuu ajalle ennen ensimmäistä levyä, kun Arttu Wiskarin Mökkitie Records yritti vikitellä Maustetyttöjä talliinsa ja tekivät koeäänityksiä heidän kanssaan. Löytyy Areenasta nuo.
Mielipiteeni on fakta.
Ruutukunkku
16.03.2022 14:59:36 (muokattu 16.03.2022 14:59:56)
papitsu: Vaikkei kovin syväluotaavaa dokkaria olekaan, Ylen Unelmia ja studiohommia -sarjassa esiintyy muutamassa jaksossa Maustetytöt. Sijoittuu ajalle ennen ensimmäistä levyä, kun Arttu Wiskarin Mökkitie Records yritti vikitellä Maustetyttöjä talliinsa ja tekivät koeäänityksiä heidän kanssaan. Löytyy Areenasta nuo.

Voi helvetti, että meni heti hermot tätä katsoessa tuohon levy-yhtiön pomoon. Ihanaa 100% bisnesajattelua.
You are number six
Danko
16.03.2022 19:20:07

Ruutukunkku: Voi helvetti, että meni heti hermot tätä katsoessa tuohon levy-yhtiön pomoon. Ihanaa 100% bisnesajattelua.

Saati sitten "mä en nyt ees kuunnellut sitä biisii"-tuottaja.
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Ruutukunkku
18.03.2022 10:56:38
Danko: Saati sitten "mä en nyt ees kuunnellut sitä biisii"-tuottaja.

Yhtiön biisinikkari heittää kommentin tyyliin: "Tytöt _luulee_, että levy-yhtiön pahat sedät tulee muuttaamaan kaiken heidän musiikissaan".

Ja tästä eteenpäin yhtiön toimitusjohtajan oikeastaan kaikki kommentit tukevat juuri tätä _luuloa_. Kiesus mitä porukkaa.
You are number six
Hannubal
20.03.2022 00:04:59
Ruutukunkku: Yhtiön biisinikkari heittää kommentin tyyliin: "Tytöt _luulee_, että levy-yhtiön pahat sedät tulee muuttaamaan kaiken heidän musiikissaan".

Ja tästä eteenpäin yhtiön toimitusjohtajan oikeastaan kaikki kommentit tukevat juuri tätä _luuloa_. Kiesus mitä porukkaa.

Onneksi tytöt ymmärsivät itse kuunnella omaa ääntään, ja löysivät ympärilleen tuottajan joka antaa heidän tehdä musiikkia ihan omalla tyylillään. Eli uusimman levyn Kalifornia-Keken aka Niko Linnamaan.
Prophet
22.03.2022 19:10:44
Gritsen:En muista Kaisan nykyistä kiipparia mallilta, mutta se sisältää myös rytmikoneen, joka tulee eri ulostulon kautta mikseriin livenäkin. Sama antiikkinen vehje varmasti käytössä myös studiossa.

Kuvissa näyttäis olevan Solton ja Yamaha keyboard.
Prophet
01.04.2022 17:55:06
Onkohan sittenkään sopiva genre?

Maustikset & Agents - Salattu suru

https://www.youtube.com/watch?v=yCfGZm27GI4
Diamond J
01.04.2022 19:23:34
Näköjään Anna päässyt tässä ääneen. Semmoista Kaurismäkeläistä tunnelmaahan tässä on. Itse kyllä tykkään. Videokin vissiin tulossa.
aivokuolio
22.04.2022 16:26:03
Olipa kyllä karu pettymys tämä EP. Jotenkin paperilla yhdistelmä Maustetytöt & Agents tuntui todella potentiaaliselta, mutta jonkinlainen päämäärättömyys tästä neljän biisin satsista jää päällimmäisenä mieleen. Puolihuolimattomia läpilukuja jotka eivät tuo oikeastaan mitään alkuperäisesityksiin verrattuna, varsinkaan noiden Maustetyttöjen omien biisien suhteen.
Diamond J
22.04.2022 18:16:17
Minusta aika hyvin onnistunut kokonaisuus, vaikka hieman enemmän odotin itsekin. Kirje ehkäpä se heikoin lenkki. Se jää jotenkin valjuksi. Lottorivi pääsi yllättämään positiivisesti. Siinä on sovituksellisesti metkoja ratkaisuja jo kitaranäppäilyn sointuvaihdoksesta lähtien. Tykkään kovasti. Kokonaisuutena semmoset 3+/5
Hannubal
22.04.2022 21:33:57
aivokuolio: Olipa kyllä karu pettymys tämä EP. Jotenkin paperilla yhdistelmä Maustetytöt & Agents tuntui todella potentiaaliselta, mutta jonkinlainen päämäärättömyys tästä neljän biisin satsista jää päällimmäisenä mieleen. Puolihuolimattomia läpilukuja jotka eivät tuo oikeastaan mitään alkuperäisesityksiin verrattuna, varsinkaan noiden Maustetyttöjen omien biisien suhteen.

Joo, vaikka molemmat ovat melankolian mestareita, niin Agentsin ja Maustetyttöjen tyyli tuoda sitä esiin on ehkä liian kaukainen. Agentsin musaan sopii sellainen sydänverellä heittäytyen laulaminen pitkitettyine vokaaleineen kuin Sorsakoski aikoinaan, kun taas Maustetyttöjen laulu on aina ollut hyvin pelkistettyä js lakonista toteamista arjen kurjuudessa, toki hyvin sävelissä pysyen hienojen stemmojen kera. Jotenkin tämä yhdistelmä ei lähde lentoon.
shuffle
23.04.2022 09:51:02 (muokattu 23.04.2022 15:32:54)
Agents on klassinen, romanttinen ja tosissaan, aito.
Maustarit on ironinen, sarkastinen, yhteiskuntakriittinen ja kyyninen.

Näitä on aika vaikea toimivasti yhdistää, vaikka yhdistäviäkin tekijöitä on. Tietyllä tasolla ryhmät ovat toisensa vastakohtia. Yhdistävä tekijä on jonkinlainen suomiklassismi, perinteinen suomisoundi. Eepeellä pettää vähän tuotanto, hommaa ei ole hirveästi mietitty on vain rykäisty narulle se mitä ekaksi tulee, niin kuin varovaisessa kokeilumielessä. Siltä se kuulostaa, vaikka asia ei ehkä ollut nin. Kyyninen ja sarkastinen taipuu huonosti romanttiseen kaihoon.
Diamond J
23.04.2022 11:20:01
Enpä itsekään odottanutkaan mitään sen kummempaa sulautumista, kun lähtökohtaisesti tilanne juuri yllämainitun kaltainen. Mutta lopputulos on ainakin omaan korvaan mielenkiintoinen juuri siitä syystä. Varmaan potentiaalia on parempaankin mitä nyt EP:lle saatu aikaan. Mielipiteet tuntuu jakautuvan aika selkeästi. Mutta parempi sekin kuin "ihan kiva".
Iltasanomien juttu jossa linkki Salattu suru-videoon.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000008759081.html
Coran
23.04.2022 17:04:30 (muokattu 23.04.2022 17:10:06)
shuffle: Maustarit on ironinen, sarkastinen, yhteiskuntakriittinen ja kyyninen.

Jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitään? En käsitä mitä hyötyä tällaisista selvästi harhaanjohtavista kärjistyksistä on. Jos Maustetytöt ovat ironisia, he ovat ironisia monitulkintaisuudessaan: jos diggaat biiseistä sellaisenaan niin sopii, jos diggaat niistä jonkinlaisena kommenttina johonkin musiikilliseen tai sanoitukselliseen tyylilajiin niin sekin sopii.
shuffle
05.05.2022 15:02:38
Coran: Jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitään? En käsitä mitä hyötyä tällaisista selvästi harhaanjohtavista kärjistyksistä on. Jos Maustetytöt ovat ironisia, he ovat ironisia monitulkintaisuudessaan: jos diggaat biiseistä sellaisenaan niin sopii, jos diggaat niistä jonkinlaisena kommenttina johonkin musiikilliseen tai sanoitukselliseen tyylilajiin niin sekin sopii.

Ei ollut pyrkimys kärjistää tai esittää väitteitä vaan lähinnä kuvata yleisen sosiologistyyppisesti että tietty ristiriita tulee näkyviin. Nämä ovat mielipiteitä muiden joukossa. Mainitsemasi kappale on oikein kaunis ja vailla ironiaa. Ovathan Agentsitkin jo kaikenlaista ehtineet tehdä.
Bardi
05.05.2022 19:17:27
Agentsien pitäisi tehdä musiikkia Lassi Valtosen kanssa.
HaloOfFlies
05.01.2023 10:56:31

Maustetytöt julkaisee maaliskuussa uuden levyn Maailman onnellisin kansa. Kansi on kyllä todella hieno.

https://www.soundi.fi/uutiset/maust … taide-sopii-bandiin-kuin-nakutettu/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)