Aihe: Jelppikerho goes Kitarakamat uudelleen
1 2 3 4 521 22 23 24 2547 48 49 50 51
JuSu
22.02.2022 14:00:34
Kefiiri: Munasillaan soittaminen voisi olla ratkaisu.

Kiitos tästä. =)
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
mvirta
27.02.2022 20:09:08 (muokattu 27.02.2022 20:12:41)
McNulty: Mä teetätin ison kaula- ja nauharempan tuohon mun '86-87 Aria Pro II superstratoon. Kitaran arvo "pari sataa", nauharempan ja kaikkien muiden töiden arvo viitisen sataa. Mitään järkeä? Ehkä ei, mutta soitin on oikeasti hyvä ja runkopuu resonoi niin upeasti, että soittimena tuon arvo on paljon enemmän kuin sen rahallinen arvo. Saa tällä hetkellä eniten soittoaikaa talossa.

Mä olenkin ihmetellyt miksi bändikaveri hinkkaa tuollaisella vuodesta toiseen vaikka zibsoneitakin on saatavana. Oli vissiin uutena ostanut silloin kun Kekkonen vielä eli. Puolet nauhoistakin enää pelkkiä viiruja ja loput täysin kadonneet.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Guitarfreak
27.02.2022 20:14:47
Kefiiri: .. Munasillaan soittaminen voisi olla ratkaisu..

Kyl se plektra on ihan hyvä peli - oo herkkänä paikat kovin nopeasti
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Söcö
07.03.2022 18:23:25
Minkä kitaran ostan seuraavaksi? Jämähtänyt stratomies kaipailis jotain monipuolista humppariskebaa. Tekis mieli välillä kääntää säröö vähän isommaks.

Etsinnässä tosiaan joku humbuckereilla varustettu monipuolinen rokki/köykäsempi hevipöhinälaite. Ei mielellään kellutintalloja, pitäis vaihdella vireitä ahkeraan ja kovimpiin QOTSA-kausiin taipua myös C-vireisiin. Kaulaprofiili ei mielellään kummastakaan ääripäästä. Hintaa vois käytettynä olla vaikka 500-1000e. Joustaa voi jos on huippuvehje. Eikä tosiaan nyt just tarvi olla myynnissä, enemmänki ideatasolla.

Joku PRS tulis itellä ekaks mieleen. SG? En mä tiiä. Ehdota!
Arkka
07.03.2022 18:52:24

Söcö: Minkä kitaran ostan seuraavaksi? Jämähtänyt stratomies kaipailis jotain monipuolista humppariskebaa. Tekis mieli välillä kääntää säröö vähän isommaks.

Etsinnässä tosiaan joku humbuckereilla varustettu monipuolinen rokki/köykäsempi hevipöhinälaite. Ei mielellään kellutintalloja, pitäis vaihdella vireitä ahkeraan ja kovimpiin QOTSA-kausiin taipua myös C-vireisiin. Kaulaprofiili ei mielellään kummastakaan ääripäästä. Hintaa vois käytettynä olla vaikka 500-1000e. Joustaa voi jos on huippuvehje. Eikä tosiaan nyt just tarvi olla myynnissä, enemmänki ideatasolla.

Joku PRS tulis itellä ekaks mieleen. SG? En mä tiiä. Ehdota!

Tältä pohjalta tulee runsaudenpula kun vastaus on mikä vaan humppariskeba, joka hyvältä näyttää ja käteen sopii. Monipuolisuutta voi hakea sillä, että on puolitettavissa olevat passiivimikit. Olisko se sit PRS jos se tuli ekana mieleen?
Söcö
07.03.2022 19:04:22
Arkka: Tältä pohjalta tulee runsaudenpula kun vastaus on mikä vaan humppariskeba, joka hyvältä näyttää ja käteen sopii. Monipuolisuutta voi hakea sillä, että on puolitettavissa olevat passiivimikit. Olisko se sit PRS jos se tuli ekana mieleen?

Joo, todella laaja on skaala näillä kriteereillä.

Oon tykänny Fenderin modern C kaulasta paljon. Eli jos haluis lähtee kiristään kriteerejä, vois etsii vaikka jotain vähän samantyylistä. Eli ohuemmalla puolella, mut ei ihan mikään Ibanez wizard tilujuttu.

Mut joo, paha tän perusteella on hakee just yhtä tiettyä ja täydellistä skebaa. Lähinnä näin ideoiden perässä liikenteessä.
dajackal
07.03.2022 22:40:21
No mites ois joku hardtail Charvel Pro-Mod? Bodymuoto ja vissiin kaulakin aika liki, hinta-laatusuhde taitaa olla näissä myös melko hyvä.

Jos taas kaipaa enemmän vaihtelua, niin PRS tai Chapman lienevät kokeilemisen arvoisia. Solarin kaulaprofiilikin osuu nettikaupan mukaan modern C:hen ja hintaluokka myös, mutta voi olla imagollisesti vähän turhan hevikeppi. Jos se ei haittaa, niin Solarin vakiomikit eivät ole mitenkään "high output" - sen puolesta tuokin olisi yksi vaihtoehto.
Söcö
08.03.2022 04:07:21
Hyviä ehdotuksia, kiitos!

dajackal: No mites ois joku hardtail Charvel Pro-Mod? Bodymuoto ja vissiin kaulakin aika liki, hinta-laatusuhde taitaa olla näissä myös melko hyvä.

Jos taas kaipaa enemmän vaihtelua, niin PRS tai Chapman lienevät kokeilemisen arvoisia. Solarin kaulaprofiilikin osuu nettikaupan mukaan modern C:hen ja hintaluokka myös, mutta voi olla imagollisesti vähän turhan hevikeppi. Jos se ei haittaa, niin Solarin vakiomikit eivät ole mitenkään "high output" - sen puolesta tuokin olisi yksi vaihtoehto.
Muovinen
11.03.2022 10:24:24

Mikä se on tällä hetkellä sellainen pieni ja näppärä laitos pedaalilautaan, jolla korvataan nuppi ja kaappi? Muutama keikka tiedossa ja möin syksyllä ainoan kaapin pois. Plexi ja Two Notes Torpedo on myös studiolla sen verran kiinteässä asennuksessa, että ei huvittaisi alkaa niitä sieltä purkamaan ja ees taas raahailemaan. Ei tarvetta higain jutuille vaan korkeintaan jonkinlaisella crunchilla mennään ja kitaroina tele ja 335-tyyppinen humppari vempeles.
Swan
11.03.2022 11:40:38
Muovinen: Mikä se on tällä hetkellä sellainen pieni ja näppärä laitos pedaalilautaan, jolla korvataan nuppi ja kaappi? Muutama keikka tiedossa ja möin syksyllä ainoan kaapin pois. Plexi ja Two Notes Torpedo on myös studiolla sen verran kiinteässä asennuksessa, että ei huvittaisi alkaa niitä sieltä purkamaan ja ees taas raahailemaan. Ei tarvetta higain jutuille vaan korkeintaan jonkinlaisella crunchilla mennään ja kitaroina tele ja 335-tyyppinen humppari vempeles.

Strymon Iridium ja siitä Vox-mallinnus päälle, niin hyvin pärjää.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Arkka
13.03.2022 14:52:42 (muokattu 13.03.2022 14:53:55)

konnamatti: Auttaisiko joku DI vielä tuossa välissä?

Kyl tuon Scarlettin pitäis ottaa ihan asiallisesti kitarasignaali, eli väittäisin, että et tee erillisellä DI:llä tuossa mitään.

Olisko tuossa vaan se, että plugarit ei kompressoi ihan samalla tavalla kuin oikea vahvain? Tossahan vois kokeilla vaikka jotain kompressoriplugaria ennen/jälkeen vahvarimallinnusta.
konnamatti
13.03.2022 15:02:24
Arkka: Kyl tuon Scarlettin pitäis ottaa ihan asiallisesti kitarasignaali, eli väittäisin, että et tee erillisellä DI:llä tuossa mitään.

Olisko tuossa vaan se, että plugarit ei kompressoi ihan samalla tavalla kuin oikea vahvain? Tossahan vois kokeilla vaikka jotain kompressoriplugaria ennen/jälkeen vahvarimallinnusta.

Mietin ihan samaa että se luonnollinen kompressointi kai puuttuu mikä tulee kun putkivahvistinta kääntää kovemmalle. Tone Kingissä on kompura, pitää sitä säätää ensimmäisenä kun ehtii. Nyt kun muistelen niin olikohan Softube tms. toinen plugari jolla toimi paremmin, siinä varmaan jotain tehty eri tavalla.
rosberg
13.03.2022 18:25:32
Ei tossa mitään Scarlettin ja läppärin lisäksi pitäisi tarvita. Vähän joutuu ruuvaamaan sitä gainiruuvia kepakkokohtaisesti, että toimii oikein. Mulla 3rd gen scarlett ja mäkki. Tosin mulla SLO-plugari ja sieltä niitä mietoja olen vedellyt suosiollisesti.
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
rosberg
13.03.2022 18:29:29
Les Pauliin jossa on P90-mikit ajattelin laittaa Minihumbuckerit. Onko kellään kokemusta niistä bracketeista - onko nää ainoat mahdolliset:

https://www.stewmac.com/parts-and-h … xe-mini-humbucker-mounting-bracket/

Lisäksi sellainen kysymys, että millä irrottaa jumissa olevan p90-mikin? Pari tippaa lemonoilia ja sit rauhallista wänkkäystä?
kojones
13.03.2022 18:36:01 (muokattu 13.03.2022 18:36:50)
rosberg: Les Pauliin jossa on P90-mikit ajattelin laittaa Minihumbuckerit. Onko kellään kokemusta niistä bracketeista - onko nää ainoat mahdolliset:

https://www.stewmac.com/parts-and-h … xe-mini-humbucker-mounting-bracket/

Toinen vaihtoehto on muoviset kehykset, eli tämmöiset: https://www.ebay.com/itm/111205780555

Lisäksi sellainen kysymys, että millä irrottaa jumissa olevan p90-mikin? Pari tippaa lemonoilia ja sit rauhallista wänkkäystä?

Sopivasti isommat bobbiniin kiinni nappaavat ruuvit kiinnitysruuvien rei'istä ja pakottaa niillä sen poterosta pois. Tai vaihtoehtoisesti vetää niistä irti.
rosberg
13.03.2022 20:34:06
Eikun noi kehykset tarttee lisäksi. P90 on kiinni ruuveilla, mutta se minihumppari kiinnitetään jonkin sorttiseen pohjalevyyn jota vasten se korotus onnaa.
kojones
13.03.2022 20:43:45
rosberg: Eikun noi kehykset tarttee lisäksi. P90 on kiinni ruuveilla, mutta se minihumppari kiinnitetään jonkin sorttiseen pohjalevyyn jota vasten se korotus onnaa.

En minä ainakaan tarvinnut.
rosberg
14.03.2022 10:29:05
kojones: En minä ainakaan tarvinnut.

ja mä pyydän kaikilta anteeksi. toi kuvan kehys on sellanen joka kiinnittää mikin kehykseen ja toisilla ruuvilla kepakkoon. mun tapauksessa tilanne on toinen. ei voi tehdä yhtään uutta reikää tällaseen keihääseen.

https://www.lespaulforum.com/index. … ads/p90-mini-humbucker-swap.129847/
rosberg
15.03.2022 11:37:15
Päädyin ratkaisuun missä tilasin Craig Vinehamilta mikit (Minihumpparit vahattuina, paf-speksein) Stewmacilta kiinnitysraudat ja Eyguitarmusicilta kehykset kun Stewmacilla on ihan liian kermaiset ne värit. Järkeähän tässä ei ole, mutta pidetään hauskaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)