Aihe: Usean vahvistimen sietämätön ihanuus
1 2
VIPMetal
08.03.2022 14:04:57 (muokattu 08.03.2022 14:05:54)

JuSu: Terve!

Olen siinä mielessä etuoikeutettu, että olen pystynyt hankkimaan itselleni useamman mieluisan vahvistimen, ja kivahan niillä on kaikilla soitella... Mutta raajojen rajallisesta määrästä johtuen pääasiassa yhdellä kerrallaan.

Vaikka olen vaimon hiljaisella hyväksynnällä saanut vallata työhuoneesta tilaa romujani varten, on nurkkauksessa hetkittäin kaaos kolmen vahvistimen, kolmen pedaalilaudan ja kahden kaapin kera.

Itellä on sama ongelma. Vaimo helpotti sitä toteamalla, että yks pino lähtee ja niin se lähti. Nyt kotona on enää Mesan ja Marshallin pinot ja niille laudat. Treeniksellä sitte kolmannet rigit ja samat pedaalit kiinni (tai eri pedaalit räkkihyllyllä, mutta samat funktiot). Saisin rajalliseen soittotilaani (yläaula) piakkoin vaimon hylkäämän mahtavan kallistuvan nojatuolin ja television, jos luopuisin toisesta kaapista ja soittelisin kahdella nupilla ja yhdellä laudalla samaan kaappiin soittointo kun on kokenut ainakin välillisen deflaation ja ns miesluolan yksinäisyys vois tuoda lisäarvoa elooni.

En tiedä, saitteko ongelman ytimestä kiinni. Jotenkin tuumasin lähestyä tätä niin, että jokaiselle vahvistimelle olisi oma pedaalilautansa, joka on kaapissa ja otetaan mukaan kun ko. vahvistinta ulkoilutetaan treenikselle tai keikalle. Kotona voisi sitten olla yksi pre-amplifier -lauta, johon kerätään tarvittava määrä säröjä ja boosteja, ja joka siten toimii kaikille vahvistimille. Sitten voisi olla yksi efektilenkkiin tuleva lauta, jossa käytännössä olisi reverb ja delay sekä jotain muljutuksia, joka myös toimii kaikille vahvistimille. Ja yksi kaappi.

https://www.levytukku.fi/mesa-boogie-head-track

Tää vaikuttais olevan paras ja melko arvokas ratkaisu asiaan. Tolla nyt sais hoidettua homman yhdellä pedaalilaudalla. Mutta täytyypä tutustua tarkemmin tohon Shredatorin setuppiin, koska mullaki on kaks Two Notes load boxia nuppien perässä
#jussithefastfingerdeathpunch
VIPMetal
08.03.2022 14:11:52 (muokattu 08.03.2022 14:15:08)

Shredator: Mulla on vahvarit kiinteällä asennuksella ja kaikille on loopissa yksi ja sama Axe-fx. Keskiössä on rakentamani passiivinen 4-loopin vaihtaja jossa Axe ja vahvistinten loopit ovat kiinni. Kaikille vahvistimille tulee lisäksi keinokuorma.

Loopperista sitten vaihdan aina päälle sen vahvistimen millä haluan soittaa efektien kanssa, ilman piuhanvaihto- tai muuta hässäkkää.

E. Niin ja kaikki on myös siis midiohjattua, eli yhden laudan kautta pystyn hallinnoimaan kaikkia vahvistimiani kytkentäboksien ja midihaaroittimien kautta.

Sulla ei siis ole ennen vahvistimien inputteja boosteja tms pedaaleja? Sit tuo ratkaisu ei toimis mulle, ku ton Rectifierin kans tarvii kyllä pedaaleja eteen.
E: Tai sitten en vaan tajua, mikä on hyvinkin mahdollista =DD
VIPMetal
08.03.2022 15:02:49

velipekka: (https://www.levytukku.fi/mesa-boogie-head-track

Tää vaikuttais olevan paras ja melko arvokas ratkaisu asiaan. Tolla nyt sais hoidettua homman yhdellä pedaalilaudalla. Mutta täytyypä tutustua tarkemmin tohon Shredatorin setuppiin, koska mullaki on kaks Two Notes load boxia nuppien perässä
)

Mulla on tuo systeemi yhden 2x12 kaapin sekä Mesa Mark V + Mesa Roadster yhdistelmässä. Näppärästi saa yhden laudan molempiin vahvistimiin sekä tarvittavat efektit molempien efektiloopeihin.

Millä vaihtelet Mesojen kanavia?
velipekka
08.03.2022 15:20:39
VIPMetal: )

Mulla on tuo systeemi yhden 2x12 kaapin sekä Mesa Mark V + Mesa Roadster yhdistelmässä. Näppärästi saa yhden laudan molempiin vahvistimiin sekä tarvittavat efektit molempien efektiloopeihin.

Millä vaihtelet Mesojen kanavia?

Ne vaihtuu vahvistimien omilla footswitcheilla.
Ne tietenkin vievät lisää lattiapinta-alaa pedaalilaudan lisäksi.
Shredator
08.03.2022 16:37:31

VIPMetal: Sulla ei siis ole ennen vahvistimien inputteja boosteja tms pedaaleja? Sit tuo ratkaisu ei toimis mulle, ku ton Rectifierin kans tarvii kyllä pedaaleja eteen.
E: Tai sitten en vaan tajua, mikä on hyvinkin mahdollista =DD

On mulla, kokonaista kolme pedaalilaudallista joita vaihtelen tyylin mukaisesti :D Mutta käytännössä siis pärjäisin yhdellä laudalla ja niin se yleensä onkin. Kun koko setti on midiohjattua eri haaroittimin (esim Midi Solutions on mun mielestä paras) niin voin ohjata yhdellä polkaisulla vaikka neljää eri vahvistinta kanavineen päivineen.

Kaikille on kuitenkin siis loopissa post efektinä tuo Axe-Fx. Looppiboksi on siis rakenteeltaan passiivinen, jolloin niillä kytkentäsuunnilla ei ole väliä. Tällöin kytketään Axen takaa Input-kytkennästä loopperin inputiin ja Axen outputista loopperin outputiin. Ikään kuin päinvastainen kytkentä. Jokaisen vahvistimen fx loop on sitten kiinni tämän loopperin eristetyissä loopeissa ja kytkimellä valitsen mille vahvistimelle tarjotaan Axesta efektejä.

Ei tarvitse enää sählätä kaapeleiden kanssa, kunhan vain huolehtii että kuormat on aina vahvistimilla.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)