Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5391 392 393 394 395444 445 446 447 448
Guitarfreak
04.02.2022 23:19:45
McNulty: Näin se on. Kama joka ei kiinnosta ketään (ja vielä mahdollisesti vähän liian kova pyynti siinä), niin ei se liikahda.

Tavara jonka kaikki haluaa ja sopivan edullinen hinta, menee ihan samantien.

Eli halpa kalja myy
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
samiko
07.02.2022 13:32:41 (muokattu 07.02.2022 15:53:49)
Harvakseltaan olen mitään laittanut myyntiin torille ja taas laitoin. Ei mene niin ei mene, ei siinä mitään, mutta ns. mälvääjiä kyllä löytyy joka kerta.

Yksi "kokeili" kohteliaasti tikulla jäätä, mikä on mielestäni ihan ok ja aina voi vastata kiitos mutta ei kiitos. Sitten on nämä kyselijät. Missä kunnossa ulkoisesti. No katso kuvista ja lue ilmoituksen kuvaus kunnosta ja tule katsomaan.

Sitten kun kuitenkin vastaat kaikenmaaliman kyselijöihin niin olisi kohteliasta vastata takaisin vaikka tyyliin: kiitos vastauksesta, mietin vielä. terveisin se ja se.

Viime kerralla kun myin pedaaleja, sovittiin että kaveri hakee seuraavana päivänä. Tuli seuraavana päivänä toinen ostajaehdokas. Kysyin ensimmäiseltä että tuleeko. Ei kuulema tule ku sitä ja tätä- eli ei taas ilmoiteta.

Yleisesti täällä tuntuu menevän tosi halpa ja hittituotteet kaupaksi. Muutama ahkerampi myyjätuttu on todennut ihan saman. Ennen meni kaupaksi, nykyään ei. No mulle ihan sama kun mitään en juurikaan kauppaa.

Se vähäkin myyminen loppui minun osalta tähän. Nettikirppareilta ostaminenkin rajoittuu tasan 50km säteeseen kotiovesta, että pääsee muutaman kympin tavaran hakemaan. Kaupasta ostellaan jatkossa, vaikka vähän kalliimmallakin, niin ei tarvitse täällä kaikille itkeä kohtaloansa :D.
jakezzz
10.02.2022 13:33:07
Tuntuupi että täällä torilla saa kyllä renkaanpotkijoita ja paljon. Ei oikein tavara liiku.

Oman myyntiartikkelini laitoin muualle kokeeksi myyntiin ja aiheutti tarjoussodan.
Hinta nousi huomattavasti yli pyynnin, jopa niin paljon että melkein hävettää. Meni koto Suomeen ja hinta nousi Reverbin pyyntien tasolle, vaikka oma pyynti oli huomattavasti niiden alapuolella.

Täällä kyllä tingittiin, että lähtiskö satanen hinnasta, kun on noin vanha/ollut näköjään keikoilla/vaimolla on paha finni/eikö Kekkonen ollut presidentti kun toi on tehty jne jne.
pidä tunkkis
McNulty
10.02.2022 14:50:25
jakezzz: Tuntuupi että täällä torilla saa kyllä renkaanpotkijoita ja paljon. Ei oikein tavara liiku.

Oman myyntiartikkelini laitoin muualle kokeeksi myyntiin ja aiheutti tarjoussodan.
Hinta nousi huomattavasti yli pyynnin, jopa niin paljon että melkein hävettää. Meni koto Suomeen ja hinta nousi Reverbin pyyntien tasolle, vaikka oma pyynti oli huomattavasti niiden alapuolella.

Täällä kyllä tingittiin, että lähtiskö satanen hinnasta, kun on noin vanha/ollut näköjään keikoilla/vaimolla on paha finni/eikö Kekkonen ollut presidentti kun toi on tehty jne jne.

Samalla tavalla kuin myydessä reilumman kokoinen hintalappu on myyjän etu (ei se hölmö ole joka pyytää...), niin ostaessa se tinkiminen on ostajan etu (hölmöhän sitä on jos ei puolta tarjoa).

Mä olen itse tottunut tinkimiskulttuuriin, mutta jostain syystä se on edelleen Suomessa osalle porukkaa täysin vieras tapa tehdä kauppaa. Toki ymmärrän heitäkin jotka vain haluavat minimoida kaiken sosiaalisen kanssakäymisen ja myydä tuotteen maitokaupan hintaan X, ilman mitään ylimääräistä seikkailua.
moving in stereo
lashii
14.02.2022 18:40:08 (muokattu 14.02.2022 18:44:35)
Hiljattain myin kaapin. Hyvälaatuinen tuote kyseessä ja hinta oli reilu vaikkei nyt mikään superhalpa. Meni nopeasti.

Tuntuu, että isoin tekijä kauppojen syntymiseen on lähinnä se, että jollain toisella on tarvetta juuri sille itsellä myynnissä olevalle tavaralle. Jos ei ole, niin lähinnä tulee niitä vastaan, jotka eivät varsinaisesti tarvitsisisi kyseistä tavaraa, mutta ovat ehkä sen verran kinnostuneita, että saattaisivat ostaa halvalla kokeiluun...
Guitarfreak
14.02.2022 22:02:18
lashii: Hiljattain myin kaapin. Hyvälaatuinen tuote kyseessä ja hinta oli reilu vaikkei nyt mikään superhalpa. Meni nopeasti.

Tuntuu, että isoin tekijä kauppojen syntymiseen on lähinnä se, että jollain toisella on tarvetta juuri sille itsellä myynnissä olevalle tavaralle. Jos ei ole, niin lähinnä tulee niitä vastaan, jotka eivät varsinaisesti tarvitsisisi kyseistä tavaraa, mutta ovat ehkä sen verran kinnostuneita, että saattaisivat ostaa halvalla kokeiluun...

Taitaapi olla kaupankäynnin olennainen osa se ostaja jolla on tarve :D jos ei ollu tarvetta nii sit pitää luoda sellainen..
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
abassimo
16.02.2022 20:36:57
Ei voi vielä tietää kun pitkästä aikaa tänää löi myyntiin muutaman artikkelin (ei helvetti mitä mainostusta) ja ei aikaakaan kun yhen tavaran kohalla tulee kyselyä: myynkö parikybää halvemmalla. No mikä ettei, mutta postit tulee tuohon päälle vastaan pikaviestin välityksellä takaisin, ja ostaja katoaa kun Venäjällä väärän mielipiteen omaava henkilö. Ei sitten vissiin ollutkaan ostoaikeissa tämä, tai sitten oli tarkoitus tulla potkimaan renkaita.

Voihan toki olla, että ostaja ei ole ehtinyt vastata viestiin, vaikka paikalla on käyty kuitenkin useasti sen jälkeen kun viestiä takaisin päin laitoin. Eihän mulla toki mikää kiire/pakko ole noista mitään saada kaupaksi, kunhan nurkkia tyhjentelee kun ei mikään maailman isoin kämppä ole asuntona. Ihmetyttää vaan hieman, kun ihmisillä on vissiin nykyää vähän kateissa sellaset normit esim keskustelun suhteen. Ite vastaan aina "ei kiitos" jos diili ei sittenkään ole mieleinen. No mutta 2022 ja tavat on mitä on jne; ugh olen puhunut.
Suddenly diu diu
Jester44
16.02.2022 21:02:41 (muokattu 16.02.2022 21:02:51)
Kaikki muistaakseni mennyt mitä sinne olen kaupaksi laittanut.
Toivon kyllä että ihan kaikkea sinne laittamaani en olisi myynyt,
esim monen Dimebag kitaran kadottaminen ärsyttää ja sitten oli tämä, Shamray "Ken Lawrence" Explorer.
https://dimefield.neocities.org/zxk … 20Explorer%20Kenneth%20Lawrence.png

.
samiko
17.02.2022 09:18:57
abassimo: Ihmetyttää vaan hieman, kun ihmisillä on vissiin nykyää vähän kateissa sellaset normit esim keskustelun suhteen. Ite vastaan aina "ei kiitos" jos diili ei sittenkään ole mieleinen. No mutta 2022 ja tavat on mitä on jne; ugh olen puhunut.

Kaikenlaiset käytöstavat ovat ihmisiltä unohtunut. Itse olen ihan tarkoituksella opetellut olemaan ihmisille suorapuheisempi takaisin. Siitä tietenkin saa paskan jätkän maineen mutta ei se mitään.

Se on muuten kumma, että juuri se "suorat puheet kunniaan" on suurin käytöstapamoka nykypäivänä.
abassimo
17.02.2022 11:30:54 (muokattu 17.02.2022 11:32:29)
samiko: Kaikenlaiset käytöstavat ovat ihmisiltä unohtunut. Itse olen ihan tarkoituksella opetellut olemaan ihmisille suorapuheisempi takaisin. Siitä tietenkin saa paskan jätkän maineen mutta ei se mitään.

Se on muuten kumma, että juuri se "suorat puheet kunniaan" on suurin käytöstapamoka nykypäivänä.

Nykyään tuolla ulkona liikkuessa minkään kontaktin ottaminen vieraaseen ihmiseen lasketaan vissiin joidenkin ihmisten mielestä epäilyttävänä hiippari toimintana (siis jo ennen koronaa) :D. Long gone on ne ajat kun omastakin tuttavapiirista ihmiset oikeesti keskusteli asioista jollain tasolla, muutenkin kun pintapuolisesti todetakseen, että tulipahan yöllä paljon lunta. Oma veikkaus on sosiaalinen media ja kaikki sen mukana tulleet jutut on niitä jotka ovat rappeuttanu ihmisten keskustelukulttuuria entisestään ja tavat siirtyny sieltä sitten ihan arkielämään asti. Ei tietysti tarttekkaan olla sellanen 50-luvun tyyli, että jokainen nousee ruokapöydästä seisomaan, kun uusi ihminen tulee siihen kysymään voinko istua alas. Kuitenkin jonkilaiset perustavat olettais ihmisillä olevan juuri vaikka keskustelun suhteen.

Mitä tohon suoraan puheeseen tulee, niin ite tulee myös sanottua suoraan asiat. Mikään ei vituta enempää kun joku kiertelevä vastaus kysymykseen. Ehkä se on myös osittain suomalainen tyyli kun joku sanoo toiselle: hyvin tehty tässä jutussa, tai onpa sulla hieno takki, niin tuijotellaan vaan tyyliin maahan ja mennään ihan lukkoon eikä osata sanoa mitään vaikka helposti voisi sanoa kiitoksia
Suddenly diu diu
Jukka Häikiö
20.02.2022 19:59:15

No heh, ei nyt liity MNetin Torin myyntiin mitenkään, mutta sen verran huvittava juttu. Laitoin kolmena perättäisenä päivänä tyttärien ja oman iPhonen Tori.fi:n sivulle. Eka puhelin oli myyty 5min ilmosta, toinen 8min ilmosta ja kolmas 12min ilmosta. Hinnat oli tietty valmiiksi jo kohillaan ja ilmossa maininta siitä, kuten myös teksti, ettei tinkijöille vastata, niin vielä sieltä jotkut urpot tarjoili jotain alaleuattomia, vaikka otsikossa oli jo varattu.
Niin ne romut loikkaa etiäpäin, kun hinta on passelia parempi ja myyntiartikkeli oikea.
Noissahan oli vielä trokarillekin siivun vara mutta veikkaan että kaksi noista meni ihan omaan käyttöön, ehkä se kolmaskin?. Eikähän sillä niin väliä, jos joku siinä välissä jotain saa, kun itse on saanut nopsaan sen mitä on pyytänyt.
Myyntihommat on niin tylsiä, ainakin jos ostamiseen vertaa:=€
No höh, kyllä se siitä...
McLeach
20.02.2022 20:07:18 (muokattu 20.02.2022 20:08:17)
Jukka Häikiö: No heh, ei nyt liity MNetin Torin myyntiin mitenkään, mutta sen verran huvittava juttu. Laitoin kolmena perättäisenä päivänä tyttärien ja oman iPhonen Tori.fi:n sivulle. Eka puhelin oli myyty 5min ilmosta, toinen 8min ilmosta ja kolmas 12min ilmosta. Hinnat oli tietty valmiiksi jo kohillaan ja ilmossa maininta siitä, kuten myös teksti, ettei tinkijöille vastata, niin vielä sieltä jotkut urpot tarjoili jotain alaleuattomia, vaikka otsikossa oli jo varattu.
Niin ne romut loikkaa etiäpäin, kun hinta on passelia parempi ja myyntiartikkeli oikea.
Noissahan oli vielä trokarillekin siivun vara mutta veikkaan että kaksi noista meni ihan omaan käyttöön, ehkä se kolmaskin?. Eikähän sillä niin väliä, jos joku siinä välissä jotain saa, kun itse on saanut nopsaan sen mitä on pyytänyt.
Myyntihommat on niin tylsiä, ainakin jos ostamiseen vertaa:=€

Torilla saa kyllä peruskäyttötavaran nopeasti kaupaksi. Syynä tietty se, että myyntituotteella on harvoin enää itselle mitään arvoa ja kaikki saatu raha on plussaa. Soittokamojen kanssa homma on valitettavasti eri asia kun vehkeet on aina käytössä (ellei myydä jotain varaston perältä), relevantteja ja vaan välisteppinä seuraavaan. Hinnoittelu tapahtuu silloin ihan eri periaatteella.
Metalkallo
20.02.2022 23:39:21
abassimo: Ei voi vielä tietää kun pitkästä aikaa tänää löi myyntiin muutaman artikkelin (ei helvetti mitä mainostusta) ja ei aikaakaan kun yhen tavaran kohalla tulee kyselyä: myynkö parikybää halvemmalla. No mikä ettei, mutta postit tulee tuohon päälle vastaan pikaviestin välityksellä takaisin, ja ostaja katoaa kun Venäjällä väärän mielipiteen omaava henkilö. Ei sitten vissiin ollutkaan ostoaikeissa tämä, tai sitten oli tarkoitus tulla potkimaan renkaita.

Ihmetyttää vaan hieman, kun ihmisillä on vissiin nykyää vähän kateissa sellaset normit esim keskustelun suhteen. Ite vastaan aina "ei kiitos" jos diili ei sittenkään ole mieleinen. No mutta 2022 ja tavat on mitä on jne; ugh olen puhunut.

Juu se on tää nettiaika ja kaupunki asuminen tehnyt tehtävänsä paljolti. Ei nyt yleistetä liikaa että kaikkiin pätisi, mutta aika moneen selvästi.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Pepe-13
28.02.2022 03:51:09
Pedaalit tuntuu menevän hyvin kaupaksi, mutta on näitä sankareita, joille 5 euron postikulut yli 100 euron pedaalista ovat liikaa. Ilmoituksiin en halua kirjoittaa, että postit ostajalle koska se on sinänsä selviö, jos ei ole aiheesta mainintaa. Muutenkin ihmetyttää nämä tyypit, jotka ovat valmiita käyttämään rahaa kolminumeroisen summan, mutta muutama euro vaivasta ja postikuluista onkin liikaa.

Ihmetyttää myös tyypit, joille on merkitystä kuinka mones omistaja on ja mistä jokin tuote, jossa ei enää normaalia takuuta ole voimassa, on ostettu ja mihin hintaan. Eikö kiinnostus tuotteeseen omaan budjettiin suhteutettuna ole syy ostaa, kun jokin kiinnostaa? Ei se, että onko kauppa jotenkin hyvä suhteessa ohjehintaan, hankintahintaan ja omistusajalta tulleista poistoista. Välillä hämmentää kuinka pimeää porukkaa kauppaa välillä tekee näissä piireissä. Onneksi kuitenkin normaali aikuiset, joiden kanssa kaupat tehdään asiallisesti ja suvasti, ovat enemmistössä.
And hold on for tomorrow, singing
Metalkallo
28.02.2022 08:01:05 (muokattu 28.02.2022 08:01:53)
Pepe-13: Pedaalit tuntuu menevän hyvin kaupaksi, mutta on näitä sankareita, joille 5 euron postikulut yli 100 euron pedaalista ovat liikaa. Ilmoituksiin en halua kirjoittaa, että postit ostajalle koska se on sinänsä selviö, jos ei ole aiheesta mainintaa. Muutenkin ihmetyttää nämä tyypit, jotka ovat valmiita käyttämään rahaa kolminumeroisen summan, mutta muutama euro vaivasta ja postikuluista onkin liikaa.

Juu, tuntuu että jotkut ihmiset ei tajua, että postikulut tulee myytävän tavaran hinnan päälle. Onhan se lisää hintaa, mutta muuten ei oikein tavara liiku minnekään. Tästä onkin kaverin kanssa tullut väännettyä eräänlainen vitsi, että ei voi ostaa jos joutuu postit maksamaan maksoi tuote muuten mitä vaan :D
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Guitarfreak
28.02.2022 09:17:28
Pepe-13: Pedaalit tuntuu menevän hyvin kaupaksi, mutta on näitä sankareita, joille 5 euron postikulut yli 100 euron pedaalista ovat liikaa. Ilmoituksiin en halua kirjoittaa, että postit ostajalle koska se on sinänsä selviö, jos ei ole aiheesta mainintaa. Muutenkin ihmetyttää nämä tyypit, jotka ovat valmiita käyttämään rahaa kolminumeroisen summan, mutta muutama euro vaivasta ja postikuluista onkin liikaa.
..

Laitan kaupan ehdot aina (kun muistan :D) ilmoitukseen ja ostaja saa sit hyväksyä ne tai etsiä romut muualta. Ostajalle postit jne.. vähentää huomattavasti valitusta :P

Tosin asioista voi siltikin neuvotella vaikka lähtökohdat onkin näkyvissä :P
samiko
28.02.2022 10:03:34

Ihmetyttää myös tyypit, joille on merkitystä kuinka mones omistaja on ja mistä jokin tuote, jossa ei enää normaalia takuuta ole voimassa, on ostettu ja mihin hintaan. Eikö kiinnostus tuotteeseen omaan budjettiin suhteutettuna ole syy ostaa, kun jokin kiinnostaa? Ei se, että onko kauppa jotenkin hyvä suhteessa ohjehintaan, hankintahintaan ja omistusajalta tulleista poistoista. Välillä hämmentää kuinka pimeää porukkaa kauppaa välillä tekee näissä piireissä. Onneksi kuitenkin normaali aikuiset, joiden kanssa kaupat tehdään asiallisesti ja suvasti, ovat enemmistössä.

Tämä vuodatus yleisesti hintapolitiikasta.

Ite en tinkaile, mutta monet ostot jäänyt ostamatta juuri postikulujen, tai sitten muutaman euron ylihintaisen pedaalin takia. Tälläkin hetkellä torilla 1 pedaali minkä tulen ostamaan uutena kaupasta. Johtuu siitä että ollaan jo niin kintaalla muutenkin että haenko uuden kaupasta. Sen tinkauksen tietysti voisi kysyä pedaalin hinnasta ensiksi, ja sitten lisätään päälle postikulut. Meininki nyt vain on se, että monet soitinliikkeet lähettelee pedaalinsa "ilmaisilla" postikuluilla.

Tämä "monesko omistaja olen" - kyselyt. Näihin törmää joka kerta vaikka harvakseltaan mitään myyn. Myin kerran 700e akkaria oisko ollut hintaan 350e. Olin kitaran toinen omistaja niin mun ois pitänyt tajuta myydä kitara käytetyn käytetyn hinnalla, tarjosiko 150e. Ja tietysti viedä kitara vielä 100km päähän.
Alfons Åberg
28.02.2022 10:33:01
samiko:

Tämä "monesko omistaja olen" - kyselyt. Näihin törmää joka kerta vaikka harvakseltaan mitään myyn. Myin kerran 700e akkaria oisko ollut hintaan 350e. Olin kitaran toinen omistaja niin mun ois pitänyt tajuta myydä kitara käytetyn käytetyn hinnalla, tarjosiko 150e. Ja tietysti viedä kitara vielä 100km päähän.

"Valitsitko kitaran useasta yksilöstä?"
tämä ei olekaan paska housuille
samiko
28.02.2022 10:39:40
Presidentti: "Valitsitko kitaran useasta yksilöstä?"

:D

Ihan kuin jonkun variaation tästäkin olisin lukenut. Ihmiset (osa) ovat ihan sekaisin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)