Azure 01.07.2004 22:35:41 | |
---|
Miten usein teette ja saatte luotua uusia biisejä? ja nyt en puhu vain riffeistä tai melodioista joita syntyy harva se päivä, vaan kokonaisista kappaleista, joissa on sanat selvät rakenteet ja kaikki. Itselläni syntyy " kokonaisia" biisejä kerran kuussa, mutta paskoja riffejä ja melodioita syntyy joka tunti. Mutta näiden riffien paska laatu ja osaamattomuus vain heikentää itsetuntoani.. joo.. asia selvä.. :) |
Aerodactev 01.07.2004 23:18:41 (muokattu 01.07.2004 23:19:11) | |
---|
Kokonaisia biisejä ehkä kerran kolmessa kuukaudessa... siis niitä mainitsemisen arvoisia. Kyllä siis biisejä sinänsä tulee luotua kolme-neljä kuukaudessa, mutta ne on poikkeuksia lukuunottamatta kuraa. Niistä tulee sitten riffejä ja melodiojeja poimittua mestariteoksiin. Näitä sitten hiotaan se kolme kuukautta tai enemmän.
Long = progressive = good
|
Azure 01.07.2004 23:29:13 | |
---|
jep. niistä irtonaisista riffeistä ja laulumelodioista ne useimmat kokonaiset kappaleet syntyy. siis harvoin syntyy yhdellä kerralla kokonainen kappale... sanojen änkeäminen biiseihin on ehkä ärsyttävintä! Kun on valmis runo ja sen haluaisi liittää johonkin hyvään sointu/riffi/melodia pohjaan niin sitten huomaakin että tavuja on liikaa. perkele! ja kuka väittää että muusikon työ on helppoa! nytkin torstaina humalassa... |
Mako 03.07.2004 14:20:16 | |
---|
Nykyisin hyvin, hyvin harvoin. On vain sekalaisia ideoita ja teemoja. Yksin ei jaksa jalostaa ja työryhmää ei ole kuulunut. "Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston" |
Eddie 05.07.2004 12:39:11 | |
---|
Yksin ei jaksa jalostaa ja työryhmää ei ole kuulunut. Jaksaa, jaksaa. Rupea vaikka nauhoittelemaan niitä biisejäsi. Siitä ainakin itse olen saanut lisää virtaa. "If you like metal, you´re my friend." |
Pieniä biisintynkiä joita on Cubasen projektikansio täynnä, syntyy yleensä muutama viikossa. Kokonaisia biisejä saa aikaiseksi joidenkin kuukausien välein. 0100100001101111011010000110111100101110 |
Henko 11.07.2004 13:40:39 | |
---|
Joskus ennen tartuin kitaraan silleen että nyt teen biisin. Vaikeeta oli. Nykyään rämpyttelen huvikseni kaikenlaista ja huomaan että toihan oli kova juttu, tai sitten joku melodia tulee jostain päähäni ja pitää saman tien saada kitara käteen ennen kuin se unohtuu. Yleensä silloin ei tietenkään ole kitaraa mukana, joten sanelukone pitäisi hommata. Pari kertaa olen pompannut keskellä yötä sängystä ylös ja napannut akustisen käteen. Mutta tuo tahti menee kyllä vähän kausittain. Saattaa mennä pari kuukautta ettei tuu mieleenkään edes tehdä biisiä, sitten yhtäkkii alkaa tulla juttuja eenemmänkin. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
KTR 14.07.2004 01:04:20 | |
---|
Mulla on luomiskyky ja laiskuus huonossa suhteessa toisiinsa. Tuntuu, että ideoita olisi, mutta niiden työstäminen valmiiksi jää tekemättä. Kerran parissa kuukaudessa saattaa tulla semmonen luomisen pakko, että on pakko tehdä biisi valmiiksi. |
Makuupussimies 14.07.2004 06:20:50 | |
---|
Harvoin. Olen liian laiska. Kyllä varmaankin saisin jotain kasaan jos jaksaisin vain yrittää. Nyt on kyllä yksi biisi saatu kasaan kaverin kanssa mutta sitäkään en siis ole yksin tehnyt. Harr |
piude 14.07.2004 16:10:50 | |
---|
suunnilleen pari kolme "kunnollista" biisiä kuussa. parhaat jutut ja joskus kokonaiset biisitkin syntyy sopivassa krapulassa:) |
Starlia 14.07.2004 22:51:22 | |
---|
Välillä biisit tuntuvat syntyvän todella hitaasti ja välillä ei taas ollenkaan. Välillä sitten biisi syntyy todella nopeasti, tunnissa tai kahdessa. Riippuu siitä millainen innostus on päällä. |
hirvijo 15.07.2004 10:56:30 | |
---|
Mulla tulee valmis biisi ehkä siinä kerran kahessa kuukaudessa. Kyllähän sen biisin melkein tekis yhtenä päivänä valmiiks, jos vaan mun vuorokaudessa ois yli 30 tuntia...tai jos yöllä sais rauhassa nauhotella (pahuksen kerrostalot). Melkein jää biisit aina minuutin mittasiks raakileiksi sen takia että kello tulee 22:00 ja pitää lopettaa. seuraavana päivänä ei oo kumminkaan sitä samaa fiilistä, tai sit on joku meno jne. Joskus tosin pystyy pakottamaan ittensä jatkamaan sitä biisiä ja jatkamaan vaan sitä tekemistä niin kyllä se siitä lähtee sit! Asiaa helpottaa kummasti jos on valmiit sanat...ainakin sen jatkamisen kannalta. |
Atommic 15.07.2004 12:17:13 | |
---|
Pari kolme ns. valmista, treenikselle vietävää biisiä kuukaudessa plus vajaampia viritelmiä. Näistä sitten mahdollisesti 1-2 toimii ja loput jätetään odottamaan lopullista sovitusta tai niistä varastetaan osioita muihin työstettäviin. On muuten aivan helvatan hieno fiilis kun yhdenkin saa bändin kanssa toimimaan. Silloin tuntuu että bändisoitto on parasta mitä voi mies housut jalassa tehdä! Ambition makes you look pretty ugly |
northern 15.07.2004 12:26:55 | |
---|
Mulla syntyy riffejä joka päivä ja hyviä riffejä noi kerran kahdessa kuussa. Sitten yhdistelen noita riffejä ja keksin sanat. Huomasin muuten että jokaisessa mun tekemässä kappaleessa on ainakin kolmen vuoden ero niillä riffeillä jotka oon keksinyt ensin ja niillä jotka on syntynyt myöhemmin. Tietäminen on sitä, että
uskoo vahvasti olevansa oikeassa. |
Playboy 20.07.2004 00:44:55 | |
---|
Tänää just tajusin et pitäs eka oma biisi tehä mut se jämähti introon..En tiedä teoriasta juurikaan mitään..yritin vain keksiä riffei ja yhdistellä niitä.. Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta- |
Aerodactev 24.07.2004 00:11:09 (muokattu 24.07.2004 00:11:40) | |
---|
Biisien nauhoittaminen muuten auttaa ihan helvetisti. Eilen yöllä tekaisin jonkinsorttisen biisin. Tänään nauhoitin siitä kitaravetoisen demon. Kesti 14 minuuttia. Osa osista oli ihan ässiä (ace), mutta sitten jotkut tökki ja olivat äässiä (ass). Saksin mixdownista manuaalisesti pari osaa ja muutamia tahteja pois. 11 minuuttia on kesto nyt, ja oon saanu siihen jo paljon enemmän tiukkuutta eikä puuduta niin paljoa. Vielä pitäisi yksi uusi osa nivoa yhden aikaisemman tilalle, koska se osa ei toistettuna toimi.
|
Aerodactev 24.07.2004 00:20:49 (muokattu 24.07.2004 00:22:15) | |
---|
Tänää just tajusin et pitäs eka oma biisi tehä mut se jämähti introon..En tiedä teoriasta juurikaan mitään..yritin vain keksiä riffei ja yhdistellä niitä.. Musiikin kuuntelu auttaa musiikin teossa. Ja nimenomaan kuuntelu, ei taustahälyksi pistäminen. Siitä voi poimia erilaisia rakenteita ja koukkuja. Monen eri tyylilajin ja vielä lisäksi ei-länsimaisen musiikin kuunteleminen auttaa monipuolistamaan sävellyksiä, jos siis genrerajojen ylitys ei haittaa juuri sen projektin kanssa. Tsekkasin musamakusi, jos samantyylistä meinaat vääntää niin intro-säkeistö-bridge (elikäs silta säkeistön ja kertsin välissä)-kertosäe-säkeistö-bridge-kertosäe-"soolot"/C-osa-kertosäe-outro -rakenne on pohjana aika hyvä, kun ekaa biisiä väännetään. Siitä kypsyttelemään. EDIT: Kertosäkeen ja säkeistön välissä yleensä tuo introriffi toistuu. Sivuhuom. Jos minä yritän sellaista tehdä niin menee väkisellä ylitaiteelliseksi rock-sinfoniaksi :--D Luovuus on jokaisella ihmisellä, toisille se vaatii enemmän herättelyä kuin toisille. Jos biisi ei lähde kulkemaan, niin sitten toimivat osat pöytälaatikkoon ja hieman taukoa. Joskus sitten tulee ihan hillitön inspis tyyliin "hei, tämähän tulee siihen biisiin intron jälkeen" ja sitten tekaiseekin koko biisin siltä istumalta.
|
Eddie 26.07.2004 15:42:03 | |
---|
Joo... Hevissä tosiaan usein toisen choruksen jälkeen tulee soolo ja kolmannen jälkeen biisi loppuu. "If you like metal, you´re my friend." |
sa-ku 29.07.2004 00:24:22 | |
---|
tein kesäkuun ajan ja muutaman päivän heinäkuuta joka päivä yhden kappaleen jossa vähintään 3 osaa ja muutama rivi sanoja. hyvää harjoitusta. suuri osa keskitasosta paskaa, osa taas hyviä. ~life is just a lullaby~
http://www.overlee.cjb.net |
Chimera 03.08.2004 21:12:24 | |
---|
Riippuu kyllä ihan vuodenajasta mutta näin kesäisin on alkanut tulemaan 2 kunnon biisiä per kuukausi. Teen kappaleet aina alusta loppuun pikku hiljaa siten, että lisään entisen materiaalin jatkoksi uusia riffejä/melodioita joita tulee sieltä täältä. Millaista musiikkia muuten itse kukin tekee kun sävellysthreadeja on kerta niin paljon? Itselläni on aika hankala määritellä mutta suurinpiirtein progressiivista ja sinfonista powermetallia se kai on... :P #Muusikoiden.net myös QuakeNetissä *** "But it's nice and relaxing to stand naked by the window watching heaven's children falling as rain..." |