WanhaWetäjä 18.01.2022 13:18:40 | |
---|
Haeroe: Tuolla pääsee enemmän kuin hyvin alkuun ja on näin ollen iso apu. Kiitos! Oli itellekkin ihan paikallaan poimia nuo soinnut, melko haastavat harmoniat vetää ihan hatusta, etenkin alkuosassa järkevä jatkumo soittoon pistää miettimään kun laatikot vaihtelee joten helpompi hahmottaa noita vaihtoja kun on soinnut tiedossa. Erittäin hieno groove taustassa ja todella haastava ja inspiroiva muutenkin, jää ehdottamasti treenitaustaksi. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
hasako 18.01.2022 13:48:50 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos tosta ois apuja eli pikanen sointukartta skabaan 552 .... https://www.dropbox.com/s/krvw6i55l … 552-k%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet.jpg?dl=0 Nuo Gm/Bb meinaa siis sitä että sointu on eka ja bassoääni toka... Kiitos WW. Sekoitampa soppaa hieman (toivottavasti en), eli pääosin molli pentatonista C stä: Mutta pienen hetken tuossa alun jälkeen käy Hm :ssa. Sen mitä kokeilin itse niin kaikki pentatonisen äänet ei noinvain sovi, eli itsellä ainakin kokeilemalla, eli sokeakin jyvän löytää. |
hasako 23.01.2022 17:56:00 (muokattu 23.01.2022 17:56:28) | |
---|
|
hasako 23.01.2022 20:20:10 | |
---|
Sooloskaba 552 vietetty ja ansaittu voitto WW:lle. Yllä tosiaan linkki tuohon taustaan. Eli WW jatkaa. |
Haeroe 23.01.2022 21:19:08 | |
---|
hasako: Tässä tuo orkkis: https://www.youtube.com/watch?v=TAC0Om6HAGw Valitettavasti liveä en löytänyt kunnon laadulla. Koska livenä bändi on kyllä tosi kova. Ohhoh, on pakko todeta, että m.netin skaban vedot putoo pääosin enemmän kuin orkkis. Ampukaa vaan tai kutsukaa juntiksi, mutta JB:n soitto ei vaan putoo. Yksi hienoimpia skabataustoja oli kuitenkin tai ehkä juuri siksi. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
WanhaWetäjä 24.01.2022 15:01:03 | |
---|
Kiitokset kannatuksesta, siä ois uutta skabaa tulilla, tällä kertaa kevyttä kenttäjatsia/hissimusaa pätkä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
tjj2000 30.01.2022 11:52:37 | |
---|
Varsi yllättävä musiikkiesitys tulee, kun painaa Vesan linkkiä sooloskaban äänestyksessä :) All I hear is Hellhounds... |
Vesa423 30.01.2022 12:01:04 | |
---|
tjj2000: Varsi yllättävä musiikkiesitys tulee, kun painaa Vesan linkkiä sooloskaban äänestyksessä :)Oho! Meikäläinen siirtynyt hevimpään meininkiin näköjään ;=) . No kerran itse asiassa yks hevibiisikin tehtiin https://www.youtube.com/watch?v=CzgUk8EULOI |
WanhaWetäjä 30.01.2022 15:01:52 | |
---|
Vesa423: Oho! Meikäläinen siirtynyt hevimpään meininkiin näköjään ;=) . No kerran itse asiassa yks hevibiisikin tehtiin https://www.youtube.com/watch?v=CzgUk8EULOI Joo, korjasin tuon, yks nelonen oli jäänyt poies ja tuli "vähän" erilaista meininkiä. Mutta mutta, asiaan eli hissit ei oikeen purreet mutta vähäiset osallistujat onnistuivat kyllä hyvin, kiitokset myös kommenteista. Haeroen työvuoro sitten seuraavaksi. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Haeroe 30.01.2022 17:03:25 | |
---|
Nyt olis seuraava skaba tarjolla. Perus kitarasankarin kiertoa Em:sta. Nauttikaa! Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Haeroe 06.02.2022 21:13:52 | |
---|
Kierroksen 554 pointsit: Safaweb - 8 Vesa - 6 Haeroe - 7 EJ650 - 4 Safa vei ansaitun kitarasankaruuden. Vetovuoro on teidän! Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Safaweb 06.02.2022 22:35:17 | |
---|
Kiitos toverit! |
Vesa423 20.02.2022 17:46:47 | |
---|
Sooloskaba 556 lopputulokset: 8p Haeroe, John Longs ja Juzpe 6p Vesa423 tjj2000 kunniamaininta Menipäs tasaiseksi kärkikolmikko. Joten onnittelut koko kolmikolle! Ehdotan että ensimmäinen vapaaehtoinen järjestää seuraavan kierroksen. Voitte toki muutenkin arpoa asian. |
Uusi skaba olis ny tarjolla. Soittakaahan toverit. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
WanhaWetäjä 28.02.2022 10:54:03 | |
---|
Joopaste joo...joskus onnistuu, usein ei eli suoraan taustaa etukäteen kuulematta rec nappi päälle ja menoksi, tausta oli kyllä selkee ja loogiset sointuvaihdokset että vaistolla kun menee niin osuu kohdille. Kiitokset kuitenkin kannatuksesta, laittelen jotain uutta ehtoommalla. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
BigPapa 06.03.2022 17:19:37 (muokattu 06.03.2022 17:35:34) | |
---|
WanhaWetäjä: BigPapa - Soundissa jotan ylimääräistä(?) säröä (digitaalista yliohjausta?) mutta muuten sujuvasti taustaa seuraavaa soittoa. Eipä se muuta kuin akustisen ns. teräskielisen kitaran hiomattomien kielten pientä särähtelyä bassokielillä nauhoihin ja muuta asiaan kuuluvaa soittimen ominaisuuksiin kuuluvaa narahtelua maustamassa äänimaailmaa. 8) Peukalolla muuten ja oktaavit peukalolla ja etusormella näppäillen. |
WanhaWetäjä 06.03.2022 20:26:37 | |
---|
Se ois sitten apeanaattorin ja Long Johnsin tasurilla 9 pinnaa seuraava vetovuoro eli sopikaa keskenänne. Kiitokset kaikille eläytymisestä soiton kautta huttumuusikon arkeen, ei ole aina helppoa, eilen pistokeikka Ouluun, vuoden eka, lähtö himasta 10.00 paluu tänä aamuna klo 8.30. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Juzpe 07.03.2022 10:32:12 | |
---|
WanhaWetäjä: Se ois sitten apeanaattorin ja Long Johnsin tasurilla 9 pinnaa seuraava vetovuoro eli sopikaa keskenänne. Kiitokset kaikille eläytymisestä soiton kautta huttumuusikon arkeen, ei ole aina helppoa, eilen pistokeikka Ouluun, vuoden eka, lähtö himasta 10.00 paluu tänä aamuna klo 8.30. Oisimmää kahvit keittäny ku olisit sanonu. |
tjj2000 07.03.2022 11:33:59 | |
---|
WanhaWetäjä: Se ois sitten apeanaattorin ja Long Johnsin tasurilla 9 pinnaa seuraava vetovuoro eli sopikaa keskenänne. Kiitokset kaikille eläytymisestä soiton kautta huttumuusikon arkeen, ei ole aina helppoa, eilen pistokeikka Ouluun, vuoden eka, lähtö himasta 10.00 paluu tänä aamuna klo 8.30. Oliko parempi tuotto kuin tässä :) https://starecat.com/musician-someo … car-to-drive-100-miles-to-a-50-gig/ All I hear is Hellhounds... |
WanhaWetäjä 07.03.2022 12:28:35 | |
---|
tjj2000: Oliko parempi tuotto kuin tässä :) https://starecat.com/musician-someo … car-to-drive-100-miles-to-a-50-gig/ Tuo kuvio lienee hyvinkin totta etenkin kun harrastetaan keikkailua, joskus jopa niin että keikasta ei jää kulujen jälkeen mitään. Itse eläköityneenä ex-ammattilaisena teen vieläkin mieluusti sillon tällön keikan, nyt näyttäisi siltä että niitä on 1-4/kk joka on varsin riittävä määrä. Alle taksojen ei keikkoja tehdä kuin ei myöskään pimeänä. Kyseisestä Oulun vedosta jää ehkä vajaa pari satkua verojen jälkeen, se ole paljoa jos aletaan laskea tuntimäärää mitä tuohon menee matkoineen. Normi liksa alalla on bruttona 150-250€ soittaja kun puhutaan perus huttu/laivavedoista ja ei ihan kärkiartistien soittajista. Olen myös harrastebandissa jonka tavoite on 1-2 keikkaa vuodessa joista ei välttämättä makseta mitään mutta se kuvio onkin ns terapiabandi jonka proggis perustuu moniääniseen lauluun,treenit kerran viikossa. Nykyinen keikkanbandi ei treenaa, kiippari ja rumpali asuvat eri paikkakunnilla. Säestettäviä solisteja on yks vakkari ja pari satunnaista joiden ohjelmisto on hallussa. Jos otetaan uusia biiseja niin jokainen tsekkaa oman osuutensa himassa ja biisi soitetaan soundtsekissa läpi jos on aikaa. Joskus laivakeikoilla voi olla tilaisuus tsekata biiseja ajan kanssa kun laiva on pidemmän aikaa satamassa. Nykyään laput on padeilla ja niiden siirtely pilvipalvelujen kautta tai suoraan padista toiseen on mutkatonta touhua vs aikaan jolloin oli fyysiset kansiot eli ns "mapit-show", lappujen taso saattoi olla mitään vaan, sointuja ilman tahtiviivoja ruutupaperilla pahimmillaan. Kaikkiaan yli 40 vuotta alalla olleena monenmoista kulkijaa ja taiteijaa on tullut vastaan, ei ole väärin kutsua alaa viidakoksi jossa toimii viidakon lait, kusettajia on ollut niin ohjelmamyyjissä kuin myös kanssasoittajissa ja kuningas alkoholi on tälläkin alalla tehnyt tuhojaan, itse olen säästynyt tuolta koska en voi sietää känniääliöitä joita on joutunut jo uran alkuaikoina häpeämään ja joiden toilailuista on keikkojakin palanut. "Ei kokolihaa soittajille" luki erään kippolan keittiössä ohjeena kokeille, kertonee jotain perussoittajan arvostuksesta, tästä on olemassa samanniminen keikka-anekdootteja sisältävä teos jossa alaa valotetaan sisäpiirin kautta ts soittajat eri aikakausilta kertoilevat erilaisia sattumuksia uraltaan. https://www.jannekuusinen.net/Kokoliha.html Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |