Aihe: Music Man
1 2 3
80s Shred
27.06.2021 14:55:51
Itselläni on ollut kolme Music Mania. Petrucci JP6, Luke ja Albert Lee HH. Kaikki ovat olleet hyvälaatuisia ja hyvin soivia, mutta kun olen aika iso kaveri niin alkuinnostuksen jälkeen kaikki ovat tuntuneet liian pieniltä ja heiveröisiltä. Myöskin otelauta satulan päästä on ollut liian kapea sointujen ottamiseen. Mittojen takia siis olen hylännyt. Jos olisivat esim. normaali Fender Straton mitoilla niin varmasti olisin pitänyt ne.
Kyllikki
27.06.2021 16:34:40 (muokattu 27.06.2021 16:38:15)
Vaikka tämä ketju näyttää keskittyvän Musarin kitaroihin, niin heitänpä kysymyksen: Entäs ne vahvistimet? Moniko käyttää, ja mitä mieltä noista laatikoista?

Itselläni on ollut luottopelinä Music Man 112RP65 -combo jo kohta 40 vuotta, ja yhä vain pauhaa niin kotona, treenissä kuin keikallakin. Soundihan noissa on tyly, persoonaton ja niin kylmä, että combon päällä pidetty kaljatuoppikin huurtuu ankkajäähän. Mutta tämä on oikeastaan ollut itselleni etu, kun olen käyttänyt mallintavia efektiprossuja laitteen edessä. Kun vahvistimella ei ole "omaa" soundia "taakkanaan", mukautuu se helposti pohjaksi prossujen mallinnuksille.

Toimivuudeltaan Musari on kuin se kuuluisa valtion rautateiden kuljetuskalustoon kuuluva saniteettitila. Pari kertaa olen pääteputket vaihtanut, ja nekin vain huvin vuoksi, kun ei ole ollut muuta tekemistä. Menee jatkoon että heilahtaa.

Edit:
Uusintapainoksista minulla ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti jonkinlaisen muutoksen ovat sisällensä saaneet, ainakin combon kaijuttimien osalta.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
kojones
10.07.2021 02:33:00
discominister: Kertokaas te joilla kokemusta on: Mikä on -se- Music Manin juttu?

Sanoisin että ihan vaan korkea laatu. Tuntuu heti kun soittimen ottaa käteen. Yhtään huonoa tai edes keskinkertaista musaria ei ole tullut vastaan, kaikki on olleet tosi hyviä. Ihan halvimmasta vuosituhannen alun SUB-sarjasta lähtien.
MusikMan
14.09.2021 11:08:37
EBMM Majesty 8:lla kielellä ja fanned fret -nauhoilla. Ilmeisesti 100 yksilön rajoitettu painos. Ostakoon ken tykkää.

https://reverb.com/item/44345400-er … ajesty-8-string-guitar-mystic-dream
"When in doubt... C4!"
joku muu sikko
14.09.2021 22:10:36
MusikMan: EBMM Majesty 8:lla kielellä ja fanned fret -nauhoilla. Ilmeisesti 100 yksilön rajoitettu painos. Ostakoon ken tykkää.

https://reverb.com/item/44345400-er … ajesty-8-string-guitar-mystic-dream

Eiköhän tuollakin Paranoidin vetäise.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
samiko
15.09.2021 08:28:28
Kyllikki:
Uusintapainoksista minulla ei ole kokemusta, mutta ilmeisesti jonkinlaisen muutoksen ovat sisällensä saaneet, ainakin combon kaijuttimien osalta.

Tarkoitat varmaan kaijjjutinta?
lifer
12.02.2022 07:50:41

Täytyykin ottaa seurantaan tämä.
Fenderistinä olen alkanut haaveilemaan vieraista ja eräs musari olisi lähistöllä. Lienee kuitenkin käytettynä myös riskit pieniä ja tavara liikkunee eteenpäin pienillä tappioilla.

Olen ymmärtänyt, että nämä ovat oivia pelejä mutta ovatko sopivia vintagempaan tottuneelle, jolla ei ole ainuttakaan humpparikitaraa ollut teinivuosien jälkeen. Sitä lähinnä mietin. Anyway, Fendereille sitä aina välillä miettii vaihtoehtoja mutta ei Gibsonia.
Guitarfreak
12.02.2022 13:08:50
lifer: Täytyykin ottaa seurantaan tämä.
Fenderistinä olen alkanut haaveilemaan vieraista ja eräs musari olisi lähistöllä. Lienee kuitenkin käytettynä myös riskit pieniä ja tavara liikkunee eteenpäin pienillä tappioilla.

Olen ymmärtänyt, että nämä ovat oivia pelejä mutta ovatko sopivia vintagempaan tottuneelle, jolla ei ole ainuttakaan humpparikitaraa ollut teinivuosien jälkeen. Sitä lähinnä mietin. Anyway, Fendereille sitä aina välillä miettii vaihtoehtoja mutta ei Gibsonia.

Musarin Silhouette oli kovasti joskus kaasutuksen alla :D se on varsin Hi-Fi-strato mut ei sit koskaan tullu hommattua
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
lukeman
12.02.2022 14:02:46
lifer: Täytyykin ottaa seurantaan tämä.

Moi. Mikä Musari on kyseessä ja millaisilla mikeillä?
lifer
12.02.2022 14:26:24

lukeman: Moi. Mikä Musari on kyseessä ja millaisilla mikeillä?
Tämmönen. Nätin näköne ainakin.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1714454
lukeman
12.02.2022 17:30:34
lifer: Tämmönen. Nätin näköne ainakin.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1714454

Tosi nätti on. Tuosta elektroniikasta ja mikeistä ei ole kokemusta, mutta jos haluat laajentaa vintage ja F-osastolta muualle niin voisi ajatella että tuo voisi olla kokeilemisen arvoinen kitara. Musarit on laadukkaita soittimia ja antaa rahalle hyvin vastinetta. Tästä voi joku olla toista mieltä. :)
lifer
12.02.2022 20:00:43

lukeman: Tosi nätti on. Tuosta elektroniikasta ja mikeistä ei ole kokemusta, mutta jos haluat laajentaa vintage ja F-osastolta muualle niin voisi ajatella että tuo voisi olla kokeilemisen arvoinen kitara. Musarit on laadukkaita soittimia ja antaa rahalle hyvin vastinetta. Tästä voi joku olla toista mieltä. :)

Jees. Nuo paristot vaan tietty on sellasia ainakin painajaisissa, että ovat aina loppu, kun virtaa pitäisi saada.
dajackal
12.02.2022 20:37:01
lifer: Jees. Nuo paristot vaan tietty on sellasia ainakin painajaisissa, että ovat aina loppu, kun virtaa pitäisi saada.

Minulla on elektroakustinen aktiivimikillä ja yksi aktiviimikillinen Jackson. Ensin mainittuun en muista, milloin olisin viimeksi vaihtanut pariston (puhutaan vuosista), ja Jacksonin edellinen omistaja sanoi samaa. Joten ei niitä todellakaan kulu kuin leipää. :)
lukeman
12.02.2022 20:43:31
lifer: Jees. Nuo paristot vaan tietty on sellasia ainakin painajaisissa, että ovat aina loppu, kun virtaa pitäisi saada.

Voi se alkuun oudoksesta siltä tuntua, mutta nopeasti sitä tottuu sujauttamaan varapatterin laukkuun. :) Eikä nuo mitään hirveitä patterisyöppöjä ole. Omalla Musarilla on samalla patterilla nyt menty vuosi.
WBBC
16.02.2022 08:00:32
Järviselläkin oli Music Man Sabre II
Hyvin soundaa.
https://www.youtube.com/watch?v=8T8OgVu4ggE
WBBC
16.02.2022 08:19:36
Kyllikki: Vaikka tämä ketju näyttää keskittyvän Musarin kitaroihin, niin heitänpä kysymyksen: Entäs ne vahvistimet? Moniko käyttää, ja mitä mieltä noista laatikoista?

Itselläni on ollut luottopelinä Music Man 112RP65 -combo jo kohta 40 vuotta, ja yhä vain pauhaa niin kotona, treenissä kuin keikallakin. Soundihan noissa on tyly, persoonaton ja niin kylmä, että combon päällä pidetty kaljatuoppikin huurtuu ankkajäähän. Mutta tämä on oikeastaan ollut itselleni etu, kun olen käyttänyt mallintavia efektiprossuja laitteen edessä. Kun vahvistimella ei ole "omaa" soundia "taakkanaan", mukautuu se helposti pohjaksi prossujen mallinnuksille.

Toimivuudeltaan Musari on kuin se kuuluisa valtion rautateiden kuljetuskalustoon kuuluva saniteettitila. Pari kertaa olen pääteputket vaihtanut, ja nekin vain huvin vuoksi, kun ei ole ollut muuta tekemistä. Menee jatkoon että heilahtaa.

Edit:

Dire Straitsin varhaiset kitarasoundit soitettiin Music Man -vahvistimella.
https://www.mk-guitar.com/2009/03/0 … rs-music-man-hd-130-212-guitar-amp/
eth0
08.10.2022 19:39:58
Sterling by Music Manille ei löytynyt omaa ketjuaan, joten uskaltanen nostaa tämän.

Ostin muutama kuukausi sitten edullisimman Cutlass CT30HSS:n, koska se tuntui ja soundasi paremmalta kuin muut budjettiluokan stratot. Kitara oli toki Salon Kitarataivaassa säädetty kohdilleen, mitä muiden liikkeiden halvimmille soittimille ei kenties oltu jaksettu tehdä. Laatu ei ehkä ole niin priimaa kuin aluksi vaikutti ja kitara relikoituu kevyessä kotikäytössä hämmentävän nopeasti. Lähinnä kaulan satiinilakka kuluu ja kellastuu, mikä mojon kannalta ei toki ole huono juttu. Tästä johtuen on kuitenkin tullut mieleen, ettei kitara välttämättä tule olemaan vuosikymmenten kumppani, jos rautakin alkaa väsyä.

Kysymykseni koskeekin kalliimpien Sterlingien ja miksei myös oikeiden musareiden kauloja. Ovatko nuo nätisti paahdetut kaulat rosterinauhoineen profiililtaan vastaavia? Tässä halvimmassa on nimittäin epäsymmetrinen c-profiili, joka pitäisi olla vain Axis -sarjassa. Eli kaula on ohuempi yläkielten puolelta. Tykkään siitä kovasti. Valmistajan nettisivut antavat todella vähän speksejä ja nettikauppojen kuvauksissa on ristiriitoja. Täällä Turun suunnalla hyllyissä ei myöskään ole ainoatakaan yksilöä kokeiltavaksi. Onko jollakulla näistä kokemusta? Luke ja JP-mallit kiinnostavat toki myös, vaikka toistaiseksi en olekaan ostohousut jalassa.
Antti1
08.10.2022 19:50:51
Luke ja JP löytyy. Molemmat ovat oikein hyviä kepakoita.
eth0
08.10.2022 20:24:38
Antti1: Luke ja JP löytyy. Molemmat ovat oikein hyviä kepakoita.

Epäilemättä . Minkälaiset kaulaprofiilit ovat? Sterlingin sivujen mukaan Lukessa on C-profiili ja JP:stä todetaan vain 16" radius.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)