Aihe: Muusikoiden.netin ylivertaisuus (vertaisarviointi)
1 2
VIPMetal
04.02.2022 21:03:21

Olisiko jo aika kiinnittää huomiota suomalaiseen ylivertaiseen muusikoille suunnattuun nettisivuun, jossa voi ilmaseksi myydä omia romuja toisille kamarunkkareille?

Kerron tähän oman tarinan:

Olin 2000 vuonna ostanut Yngwie Malmsteenin kitaroinnin ihailun perusteella Richie Blackmore -straton (scalloped neck anyone?). Tapahtuipa sitten niin, että sen jälkeen Steve Vai -niminen hahmo alkoi puhutella kitarallaan ja tuli todella suuri tarve vaihtaa Fender Ibanez RG- malliin 2004 (24 nauhaa, floikka). Siinä välillä olin liittynyt tällaiseen mystiseen kulttiliikkeeseen nimeltä muusikoiden.net. Siellä lähdin myymään omaa Japanin Fenderiä, saaden siitä paljon vähemmän kuin olin ajatellut (silti luultavasti hyvän käytetyn markkinahinnan), mutta sen jälkeen jäin koukkuun tähän foorumiin.

Monet nykyään valittaa olevansa Reverbin varassa ostaessaan kitarakamoja Euroopassa, esim Italia. He ovat hämmästyneitä, kun kerron, että meillä on Suomessa tämmöinen muusikoiden.net missä kamat vaihtaa omistajaa muusikkoystävälliseen hintaan.

Olen yhä kiitollinen tälle foorumille loputtoman kamarunkkauksen toteuttamisessa ja myös lukuisten tuttavuuksien ja kamanvaihtohommien kautta. Täähän on helppo homma laittaa myyntiin ja ostaa pois?

Mitäs mietteitä sulla nousee?

Ja joo, oon jäsen nro 18000 about, joten aika paljon oli jo tullu jäseniä tänne ku loppuvuodesta 2003 tänne tulin. Joskin moniki on sen jälkeenki tullu. =D
#jussithefastfingerdeathpunch
Jester44
04.02.2022 21:38:09
Mitään en myönnä edellämainitun runkkauksen suhteen....
mutta kamoja on tullut ja mennyt paljon torilla, erittäin kätevä paikka.
lukeman
04.02.2022 22:39:56
Liki parikymmentä vuotta on tullut oltua tällä foorumilla. En ole kovinkaan aktiivinen kirjoittelija, joskus johonkin joku typerä tyhjä kommentti. No se riittää mulle. Kamoja on sen sijaan tullut ostettua ja myytyä tätä kautta lukemattomia kertoja. Pääosin kaikki hyvin onnistuneesti. Todella hyvä paikkahan tämä on. Aika monesti vaan on mennyt siten että kun en etsi mitään tai ei ole tarvetta millekään niin ne timantit ja jalokivet tulee juuri silloin myyntiin. :)
Guitarfreak
04.02.2022 23:23:44
Oon mää joskus jotain ostanut ja myyny.. täällä

Mut pääasiassa kirjoitan paskaa ja huonoja vitsejä :D muut hoitaa asiat. Tää on kaikesta huolimatta paras foorumi edellämainittuihin toimintoihin.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
PekkaM
05.02.2022 07:47:22
Suomalaiseen makuun sopii täällä vallitseva käytäntö, että hinnat on pääasiassa järkeviä jo valmiiksi. Ei paljon Reverbistä kiinnosta ostaa kuin uusia liikkeiden myymiä kun käytettyjen pyyntihinnat vaikuttaa kauttaaltaan 50-100% korkeammilta kuin mitä kuvittelisi jostain maksavansa.

Harvoin mikään kama kiinnostaa niin paljon, että jaksaisi ottaa selvää onko myyjä vakavissaan vai lähtiskö kenties puolet pois tinkimällä ja kauanko siihen menisi aikaa ja vaivaa.
basisti1971
05.02.2022 09:09:13 (muokattu 05.02.2022 09:12:49)
Moi.

Joskus vuosituhannen vaihteessa useampikin tuttu hehkutti uutta -Edit: kotimaista- nettisaittia jossa musahenkiset ihmiset keskustelivat lempiaiheestaan.
Pakkohan tuo oli tietysti tsekata koska vaihtoehtoja ei juuri ollut, mutta omaan silmään meininki oli ainakin nopealla vilkaisulla vahvasti ala-astetasoa niin sisällöltään kuin kirjoitusasultaankin.
Toki joukossa oli asiaakin, mutta Suomi24, Vauva.fi, HDCF, tmv. -henkisyys trolleineen ja urpoiluineen käänsi katseen ja online-ajankäytön takaisin ulkolaisille saiteille jossa vielä seuravan ~vuosikymmenen tiiviisti aikani vietin.
Mielessä kävi sleeper-tilin luominen tulevaisuutta varten, mutta eipä tuntunut vaivan arvoiselta.

Vuosien varrella tuli hakuosumien -ja miksei muutostoiveikkuudenkin- ansiosta silloin tällöin keskustelua ja mnet-toria vilkaistua, mutta eipä meininki ainakaan parantunut, jos ei välttämättä alas päinkään mennyt.
Muutaman kerran tuli ulkolaisillakin keskustelupalstoilla keskusteltua mnetkäyttäjien kanssa, mutteivät saaneet liittymään.

Näin jälkikäteen ajatellen niinkin pieni asia kuin ikiaikaisen enginen vaihto edes rahtusen modernimpaan -kuvien tmv. tiedostojen liittämismahdollisuuksineen- olisi ehkä saattanut innostaa liittymään, mutta kun ei niin ei.
Retro on toki tavallaan sympaattista, muttei välttämättä keskustelupalsta-engineissä tai nettisivu-ulkonäössä.

Mnetin toria ei oikein voinut (eikä mun mielestä voi edelleenkään) musalaitekaupoissa (joita -00 vuosikymmenellä runsaasti tein) hintareferenssinäkään käyttää koska vaihtuvuus ainakin itselle mielenkiintoisessa tai itsellä kaupan olevassa tavarassa oli olematonta ja pyyntihinnat "toiveikkaita".
Joten referenssit hain ulkomailta ja musaliikkeiden sivuilta.
Ja möin huutonetissä ja kepössä.

Vasta muutto toiselle paikkakunnalle, aktiivisesti keikkaileva bändi taakse jättäen loi tarpeen rekisteröityä.
Alkuun meinasi jo usko loppua kun varttuneempi kohtuullisesti keikkaillut basisti+PA+keikka-auto yhdistelmäkään ei yhteydenottoja tuonut, mutta tulihan niitäkin kunhan jaksoi odotella.
Ja erään tuohon ekaan ilmoitukseen vastanneen kanssa soitetaan jälleen.
Vaikka muutamassa varsin mielenkiintoisessa projektissa olen Wanted-palstan ansiosta mukana ollut, varsin kuolluthan tuo puoli mnettiä näyttäisi kasvukeskusten ulkopuolella olevan.
Ajan kanssa tulee kyllä tulosta, mutta ottaa kuukausista vuosiin aikaa, päätellen ainakin ilmoituksista joita itse luen.

Torilla en ole mitään muistaakseni myynyt, kaupan on kyllä ollut ja ymmärrän varsin hyvin miksi osa ei mnet-toria varteenotettavaksi kauppapaikaksi myyjän kantilta laske.
Ostanut olen harvakseltaan, mutta rehellisyyden nimissä myyjät tarkkaan valikoiden joten ainakin omasta mielestä hyviä kauppoja on tullut toistaiseksi tehdyksi.

Onhan se mukavaa että tällainen sivusto on olemassa, mutta jos vaihtoehtoja olisi, veikkaampa että niin tavaran kauppaaminen kuin keskustelukin tyrehtyisi varsin nopeasti.
Ja ylivertaisuuden illuusiostakin pudonnee pohja kun vaihtoehtoja joihin verrata ei löydy lainkaan.

T:Samuli
hallu
05.02.2022 13:13:06
Mä olen aika tuore jäsen mnetissä kun tulin mukaan vasta vuonna 2009 tietämillä. Minä tykkään tästä foorumista ja teistä ja on pelkästään hyvä, että kaikanmaailman videoiden ja kuvien sunmuun roskan liittäminen viesteihin ei ole mahdollista koska ulkoasu pysyy selkeämpänä ja sisältö pysyy selkeämpänä kun keskustelufoorumilla keskustellaan. Teknisesti tämä on kaukana jonkun facebookin edellä. Pidän siitä, että mainokset on sijoitettu nätisti omaan karsinaan pois häirisemästä olennaista. Tämä on siis teknisesti yksi parhaita foorumeita mielestäni.

Mutta kaikkein eniten pidän teistä rakkaat ystävät, joista en ole tavannut juuri ketään. Olen oppinut teiltä valtavasti ja, vaikka itsekin ja monet meistä on vuosien varrella sortunut tunnepitoiseenkin pöljäilyyn, niin täällä on vertaansa vailla olevia tietäjiä ja nekin meistä joilla tekninen tieto on vähäisempää, on silti mahdollisuus jakaa kokemuksia ja kertoa miten asiat itsellä on toiminut. Muusikoilla (niitäkin täällä on, vaikka joku on sitäkin epäillyt) on tunnetusti universuminen paras huumorintaju :-D . Ja eräät vuosisadan hauskimmista jutuista olen lukenut täältä.

Musakamaa olen ostanut vain mnetin torilta musakauppojen lisäksi joten en osaa vertailla missä se parhaiten sujuu. Kuitenkaan muistissani ei ole juurikaan epämiellyttäviä kokemuksia kaupoista ja muutama lystikäs yllätyskin on sattunut, kun kauppakumppani onkin ollut ihan oikea tunnettu soittoniekka (mikä jo pelkästään todistaa että täällä pyörii myös heitä). Tosin itse en ole tehnyt kauppaa paljon ja ostan aina kalliimmalla kuin myyn.
Jukka Häikiö
05.02.2022 14:53:15

Omia romujaan kun on myynyt, niin eipä tässä muuta foorumia ole kaipaillut, vähän sama ton ostamisen kannalta, kaipa sekin jotain kertoo. Isommat kamavänkkäykset on kyllä ainakin toistaiseksi rauhoittuneet.
Erittäin hyviä ja mukavia uusia tuttavuuksia on tullut romuja ostellessa, myydessä ja vaihdellessa.
Jokuhan voi sanoa, että kun ei paremmasta tiedä, mut eipä tässä ole tarvettakaan.
Keskustelupalsta nyt välillä menee vähän rölöksi, mutta elämää tää vain on, ehkä se ei niin vaarallista ole, näin maailmanlaajuisen pöyristymisen ja heränneiden aikakautena, jossa sarjatuli-asetuksella imetään herneitä snorkkeliin.
Edelleen kokonaisvaltaisesti paras foorumi, mun mielestä.
No höh, kyllä se siitä...
opel99
05.02.2022 15:50:55 (muokattu 05.02.2022 15:54:33)
vuodesta 2010 täällä kamarunq:ia hoitaneena täytyy kans sanoa että hyvä kanava gassin ja kamarunqin hoitamiseen,ulkomaisilta sivustoilta en ole ostellu kuin thomannilta ja siitäkin on vuosia unohtamatta kotimaisia kivijalkaliikkeitä millaisesta esim nykyinen keppini on
ei se ikä vaan asenne
noon
06.02.2022 09:16:00

Enpä tiedä missä olisin ja minkälaisilla kamoilla ilman tätä foorumia. Tavara on vaihtanut omistajaa kyllä melkoisesti ja kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Kiitos siitä kauppakumppaneille.

Jännää ettei tällaista ole muissa maissa.
Jeszse
06.02.2022 09:17:25
Ei siinä etteikö ois toria tullu käytettyä ja foorumia vähän selailtua, mutta se että omasta kaveripiiristä nykyään joku 80% on porukkaa johon on tutustunut täällä, ni se on aika awesome.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Kuha
06.02.2022 13:00:16

PIM: Miten voi mennä täysin ohi näin tärkeä merkkipäivä eli 20 vuotta muusikoiden.netin jäsenenä 31.1.2022?

Juu samainen merkkipäivä meni myös ohi.
Old Fenders never die
dajackal
06.02.2022 13:22:49
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Silmäkarkkia ja erikoisfiitshöreitä halajavien mieleen sivusto ei varmasti ole, mutta henkilökohtaisesti suosin selkeyttä, nopeutta ja luotettavuutta yli kattavien built-in-emojikokoelmien.

Ja torihan on mahtava, pieksee .fi-päätteisen version tässä keskitetyssä musavälinekaupassa aivan pystyyn. Jopa huijareiden suhteen valvonta on aivan eri tasolla kuin muissa vastaavissa palveluissa. Sitten kun jonain päivänä hennoan ostaa Ibanez j.customin tai Music Man JP:n, niin tiedän että tänne ostoilmoituksen laittamalla (tai toria aktiivisesti seuraamalla) saan varsin kattavan otoksen tarjonnasta. Aika ankeaa olisi jenkkityyliin selailla joka alueen craigslistejä.
McNulty
06.02.2022 13:35:55
PIM: Miten voi mennä täysin ohi näin tärkeä merkkipäivä eli 20 vuotta muusikoiden.netin jäsenenä 31.1.2022?

Onnee ny. Perässä tullaan... vasta ensi vuoden elokuussa 20 täyteen.
Se taisit olla sinä joka aikoinaan siinä Reskan kulmalla Tevarin "lasiakvaariossa" asiasta meikäläiselle mainitsit ja paljonhan täällä on tullut tehtyä kauppaa, keskusteltua, opittua ja erehdyttyä.
moving in stereo
Guitarfreak
06.02.2022 14:38:27
Kuha: Juu samainen merkkipäivä meni myös ohi.

Meni joo :D 1.2.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
fox
06.02.2022 17:17:11

Kyllä, samainen merkkipäivä. *jee*
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
ituvirtanen
06.02.2022 21:43:51

Basistina torin soittimet ovat ensisijaisesti huokeaa peruspresaria ja jatsia, efektit vähän paremmin edustettuina ja jokunen kiinnostavampi vahvistinkin on tullut nähtyä. Bassopuolen keskustelu on niin jumissa, että bassic.de tai basschat.co.uk (ki)innostavat paljon enemmän. Lappuja täällä ei hirveästi jaeta ja muutenkin tuntuu, että tärkeimmät keskustelut ovat kovin pintapuolisia.

Markkinapaikkana tarjonnan kapeus ärsyttää tietysti eniten, kun Squierit tahi Fenkut kiinnostavat niin vähän. Pienen markkina-alueen vitsaus. Kyllähän täällä oikeita soittimia on onneksi muitakin mutta vastaan niitä tulee vain harvoin. Löysin Vigierini täältä, se oli positiivinen poikkeus. Samoin nauhaton 4 (Ukkobass) on ollut spesiaalia. Muut soittimet ovat löytyneet muun muassa Englannista ja Ranskasta. Kaappi Italiasta.

Yhtä kaikki, pääsääntöisesti näin pienen markkina- ja kielialueen oma palsta on kyllä plussaa, vaikka pienuus aika ajoin näkyy myös pahassa. Asiaa tuntevat tahot, kuten rakentajat eivät saisi kertoa osaamisestaan, mikä on koomista. Meitä on niin vähän, että haluaisin kuulla jokaisen osaajan äänen - vaikka pienellä mainoskulmalla - mutta joku on pahoittamassa heti mieltään. Ammattilaiset tuntuvat väistävän vapaammille vesille. Kun meitä on vähän, jollakulla on joka tapauksessa aina joku kytkös. Siksi olisi mieluummin kiva kuulla kokemusperäisiä tarinoita, kuin jäädä vaille niitä herkkuja.
Mikko1978
07.02.2022 03:32:51
Olen niin huono ostamaan kitaroita kokeilematta, että tämä ei toimi minulle. Paria mnetin torilla ollutta kitaraa olen käynyt kokeilemassa, mutta kumpikaan ei oikein maistunut syystä ja toisesta.
Stone
07.02.2022 10:08:21 (muokattu 07.02.2022 10:12:50)

Itse tulin tänne v. 2003, joten onhan tässä jo pitkä siivu menty.

Olen mielenkiinnolla seurannut sivuston keskusteluja ja nauttinut niiden huumoripitoisuudesta, jos välillä myös hyvin kärkevästäkin luonteesta.
Se tietomäärä ja kokemus, jota joillakin on antanut jakaa, niin on ollut eräänlaisena suuntaa antavana ohjeistuksena omalla musiikillisella polullani ja tukenani. Iso käsi siitä!

Tori on ollut mainio paikka myynti/osto/vaihtokaupoissa, jota tullut niinikään hyödennettyä paljonkin vuosien varrella.

Onnea ja pitkää ikää muusikoiden.net!
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)