Cornflake 05.07.2004 13:41:22 | |
---|
poppamies: No ei. Pitäisikö laittaa joku päre väliin ettei kykenis muuta kun hiplaamaan. Järkyttävää kusetusta... Katos, siinä oli joku päre-virityskin. En edes noteerannut moista, katselin vain niitä käppyröitä ja vilkaisin nopsaan tekstit. Pashaa. Läheltä tallaa napsuu mukavasti. |
Cornflake 05.07.2004 13:49:25 | |
---|
arva: Playing hard will generate a big gnarly attack. Sieltä sivuilta suoraan. Tuo on kyllä lähes paras soundi kaikkeen rokkiin vivahtavaankaan. Musta. Sama juttu, kuten sanoin. Ja läheltä tallaa. Veikkailin että yleisesti ottaen (kaikenmaailman hiblailu-musiikki) tuo hybistely voipi olla suositumpi juttu. |
Mr.oskari 05.07.2004 14:59:04 | |
---|
Kyllä mun mielestä asia on niin, että kuta korkeemmalla kielet ja mitä enemmän röytää ni saa parhaat saundit. Ei tosin välttämättä tarvii kokoajan täysillä röytää kun voihan sitäkin tehdä vähän hillitymmin :) http://www.garywillis.com/pages/bass/bassmanual/theramp.html Ostatteko tuon linkin väitteen, että kevyempi tatsi=parempi soundi l. röytämättä paras? En ostais ikinä noin epämaskuliinia vehjettä... Kauheeta kasleria... |
chief 05.07.2004 15:01:16 (muokattu 05.07.2004 15:03:55) | |
---|
Kyllä hissuttelullekin on paikkansa. Jos osaa soittaa hyvin erilaisilla tatseilla niin se ei voi olla huono juttu. Sitten voi valita biisin mukaan sopivimman soittotyylin. Monipuolisuus on valttia. Ja jos soittaa aina vaan täysillä niin siitä on vaikea enää mennä pitemmälle. Munsta on hyvä jos on paljon pelivaraa. "Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi."
-Schopenhauer |
Cornflake 05.07.2004 15:19:41 | |
---|
Mr.oskari: Kyllä mun mielestä asia on niin, että kuta korkeemmalla kielet ja mitä enemmän röytää ni saa parhaat saundit. Ei tosin välttämättä tarvii kokoajan täysillä röytää kun voihan sitäkin tehdä vähän hillitymmin :) Jep. Sama vika tuossa kielien korkeudessa. Viimeksi esmes toveri Unskelotti sanoi viime viikolla että mulla on kielet hitusen korkeammalla kuin mihin hän on tottunut. Mun perustatsilla kolisee nauhat liikaa jos lasken alemmaksi. Mä myös tykkään siitä hiblinki-soundista kun kielet ei ole ihan nauhojen iholla. Silloin kun tulee hiblattua. |
M.Hanski 05.07.2004 15:44:31 (muokattu 05.07.2004 15:45:47) | |
---|
Jep. Sama vika tuossa kielien korkeudessa. Viimeksi esmes toveri Unskelotti sanoi viime viikolla että mulla on kielet hitusen korkeammalla kuin mihin hän on tottunut. Mun perustatsilla kolisee nauhat liikaa jos lasken alemmaksi. Toveri Cornflake kyllä röytää plekulla menemään aika miehekkäästi. :) Eipä oma tatsikaan ihan sitä hiplausmeininkiä ole, mutta ei myöskään ihan tolkuttomalla raivolla raiskaamista. Komppaan kyllä kaikkia lievästi väkivaltaisen soittotatsin kannattajia. Se pittee tietee! |
Teijo K. 05.07.2004 19:32:33 | |
---|
Toveri Cornflake kyllä röytää plekulla menemään aika miehekkäästi. :) Eipä oma tatsikaan ihan sitä hiplausmeininkiä ole, mutta ei myöskään ihan tolkuttomalla raivolla raiskaamista. Komppaan kyllä kaikkia lievästi väkivaltaisen soittotatsin kannattajia. Mäki tykkään lähinnä vaan kompata. Sooloja en niin mielellään lähde soittamaan. ;) Adoptoi orpo basisti. Monipuolinen musiikkimaku. |
Johannes_t 05.07.2004 20:43:55 | |
---|
Joo, kyllä homma on sillä tavalla, että soiton kovuudesta riippumatta täytyy tuntuma bassoon säilyttää. Ei hiplata niitä kieliä! |
bize 05.07.2004 21:38:40 | |
---|
http://www.garywillis.com/pages/bass/bassmanual/theramp.html Ostatteko tuon linkin väitteen, että kevyempi tatsi=parempi soundi l. röytämättä paras? Jos joku on sattunut kattomaan ohimennen Herbie Hancockin Future2future -DVD:tä niin siinä Matthew Garrison on ratkaissut tuon "ongelman" aika mielenkiintoisella tavalla. Pickuppeja on bassossa aivan vieri vieressä vissiin kolme kappaletta, joten vaihtoehtoisia hiplauspositioita riittää.. Onkohan kellään aavistusta mikä basso on kyseessä, vai onko joku herran custom-malli? |
Karlsson 05.07.2004 22:31:17 | |
---|
"Samin sormet röytää." -Hemmo Elikkäs jätetään se kevyt hiplailu sinne esileikkeihin ja annetaan sille bassolle oikein isän kädestä. Se kato tykkää siitä. Se on vähän masokisti. Yes ma´am, you can call me Sam! |
pardy 05.07.2004 22:52:00 | |
---|
"Samin sormet röytää." -Hemmo Elikkäs jätetään se kevyt hiplailu sinne esileikkeihin ja annetaan sille bassolle oikein isän kädestä. Se kato tykkää siitä. Se on vähän masokisti. Bassoni ovat kyllä masokisteja ja itse olen melkoinen sadisti, mutta viittasin tässä aiemmin lähinnä siihen ettei kukaan kuitenkaan tykkää katsella rakkaansa/rakkaidensa kärsivän, vai kuinka? Kyllä kovakouraisuus on hyvä juttu, itsekin kun tämmönen paistinpannukäsi olen, ajattelin vaan sitä iänikuisen vanhaa sanontaa "kohtuus kaikessa"... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Karlsson 05.07.2004 23:03:01 | |
---|
Bassoni ovat kyllä masokisteja ja itse olen melkoinen sadisti, mutta viittasin tässä aiemmin lähinnä siihen ettei kukaan kuitenkaan tykkää katsella rakkaansa/rakkaidensa kärsivän, vai kuinka? Kyllä kovakouraisuus on hyvä juttu, itsekin kun tämmönen paistinpannukäsi olen, ajattelin vaan sitä iänikuisen vanhaa sanontaa "kohtuus kaikessa"... En mä nyt meinaa, että sitä pitää paalujunttaimella soittaa kuitenkaan... Yes ma´am, you can call me Sam! |
pardy 05.07.2004 23:07:58 | |
---|
En mä nyt meinaa, että sitä pitää paalujunttaimella soittaa kuitenkaan... Tätä mä nyt vähän ajoinki takaa... Sain nimittäin joistain noista aiemmista kommenteista semmosen kuvan että tämä olisi varsin hyväksyttävä tapa toimia. Mutta toisaalta, jos sen soittimen aikoo kuitenkin iskeä päreiksi keikan päätteeksi, niin eipä sillä kai mitään väliä sitten siinä vaiheessa ole että missä kunnossa se sitte on... Mutta vähän niinku ihmistenki kohdalla, ni jos haluaa päättää jonkun päivät, niin on sitten parempi tehdä se siten ettei uhri joudu kärsimään paljoa... Eli niin sadisti ei saa kuitenkaan olla että ensin raiskaa ja pahoinpitelee bassoa ja sitten vetää kaulan poikki... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Tätä mä nyt vähän ajoinki takaa... Sain nimittäin joistain noista aiemmista kommenteista semmosen kuvan että tämä olisi varsin hyväksyttävä tapa toimia. Mutta toisaalta, jos sen soittimen aikoo kuitenkin iskeä päreiksi keikan päätteeksi, niin eipä sillä kai mitään väliä sitten siinä vaiheessa ole että missä kunnossa se sitte on... Mutta vähän niinku ihmistenki kohdalla, ni jos haluaa päättää jonkun päivät, niin on sitten parempi tehdä se siten ettei uhri joudu kärsimään paljoa... Eli niin sadisti ei saa kuitenkaan olla että ensin raiskaa ja pahoinpitelee bassoa ja sitten vetää kaulan poikki... Joo, siis soittimet ei ole tarkoitettu hajotettaviksi vaan soitettaviksi. Soittaminen taas ei ole mitään hiplaamista vaan jämäkkää ja hieman testosteronin hajuista hommaa. Yes ma´am, you can call me Sam! |
pardy 06.07.2004 17:08:23 | |
---|
Joo, siis soittimet ei ole tarkoitettu hajotettaviksi vaan soitettaviksi. Soittaminen taas ei ole mitään hiplaamista vaan jämäkkää ja hieman testosteronin hajuista hommaa. Onneksi joku sentään on samalla alloonpituudella kanssani... Meinasin nimittäin sitä sillä "röytämisen ja basson pahoinpitelyn välillä on hiuksenhieno ero"-jutulla sitä että vaikka rajusti "pitääkin" soittaa ja vaikka bassoa välillä tosissaan vähän mätkisikin, niin että ei se nyt sentään mikään nyrkkeilysäkki ole vaikka siihen onkin mukava purkaa ylimääräistä energiaa ja agressiota... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Zommy 23.04.2008 11:53:49 | |
---|
Röytäminen = päin vittua meneminen. |
Karlsson 23.04.2008 12:14:06 | |
---|
Röytäminen = neljä vuotta vanhan ketjun nostaminen tosi tärkeen kommentin vuoksi. ..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day. |
Sir Härö 23.04.2008 17:50:08 | |
---|
Tää on ehkä paras ketju aikoihin. |
pekezu 23.04.2008 18:30:22 | |
---|
Röytäminen = päin vittua meneminen. Ja tää ehkä paskin selitys röytämiselle mitä olen kuullut. Ei se sitä ole, ei todenteollakaan. Miehet röytää, kun ne kaivaa lapiolla maata. Korvaa lapio sormilla tai plekulla ja maa bassolla. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Sir Härö 23.04.2008 18:41:39 | |
---|
Röytäminen on sitä kun tehdään jotain röytäen. Eli lavalla röydät piuhan irti vahvistimesta kesken biisin. Sitten otat hörpyn tuopistasi ja kaadat kaljat bassolle. Tämän jälkeen huomaat sen irronneen piuhan ja kompastut yrittäessäsi laittaa plugin takaisin nuppiin. SITÄ on röytö. |