Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 523 24 25 26 27
Sotakoira Musti
03.12.2020 00:01:47 (muokattu 04.12.2020 07:01:16)
Hommasin Ox amp top box:n. Kun on noita peevelin ohmeja 16-8-4 vahvareissa. Onpas kiva loota. Pystyy makkarissa luukuttamaan huolella.
Si vis pacem, para bellum.
VIPMetal
06.02.2021 00:42:08

Sain lopulta tänään uuden nupin kotiin (Blackheart Little Giant) ja sen kanssa pystyin testaamaan ensimmäistä kertaa Captor X:ää. Aivan huikeat soundit saa luureihin ja puhelimen apilla pystyy säätämään kaappia, mikkejä, noise gatea ja reverbiä. Pelkällä puhtaalla soundilla ja Telecasterilla tuli soiteltua pari tuntia ja olis menny aamuun asti, mut huominen studiopäivä vaati menemään nukkumaan. Noh, kello 0:40 ja täällä hehkutan, mutta enivei.

Odotan kyllä, että saan oman Mark V:n huollosta ja pääsee testaamaan ihan lead-soundejakin. Uskoisin, että treenaaminen lisääntyy kuulokesoiton myötä, kun lapset nukkuvat ja saa tykitellä menemään yötä myöten. 5/5.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
L.H
04.02.2022 10:48:17
Viikon verran ollut Captor X omistuksessa ja muutamana iltana kerennyt vähän ottaa käyttöliittymää haltuun ja testailla eri kaappeja kuulokkeilla. Purkissa valmiina olevat kuusi presettiä ei toiminut omiin juttuihin yhtään, mutta kyllä sieltä hakemalla alkoi löytyä oikean suuntaista soundiakin. Vähän yllättäenkin toimiva Highgain löytyi helposti oikealle tontille Recto kaapeilla (kuulosti itse asiassa niin hyvältä, että piti heti katsoa torin tarjonta oikeista kaapeista), mutta kevyempää osastoa pitää vielä ruuvata lisää.

Kun ei ole minkäänlaista kokemusta oikeasta mikittämisestä jne., niin toistaiseksi olen vaan kokeillut noita valmiita presettejä ja vaihdellut niihin eri kaappeja/kokeillut tarvittaessa tehdä pieniä säätöjä. Tarkoitus olisi löytää nyt viikonloppuna käyttökelpoiset asetukset parille vahvistimelle ja tallentaa ne Captoriin, niin voisi sitten keskittyä ruuvaamisen sijaan enemmän soittamiseen.

Miten muut Two Notes tuotteiden käyttäjät olette lähteneet rakentamaan soundia? Täysin puhtaalta pöydältä, vai valmiita presettejä muokaten?
Shredator
04.02.2022 11:15:46

L.H: Viikon verran ollut Captor X omistuksessa ja muutamana iltana kerennyt vähän ottaa käyttöliittymää haltuun ja testailla eri kaappeja kuulokkeilla. Purkissa valmiina olevat kuusi presettiä ei toiminut omiin juttuihin yhtään, mutta kyllä sieltä hakemalla alkoi löytyä oikean suuntaista soundiakin. Vähän yllättäenkin toimiva Highgain löytyi helposti oikealle tontille Recto kaapeilla (kuulosti itse asiassa niin hyvältä, että piti heti katsoa torin tarjonta oikeista kaapeista), mutta kevyempää osastoa pitää vielä ruuvata lisää.

Kun ei ole minkäänlaista kokemusta oikeasta mikittämisestä jne., niin toistaiseksi olen vaan kokeillut noita valmiita presettejä ja vaihdellut niihin eri kaappeja/kokeillut tarvittaessa tehdä pieniä säätöjä. Tarkoitus olisi löytää nyt viikonloppuna käyttökelpoiset asetukset parille vahvistimelle ja tallentaa ne Captoriin, niin voisi sitten keskittyä ruuvaamisen sijaan enemmän soittamiseen.

Miten muut Two Notes tuotteiden käyttäjät olette lähteneet rakentamaan soundia? Täysin puhtaalta pöydältä, vai valmiita presettejä muokaten?

Käytän itse vain paria Two Notesin kaappia, muuten on käytössä ulkopuoliset, valmiiksi miksatut IR:t. Se on hyvä vaihtoehto jos ei ole osaamista mikittämisestä jne.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Shredator
04.02.2022 16:03:24

L.H: Eli ilmeisesti esim. Bogrenin IR:t on noita valmiiksi miksattuja? Mitä muita noita on? Varmaan olisi ainakin referenssin vuoksi hyvä testata jotain.

Itse käytän ML Sound Labia, Ownhammeria ja Celestionia. Myös Olan impulssit on olleet hyviä.
RrRailo
05.02.2022 13:33:05 (muokattu 05.02.2022 13:33:28)

Onko kokemusta alkuperäisen Captorin ja Captor X:n eroista? Pitkään soittelin perus-Captorilla mutta kun ostin kokeilun vuoksi mm. Youtube-videoiden jälkeen Suhrin Reactive Loadin, ei paluuta Captoriin enää ole. Suhr on paljon selkeämpi ja elävämpi soundeiltaan ja vastaa paremmin soittotuntumaan, huolimatta siitä, mitä impulsseja perään lykkää. Ilmeisesti impedanssi on mallinnettu jonkun erityisen hyvän Greenbackeja sisältävän 4x12-kaapin mukaan.
Sahaa.
L.H
05.02.2022 17:12:22 (muokattu 05.02.2022 18:42:58)
Shredator: Itse käytän ML Sound Labia, Ownhammeria ja Celestionia. Myös Olan impulssit on olleet hyviä.

Ownhammerit oli muistaakseni päteviä Iridiumin kanssa, kun hetken aikaa sellainen oli omistuksessa, eli lähdetään vaikka alkuun kokeilemaan niitä. YouTubesta katselin esittelyvideoita ja voi kyllä olla aika loputon suo, kun noita vaihtoehtoja alkaa kahlaamaan läpi.

York Audion taalan maksava 2x12 Mesa vaikuttaa sen verran kovalta ensipuraisun perusteella, että Fried Eyen kaveriksi ei muuta tarvitsekaan.
Shredator
05.02.2022 17:33:07

RrRailo: Onko kokemusta alkuperäisen Captorin ja Captor X:n eroista?

Molemmat on olleet, mutta miten niitä pitäisi siis verrata? X:llä impulssit on suoraa laitteessa mutta Captorilla joudut lyömään esim. WoS:n perään. Teknologia on sama load box-puolella.
RrRailo
05.02.2022 22:29:17

Shredator: Molemmat on olleet, mutta miten niitä pitäisi siis verrata? X:llä impulssit on suoraa laitteessa mutta Captorilla joudut lyömään esim. WoS:n perään. Teknologia on sama load box-puolella.

Tuo keinokuormapuoli tosiaan kiinnostaa mutta jos on sama, niin pysyttelen Suhrissa.
Sahaa.
kimurantti1
05.02.2022 22:46:49
Shredator: Molemmat on olleet, mutta miten niitä pitäisi siis verrata? X:llä impulssit on suoraa laitteessa mutta Captorilla joudut lyömään esim. WoS:n perään. Teknologia on sama load box-puolella.

Tiedätkö onko Captorissa sama kuorma kuin Torpedo Livessä, vai onko sitä jotenkin paranneltu? Joitain vuosia sitten hommasin Torpedo Liven ja tein suoran vertailun Suhrin Reactive Loadin kanssa. Putkivahvistin kuorman kautta koneelle ja kaappimallinnos impulssivasteella äänityssoftassa. Palloilin Two Notesin aspan kanssa, että olenhan varmasti tehnyt kaiken oikein. Kuulemma olin, ja Torpedo meni seuraavana päivänä torille.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jaketsu
06.02.2022 01:34:52 (muokattu 06.02.2022 01:35:32)
Sain itte jonkun lisenssintapasen Torpedo Wall of Soundiin Audientin interfacen kylkiäisenä. On ehkä epäintuitiivisin pökäle koskaan. Siis aivan karmea käyttää. Ymmärsin, että muutama ilmainen impulssi olisi tullut mukana, mutta nämäkin pätkivät jotenkin ihmeellisesti säännöllisin väliajoin. Aivan kuin olisivat jotain demo-impulsseja.

Saundin puolesta nuo ovat ihan ok osastoa. Käyttöliittymä on vaan kerrassaan kamala tuossa Wall of Soundissa. Ei ainakaan omalla kohdalla luo kovinkaan tykkiä ensivaikutelmaa kyseiseen firmaan.
Shredator
06.02.2022 07:57:50

kimurantti1: Tiedätkö onko Captorissa sama kuorma kuin Torpedo Livessä, vai onko sitä jotenkin paranneltu? Joitain vuosia sitten hommasin Torpedo Liven ja tein suoran vertailun Suhrin Reactive Loadin kanssa. Putkivahvistin kuorman kautta koneelle ja kaappimallinnos impulssivasteella äänityssoftassa. Palloilin Two Notesin aspan kanssa, että olenhan varmasti tehnyt kaiken oikein. Kuulemma olin, ja Torpedo meni seuraavana päivänä torille.

Ai? No kokemusta ei ole Suhrista mutta Two Notesiin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, - kunhan oikeat IR:t löytyi. En jaksa edes käyttää oikeita kaappeja enää kun kun IR kuulostaa samalle ellei paremmalle :D

En osaa tuohon kuormapuoleen sanoa, mutta softa on eri. Livessä ei ole muistia tarpeeksi CabM+/Captor X -softan lisäefekteille. Omiin korviin CaptorX kuulostaa hiukan hifimmältä kuin Live samalla impulssilla. Mutta ero on lähes olematon. Hmm ehkä teenkin noista eroista videon :)
JMKM
06.02.2022 08:49:59
Itse olen nyt n. vuoden verran elellyt tuon Captor X:n kanssa ja ollut kyllä tyytyväinen. Toki täytyy mainita heti alkuun etten ole mikään pro missää IR:ssä, mallinnosasioissa tai stiudiotekniikassa yleensäkkään, soitan vaan kitaraa. Tarvetta tuo on kuitenkin palvellut hyvin, soittotuntumassa ei ole mitään häiritsevää ja minimaalisella ruuvaamisella saa luureihin että tiskiin saundia mitä jaksaa kuunnella.
Valmiita DynIR:iä laite sisältää 34, vaikkakin valintakytkimessä on paikkoja vain kuudelle. Noita pystyy aika vaivattomasti hallinnoimaan Torpedo Wireless apilla, sekä tietty ruuvaamaan niiden saundia melko loputtomiin. Itse en kuitenkaa tykkää mistää ohjelmien näpläämisestä ja tässä kohtaa olen käyttänyt itse aparattuksen voicing ja space potikoita. Vähän sama homma miksi pidän perintesistä vahvistimista, säätö hoituu lennosta korvakuulolta.
kimurantti1
06.02.2022 18:46:21
Shredator: Ai? No kokemusta ei ole Suhrista mutta Two Notesiin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, - kunhan oikeat IR:t löytyi. En jaksa edes käyttää oikeita kaappeja enää kun kun IR kuulostaa samalle ellei paremmalle :D

En osaa tuohon kuormapuoleen sanoa, mutta softa on eri. Livessä ei ole muistia tarpeeksi CabM+/Captor X -softan lisäefekteille. Omiin korviin CaptorX kuulostaa hiukan hifimmältä kuin Live samalla impulssilla. Mutta ero on lähes olematon. Hmm ehkä teenkin noista eroista videon :)

Oukkidoukki. Mulla on CabM+, joka soundaa oikein hyvältä. Mua kiinnostaa nimenomaan kuormapuoli. Se ei Two Notesilta vakuuttanut yhtään ja mietin, että onko tapahtunut edistystä.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
L.H
06.02.2022 19:02:25
Viikonloppu ruuvattu soundeja Ownhammerin ja York Audion kanssa. Saa nähdä miten loputon suo tästä tulee, kun noissa on se miljoona eri vaihtoehtoa.
hannlain
07.02.2022 15:54:20
L.H: Saa nähdä miten loputon suo tästä tulee, kun noissa on se miljoona eri vaihtoehtoa.

Itsekin vähän tätä pelkään.

Tuli pari viikkoa sitten hankittua Captor X ja ensipuraisut oon ehtinyt ottaa laitteesta. Toiveena olis, että saisi tuon avulla MarkV:n valjastettua myös kuulokesoitantaan perhe- ja naapurisovun ylläpitämiseksi. Ja vaikka Mark V toimii siedettävästi myös oikean kaapin kanssa hiljaisella volyymilla, ei olisi haittaa että keinokuorman kanssa olisi parempi myös kotioloissa.

Parin testin perusteella Captor X:n kanssa soundi on kompressointuneempi kuin ilman vaikka käytössä on vain tuo -20dB vaimennus. Vahvistimesta säädöt meni kyllä uusiksi ja pikku hiljaa rupeaa löytymään säädöt, joilla ollaan alkupistettä paremmassa soundissa.

IR:llä on tosiaan iso vaikutus soundiin kuulokkeiden kanssa soitellessa ja optiota kaappien, mikrofonien ja näiden sijoittelun suhteen on enemmän kuin ehtii testata. Vielä ei ole ihan löytynyt sellaisia, joihin olisin tyytyväinen. Tavoitteena siis setup jossa voisi valita ilman isompia säätämisiä soittaako kaapin kanssa vai luurien kanssa. Tuo mainittu Suhrin Reactive Load IR olisi kanssa kiinnostanut, mutta sillä ei ymmärtääkseni kaapin kanssa soittelu olisi onnistunut vaimennuksen kanssa. Eli kaapille menevä signaali on joko täysin vaimentamaton tai sitten täysin hiljaa.
Old is not 0xdead.
Guitaristi
08.02.2022 08:46:19

Itselläni ollut Captor X nyt vuoden päivät käytössä, lähinnä kotisoittelussa sekä äänittelyssä. Itse valitsin tämän Suhrin Reactive Loadin sijaan, sillä tätä voi käyttää myös kaapin kanssa keinokuormana, ja ominaisuuksia on muutenkin enemmän (esim. twin tracker, bluetooth jne.). Twin tracker on ihan lyömätön juttu kuulokesoitossa ainakin itselläni, sillä se lisää tilantuntua ja ilmaa soundiin juuri sopivasti, jotta on mukava soittaa kuulokkeilla.

Käytän itse lähinnä laitteen mukana tullutta Orangen kaappimallinnosta sekä ML Sound Labsin ilmaista "Best IR in the world" -impulssia, ja näillä pärjää komeasti. IR-maailmassa vaihtoehtoja on ainakin itselleni aivan liikaa, enkä jaksa plärätä niitä läpi loputtomasti vaan yritän keskittyä soittamiseen.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
hannlain
08.02.2022 16:34:44
Guitaristi: Käytän itse lähinnä laitteen mukana tullutta Orangen kaappimallinnosta sekä ML Sound Labsin ilmaista "Best IR in the world" -impulssia, ja näillä pärjää komeasti.

Kiitti vinkistä. Muistelinkin että ML Sound Labsilta oli joskus aikoinaan ilmainen IR, mutta onneksi tuohon ilmaiseen IR:ään löytyi googlen searcheillä download-linkit vielä. Olikin iso askel parempaan päin verrattuna Captorin mukana tulleen Mesan kaappimallinnuksen päälle omin päin kötösteltyyn mikitykseen.
Old is not 0xdead.
Shredator
02.11.2023 18:50:47 (muokattu 02.11.2023 18:53:00)

Two Notesilta pätkähti mielenkiintoinen uutuus; Opus-pedaali jossa vahvistinsimulaatio, kaiutinsimulaatio ja efektejä pienessä paketissa. Kieltämättä nostattelee Kaasua.
https://www.two-notes.com/en/torpedo-series/opus/

https://www.youtube.com/watch?v=nlGhO1bWbBw
https://www.youtube.com/watch?v=bRCDK_Fl61U
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)