Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 560 61 62 63 6470 71 72 73 74
ÄrGee
15.01.2022 14:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helix LT lähti eilen uudelle omistajalleen. Eihän me sittenkään tultu toimeen keskenään ainaisen säätämisen kanssa, ja kun ei aivan löytynyt sitä mitä kuulee päässään. Soundit olivat aina jokseenkin liian steriilit. Ja sitten on soittotuntuma josta tykkää, tai sitten ei.
 
Kemperin kanssa ei tarvitse säätää, hyvän profiilin löytäminen on toki etsimisen takana, kun ei ole omia vahvistimia mitä profiloida. Enkä tietenkään osaisi sitäkään yhtä hyvin tehdä kuin monet huippusoittajat ja -tuottajat.
 
To the stars!!!
Kontiak
20.01.2022 00:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line 6 | Backstage with Line 6 | The Line 6 Amp Collection
 
https://youtu.be/7LOQiRRNxBo
 
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Shredator
20.01.2022 10:39:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijai, tällaiset videot aina roihauttaa GAS:ia.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
efunkelist
22.01.2022 16:51:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maksutonta opastusta helixin säätöön:
 
https://www.eventbrite.se/e/helix-o … R907IKPcBNAP8rb03Q7xwkyDeWPl3H-rg1s
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
DGV
01.02.2022 12:34:53 (muokattu 01.02.2022 12:48:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samiko: Jokaiselle kitaristille line6:n munuainen. Kaikki muu on turhaa pröystäilyä. Munuaisella on monet rallit nauhotettu.
 
Vähän kaukaa nosto, mutta mulla on ollut x3-munuainen käytössä pitkään ja se on kieltämätä palvellut hyvin kotinauhoituksissa. Nykyinen bändi soittaa kuitenkin alavireisesti, tai itse asiassa 7-kielisesti, ja se myöhemmän sukupolvenkaan munuainen ei mun mielestä taivu siihen sitten taas ollenkaan. D:stä alaspäin kuulostaa todella tuhnulta, tai siis ne äänet saa kyllä väännettyä parhaimmillaan *siedettäviksi*, mutta hyviltä ne eivät juuri ikinä kuulosta, ja silloin taas kuuden ylemmän kielen saundit on taas aivan karmeita. Eli joko normaali rekisteri kuulostaa karmealta, tai sitten se alarekisteri.
 
Nyt sitten olen yrittänyt etsiä ratkaisua tähän ongelmaan, ja tämän Helixin native-plugari tuntuisi hyvältä konseptilta. Jos hankkisi sen ja tarvittaessa päälle vielä hyvän IR:n niin sen kai pitäisi olla aika lailla hyvä kotinauhoitteluun?
 
Haluaisin saada uskottavan ja hyvän 5150-saundin sekä kristallinkirkkaan puhtaan, tyyliin JC120. Ja 7-kielisellä. Eli suomeksi sanottuna aika standardikamaa, en hae mitään ihmeellisiä tai kokeellisia saundeja, vaan toimivaa hi-gainia.
 
Onko jollain kokemuksia ja näkemyksiä? (Varmaan jossain täällä 60+ sivun seassa jotain on, muttei ihan heti iske silmään.) Native + reaper? Helix + IR:t? 5150-saundit? 7-kieliset?
 
Kiitoksia.
 
Humanoid
01.02.2022 14:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DGV: Vähän kaukaa nosto, mutta mulla on ollut x3-munuainen käytössä pitkään ja se on kieltämätä palvellut hyvin kotinauhoituksissa. Nykyinen bändi soittaa kuitenkin alavireisesti, tai itse asiassa 7-kielisesti, ja se myöhemmän sukupolvenkaan munuainen ei mun mielestä taivu siihen sitten taas ollenkaan. D:stä alaspäin kuulostaa todella tuhnulta, tai siis ne äänet saa kyllä väännettyä parhaimmillaan *siedettäviksi*, mutta hyviltä ne eivät juuri ikinä kuulosta, ja silloin taas kuuden ylemmän kielen saundit on taas aivan karmeita. Eli joko normaali rekisteri kuulostaa karmealta, tai sitten se alarekisteri.
 
Vanhasta kunnon Pod XT:stä kyllä irtosi hyvät alaviremurinat, kun vain laittoi overdrigen Big Bottom -vahvistimen eteen. X3:stä pitäisi varmaan löytyä sama :)
 
DGV
01.02.2022 14:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Vanhasta kunnon Pod XT:stä kyllä irtosi hyvät alaviremurinat, kun vain laittoi overdrigen Big Bottom -vahvistimen eteen. X3:stä pitäisi varmaan löytyä sama :)
 
No mutta sitähän täytyy kokeilla! Murinaa tässä nimenomaan haetaan, mutta toistaiseksi on irronnut vain väsynyttä pihinää.
 
Onhan se kiva jos tässä säästää muutaman satasen, ostaa sitten mieluummin jotain muuta.
 
samiko
01.02.2022 15:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DGV: Vähän kaukaa nosto, mutta mulla on ollut x3-munuainen käytössä pitkään ja se on kieltämätä palvellut hyvin kotinauhoituksissa. Nykyinen bändi soittaa kuitenkin alavireisesti, tai itse asiassa 7-kielisesti, ja se myöhemmän sukupolvenkaan munuainen ei mun mielestä taivu siihen sitten taas ollenkaan. D:stä alaspäin kuulostaa todella tuhnulta, tai siis ne äänet saa kyllä väännettyä parhaimmillaan *siedettäviksi*, mutta hyviltä ne eivät juuri ikinä kuulosta, ja silloin taas kuuden ylemmän kielen saundit on taas aivan karmeita. Eli joko normaali rekisteri kuulostaa karmealta, tai sitten se alarekisteri.
 
Toi minun (kaukaa nostettu) kommentti oli tosiaan sarkasmia. Munuaiset kuulostivat mielestäni uutenakin korkeintaan välttäviltä.
 
DGV
01.02.2022 17:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samiko: Toi minun (kaukaa nostettu) kommentti oli tosiaan sarkasmia. Munuaiset kuulostivat mielestäni uutenakin korkeintaan välttäviltä.
 
Joo, oon kyllä kuullut mitä jälkeä sillä tulee. Eihän se mieltä ylennä.Nää myöhemmän sukupolven munuaiset oli aika paljon parempia, kotidemoiluun ihan helposti riittäviä.
 
DGV
02.02.2022 17:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Vanhasta kunnon Pod XT:stä kyllä irtosi hyvät alaviremurinat, kun vain laittoi overdrigen Big Bottom -vahvistimen eteen. X3:stä pitäisi varmaan löytyä sama :)
 
Testasin, ei ollut kyllä mun saundi.
 
DGV
03.02.2022 20:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka menee yksinpuheluksi niin vinkkaanpa että siinä helix nativessa on 15 päivän ilmainen testijakso (jos joku ei ollut huomannut), eli siitä vaan testaamaan.
 
Omat vaikutelmat ilmaiselta testijaksolla on, että tästä kyllä saa varsin uskottavaa ääntä ulos, mutta niin kuin mallintavissa aina tuntuu olevan tilanne, ruuvata saa ihan kunnolla. Siinä missä vahvistin on minuutti ja aivan vähintään siedettävää ääntä ulos, ja 10 min niin just sitä mitä haluaa (varauksin tietty), tässä menee vartti että sen saa kuulostamaan edes joltain ja pitkään ennen kuin on oikeasti hyvä. Tämä saattaa tietty olla omaa osaamattomuutta.
 
Lisäksi jonkinasteinen mysteeri, miten line6 mallintamat kaapit on hirveän paljon huonompia kuin harrastajien ilmaiset IR:t, jotka äkkiä löysin. Myynnissä olevat OR:t saattaa olla jo oikeasti aika lailla hyviä.
 
noon
03.02.2022 21:10:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ekat kokemukset Helixistä oli että "tää on ihan per***stä" vaikka olin mallintavilla ja digivehkeillä soitellut ennenkin ja paljon. Kesti aikansa löytää ja keksiä miten siitä sai puristettua irti mitä halusi. Takas en anna vaikka päiviä onkin, että kaikki ei nyt ihan soundaa oikeelta, mutta silti.
 
Sen olen huomannut, että youtube videoissa soundit on hunajaa, mutta sama downloadattu soundi omassa laitteessa omalla kitaralla, soundi on joskus jotain ihan muuta. Tää ei ole aina mennyt jakeluun.
 
Humanoid
04.02.2022 09:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DGV: Testasin, ei ollut kyllä mun saundi.
 
Käytitkö IR:iä kaappina vai menitkö ihan laitteella?
 
PekkaM
04.02.2022 09:33:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: Sen olen huomannut, että youtube videoissa soundit on hunajaa, mutta sama downloadattu soundi omassa laitteessa omalla kitaralla, soundi on joskus jotain ihan muuta. Tää ei ole aina mennyt jakeluun.
 
Tää tuli itellänikin nopeasti vastaan. Ei siis saanut sinne päinkään kuulostamaan vaikka sääti just niin kuin videossa eikä edes sen jälkeen kun latasi presetin. Toisaalta kahdella omalla kitaralla samoja presettejä soitellen peräjälkeen huomaan, että toisella se tekee sen mitä pitääkin, toisella vaikka säröytyy liikaa tai muuta vastaavaa.
 
Ihan hirveitä pörinöitä oli osa vaikka videolla kuulosti autenttiselta jonkun tunnetun kappaleen soundilta. Itselläni homma ratkesi sillä, että hommasin rahalla muutamia hyviä presettejä (IR:t mukana) sisältäviä paketteja, jotka oikeasti kuulostikin sitten jo hyviltä. Noita ruuvailemalla haluttuun suuntaan olen sitten tehnyt eri kappaleisiin sopivia itse.
 
DGV
04.02.2022 09:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Käytitkö IR:iä kaappina vai menitkö ihan laitteella?
 
Laitteella. Olen muutamia IR:jä testannut x3:n kanssa ja en jotenkin saa niitä toimimaan. Helixillä kun nyt testasin niin sain kyllä heti niistä hyvää saundia.
 
Sammo
04.02.2022 12:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Line 6 | Backstage with Line 6 | The Line 6 Amp Collection
 
https://youtu.be/7LOQiRRNxBo

 
Ei liity suoraan tuohon videoon, mutta jos pitäisi valita musa-alalta työpaikka, jossa olisi kiva olla töissä, niin Line6 olisi mun valinta (...jos olisi siis kompetenssia). Talo täynnä cooleja nörttejä (nyt ja ennen) ja lisäksi kohtuullisen hyvät tuotteet. Tyler Variaxin kanssa mulla oli early adopter -ongelmia ja ne hoitui ensiluokkaisesti ja hoitavat julkisuuskuvaansa mun mielestä tosi hyvin ison maailman foorumeilla.
 
This is on a whole other level. Its level one.
aristoteles666
04.02.2022 14:54:03 (muokattu 04.02.2022 15:16:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä video Helixin Cabs vs IR's
Sisältää muutenkin asiallista informaatiota.
 
https://www.youtube.com/watch?v=qJGmhuRjmYk
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
stapani
08.02.2022 22:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helix 3.15 update on ilmestynyt jakeluun......
 
https://line6.com/support/page/kb/e … helix/helix-315-release-notes-r992/
 
Tapani
aristoteles666
09.02.2022 06:46:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Update meni ongelmitta, ja factory reset updaten jalkeen ja backupin lataus ja kaikki on kuin ennen.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
noon
12.02.2022 09:48:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun vanha mac book pro (late 2012) ei osannut / löytänyt uutta firmistä. Päivitin HX editin 3-4 kertaa ja login/logout n. 10 kertaa ja siitä huolimatta ei löytänyt mitään päivitettävää. Vaihdoin tietokonetta windows 10:een ja sillä onnistui heittämällä eikä mitään ongelmaa. Ensimmäinen kerta kun oli jotain ongelmaa. Tämä viikonloppu menee Helixin kanssa. Uusia juttuja en ole ehtinyt vielä edes vilkaista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 560 61 62 63 6470 71 72 73 74

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «