Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5401 402 403 404 405497 498 499 500 501
The Jack
30.01.2022 19:07:27
JaaGeRMaisTeR: Oliko tämä jo täällä?
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1712303

Voihan se varmaan olla hyvin laitettu.

Tuossa pintakäsittelyssä on mielestäni jäljellä saman verran ammattilaisen jälkeä kuin siinä Mr. Beanin parantelemassa isoäitiä esittävässä maalauksessa. Harley Bentonin mustan jakkilevyn arvo on siinä 1,5 euron paikkeilla, mutta ehkä tässä on sama juttu kuin autokorjaamoillakin. Eli ruuvin kiristys maksaa euron, mutta se että tietää mitä ruuvia kiristetään maksaa satasen.
JaaGeRMaisTeR
30.01.2022 20:13:42
The Jack: Tuossa pintakäsittelyssä on mielestäni jäljellä saman verran ammattilaisen jälkeä kuin siinä Mr. Beanin parantelemassa isoäitiä esittävässä maalauksessa. Harley Bentonin mustan jakkilevyn arvo on siinä 1,5 euron paikkeilla, mutta ehkä tässä on sama juttu kuin autokorjaamoillakin. Eli ruuvin kiristys maksaa euron, mutta se että tietää mitä ruuvia kiristetään maksaa satasen.

Lähinnä mietin tuota Schallerin tallaa. Mutta eipä nuo modaukset vissiin koska ole niin paljoa hintaa nostanut, että se yli uuden olisi.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
XTL
31.01.2022 00:38:48
Mho: Menee hiukan kitarakamoista sivuun, mutta pakko oli jakaa.
Jos oikein ymmärrän niin tässä myydään Genelecin pikkumonitoreita -90 luvulta lähes tonnin hintapyynnöllä. Mulla on samat telkkarikaiuttimina ja maksoin 250€
v 2015. Ihan hyvät on tossa käyttötarkoituksessa ainakin, mutta 150€ / pari maksaisin nyt.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1697547

Noilla vanhoilla tuntuu olevan jotenkin usein isompia pyyntejä kuin uudemmilla.

1029A vain tosiaan on lähempänä 3 tms sarjaa kuin 2 sarjaa ja 1 sarja on ne pikkumonitorit. Ykköset maksaa noin 300€ kpl uutena ja läheskään puoleen hintaan niitä näkee äärimmäisen harvoin. Kolmoset maksaa jo yli 500€ kpl ja käytettyjen hinta ei ole lähelläkään tuota pari. Synteettinen M030 on vähän halvempi jos niitä jossain näkee.

Jo 150€ *kappale* ottasin noita vanhojakin jo melkein niin monta kuin löytyy koska siinä sais vähällä vaivalla vähintään tuplattua panoksen.

Mutta tonni parilta vanhoista on tosiaan aika turvonnut. Ei edes mitenkään erikoisen haluttu tai hankalasti löydettävä malli.
Humanoid
01.02.2022 22:02:26
lukeman
01.02.2022 22:20:30 (muokattu 02.02.2022 15:05:28)
Poistin epäasiallisen kommenttini.
gazorlac
02.02.2022 02:21:35
Humanoid: Kylläpäs JAKilla nousi hinta nopeasti:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1713021
https://www.kitarapaja.com/jak-firebird-style-oulu

Kattelin kans että ois vissiin pitäny käydä ostaan toi pajalta kun ois tonnin kerta käärinyt voittoa.
korvaoo
02.02.2022 07:22:45
Humanoid: Kylläpäs JAKilla nousi hinta nopeasti:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1713021
https://www.kitarapaja.com/jak-firebird-style-oulu

Taitaa olla reilusti kallein JAK mitä muistan nähneeni, voisin veikata ettei ole menossa ihan hetkeen kaupaksi. Toki saatan olla väärässäkin, mutta semmonen fiilis ettei tuo nyt ihan ole se oikea hintasuuntakaan tuolle.
kaikki paitsi on turhaa.
Snapo
02.02.2022 08:52:04
Korjaisi tuon satulan aluksi.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Tympee Huttunen
02.02.2022 08:56:22
korvaoo: Taitaa olla reilusti kallein JAK mitä muistan nähneeni, voisin veikata ettei ole menossa ihan hetkeen kaupaksi. Toki saatan olla väärässäkin, mutta semmonen fiilis ettei tuo nyt ihan ole se oikea hintasuuntakaan tuolle.

Mikä siinä mahtaa olla, että aina silloin tällöin noita JAK-soittimia tulee todella halvalla myyntiin? Kyseessä on kuitenkin jossain määrin tunnettu kotimainen rakentaja ja ymmärtääkseni varsin arvostettu. Silti Kitarapaja voi myydä hänen rakentaman soittimen tonnilla, eli itse myyjä on siitä varmaan saanut jonkun 700e. Vai eikö ne sitten ole hyviä soittimia tms?
The Jack
02.02.2022 09:09:17 (muokattu 02.02.2022 09:10:58)
Tympee Huttunen: Silti Kitarapaja voi myydä hänen rakentaman soittimen tonnilla, eli itse myyjä on siitä varmaan saanut jonkun 700e. Vai eikö ne sitten ole hyviä soittimia tms?

Tuo linkin kitara on käytetty. Veikkaan hinnan olleen uutena ehkä sen kaksi tonnia, ja rakentaja todennäköisesti kitaran myynyt suoraan ostajalle ilman välikäsiä. Niin se vaan kuitenkin on Suomi-kitaroissa, että niitä paria tunnetuimpaa käsityöläistä lukuunottamatta kitaran arvo karkeasti puolittuu heti ostotapahtuman yhteydessä.

Aika ainutlaatuinen case, että joku yrittää trokata Pajan kitaraa. Yleensä noissa heidän käytetyissään kuitenkin on se n. +20% verrattuna yleiseen Torin hintatasoon. En sitä arvostele millään tapaa, koska ammatikseen myyvät ja liiketiloja pitävät.
Tympee Huttunen
02.02.2022 09:16:45
The Jack: Tuo linkin kitara on käytetty. Veikkaan hinnan olleen uutena ehkä sen kaksi tonnia, ja rakentaja todennäköisesti kitaran myynyt suoraan ostajalle ilman välikäsiä. Niin se vaan kuitenkin on Suomi-kitaroissa, että niitä paria tunnetuimpaa käsityöläistä lukuunottamatta kitaran arvo karkeasti puolittuu heti ostotapahtuman yhteydessä.

Aika ainutlaatuinen case, että joku yrittää trokata Pajan kitaraa. Yleensä noissa heidän käytetyissään kuitenkin on se n. +20% verrattuna yleiseen Torin hintatasoon. En sitä arvostele millään tapaa, koska ammatikseen myyvät ja liiketiloja pitävät.

Tottakai se on käytetty. Ala-Kuha on menehtynyt 15 vuotta sitten. Suhteessa siihenkin, luulisi noiden nauttivan tietynlaista arvoa, koska lisää ei enää koskaan tule.
Pauli Lappalainen
02.02.2022 09:23:39
Tympee Huttunen: Tottakai se on käytetty. Ala-Kuha on menehtynyt 15 vuotta sitten. Suhteessa siihenkin, luulisi noiden nauttivan tietynlaista arvoa, koska lisää ei enää koskaan tule.

Miksi soitinta ei saisi myydä kalliimmalla kuin ostohinta.
Jos jotain ostaa halvalla, myy jollakin hinnalla ja kaupat syntyy, eikö silloin hinta ole ollut kohdallaan.

Rosentin voitto on hyvä kun kauppaa tekee. Silloin saa särvintä leivälle.
blueskille
02.02.2022 09:24:01 (muokattu 02.02.2022 09:35:19)

Hei! Tämä JAK Firebird näköjään aiheuttaa ihmisissä niin paljon mielipahaa, että poistan kitaran myynnistä. Kitara oli aikaisemmin minulla myynnissä avoimia tarjouksia odottaen ja olin odottamassa vain itse maksamaani 1000 euroa. Sain kuitenkin viestiä JAK-kitaroita omistavalta, että helposti tuosta 1500-1700€ voisi pyytää ja tähän myös tuo hintapyyntini perustuu. Tinkivaraahan tässä suoralla kaupalla olisi ollut hyvinkin.

Mutta ilmeisesti toimintani oli väärää ja pahoittelut kaikille siitä. Kitaraa en ostanut alunperin rahan kiilto silmissä, vaan Firebird-malli on jo kauan ollu GAS-listalla. Strato on kuitenkin se omaan käteen sopivin soitin. Toivottavasti tämä ei vähennä luottamustani täällä torilla kauppaa tehdessä. Jätän kitaran seinälle koristeeksi ja ehkä pojalle ensikitaraksi parin vuoden päästä.

Nöyrimmin pahoitteluin, Ville Komu
charvette
02.02.2022 09:27:07
Harmi etten huomannut tuota Kitarapajan ilmoitusta, olisin ostanut pois tuon Firebirdin; Kitarapajan hinnalla. Teetätin nimittäin 2007 Jussilla Minibirdin jonka hölmöyksissäni möin myöhemmin.
Tympee Huttunen
02.02.2022 09:30:46
Pauli Lappalainen: Miksi soitinta ei saisi myydä kalliimmalla kuin ostohinta.

En tiedä. Toki sellainen systemaattinen trokaus on aina vähän kyseenalaista, mutta joku yksittäinen hyvä diili ei mielestäni nyt mitään kummaa ole. Joskus soittimien markkinahinnat vain muuttuu ja hölmöhän siinä on jos myy uutena ostamansa 60-luvun straton alkuperäisellä hinnalla.
basisti1971
02.02.2022 14:17:20
Moi.

blueskille: Hei! Tämä JAK Firebird näköjään aiheuttaa ihmisissä niin paljon mielipahaa, että poistan kitaran myynnistä. Kitara oli aikaisemmin minulla myynnissä avoimia tarjouksia odottaen ja olin odottamassa vain itse maksamaani 1000 euroa. Sain kuitenkin viestiä JAK-kitaroita omistavalta, että helposti tuosta 1500-1700€ voisi pyytää ja tähän myös tuo hintapyyntini perustuu. Tinkivaraahan tässä suoralla kaupalla olisi ollut hyvinkin.

Mutta ilmeisesti toimintani oli väärää ja pahoittelut kaikille siitä. Kitaraa en ostanut alunperin rahan kiilto silmissä, vaan Firebird-malli on jo kauan ollu GAS-listalla. Strato on kuitenkin se omaan käteen sopivin soitin. Toivottavasti tämä ei vähennä luottamustani täällä torilla kauppaa tehdessä. Jätän kitaran seinälle koristeeksi ja ehkä pojalle ensikitaraksi parin vuoden päästä.

Nöyrimmin pahoitteluin, Ville Komu

Turha pahoitella jos vakkari-mnetmielensäpahoittajat TAAS KERRAN mielensä pahoittavat kun eivät itse päässeetkään tekemään tiliä, mahdollisesti ihka ensimmäistä kertaa.

Vaikka hyvin epäkitarapajamaisesti olikin hinnoiteltu, olihan pajan hinta kyllä kieltämättä sellainen ettei eteenpäin myydessä tappiota saa aikaiseksi kuin kovasti yrittämällä.
Firebird on toki mallina yhtälailla mielipiteitä jakava kuin veljensä Thunderbird, mutta silti olisi mielenkiintoista tietää miksi oli noinkin kohtuuhintaiseksi määritelty.
Rakentaja on kuitenkin arvostusta nauttiva, eikä instrumentissa ainakaan kuvien perusteella mitään vikaakaan ole.
Jos vioiksi ei laske tuota 5/6 bodyä tai "vääriä" virityskoneistoja ;).

Ei ole ostajan vika jos saa tehtyä hyvän diilin, ei vaikka möisi samoin tein pompsun kera pois.
Ainakaan itsellä ei ole kauppoja tehdessä merkitystä kuin haluamani tuotteen kunnolla ja hinnalla, mulle on suloisen samantekevää mitä myyjä siitä on maksanut, vai onko maksanut mitään.
"Nykäsen valinta"-tuotteet tietty eri juttu, noihin en halua koskea, sen verran paljon on itseltäkin tavaraa pöllitty vuosikymmenten varrella.

Ajoneuvopuolella tuota "ostetaan halvalla - myydään kalliimmalla" kauppaa tehdään tai ainakin yritetään tehdä jatkuvasti, ja sielläkin pieni mutta sitäkin äänekkäämpi joukko on itkemässä ja vinkumassa kun joku kerrankin teki tai yrittää tehdä voittoa.
Voittoa, jonka perässä valtaosa kuitenkin ainakin unelmissaan niin myynti kuin ostoilmoituksiakin selaa.
Se että monen voitontavoitteluyritys kaatuu siihen että maksetaan ostettaessa liikaa ja pompsutoiveen kanssa päsee tähän ketjuun, on tyyten toinen juttu.

Kutkuttava ajatus että poikasi aloittaisi tuolla soittoharrastuksensa, olisi ainakin referenssi kohdallaan jos ergonomiaan tykästyy.

T:Samuli
Kefiiri
02.02.2022 16:09:07
18is9: No tämä nyt oli samalla tyypillä eilen tonnilla myynnissä, tänään kahdella. Että ei tämä nyt ihan koko totuus ole että pelkästään tuo myyntihinta olisi saanut kommentoijia liikkeelle, vaan tavaran suhtellisen reipas 100% hinnankorotus yhdessä yössä.

Onhan se reipas hinnannousu, mutta mitäs eivät ostaneet eilen :)
En ole musiikin asiantuntija.
Funkånaut
02.02.2022 16:20:42

Kefiiri: Onhan se reipas hinnannousu, mutta mitäs eivät ostaneet eilen :)

Vahvasti kyllä tämä.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
The Jack
02.02.2022 16:26:12 (muokattu 02.02.2022 16:28:38)
blueskille: Hei! Tämä JAK Firebird näköjään aiheuttaa ihmisissä niin paljon mielipahaa, että poistan kitaran myynnistä. Kitara oli aikaisemmin minulla myynnissä avoimia tarjouksia odottaen ja olin odottamassa vain itse maksamaani 1000 euroa. Sain kuitenkin viestiä JAK-kitaroita omistavalta, että helposti tuosta 1500-1700€ voisi pyytää ja tähän myös tuo hintapyyntini perustuu. Tinkivaraahan tässä suoralla kaupalla olisi ollut hyvinkin.

Mutta ilmeisesti toimintani oli väärää ja pahoittelut kaikille siitä.

Niin kauan kuin myydään rehellisesti oikeilla tiedoilla oikeaa tavaraa, niin saa toki pyytää mitä haluaa. Ei olisi meidän takia ilmoitusta tarvinnut pois ottaa, ja päinvastoin saamasi huomion ansiosta mahdollisuutesi saada kitara kaupaksi kasvoi. Tässä ketjussa nyt vaan vähän spekuloidaan hinnoilla, eikä sitä henkilökohtaisesti tule ottaa.

Edelleen väitän, että 2000 euron hintapyyntösi oli yläkanttiin, ja ettei Paja myy reiluun alihintaan mitään kitaraa. He kuten muutkin suomalaiset kivijalat osaavat hinnoitella tuotteet ainakin myydessään. Jossain kohti tarpeeksi pitkään (yli vuoden) saman kitaran seistyä myynnissä he saattavat myydä sen pois pienellä alennuksella, mutta silloinkaan ei puhuta mistään veret seisauttavasta tarjouksesta. Jos JAK olisi 2000 euron arvoinen, niin joku olisi siitä tarjonnut siitä sinulle välittömästi edes sen tonnin. Toiseksi harrastajilla kuten itselläni on monesti omistaessaan jotain vähän harvinaisempaa tapana kuvitella sen arvo reilusti yläkanttiin. Tämä ettei jotain tuotetta enää valmisteta monesti vääristää omistajien arvostelukykyä. Minulla olisi pari sellaista myyntiartikkelia, että näistä pyytäessäni oikeaksi näkemääni hintaa minut raahattaisiin varmasti tähän ketjuun. Se olisi ihan OK, ja ottaisin sen enemmänkin huumorilla.

Olen ostanut itse useamman kerran Torilta tuotteita joiden kommenttiosiossa on rölötystä hinnasta. Kerran myös tässä ketjussa käsitellyn tuotteen, enkä todellakaan nostanut sitä itse silloin tänne polkeakseni hintaa. Ei tämä meidän leikkimielinen jutustelu ketään tosiostajaa pois karkota.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)