Aihe: Nuotitusta
1
Daniel60
16.01.2022 20:51:21
Moi olen amatööri säveltäjä Lahdesta ja pitäis löytää henkilö joka tekee minulle lauluistani nuotit.
Kuulapääkäppyrä
29.01.2022 06:25:12
Daniel60: Moi olen amatööri säveltäjä Lahdesta ja pitäis löytää henkilö joka tekee minulle lauluistani nuotit.

Etkö malttaisi opetella tuota taitoa itse...?
Kefiiri
29.01.2022 15:10:21 (muokattu 29.01.2022 15:10:52)
Jucciz: Itselleni ei tulisi mieleenkään rahoittaa ja rakennuttaa pihaani vaikkapa autonkorjausverstasta ja opetella autojen sielunelämää niin hyvin, että voisin jonain päivänä olla täysin autokorjaamoista riippumaton.

Onkohan tuo ihan relevantti rinnastus siihen että opetellaan merkkaamaan ylös jokin laulukelpoinen melodia? Ehkä nuotittamista voisi paremmin verrata autolla ajamisen ja liikennesääntöjen opettelemiseen.
En ole musiikin asiantuntija.
Kuulapääkäppyrä
29.01.2022 15:13:56 (muokattu 29.01.2022 15:14:59)
Jucciz: Jos ei nuotteja koskaan ole kirjoittanut, ei ehkä hahmota, mitä kaikkea laadukkaan ja julkaisukelpoisen nuotin tekemiseen vaaditaan. Toki jos on vain tarkoitus rustata soinnut, sanat ja melodiat muistiin itselle, ei homma mitään rakettitiedettä ole. Hyvän ja luettavan nuotin tekemisen perusperiaatteita sen sijaan on paljonkin - ja ne on hyvä tuntea, mikäli nuottia on tarkoitus tarjota luettavaksi muilekin kuin itselle.

Kuulapääkäppyrä

Niin. Jos tekee lauluja ja sen taidon osaa, sekä saa ne vielä jonkinlaiseen demomuotoon itse äänitettyä vaikka kitaran säestyksellä, niin olisihan se hyvä melodianuotti sointimerkkeineen edes osata/opetella ainakin kirjoittamaan. Sitä taitoa jopa opetetaan ja oivaltava oppii itsekin, jos malttaa opetella ja kirjallisuuttakin siihen opetteluun löytyy.
Tämä osaltani aiheesta. Piste. :)
Jucciz
30.01.2022 12:46:38
Kefiiri: Onkohan tuo ihan relevantti rinnastus siihen että opetellaan merkkaamaan ylös jokin laulukelpoinen melodia? Ehkä nuotittamista voisi paremmin verrata autolla ajamisen ja liikennesääntöjen opettelemiseen.

Vaikea sanoa. Eri ihmisillä on luontainen kiinnostus eri asioihin ja siksipä jollakulla jonkin asian opettelu käy tosta vaan, kun taas toisilla siihen voi mennä vuosikausia.
Zibaldone
31.01.2022 06:38:38 (muokattu 31.01.2022 06:39:02)

Missä on esimerkkisävellys? Mikä tyyli ja montako instrumenttia soi yhtaikaa?
Onko nauhoitettu potulla vai hyvällä miksauksella? Jne.
Epämuusikko
01.02.2022 12:54:55
+ mihin käyttöön "nuotti" on tulossa?
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Jucciz
01.02.2022 17:39:08
Epämuusikko: + mihin käyttöön "nuotti" on tulossa?

Jep. Ihan turha rustata kolmea-neljää viivastoa ja bassolinjoja nuotti nuotilta, jos teos on tarkoitus esittää Landolalla nuotiolla saunaillan jälkeen aamuyöstä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)