Aihe: Kadutko minkään kitarakaman myyntiä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
metlica
16.09.2015 12:25:27

Ltd ec-1000 oli kyllä hyvä.. Esp exp:n myyntiinlaitto on ruennu onneksi kaduttamaan joka kerta ennen kuin on myyty, eli homma OK.
Get it fucking done.
tapiomarko
17.09.2015 10:31:21
En, aina on saanut jostain kaivettua mieleisempää/toimivampaa tilalle. Tärkeää on kun luopuu jostain, että saa välittömäst lohdutuksen ja tarpeentyydytyksen uudesta kamarunkkauksen kohteesta tai useammasta.
Sweet baby sweet
opel99
18.09.2015 09:11:41
tapiomarko: En, aina on saanut jostain kaivettua mieleisempää/toimivampaa tilalle. Tärkeää on kun luopuu jostain, että saa välittömäst lohdutuksen ja tarpeentyydytyksen uudesta kamarunkkauksen kohteesta tai useammasta.

naulan kantaan ja plussaa tuloo.
ei se ikä vaan asenne
VIPMetal
19.09.2015 00:35:09

Itseasiassa en kadu.

Toisaalta tarvisin nyt montaki pedaalia, josta luovuin gas-päissäni, mutta sitten taas toisaalta saahan niitä. Ainut, jonka myyntiä todella kaduin, oli uutena ostettu eka kunnon kitara Ibanez RG3120TW. Varsinkin kun tajusin usean uudemman Iban jälkeen, että ei ne enää tee semmosia. Paitsi J-customina. Ja sadan keikan ja kolmen levyn verran oli tunnearvoa kertyny. No sain sen takas tämän loistavan foorumin ansiosta ja nyt ei harmita mikään myynti.

Eipäs. Toinen huono kauppa oli ENGL Screamer nuppi, 2x12 V30 pystykaappi ja Z-5 muistaakseni 550€. Se oli kiireessä tehty ankea diili. Mut en mä niitä kamppeita kylläkään kaipaa. Life is good! =)
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
K_A
19.09.2015 01:24:33

Itteä vituttaa että nilisen vuotta sitten kitaraharrastuksen hiivuttua muuton ja opiskelujen aloittamisen takia menin myymään kaiken piuhoista ja viritinmittareista lähtien. Nyt kun on taas alkanut enempi rämpyttely kiinnostaa niin helvetin kalliiksi tulee aloittaa kaiken pikkutilpehöörin keräily taas nollasta...
Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
efunkelist
20.09.2015 12:06:33

Toisaalta ehdottomasti ehkä.
Oon ikävöiny monia vahvareita ja paria kitaraa mutta aina kun jotain on myyny on uutta tullut tilalle.

Mainittakoon muutama helmi:

- custom kitara, koska se oli uniikki. Uutta ei saa kuin teettämällä.
- koch pedaltone - kaikista putkareista vähiten suhinaa/kohinaa tuottava ikinä. Ei tarvinnu noisegatea/suppressoria edes high-gain soundeilla.
- itse rakennettu Ampmaker wf55. Joutuu joskus tekee uuden ihan vaan koska tässä oli nnnnnnniiin värittymätön soundi. Ja pikkuputkarina kätevä kotikäyttöön. Helposti modattavissa.

Nuo kaksi viimeistä kun saisi yhdessä vielä... :3
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
finlanderr
22.09.2015 13:38:20
No yks jonka pitämisestä olen tavattoman tyytyväinen. Mun eka keppi: Strato Squier -89. Siihen on mennyt yli tuhat erkkiä upgrade-rahaa, mutta se on edelleen ykköstykki aika isosta kitara-arsenaalista huolimatta.
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
elsewhere
22.09.2015 14:26:08 (muokattu 22.09.2015 14:27:08)
Mulla oli Thomannilta ostettu Squierin Classic Vibe-telecaster, jota tuli soitettua ykköskeppinä pari vuotta. Vaihdoin alkuperäisen tuhnun kaulamikin tilalle DiMarzio Twang Kingin, asensin hihnalukot, laitoin uuden nätimmän värisen pleksin ja olisiko joku potikkakin tullut vaihdettua. Se oli sellainen soittajan kitara, omalla tavallaan aika kliininen (koska uutuustuotanto ja niin edelleen) mutta mojoa oli ehtinyt tulla kolhujen ja haaverien muodossa jo aika tavalla. Myin sen ystävälleni, koska halusin jostain syystä järkeistää soittopelien kokoelmaani. Jokin aika sitten olisin halunnut sen takaisin, mutta ystäväni oli... myynyt sen eteenpäin. Kusipää.

Aika monta soitinta on kulkenut näppien läpi, mutta tuota on jostain syystä ikävä. Siihen kitaraan tiivistyvät aika hyvin ne syyt, joiden takia aloitin soittamaan, minkä lisäksi se kuuluu omassa elämässäni hyvin tiettyyn ajanjaksoon (pitkän parisuhteen päättyminen ja niin edelleen). Tai kuului. Ei se varmaan edes ollut oikeasti hyvä. Kaupasta saisi uuden vastaavan milloin tahansa, ja mulla on japsitele joka on kaikkea mitä teleltä kaipaa. Ja siinä oli sellainen tahmalakattu kaulakin. Joten en oikeasti kaipaa tuota skujua. Ei, en, en.

Erityisesti suolaamaan on jäänyt se, että myin kitaran hihnan kanssa ja nyt se hihna on treeniksellä kiinni em. ystäväni bassossa. Kusipään.
~ Love broke out and I forgot it's war.
kid ego
24.09.2015 06:33:33
Strymon Flintin myyminen kismittää. Nykyisillä soittomäärillä en jaksa panostaa sellaisen hankkimiseksi uudelleen.
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
mpekkanen
24.09.2015 14:38:53
Tämä on oikeastaan aika hyvä kysymys.

Muutamia soittimia on kyllä itsellä, joita ei olisi kannattanut myydä. Kuitenkin niillä rahoilla on ostettu jotain sellaista joka ei ehkä sekään ole ollut itselle sopiva, mutta siitäkin on oppinut jotain millaisista kamoista itse tykkää ja mitä oikeasti tarvitsee. Samoin on käynyt myös joidenkin vaihtojen kanssa. Yksittäisesti voisi sanoa, että joku vaihtaminen olisi kannattanut jättää väliin. Sekin olisi sitten voinut mennä kuitenkin myöhemmin ja vielä typerämmällä kaupalla.
Varmasti jos tulevaisuuteen olisi joskus nähnyt, niin siinä mielessä olisi ollut rahallisesti järkevää ostaa joitain soittimia 80 ja 90-luvulla. Myöskään kaikkia soittimia ei olisi rahallisesti kannattanut hävittää, jos miettii niiden arvoa tänäpäivänä. Tämä on kuitenkin aivan älytöntä jälkiviisastelua.

Aina noista soittimista oppii kun erilaisia kokeilee ja ei sitä kokemusta saa oikein kuin itse kokeilemalla.
Eli monesti ne huonotkin kaupat voivat olla opettavaisia ja en tiedä onko katuminen ihan oikea sana tälle jutulle. Virheistäkin oppii ja harrastukset maksaa. Itsellä on myös soitettava musiikkikin muuttunut niin paljon, että ne muutamat hyvät soittimet jotka olisi voinut jättää vaihtamatta/myymättä olisivat kuitenkin tämänhetkiseen soittoon vääränlaisia.

Ehkä se vastaus on sitten, että en kadu :)
Metalkallo
24.09.2015 15:24:50
Mä en oikein kadu sinänsä mitään, mutta sitä ehkä kuitenkin, että olisihan sitä voinut tietää paremmin ja olla ostamatta niitä huonompia kitaroita joista tuli sitten kuitenkin luovuttua ja hommata suoraan se parhaimman laatuinen jonka pitää. Tottakai matkalla oppii kaikkea, mutta itse en kyllä sinänsä oppinut noista edesmenneistä kitaroista mitään vaan vasta näistä mitä mulla on nyt. Tai no oppihan sitä mitkä kitarat on parempia. ;)

Vahvareissa taas eri mallien selailu on ihan hyväksi vaan, niinhän löytää sitten sen oman merkin ja mallin.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
SammyH
25.09.2015 10:59:35
SammyH: Niin, miksi ihmeessä se Charvel piti silloin vaihtaa B.C Richiin. Kaduttaa vieläkin. Charvel 650xl tosiaan löytyi n.10v sitten ja vielä valkoisena. Liikkeestä ostin h.395€ ja lähes tulkoon mint-kunnossa.

No niin, ei kaduta enää! Samanlainen Charvel 650 löytyi muutama kuukausi sitten torilta ja heti nappasin pois. Loistava keppi vieläkin ja nyt en tuosta kyllä luovu!
Osteri
25.09.2015 21:46:00
Kyllä kadun; Washburn RS-10V , jos se jostain löytyy, niin mulle saa laittaa viestiä.

Minkään muun entisen myyminen ei kaduta, mutta se hieman ottaa päähän kun kaulavirheen takia kerran jouduin palauttamaan Saksaan yhden valkoisen Hagström Viking puoliakustisen. Jotenkin into sellaiseen pääsi lopahtamaan ja intoa uuden ostoon ei ole vielä päässyt tulemaan.

Nykyisiä en edes aio myydä, koska sitä tapahtumaa katuisin kyllä.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
juici
21.01.2022 19:08:10

Nostanpa vanhan ketjun esille, kun alkanut mieltä niin kovin kaivelemaan.

https://jptr.1g.fi/kuvat/Soittokamat/Menneet/huttukettunen.jpg

Hughes & Kettner Studio 84 a.k.a. "Reilu Kaupan Norzu" kelpaisi kyllä takaisin. Efunkelistin combosta nupiksi sahaama, minä tein uuden pohjalevyn. Meni vaihtokaupoissa naavangalle, joka laittoi sen kiertoon. Missä lie menossa nykyään.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
TheMurno
21.01.2022 20:45:10
Laney Lionheart L20-nuppi- ja -kaappisetin myyminen on viime päivinä vähän harmittanut.
Pepe60
21.01.2022 20:53:50
SRVn myynti harmitti, pakko oli ostaa takaisin.
Ei ikinä mitään koskaan missään...
rainmaker
21.01.2022 21:03:25
Pari kitaraa ja yks vahvari on jälkeenpäin kaihertanut. Gibson Les Paul standard, Music man JP ja Peavey 6505+. Yhteen aikaan piti jatkuvasti olla vaihtamassa kamoja, niin pääsivät siinä rytäkässä käsistä. Toki eivät niin erikoisia ole, etteikö vastaavia voisi ostaa takaisin, mutta muita kamoja on tullut niin paljon, niin taas pitäis jotain realisoida.
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
msalama
21.01.2022 21:39:52 (muokattu 21.01.2022 23:30:35)

Myin aikoinani läjän 60-lukuisia sekä pre- että CBS-Fendereitä, koska tuli soittoburnout. No sain kyllä kaikista käyvän markkinahinnan, mutta kyllähän se nyt vituttaa kun soitto on taasen aktivoitunut. VITTU nääs joo perkele.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli jälleen kerran yksi urpo 70-luvun kakara vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Pinewood
22.01.2022 00:43:21
Varsinaisesti kitaroiden myynti ei ole vielä jälkeenpäin kaduttanut, mutta yhden kohdalla ajankohta hiukan. Uutena ostamani elektoakustisen Takaminen myin päivää ennen sen 30-vuotispäivää (valmistumisesta, ei ostamisesta). Päivä oli itselläkin muistissa, mutta mutta unohtui - onneksi ostaja huomaisi sen myös. Ehkä juhlivatkin yhdessä?

Pari kitaraa on kyllä varsin pysyvässä omistuksessa ensisijaisesti siksi, että niiden myynti voisi kaduttaa jälkeenpäin. Toinen kitaroista on ensimmäinen kitarani, jolla ei ole juurikaan rahallista eikä paljon soitannollistakaan arvoa. No, ehkä mökki- tai nuotiokitarana joskus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)