klunssila 05.07.2004 09:33:05 (muokattu 05.07.2004 09:33:40) | |
---|
Allekirjoitan kaikki mitä Klunssila yllä sanoo. Kyseessä on eri laji eri säännöillä. Juu parooni onkin fiksu mies, se ollaan jo aiemmin huomattu. Ihan vaan tilannetta kartoittaen, onks B:n pumpulla ns. perus-turvekeikkaa? Siis tanssiravintelia/tanssilavaa vai soitteletteko vain klubi yms. yksityistilaisuuksia (siis punaviiniä ja pianomusiikkia)?? Katkelma työn alla olevasta "power balladista" Soitin kaikki makuuhuoneessa (rummut kierrätin vanhasta). Kukahan laulais? |
baron 05.07.2004 11:10:03 | |
---|
Juu parooni onkin fiksu mies, se ollaan jo aiemmin huomattu. Ihan vaan tilannetta kartoittaen, onks B:n pumpulla ns. perus-turvekeikkaa? Siis tanssiravintelia/tanssilavaa vai soitteletteko vain klubi yms. yksityistilaisuuksia (siis punaviiniä ja pianomusiikkia)?? Pääasissa "privaattikeikkaa". Kapakkasoitot on kotikulmilla, joissa on kanta-asiakkaan "kotikenttäetu". Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
baron 05.07.2004 13:47:25 (muokattu 05.07.2004 14:37:33) | |
---|
Vielä lisää hääkeikoista: Päinvastoin kuin monet muut, mä/mun bändi oikeesti tykätään niistä. Normaali kapakkakeikka, soitto alkaa silloin ja silloin, setti, tauko, setti.......lopetus, poisroudaus on musta tylsä. Hääkeikka, joka on täynnä ylläreitä, jotka vaativat nopeaa reagointia (kesken tauon "Äkkiä roistomusaa, sulhasen/morsiamenryöstö"), ventovieraiden kappaleiden säestämistä/esittämistä lapusta tai hatusta on musta kivan haasteellinen. Eikä Iso-Jussin epäilyistä huolimatta niissä voi kuin voittaa, jos menee hyvin, pisteet kotiin ja jos ventovieras kappale päin peetä, niin silloinkin saa pisteet yrityksestä. Lisäksi hääkeikoissa on se kohta, josta mä nautin eniten, pianotaustamusiikki. Mä oon varmaan sielultani pianobaaripianisti, koska tykkään soittaa "mautonta/hajutonta/äänetöntä" hissi/taustamusiikkia. Senkin puitteissa mä pystyn huvittelemaan: Viime keikalla upotin joukkoon "Smoke On The Waterin" (en vielä "Paranoidia", mutta senkin aika tulee), Monkia, Miles Davisiä. Aina jollekin fiksulle "vitsit" menee läpi. Voi olla, että mun asenteeseen vaikuttaa se, että olen harrastelija, mä käyn keikoilla huvittelemassa, en duunissa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Fuzzy Boner 05.07.2004 14:26:22 (muokattu 05.07.2004 14:29:38) | |
---|
mä käyn keikoilla huvittelemassa, en duunissa. Sama täällä! Se on aina ollu niin ja tulee olemaan. Ja siitä tulee vielä elanto. Mikäs sen hauskempaa.. |
Sama täällä! Se on aina ollu niin ja tulee olemaan. Ja siitä tulee vielä elanto. Mikäs sen hauskempaa.. Nostan hattua, vaikka ei nyt ole päässä. Jotenkin se "ihanaamahtavaa" -tunne väliin hukkuu tuonne turpeeseen. Silti kaikesta uhosta huolimatta hymyilen soittaessani ja laulaessani, ja pyrinpä iskemään silmääkin "kohteille". Ihan luonnollisesti, ei "keekoilemalla". Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa... |
Fuzzy Boner 05.07.2004 21:36:39 | |
---|
Nostan hattua, vaikka ei nyt ole päässä. Jotenkin se "ihanaamahtavaa" -tunne väliin hukkuu tuonne turpeeseen. Silti kaikesta uhosta huolimatta hymyilen soittaessani ja laulaessani, ja pyrinpä iskemään silmääkin "kohteille". Ihan luonnollisesti, ei "keekoilemalla". Jees.. Kyllä mä MELKEIN joka keikalla mietin et kannatti alkaa pikkusena soittamaan.. |
klunssila 05.07.2004 21:48:20 | |
---|
Nostan hattua, vaikka ei nyt ole päässä. Jotenkin se "ihanaamahtavaa" -tunne väliin hukkuu tuonne turpeeseen. Silti kaikesta uhosta huolimatta hymyilen soittaessani ja laulaessani, ja pyrinpä iskemään silmääkin "kohteille". Ihan luonnollisesti, ei "keekoilemalla". Kyllä vaan näin on. Voin sanoa, että naama ei mullakaan ole norsun vitulla vaikka aika rankasti välillä tulee kritisoitua näitä "naimakemuja". Aina sitä sen verran on pelimiehen verta ja ammattiylpeyttä, että soitto soi ja meininkiä pidetään yllä vaikka sitten puoliväkisin. Mutta mihinkään tekopirteisiin ja teennäisiin koreografioihin ei kyllä sorruta, kaikki on tultava spontaanisti! Ja jos orkesterille näyttää olevan kivaa, kyllä se väkisin tarttu myös yleisön puolelle. Pidetään siis hauskaa aina kun voidaan ja siitähän vielä maksetaan! Katkelma työn alla olevasta "power balladista" Soitin kaikki makuuhuoneessa (rummut kierrätin vanhasta). Kukahan laulais? |
Eddy 05.07.2004 22:11:40 (muokattu 05.07.2004 22:16:17) | |
---|
Ja jos orkesterille näyttää olevan kivaa, kyllä se väkisin tarttu myös yleisön puolelle. Pidetään siis hauskaa aina kun voidaan ja siitähän vielä maksetaan! Jos tanssiorkesterilla on "kivaa",seuraa siitä pääsääntöisesti ongelmia... Koskettelen soittimia... |
klunssila 05.07.2004 22:18:42 | |
---|
Jos tanssiorkesterilla on "kivaa",seuraa siitä pääsääntöisesti ongelmia... Siis luulevat että ollaan kännissä tai sitten se menee tekopirteöksi feikkaamiseksi, sitä Eddy tarkoittanee??? Katkelma työn alla olevasta "power balladista" Soitin kaikki makuuhuoneessa (rummut kierrätin vanhasta). Kukahan laulais? |
baron 05.07.2004 22:20:21 | |
---|
Jees.. Kyllä mä MELKEIN joka keikalla mietin et kannatti alkaa pikkusena soittamaan.. Ja mä, et kannatti ostaa kirppikseltä se Aaron ykkönen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
baron 05.07.2004 22:24:42 | |
---|
Siis luulevat että ollaan kännissä tai sitten se menee tekopirteöksi feikkaamiseksi, sitä Eddy tarkoittanee??? 1. Mulla on soittaessa sen verran adrenaliinia veressä, että mä en mitään extraa kaipaa. 2. Mun mielestä kännissä soittaminen ei oo kivaa. Mä en halua mun kahta kivaa harrastusta sotkea keskenään, kumpikin kärsii. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Eddy 05.07.2004 22:50:32 | |
---|
Siis luulevat että ollaan kännissä tai sitten se menee tekopirteöksi feikkaamiseksi, sitä Eddy tarkoittanee??? Tarkoitin lähinnä: 1.Turvaudutaan liian voimakkaasti kemiallisiin apuvälineisiin. 2.Soitetaan itselle/muille muusikoille,ja unohdetaan varsinainen kohderyhmä. Koskettelen soittimia... |
Fuzzy Boner 05.07.2004 23:14:07 | |
---|
Tarkoitin lähinnä: 1.Turvaudutaan liian voimakkaasti kemiallisiin apuvälineisiin. 2.Soitetaan itselle/muille muusikoille,ja unohdetaan varsinainen kohderyhmä. kuulostaa ihan multa |
baron 05.07.2004 23:43:55 | |
---|
2.Soitetaan itselle/muille muusikoille,ja unohdetaan varsinainen kohderyhmä. Keltä muulta mä ne irtopisteet voisin poimia kuin "mitään ymmärtämättömiltä turakakaisilta"? Aina niille! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Eddy 06.07.2004 03:15:55 | |
---|
kuulostaa ihan multa Sä oot siis se mömmöisssä oleva "jazz-taiteilija",joka kuolemaa halveksuen tykittää Donna leetä metsäkukkien sijaan? Koskettelen soittimia... |
Teemu Tee 06.07.2004 09:45:51 | |
---|
Mä oon just tullut himaan onnistuneelta hääkeikalta. Tarkoittaa niin paljon kehuja, ettei punastumatta voi toistaa.
En tarkoita olla ilonpilaaja, mut häissä väki on loppuillasta yleensä niin kännissä ettei paljonkaan millään ole mitään väliä. Kehuja sataa, kunhan vetää hymy naamalla rokkia! Ehkä tämä on vain omaa turhaa ja liian suurta kriittisyyttä, mutta se joka alkuillasta saa hääväen fiilikseen, on kova stara. Tottahan monipuolinen ohjelmisto, onnistunut soittokokonaisuus ja juhlayleisön saaminen mukaan ovat positiivisia asioita, mutta täytyy rehellisesti myöntää ettei loppuillan kehut paljoa mun mieltä lämmitä. Muutaman kerran on tullut sähköpostia, soitto tai kortti hääparilta, jossa on kiitelty bändiä. SE tuntuu mukavalta ja viimeisen päältä vielä! Nyt kun lukee omaa kirjoittamaansa, huomaa olevansa ilonpilaaja kuitenkin. Miksei voisi vain ottaa positiivisen palautteen vastaan ja iloita siitä. No, kai se on luonnekysymys... Silti taas iloiten hääkeikalle ensi ja sitä seuraavana lauantaina jne. Tyhjän saa pyytämättäkin |
baron 06.07.2004 10:16:51 | |
---|
En tarkoita olla ilonpilaaja, mut häissä väki on loppuillasta yleensä niin kännissä ettei paljonkaan millään ole mitään väliä. Kehuja sataa, kunhan vetää hymy naamalla rokkia! . Mieluummin kehuja kuin haukkuja. Oon mä sen verran realisti, ettei nouse hattuun mutta - poikii uusia hääkeikkoja. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Teemu Tee 06.07.2004 10:30:58 | |
---|
Mieluummin kehuja kuin haukkuja. Oon mä sen verran realisti, ettei nouse hattuun mutta - poikii uusia hääkeikkoja. Tuo on totta, ja suurin kiitos ynnä indikaattori onnistumiselle! Tyhjän saa pyytämättäkin |
isojussi 06.07.2004 11:30:02 | |
---|
...Päinvastoin kuin monet muut, mä/mun bändi oikeesti tykätään niistä... Ei kai kysymys oo siitä, etten mäkään niistä tykkäis - päinvastoin. Normaali kapakkakeikka...on musta tylsä. Toisaalta riippuu paljon biisivalikoimasta. Hääkeikka, joka on täynnä ylläreitä, jotka vaativat nopeaa reagointia (kesken tauon "Äkkiä roistomusaa, sulhasen/morsiamenryöstö"), Näihinhän onkin helppo taipua. ventovieraiden kappaleiden säestämistä/esittämistä lapusta tai hatusta on musta kivan haasteellinen. Eikä Iso-Jussin epäilyistä huolimatta niissä voi kuin voittaa, jos menee hyvin, pisteet kotiin ja jos ventovieras kappale päin peetä, niin silloinkin saa pisteet yrityksestä. Kait se varmaan lopunperin on näinkin. Aika pitkälle omaa epävarmuuttani en haluu lähtee taikinoimaan mitään, mitä en oo päässy tsekkaamaan - paitsi jos laput löytyy, niin sitten säestän oikeestaan mitä vaan. Tietty on huomioitava, että jos en oo livebändillä liikkeellä, niin kun en käytä Casioita tms. taskulaskimia, niin "bänditaustaa" ei voi tipsauttaa. Lisäksi hääkeikoissa on se kohta, josta mä nautin eniten, pianotaustamusiikki..... Mikä onkin musta järkevämpää, kuin koko bändillä hissijatsin hipsutteleminen, mikä turhaan kuluttaa bändin naamaa ennen varsinaista vetoa ...Voi olla, että mun asenteeseen vaikuttaa se, että olen harrastelija, mä käyn keikoilla huvittelemassa, en duunissa. Noh noh, miksei duunissa saa olla kivaa? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 06.07.2004 11:43:17 | |
---|
...Ehkä tämä on vain omaa turhaa ja liian suurta kriittisyyttä, mutta se joka alkuillasta saa hääväen fiilikseen... Siitä, että häävalssien ja niiden pakollisten parin muun valssin jälkeen jengi ei heti paljon tanssi, ei kannata olla huolissaan: Siinä vaiheessa merkittävä osa lapsista ja vanhuksista poistuu (nyrkkisääntönä (15 - 30% hääväestä), kun bileitten "virallinen osuus" on päättynyt. Yleensä myös tehdään se virhe, että boolimalja kannetaan sisään vasta tässä vaiheessa (mun mielestä oikee hetki olis ruuan ja kahvin välissä), jolloin jegi parveilee sen ympärillä hetken. Muutaman kerran on tullut sähköpostia, soitto tai kortti hääparilta, jossa on kiitelty bändiä. SE tuntuu mukavalta ja viimeisen päältä vielä! Näitä tulee aina välillä ja kyllähän todellakin on mukavia saada. Muistakaa myös itse kehua tilaajalle tms., että "Kyllä olikin todella kivat ja onnistuneet häät!" Tietysti, jos häät päättyy joukkotappeluun, kuten kerra kävi, ei kannata kauheesti hehkuttaa, ettei tuu nenä kipeeks.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |