Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5241 242 243 244 245347 348 349 350 351
Guitarfreak
18.01.2022 10:51:43
nightbird: Lopettakaa jo nuoret ja lapsukaiset ! Toi juna meni jo.......tsut,tsut

Tunnin juna t. Fingerpori
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Henri Henri Olavi
19.01.2022 12:10:41
Muovinen: Mitenkäs nämä UPS huijaukset menikään? Yksi tyyppi on muka lähettämässä kuriiria rahojen kanssa ovelle, kun on itse kiireisenä töissä. Näyttää asuvan Pariisissa.

Mulla ne ovat aina menneet siten, että olen toivottanut vastapuolen painumaan vittuun.
I don't giva a fuck if you're straight, you're still gay.
Muovinen
19.01.2022 13:33:28

Henri Henri Olavi: Mulla ne ovat aina menneet siten, että olen toivottanut vastapuolen painumaan vittuun.

Tuo on todennäköinen skenaario tässäkin mutta mietin lähinnä, että miten tuossa huijataan jos kuriiri on muka tulossa ovelta kaman hakemaan ja rahat kätöseen antamaan?
Henri Henri Olavi
19.01.2022 13:37:01 (muokattu 19.01.2022 13:58:25)
Joskus tuota selvitin, mutta en muista enää miten se meni. Viimeisestä yrityksestä on niin monta vuotta jo aikaa. Noita on FedEXin nimissä myös. Ja muidenkin.

Tässä yksi malli:

https://www.thatsnonsense.com/the-u … book-marketplace-scam-how-it-works/
I don't giva a fuck if you're straight, you're still gay.
JaaGeRMaisTeR
19.01.2022 18:17:52
Yksi on, että vaatii syöttämään korttinuneron ja veloittaa 100€ tililtä heti panttimaksuksi
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
s0r0666
21.01.2022 14:44:54

Kappas. Yksi sankari päässyt ihan YLElle asti.
https://yle.fi/uutiset/3-12280537
"You may think i'm arrogant, but i'm better than that. Lonely drunk and fat." "Jos haluut, että ne kattolistat on siistimmin, ni meet sit seuraavaks puusepän kanssa naimisiin. Mä oon joku ihan muu seppä."
Metalrock
22.01.2022 06:50:25
s0r0666: Kappas. Yksi sankari päässyt ihan YLElle asti.
https://yle.fi/uutiset/3-12280537

onkohan sama kuin yritti myydää niitä perintökitaroita
zedder
08.02.2022 15:31:01
Näköjään se on polliisikin sitä mieltä että noita "päivämääräkuvia" voi vaatia kauppaa tehdessä:

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000008597545.html
Piepe
08.02.2022 23:25:56
zedder: Näköjään se on polliisikin sitä mieltä että noita "päivämääräkuvia" voi vaatia kauppaa tehdessä:

https://www.aamulehti.fi/rikos/art-2000008597545.html

Jo vain. Kyllä voi. Poliisi on ihan oikeassa.
Funkånaut
09.02.2022 09:46:10

Piepe: Jo vain. Kyllä voi. Poliisi on ihan oikeassa.

Näio. Ostaja voi vaatia tuollaista kuvaa, myyjä voi päättää lähettääkö sellaisen kuvan ja ostaja voi päättää olla ostamatta, jos kuvaa ei tule.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
lashii
09.02.2022 11:24:04 (muokattu 09.02.2022 11:24:40)
Itse kerran haksahdin ostamaan huijarilta ja sinne meni rahat, vaikka oli kuvassa lappu. Ei noi laput jossa lukee nimi ja/tai pvm välttämättä takaa mitään.

Parempi ostaa etukäteismaksulla vain henklöiltä, jotka ovat olleet m.netissä pidempään tai sitten on hyvät palautteet profiilissa. Ja tietysti face to face -kaupoissa ei juuri ole riskiä.
Laulava Kylätohtori
09.02.2022 13:48:05
lashii: Itse kerran haksahdin ostamaan huijarilta ja sinne meni rahat, vaikka oli kuvassa lappu. Ei noi laput jossa lukee nimi ja/tai pvm välttämättä takaa mitään.

Parempi ostaa etukäteismaksulla vain henklöiltä, jotka ovat olleet m.netissä pidempään tai sitten on hyvät palautteet profiilissa. Ja tietysti face to face -kaupoissa ei juuri ole riskiä.

Tämähän se riski on, josta on puhuttu. Tavallaan luo valheellista turvallisuudentunnetta tuollaiset.

Mutta itse vastustan vain lappupakkoa, en lappuja itseään. Pakot toimivat vähän huonosti näiden kanssa. Laput ovat kyllä paikassaan erinomaisia ja suosittelen kaikkia, jotka näitä kaipaavat, kysymään niitä. Kyllä niitä voi kysellä ilman pakkoakin.

Oma näkemykseni on, että omakohtaisesti profiilini ja palautteet korvaaavat laput, joten itse en sellaisia omiin ilmoituksiini laita. Jos joku ei sen takia osta, niin se on ok ja tavallaan tappio molemmille.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
rrroope
09.02.2022 14:54:55
lashii: Itse kerran haksahdin ostamaan huijarilta ja sinne meni rahat, vaikka oli kuvassa lappu. Ei noi laput jossa lukee nimi ja/tai pvm välttämättä takaa mitään.

Joo eiköhän huijarit pyri kokoajan pysymään tuotekehityksessä mukana myös... Kun noita tuotekuvia lähettelevät niin kannattaa huomata että ebayn kuvat ei näy googlen kuvahaussa. eli kannattaa tsekata ebaysta erikseen vielä ettei kuvat oo napattu sieltä.
bussoli
09.02.2022 18:46:07
Taisin tulla juuri huijatuksi, vaikka myyjä lähetti kuvat tuotteesta yhteystiedoilla jne... kaikki vaikutti ok. Rahat kun siirtyi niin katosi kuin pieru saharaan. Tämä siis tori.fi sivustolla. Kaverilla oli myynnissä ainakin Tokain strato, ibanez delay purkki, palastrato ja kaula, jonka ostoon haksahdin. Kuopiossa myyjä.
Seba
09.02.2022 19:26:28 (muokattu 09.02.2022 22:33:28)

kojones: Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
on January 17th, 2000
Production Number: 127

Paitsi että giba ei jyrsi sarjanumeroita eikä käytä tollasia talloja missä on säätö "epiphonettain" eli millikierreosia. Niissä on rullat tallaan alla mistä säädetään.
Sanoisin 5 sekunnin vilkaisulla piraatiksi.

Laitoin sille huvikseni viestiä että tietäähän että piraattien myyminen ja ihmisten kusettaminen on laitonta.
On lukenut viestin mutta vähemmän yllättäen ei vastaa mitään.
XTL
11.02.2022 09:42:29
Laitoin sille huvikseni viestiä että tietäähän että piraattien myyminen ja ihmisten kusettaminen on laitonta.
On lukenut viestin mutta vähemmän yllättäen ei vastaa mitään.

Enpä tiedä vastaisinko rehellisenä ihmisenä itekään mitään tuollaisiin huuteluihin. Ilmiantoa ennemmin.
Seba
11.02.2022 10:55:27 (muokattu 11.02.2022 10:56:43)

XTL: Enpä tiedä vastaisinko rehellisenä ihmisenä itekään mitään tuollaisiin huuteluihin. Ilmiantoa ennemmin.

Oon ilmiantanut sen kahdesti mutta aina vaan se siellä keikkuu.
Toi jannu ei ole rehellistä nähnytkään ja ei voi olla tietämäti kusettamassa.
Toi on yks onnettomimmista piraateista mitä on näkynyt ja pitää melko puupää olla jos tuota luulee aidoksi, mutta silti joku onneton voi vahingossa vipuun mennäkin.

Siihen lienee syynsä miksi se on vaan marketplacella, sinne kun ei voi kommentoida ja soitinryhmissä toi ei menis ikinä läpi.
WBBC
16.02.2022 09:21:36
lashii:Ja tietysti face to face -kaupoissa ei juuri ole riskiä.

Ei ole riskiä, jos maksun saa käteisellä. Juuri lauantaina möin vanhan rannekellon 600€. Ostaja halusi tavata kauppakeskuksessa ja maksaa kellon nettipankin kautta.
Sanoin että mennään tuohon pankkiautomaatille, ja nostat siitä käteistä.
Nimittäin jotkut osaavat kusettaa nettipankkimaksut näyttämään siltä, että maksu on suoritettu. Mutta kappas vain, raha ei siirry myyjän tilille.

No, ei ollut huijari, koska maksoi kellon käteisellä.
Antti1
16.02.2022 09:53:29
WBBC: Ei ole riskiä, jos maksun saa käteisellä.

Väärennettyä rahaa, tavaran ryöstäminen, heti ensimmäisen nurkan takana tapahtuva pahoinpitely ja ryöstö, josta "myyjä ei tiennyt mitään" jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)