Henri Henri Olavi 13.01.2022 13:59:31 | |
---|
LordWinter: Nintendon ostoon. Yhden pelin takia? En missään tapauksessa. Ellei joku käytetty löydy parilla kympillä. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Bongowing 13.01.2022 14:02:15 | |
---|
Henri Henri Olavi: No, eihän tämä asia voikaan olla mitään muuta kuin subjektiivinen kokemus. On siinä objektiivisestikin arvioitavia asioita. Pelit on taidetta ja kulttuuria kirjojen tai leffojen tapaan, mutta lisäksi teknisiä tuotteita. Esimerkiksi pelattavuus usein kärsii siitä että tekninen toteutus on vanhentunutta. Mutta juosten kustuna suunniteltu rahastuspaska on aina sitä itseään kyllä. But where the heck is magenta? |
Henri Henri Olavi 13.01.2022 14:05:50 | |
---|
Bongowing: On siinä objektiivisestikin arvioitavia asioita. On mutta ei päde yksilölliseen kokemukseen jonkun pelin viehättävyydestä. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Bongowing 13.01.2022 14:14:42 (muokattu 13.01.2022 14:16:16) | |
---|
Henri Henri Olavi: On mutta ei päde yksilölliseen kokemukseen jonkun pelin viehättävyydestä. Joo siis saahan sitä tykätä siitä mistä itse tykkää, vaikka 3D pikselimössöstä. Mitä muuten ihan alkuaikojen videopelejä on sellaisia, jotka objektiivisesti arvioiden toimii sellaisenaan ja edelleen aivan täysiä? Tetriksessä ja Pongissa ainakin meni ns. kaikki kerralla ihan oikein. Toki nehän on sellaisia abstrakteja sorminäppäryyspelejä. Pong taitaakin olla ekoja tietokonepelejä ylipäänsä, joten paitaa hallin kattoon vaan. But where the heck is magenta? |
Henri Henri Olavi 13.01.2022 14:20:17 (muokattu 13.01.2022 14:34:05) | |
---|
Boulder Dashissä toimii kaikki. Niinkuin Bubble Bobblessakin. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Arkka 13.01.2022 14:32:47 | |
---|
Super Mario 3 tuntuu ihan käsittämättömän tuoreelta mun mielestä ollakseen -88 julkaistu. Jos tuo ilmestyisi nyt, olisi se silti täysin kelpo peli. Ja miksei moni muukin NES-tasohyppely. Ja siis mulla ei ikinä ole edes ollut Nintendoa ja Mariotkin pelasin vasta aikuisena emulaattorilla läpi. |
Henri Henri Olavi 13.01.2022 14:35:39 | |
---|
Arkka: Super Mario 3 tuntuu ihan käsittämättömän tuoreelta mun mielestä ollakseen -88 julkaistu. Jos tuo ilmestyisi nyt, olisi se silti täysin kelpo peli. Ja miksei moni muukin NES-tasohyppely. Ja siis mulla ei ikinä ole edes ollut Nintendoa ja Mariotkin pelasin vasta aikuisena emulaattorilla läpi. Tämä 8-bittinen Nintendo meillä oli. Mariot 1-3 ovat parhautta. Kuten pari Castlevaniaakin. Ja Super Turrican. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Ruutukunkku 13.01.2022 16:37:37 | |
---|
Henri Henri Olavi: Tämä 8-bittinen Nintendo meillä oli. Mariot 1-3 ovat parhautta. Kuten pari Castlevaniaakin. Ja Super Turrican. Meillä jälkipolvi 5 ja 7 on aivan koukussa 8-bit konsolin Mega Maneihin. Eikä ole päivää, etteikö joku meillä hyräile jotain näiden pelien soundtrackeista. Kovat musat! Kuten myös Castlevaniassa. You are number six |
Henri Henri Olavi 13.01.2022 16:39:51 (muokattu 13.01.2022 16:40:22) | |
---|
Se ihan uusi Castlevaniakin vaikuttaa ihan kelpo peliltä. En ole vielä pelannut, koska vaatisi käyttiksen päivityksen. Sitten kun joskus päivitän, niin otan kokeiluun. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Nuages 15.01.2022 20:59:37 | |
---|
XCOM 2: Long War of the Chosen -modi kokeilussa. Turpaanhan se meinasi tulla. Suosittelen masokisteille. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
Bongowing 15.01.2022 21:04:54 | |
---|
Mikä tuo ps4 -ohjaimen keskellä oleva iso musta suorakulmio on? Oletin että touchpadi, millä voi liikutella kursoria tms., mutta toistaiseksi toiminut vain kömpelönä nappulana jolla pääsee johonkin valikkoon. But where the heck is magenta? |
Scrobble 15.01.2022 21:07:13 | |
---|
Nuages: XCOM 2: Long War of the Chosen -modi kokeilussa. Turpaanhan se meinasi tulla. Suosittelen masokisteille. Ite oon jo peruspelinkin kanssa aika kusessa. Mutta ihan helvetin hyvää settiä kyllä. |
Nuages 15.01.2022 21:15:18 (muokattu 15.01.2022 21:15:37) | |
---|
Scrobble: Ite oon jo peruspelinkin kanssa aika kusessa. Mutta ihan helvetin hyvää settiä kyllä. Itse olen War of the Chosenia pelannut niin paljon, että menee suht leikitellen Legend/Ironman -kampanjat läpi. Tässä meinaa tulla jo Commander-tasolla ikäviä yllätyksiä. Tosi hyvin tehty modi kyllä. Tässä on tappamisen meininkiä. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
Informaatiokameli 16.01.2022 10:12:29 | |
---|
Bongowing: Mikä tuo ps4 -ohjaimen keskellä oleva iso musta suorakulmio on? Oletin että touchpadi, millä voi liikutella kursoria tms., mutta toistaiseksi toiminut vain kömpelönä nappulana jolla pääsee johonkin valikkoon. Riippuu ihan pelistä, mihin sitä käytetään. Sillähän voi tehdä useampaakin asiaa ja toimii useampana nappina yhtä aikaa plus vielä touchpad-ominaisuus. En ole juuri törmännyt peleihin jossa sitä olisi hyödynnetty kunnolla. Paitsi ehkä Final Fantasy 14 jossa se on tärkeässä osassa jos peliä haluaa pelata padilla kuten minä. Ymmärrettävää, että sille ei ole kauheasti järkevää tekemistä kehitelty koska muissa ohjaimissa sitä ei ole ja usea peli tulee monelle alustalle ja tuntuisi vähän turhalta keksiä sille uutta käyttöä pelkästään pleikkaria varten. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Lisäksi sen touch pad -ominaisuus on todella kömpelö ja huono. I don't giva a fuck if you're straight,
you're still gay. |
Decadetroll 17.01.2022 09:25:46 | |
---|
Sillä voi the last of us 2:ssa soittaa kitaraa! Tjoo, aika turha ja kömpelö kikkarehan se on. |
Milkop 18.01.2022 16:55:25 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Ed_Guy 18.01.2022 18:31:24 | |
---|
Vieläkin jaksaa fallout 76 kiinnostaa. Pääjuoni läpi ja nyt painan bos questlinea hiljakseen eteenpäin eventtejä tehden. On muuten yhtä tuskaa yrittää rollata itselle kolmen tähden bloodied gatling plasma :D En jaksa. |
GoGo-FIN 19.01.2022 17:19:57 | |
---|
|
mike tapping 19.01.2022 19:05:50 | |
---|
Tietotekniikkafoorumeilla taisi mopo karata välittömästi tuon uutisen jälkeen. Hätäisimmät julistavat jo että Sony on "nitistetty" ja pleikkarista tuli kertaheitolla ongelmajätettä jne. Itse kauppahan on toteutuessaan varsin merkittävä, mutta sehän on vielä kilpailuviranomaisen hyväksyntää vailla. Jos ja kun se luultavasti menee läpi niin silti siellä saattaapi olla jonkin mittainen suoja-aika ennen kuin MäSä pääsee kunnolla hääräämään. Uusien CoDien blokkaaminen pleikkarilta olisi varmasti kovan luokan siirto, mutta samalla aika kova taloudellinen takaisku, sillä aika pirun monta kopiota jäisi myymättä. Jotenkin en usko, että siihen mennään ihan lähitulevaisuudessa. Itse kun en enää jaksa noita CODeja tai WoWia pelailla niin ei paljon hetkauta ja toistaiseksi edelleen on PS5:en hankinta harkinnassa (jos niitä jossain vaiheessa saisi ostettua ilman mitään verkkokaupoilla päivystämistä...) |