Aihe: Squier CV nauhojen ihmettelyä
1
McNulty
16.01.2022 17:42:17
Mho: Otin tuttavan pojan uuden CV straton kielten vaihtoon ja säädettäväksi.
Tossa hieman ehdin tutkia tapausta ja hämmästelin että bendatessa tuntuu nauhat oudon karheilta, eipä ole ennen tullut vastaan moista uudessa kitarassa. No, killotus hommiin päästiin huomenissa. Nauhan päät yllättävän hyvät, jokunen vuosi takaperin ostin MIM Fenkun uutena ja se meni kyllä nauhanpäiden osalta viilaukseen heti, kunnon raastinrauta. Muuten tuntuu ihan kelvolliselta, ei noita turhaan ole kehuttu hintaluokassaan.

Nämä ovat juuri niitä asioita joista "säästetään" kun pitää saada edullisemman luokan soittimia puskettua massatuotteina pihalle. Ja nyt varsinkin pandemian aikana soitinten kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti. Tuotantoa on koitettu lisätä/tehostaa/nopeuttaa ja se voi monesti johtaa siihen että sellaisetkin yksilöt jotka aikaisemmin olisi palautettu tsekkauspöydälle, laitetaankin nyt pakettiin ja maailmalle.

Mutta onneksi nauhojen kiillottaminen onnistuu ihan kotikonstein todella helposti. Micro-mesh tyynyt ovat loistava keksintö. Dunlop myy vastaavaa settiä omalla nimellään. Löytyy myös nauhojen hiontaan tarkoitettuja "pyyhekumeja". Ja kyllähän pellepelottomat käyttää #0000 teräsvillaa ja hammastahnaakin, mutta niitä mä en suosittele.
moving in stereo
Mho
16.01.2022 19:18:21
McNulty: Nämä ovat juuri niitä asioita joista "säästetään" kun pitää saada edullisemman luokan soittimia puskettua massatuotteina pihalle. Ja nyt varsinkin pandemian aikana soitinten kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti. Tuotantoa on koitettu lisätä/tehostaa/nopeuttaa ja se voi monesti johtaa siihen että sellaisetkin yksilöt jotka aikaisemmin olisi palautettu tsekkauspöydälle, laitetaankin nyt pakettiin ja maailmalle.

Mutta onneksi nauhojen kiillottaminen onnistuu ihan kotikonstein todella helposti. Micro-mesh tyynyt ovat loistava keksintö. Dunlop myy vastaavaa settiä omalla nimellään. Löytyy myös nauhojen hiontaan tarkoitettuja "pyyhekumeja". Ja kyllähän pellepelottomat käyttää #0000 teräsvillaa ja hammastahnaakin, mutta niitä mä en suosittele.

Säädöt tehty ja palautettu omistajalle, palaute oli hyvää. Muuttui kyllä huomattavasti.
Nauhoja olen kiillottanut Bilteman "dremelillä", siinä on snadeja huopatyynyjä joihin dippaan hiukan Fareglan G10:ä. Nauhasuojaa käytän toki. Tolla saa nopeesti tehtyä ja mielestä jälki hyvää. Jos on kuopilla niin varovasti olen tasoittanut 800 vesihiomapaperilla ennen kiilloitusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)