Aihe: Noviisin keppi
1
LeinSteili
11.01.2022 22:36:44
Elikkäs nyt olisi se aika elämästä, että täysi tampio haluaa opetella musiikkia ja sähkökitaran sointua. Kyselisin mikä olisi kannattava laite aloitukseen? Käytettyä peliä suosisin ja katsotaan siitä olenko uuden kitaran arvoinen tulevaisuudessa.
Jeszse
12.01.2022 06:14:13
Osta sellanen mikä on kivan näkönen ja motivoi soittamaan.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
rheinone
12.01.2022 07:57:05
Joku tommonen. Vastaavalla aloitin sähkökitaran soiton 33-vuotiaana. Käy testaamassa ennen kuin ostat.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1702895
"The lazy slobs, They ain't got a job. They say they ain't got enough to eat. Well, let them eat rock!" https://1drv.ms/v/s!AqpB3dqvE2PD3m6iDvTNATv8ndxP
PIM
12.01.2022 09:59:46
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Hikkis
12.01.2022 14:49:00
Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin.

Minkätyylistä musiikkia haluat soittaa? Tietohan ei tietenkään rajaa pois soittimia, mutta saattaa helpottaa pitkäikäisemmän soittimen löytymistä. Esim. rautalankaan päin kallellaan olevat saattavat innostua enemmän stratocasterista tremololla ja hevimiehet superstratosta kelluvalla tallalla. Myös soittimen ulkonäöllä on edellämainitusta syystä vaikutusta, ainakin itselle.

Squier Classic vibe -sarja on oman kokemuksen mukaan hyvälaatuista ja edullista jopa uutena ostaa. Käytettynä noita on näkynyt ainakin aiemmin tasaisesti torilla olevan tarjolla. Nimensä mukaisesti nämä on perinne henkisiä soittimia.

Toinen hyvä vaihtoehto perinteisistä soittimista on Yamahan Pacifica sarja. Nämäkään eivät ole hinnalla pilattuja, mutta hyvälaatuisia soittimia.

Epiphone tekee edullisia ja toimivia Les Paul -tyylisiä kitaroita ja hollowbody kitaroita. Les Paul standard sarjasta on kokemusta ja voin suositella.

Ibanezin valikoimasta voin oman kokemuksen mukaan suositella artcore -sarjaa.

Jos ns. joka paikan höyläksi kitaraa ostat, niin oma suositukseni on joko Stratocaster tai Les Paul -tyyppinen kitara. Niillä taipuu uskottavasti soitto humpasta heavymetalliin.

Suosittelen käymään paikallisessa liikkeessa kokeilemassa eri mallisia kitaroita, vaikka käytettynä ostaisikin. Miten erilaiset kitarat istuvat käteen (miten mukavan ensivaikutelman soittimella soittamisesta saa) ja miltä soitin kuulostaa vahvistettuna verrattuna muihin.
noon
13.01.2022 11:29:06

Käytettynä kannattaa ostaa, mun mielestä saat "enemmän kitaraa" kuin ostamalla samalla rahalla uuden.

Mieti ensin minkä tyyppistä musiikkia soitat, en tiedä vaikuttaako se nyt niin siinä alkuvaiheessa.

Kelluvaa tallaa en laittais ekaan kitaraan, katoaa soittointo äkkiä kun kitara on epävireessä pienestäkin kampeamisesta.

Noi uudet Harley Bentonit on ilmeisesti hyviä soittimia, suht. pienellä rahalla saa paljon kitaraa.

Mitään ihan lelua en ostaisi, sekin vie aika nopeesti soittointoa.

Ilman vahvistintakin pärjää tosi pitkälle. Vahvistimen virkaa ajaa tosi pitkälle erilaiset kitarapluginit. Tähän maailmaan tarvitaan jo sitten joku IO-laite ja tietokone tiesty myös.
PIM
13.01.2022 11:38:33
noon: Käytettynä kannattaa ostaa, mun mielestä saat "enemmän kitaraa" kuin ostamalla samalla rahalla uuden.

Joo, mä ostin toisen tollasen HB telen käytettynä 60 eurolla kun 99e uudesta oli ihan liikaa ;) Tosin tää käytetty oli vanhempaa saapumiserää eli top loader tallalla eikä string thru kuten uutena ostettu. Eli kannattaa ostaa käytettynä, JOS samaan rahaan saa enemmän kitaraa, mutta mikään taehan se ei välttämättä ole.
McNulty
13.01.2022 17:43:47
Jos tietää, että soittoharrastus jatkuu alkuhuumaa pidemmälle, niin kannattaa kurkata Thomannilta "Larry Carlton S7".

Hinnat 499-599€ ja ovat erittäin hyvin viimeisteltyjä, asiallisilla spekseillä olevia soittimia.

Esim. https://www.thomann.de/fi/larry_carlton_s7_3ts.htm
moving in stereo
Kenkuru
13.01.2022 19:32:07 (muokattu 13.01.2022 19:33:13)
PIM: Tässä se on.

https://www.thomann.de/intl/harley_ … ton_te_20hh_sbk_standard_series.htm

Ei missään nimessä.
Toi on ihan kammottava kasa siis paskaa. Orastava soitto harrastus kuolee aika nopeasti. Ton mukana pitäisi tulla rautasaha millä saa törröttävät nauhanpäät katkaistua, viila ei siihen tän kepin kohdalla riitä ja kolvi että saa juotettua sähköt kuntoon.
PIM
13.01.2022 19:53:55
Kenkuru: Ei missään nimessä.
Toi on ihan kammottava kasa siis paskaa. Orastava soitto harrastus kuolee aika nopeasti. Ton mukana pitäisi tulla rautasaha millä saa törröttävät nauhanpäät katkaistua, viila ei siihen tän kepin kohdalla riitä ja kolvi että saa juotettua sähköt kuntoon.

Jaa, mulla on sit käyny käsittämätön tuuri, kun ei tarvinnu muuta ku kovaa soittoo.
Hynkel
13.01.2022 22:26:26
Jeszse: Osta sellanen mikä on kivan näkönen ja motivoi soittamaan.

Nämä ovat ainoat tarpeelliset speksit. Muut asiat ehtii myöhemmin.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
dajackal
14.01.2022 01:26:08
Kenkuru: Ei missään nimessä.

Onko omakohtaista kokemusta juuri kyseisestä kitarasta, tai Bentonin tuotteista noin ylipäätään vaikkapa viimeisen 5-6 vuoden sisään?

Olen itse kokeillut kahta melko viime aikojen tuotetta enkä omaan käteeni hieman sopimattoman kaulaprofiilin lisäksi löytänyt niistä kyllä juurikaan moitittavaa. Nauhanpäät nyt eivät olleet ihan Prestige-tasoa, mutta hintaluokassaan erittäinkin kelvolliset - ei kaverin uudesta meksikon Fenderistä eronneet ainakaan huonompaan suuntaan. Ei HB:n tuotteet ole enää sen tason paskaa käteen mitä ne olivat 15 vuotta sitten.

Aiheeseen: kertoisiko aloittaja vaikka hieman, että mikä on noin suunnilleen itseä puhutteleva musiikkityyli ja minkälaiset body-mallit miellyttää? Halpakitaroissa on nykyään niin paljon ihan hinta-laatusuhteeltaan erinomaistakin tarjontaa, että valinnanvaraa on.

Ilman mitään lisätietoja, semmoinen hyvä sveitsinlinkkari voisi olla vaikkapa kiinteätallainen superstrato tyyliin Ibanez RG321/RG421 tai Jackson JS32 Dinky HT. Uutena 300€, käytettynä pari hunttia. Taipuu moneen menoon, hyvä ergonomia, helppo vaihtaa kielet ja huoltaa.
rheinone
14.01.2022 10:26:27 (muokattu 14.01.2022 10:29:25)
dDevil: Jos ton hintaluokan ja kokeilematta viel, niin en suosittele. Otti nimittäin jonkin verran daijjuun myyä toi. :D

Kerroin vain, millaisella itse aloitin aikuisena: käytetyllä japsi Fenkku Telellä. Laatupeli, josta saa omat pois, kun kaipaa jotain muuta. Hintapyyntöön en ota kantaa. Halppisluutuilla voi kikkailla sitten myöhemmin, jos kiinnostaa.

Toi vihree namutele oli lähimpänä sitä mun ekaa sähkökitaraa Torilla just nyt. Miks myyminen otti daijuun?
"The lazy slobs, They ain't got a job. They say they ain't got enough to eat. Well, let them eat rock!" https://1drv.ms/v/s!AqpB3dqvE2PD3m6iDvTNATv8ndxP
dDevil
14.01.2022 11:09:46
rheinone: Kerroin vain, millaisella itse aloitin aikuisena: käytetyllä japsi Fenkku Telellä. Laatupeli, josta saa omat pois, kun kaipaa jotain muuta. Hintapyyntöön en ota kantaa. Halppisluutuilla voi kikkailla sitten myöhemmin, jos kiinnostaa.

Toi vihree namutele oli lähimpänä sitä mun ekaa sähkökitaraa Torilla just nyt. Miks myyminen otti daijuun?

Joo ja hyvä kun kerroit, sitä ajoin takaa että jos hintaluokka on lähempänä tonnia, niin ei tosiaan kokeilematta kannata ainakaan ostaa. Daijjuun otti siksi koska ulkonäöllisesti kaikki oli kunnossa, ei vaan istunut lapaseen. Kokeilematta ostin, koska perähikiällä ei tuo valikoima päätä huimaa.. :(
Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo!
Kenkuru
14.01.2022 17:48:51 (muokattu 14.01.2022 17:51:51)
dajackal: Onko omakohtaista kokemusta juuri kyseisestä kitarasta, tai Bentonin tuotteista noin ylipäätään vaikkapa viimeisen 5-6 vuoden sisään?

Olen itse kokeillut kahta melko viime aikojen tuotetta enkä omaan käteeni hieman sopimattoman kaulaprofiilin lisäksi löytänyt niistä kyllä juurikaan moitittavaa. Nauhanpäät nyt eivät olleet ihan Prestige-tasoa, mutta hintaluokassaan erittäinkin kelvolliset - ei kaverin uudesta meksikon Fenderistä eronneet ainakaan huonompaan suuntaan. Ei HB:n tuotteet ole enää sen tason paskaa käteen mitä ne olivat 15 vuotta sitten.

Aiheeseen: kertoisiko aloittaja vaikka hieman, että mikä on noin suunnilleen itseä puhutteleva musiikkityyli ja minkälaiset body-mallit miellyttää? Halpakitaroissa on nykyään niin paljon ihan hinta-laatusuhteeltaan erinomaistakin tarjontaa, että valinnanvaraa on.

Ilman mitään lisätietoja, semmoinen hyvä sveitsinlinkkari voisi olla vaikkapa kiinteätallainen superstrato tyyliin Ibanez RG321/RG421 tai Jackson JS32 Dinky HT. Uutena 300€, käytettynä pari hunttia. Taipuu moneen menoon, hyvä ergonomia, helppo vaihtaa kielet ja huoltaa.

On. Mulla on just toi kyseinen keppi tossa nurkassa. Tilasin hetken mieli kohteesta, kun koskaan ei ole HB kitaraa ollut ja ei kyllä koskaan tulekaan enää.

En todellakaan suosittele aloittelijalle tai kenellekään ylipäätänsä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)