Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5238 239 240 241 242347 348 349 350 351
flattopguitar2
12.01.2022 12:28:34

Ylläpito voisi vaatia epäselvissä myynti-ilmoituksissa kuvan lisäämistä, jossa myyjä on lisännyt lappuun käsin kirjoitetun nimimerkkinsä myytävän tuotteen päälle, niin että molemmat näkyvät kuvassa. Jos sitä ei tule, niin ilmoitus/tunnari poistetaan. Ostajien kannattaa lähtökohtaisesti aina ajatella, että kyse on jonkin sortin kusetuksesta, eli hakea tuote itse tai sitten varmistua muuten myydyn tuotteen aitoudesta. Jos asut kaukana, niin kannattaa ehkä ostaa tuote jostain liikkeestä kuin yksityiseltä myyjältä, koska riskit ovat niin suuret.
Tympee Huttunen
12.01.2022 12:42:06 (muokattu 12.01.2022 12:43:55)
Facebookin torilla epäilyttävä "helmi", ellei ulkomuoto suoraan ihmetytä:

https://www.facebook.com/marketplace/item/635982054512587/

Näkyvä sarjanumero 00170427 antaa googlella aika paljon feikki Gibsonien numeroista. Myyjä ei välttämättä tiedä, että kyseessä aika potentiaalinen piraatti.

Esim: https://www.mylespaul.com/threads/found-this-pretty-useful.98533/

00170427 Confirmed Clone 1957 Les Paul Junior Embossed
lukeman
12.01.2022 12:51:52
Gibsoneista tai Kipsoneista ei ole kokemusta, mutta linkin kitarassa silmään ottaa ainakin virittimien epätasainen sijoittelu.

Tympee Huttunen: Facebookin torilla epäilyttävä "helmi", ellei ulkomuoto suoraan ihmetytä:

Näkyvä sarjanumero 00170427 antaa googlella aika paljon feikki Gibsonien numeroista. Myyjä ei välttämättä tiedä, että kyseessä aika potentiaalinen piraatti.

kojones
12.01.2022 13:17:50
Tympee Huttunen: Facebookin torilla epäilyttävä "helmi", ellei ulkomuoto suoraan ihmetytä:

Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
on January 17th, 2000
Production Number: 127
Tympee Huttunen
12.01.2022 13:25:06
kojones: Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
on January 17th, 2000
Production Number: 127

Mitä tarkoitat? Tuo sarjanumero on sama monessa piraatissa.

Fake. If you google "00170427 serial number" you get multiple sources listing that as a known fake number that is probably worn by hundreds of guitars. It's listed in this thread:

http://www.mylespaul.com/forums/gib … auls/98533-found-pretty-useful.html
Twinkle
12.01.2022 13:31:47
kyseinen sarjanumero on jo klassikko, se taidettiin bongata ensimmäisen kerran näistä piraattikeskusteluissa jo pari vuosikymmentä sitten ja tosiaan aika monta piraattia jakaa saman numeron.
JuSu
12.01.2022 14:19:08
Twinkle: kyseinen sarjanumero on jo klassikko, se taidettiin bongata ensimmäisen kerran näistä piraattikeskusteluissa jo pari vuosikymmentä sitten ja tosiaan aika monta piraattia jakaa saman numeron.

Oispa jännä tietää, missä on se yksi aito kitara tuolla numerolla.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
kojones
12.01.2022 14:45:29
Tympee Huttunen: Mitä tarkoitat? Tuo sarjanumero on sama monessa piraatissa.

Fake. If you google "00170427 serial number" you get multiple sources listing that as a known fake number that is probably worn by hundreds of guitars. It's listed in this thread:

http://www.mylespaul.com/forums/gib … auls/98533-found-pretty-useful.html

Sitä en epäile, mutta ei tuo seriaali ainakaan '57 Juniorin ole, vaikka sellaisen piraattikopiota ilmeisesti koristaakin. Jäi sellainen käsitys, mutta ymmärsin väärin.
samiko
12.01.2022 17:49:04 (muokattu 12.01.2022 18:04:31)
flattopguitar2: Ylläpito voisi vaatia epäselvissä myynti-ilmoituksissa kuvan lisäämistä, jossa myyjä on lisännyt lappuun käsin kirjoitetun nimimerkkinsä myytävän tuotteen päälle, niin että molemmat näkyvät kuvassa. Jos sitä ei tule, niin ilmoitus/tunnari poistetaan. Ostajien kannattaa lähtökohtaisesti aina ajatella, että kyse on jonkin sortin kusetuksesta, eli hakea tuote itse tai sitten varmistua muuten myydyn tuotteen aitoudesta. Jos asut kaukana, niin kannattaa ehkä ostaa tuote jostain liikkeestä kuin yksityiseltä myyjältä, koska riskit ovat niin suuret.

Sä voit itse vaatia piirrustuslappuja. Ei siihen ylläpitoa tarvita.

Itse karsastan näitä lisäsääntöjä. Jos jännittää niin ei osta tai hakee paikanpäältä.
kid ego
12.01.2022 18:34:57
samiko: Sä voit itse vaatia piirrustuslappuja. Ei siihen ylläpitoa tarvita.

Itse karsastan näitä lisäsääntöjä. Jos jännittää niin ei osta tai hakee paikanpäältä.

Meillä ei tosiaan ole resursseja vaatia lappuja erikseen ja käydä tarkistamassa, että ilmoitukset on päivitetty. Toria seuraillaan pitkälti tähän ketjuun tulevien varoitusten kautta. Oma toiveeni olisi, että ylläpito rekrytoisi jossain vaiheessa virallisen toripoliisin, mutta siihenkään asiaan en pysty itse vaikuttamaan.

-— Moderaattori —-

"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
juhaikonen
13.01.2022 09:01:28
kid ego: Meillä ei tosiaan ole resursseja vaatia lappuja erikseen ja käydä tarkistamassa, että ilmoitukset on päivitetty. Toria seuraillaan pitkälti tähän ketjuun tulevien varoitusten kautta. Oma toiveeni olisi, että ylläpito rekrytoisi jossain vaiheessa virallisen toripoliisin, mutta siihenkään asiaan en pysty itse vaikuttamaan.

Mikähän ongelma siinä on nykyään vaikka pyytää pieni videopätkä kuvattuna soittimesta,Jos myyjä on tosissaan myymässä niin siihen menee minuutti ja se on jo ostajaehdokkaalla.
Kauhean helppo varmistua siitä että myytävä tavara on olemassa, mikä ei tietenkään takaa että se tulee perille, mutta ainakin pahimmat kusetukset jää tekemättä.
kojones
13.01.2022 09:04:29
juhaikonen: Mikähän ongelma siinä on nykyään vaikka pyytää pieni videopätkä kuvattuna soittimesta,Jos myyjä on tosissaan myymässä niin siihen menee minuutti ja se on jo ostajaehdokkaalla.
Kauhean helppo varmistua siitä että myytävä tavara on olemassa, mikä ei tietenkään takaa että se tulee perille, mutta ainakin pahimmat kusetukset jää tekemättä.

Jep, pyytää myyjää soittamaan vaikka Ynkkää tai Kimalaisen lennon.
Pauli Lappalainen
13.01.2022 09:05:25
juhaikonen: Mikähän ongelma siinä on nykyään vaikka pyytää pieni videopätkä kuvattuna soittimesta,Jos myyjä on tosissaan myymässä niin siihen menee minuutti ja se on jo ostajaehdokkaalla.

Ongelmahan ei ole tuollaisessa touhussa, myyjä ja ostaja käyvät kauppaa niin kuin parhaaksi näkevät, vaan siinä, että sitä vaadittaisiin kaikilta. Siinä vaiheessa herkkänahkaisimmat lumihiutaleen suuttuvat, koska pitää....
JuSu
13.01.2022 09:29:49
samiko: Juu pieni videopätkä missä soittaa Metallicaa, sit kuvaan lappu kielten alle missä nimi ja päivämäärä. Sit vielä kuva maitopurkista, banaanista ja varpaasta.

Ei oo paha rasti.

Niin ja siinä videolla vois vielä lausua titityy mustan kissan paksut posket titityy. Sillä varmistetaan se ettei video ole pöllitty netistä.

Niin nämähän ei olleet siis mitään vaatimuksia ilmoitukseen, vaan ajatuksia, miten ostaja ja myyjä voisivat keskenään kommunikoida.

Kukin tekee sen tavallaan. Mutta jos mä pyydän tuotteesta kuvaa, jossa mukana nimi kirjoitettuna paperilapulle, eikä sellaista myyjä pysty tuottamaan, niin ostamatta jää. En ole kyllä pyytänyt kuin kerran, kun vuosia takaperin ostin Ruotsista etuasteen. Nätisti tuli kuva ajokortista vehkeen päällä.

Ei mulla tietty ole millään osoittaa, että tuollaisesta laputtamisesta olisi mitään hyötyä. Ei siitä varmaan kyllä haittaakaan olisi, ja vaiva on pieni. Sen vuoksi en ymmärrä tätä kiihkeää vastustusta. Mut on opetettu koulussa kirjoittamaan, joten mulle se nyt aika yks lysti, jos sellaista aletaan ilmoituksissa vaatia. Hyviä valokuvia en kyllä ole oppinut tuottamaan. =)
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Tympee Huttunen
13.01.2022 09:49:53
JuSu: Niin nämähän ei olleet siis mitään vaatimuksia ilmoitukseen, vaan ajatuksia, miten ostaja ja myyjä voisivat keskenään kommunikoida.

Kukin tekee sen tavallaan. Mutta jos mä pyydän tuotteesta kuvaa, jossa mukana nimi kirjoitettuna paperilapulle, eikä sellaista myyjä pysty tuottamaan, niin ostamatta jää. En ole kyllä pyytänyt kuin kerran, kun vuosia takaperin ostin Ruotsista etuasteen. Nätisti tuli kuva ajokortista vehkeen päällä.

Ei mulla tietty ole millään osoittaa, että tuollaisesta laputtamisesta olisi mitään hyötyä. Ei siitä varmaan kyllä haittaakaan olisi, ja vaiva on pieni. Sen vuoksi en ymmärrä tätä kiihkeää vastustusta. Mut on opetettu koulussa kirjoittamaan, joten mulle se nyt aika yks lysti, jos sellaista aletaan ilmoituksissa vaatia. Hyviä valokuvia en kyllä ole oppinut tuottamaan. =)

Ostajana on myös monta tapaa. Tuo lappu on hyvä ajatus. Itse kerran soitin ihan whatsapp-videopuhelun erään herrasmiehen kanssa, kun kitaraostoja pyöriteltiin.
samiko
13.01.2022 10:06:00
JuSu: Niin nämähän ei olleet siis mitään vaatimuksia ilmoitukseen, vaan ajatuksia, miten ostaja ja myyjä voisivat keskenään kommunikoida.

No eiköhän nämä ajatukset, lapuista, banaaneista, varpaista ja videoista ole moneen kertaan ehdotettu ja ei vaadi kauheasti mielikuvistusta niitä itsekin keksiä. Kuten sanoin, ostaja voi vaatia vaikka kärrynpyöriä, senkun pyytää vaan.

Sanon vaan sen että itse en tähän tule lähtemään. Muutaman kympin pedaalit voi jäädä hyllylle lepäilemään jos ostajat eivät uskalla ostaa ja kalliimmat kaupat tulee muutenkin tehdä kasvotusten.

"Eihän se vaadi kuin vähän aikaa ja vaivaa"- argumentti on elämäni aikana kuulunut monesti ja se ei ole syy tehdä (tai olla tekemättä) mitään.
Hynkel
13.01.2022 10:18:51
samiko: No eiköhän nämä ajatukset, lapuista, banaaneista, varpaista ja videoista ole moneen kertaan ehdotettu ja ei vaadi kauheasti mielikuvistusta niitä itsekin keksiä. Kuten sanoin, ostaja voi vaatia vaikka kärrynpyöriä, senkun pyytää vaan.

Sanon vaan sen että itse en tähän tule lähtemään. Muutaman kympin pedaalit voi jäädä hyllylle lepäilemään jos ostajat eivät uskalla ostaa ja kalliimmat kaupat tulee muutenkin tehdä kasvotusten.

"Eihän se vaadi kuin vähän aikaa ja vaivaa"- argumentti on elämäni aikana kuulunut monesti ja se ei ole syy tehdä (tai olla tekemättä) mitään.

Sitten sun ei tarvi kaikkien kanssa tehdä kauppaa, hyvin yksinkertaista. Kasvottoman kaupan vaarat tietäen ja tämänkin topicin aihetta peilaten vähän ihmettelen, mutta eipä meidänkään tarvihe kauppoja tehdä. Ollaan muuten vaan.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
samiko
13.01.2022 10:30:56
Hynkel: Sitten sun ei tarvi kaikkien kanssa tehdä kauppaa, hyvin yksinkertaista. Kasvottoman kaupan vaarat tietäen ja tämänkin topicin aihetta peilaten vähän ihmettelen, mutta eipä meidänkään tarvihe kauppoja tehdä. Ollaan muuten vaan.

Aivan. Jokainen tehköön niinkuin haluaa. Ja toki ymmärrän sen että ihmisiä jännittää nettikaupanteko yksityisten ihmisten kanssa. Ihmisiä on moneen junaan.
buttfinger
13.01.2022 11:47:28 (muokattu 13.01.2022 12:19:43)
Noihin päivämäärä ja nimi lapussa ei nykypäivänä kannata enää luottaa ja tulevaisuudessa vielä vähemmän.

Löytyy jo sellaisia appeja kännyllekin joilla saat yhdistettyä nappia painamalla sen ottamasi päivänlehden kuvan omalla nimellä netistä otettuun soittimen kuvaan.

Mitään outoa ei ostaja ehdokas kuvassa huomaa.

Jokaisella on ne omat vaatimukset kauppojen syntymisen suhteen. Niin minullakin. Jos ne omat vaatimukset ei täyty myyjän kohdalla niin sitten ei täyty enkä tee kauppoja. En minä yöunia menetä jos joku tuote menee sen takia sivusuun ettei myyjä jaksa/halua jotain tehdä.

Myydessäni olen tähän mennessä kyllä tehnyt kaiken mitä mahdolliset ostaja ehdokkaat pyytänyt.kun ei siitä ole ollut vaivaa. Jos se esim. Kuvien ottaminen tai ääninäytteen nauhoittaminen olisi vastenmielistä tai muuten ylitsepääsemättömän hankalaa niin sitten.en tekisi sitä eikä yöunet edelleenkään kärsisi jos myynti menisi sivusuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)