Aihe: Sooloskabojen jälkipuinti yms skaboihin liittyvää
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23 24
Kukkis
28.11.2021 22:38:49
Noniin skaba 544 päättyi. Tuo oli mun toinen voitto putkeen niin laittaisko rautis ens skaban?
Löytyy ajokortista
rautapieru
29.11.2021 08:24:13

Kukkis: Noniin skaba 544 päättyi. Tuo oli mun toinen voitto putkeen niin laittaisko rautis ens skaban?

Juu, rautis laittaa!
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
WanhaWetäjä
30.11.2021 23:07:50

No että jaaha jaaha...tästä on nyt sitten tullut tilupetterien temmellyskenttä vallan? Taitaa olla jo aika mones tällänen "hevi" tausta kyseessä? Kitarassa pitää olla särkiä ja lahnoja yllin kyllin ja jopa liikaakin?

Eikö voitais pitäytyä ns kunnon NORMAALImusiikissa ja unohtaa nämä baddingit ja mitä kaikkia vtun pettingejä onkaan tuossa tuhannen tiluhevisoitannossa jossa ei ole järjen häivää, täh? Niin paljon ääniäkin että ei kerkee kuuleen!!

Ehtotan siis että raskaalle paskaalle musiikille palauttettais ihan omat skabat, myös humpalle oma, kuten erityisesti rrrrrrautapiikkiPRKLlangalle ja diu diu blyyssille omansa, jaa sillähän on jo.

Nyt ei vttu voi tietää enää että kun on SOOLOskaba niin siellä oletettavasti soitetaan SOOLOA=melodia,järki, harmonia, jotain omaa, kaunista... eikä mitään vtun tilutilpehööriä tabulatuureista opeteltuna saati rauli tapping somerJOKEa netista, täh?

Minoon niiiiin vtun pettynyt tähän meininkiin ja lopetan stana soittamisen kokonaan jollei nämä ylinopeuspetterit mene ja tee omaa skabaa jossa samanhenkiset finninaamaiset koltiaiset saavat tilulilutella niitä vtun tylsiä tabeista OPETELTUJA aivottoman epämusikaalisia ja kliseisia järjettömyyksiään, täh?

No joo, ankeat vitsit sikseen, olen pahoillani, katson peiliin, en kai loukannut ketään jos on aknea tai nimi on Petteri? Soittolukko kyseessä + vanhuus, millä sen aukasee, ei voi tietää. Pitäs varmaan opetella noita typeriä hevikliseita mutta kun ei stana vanhalla motoriikka enää riitä.

Noh, huomenna päivä uus, ehkä tätä skabaa voisikin lähestyä parodian kautta?
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
rautapieru
01.12.2021 09:01:36

Heh, katos.. Onhan se WW:kin vielä hengissä!

Ajattelin jotta tämä tausta voisi sopia tuolle Vesalle ja vaikka Jarkrelle. Miusta tuo on vähän niinkuin rokkenrollia enempi, semmoista zakk wyldeä, en tiije.

Tule vaan mukaan, huitaset tohon sellaisen progejazz parodiaimpron humppatemmolla ja sirkkelisäröllä, ehkä vähän waakkua vielä mukaan? Meikältä varmat pisteet, toki jos osallistun. Tämä ei ole kyllä itsellekään sopivin tausta.

Taukoa pitäis tajuta ittekin pitää. Yhtä ja samaa kaikki omat vedot. Opettelis vaikka tuubista jonkun hienon lickin. Sit tulis tänne näyttämään miten päin vittua sen voi vetää. :)

Ai niin.. Tuossa koirankusetuslenkillä mietin notta jos olisi useampi skaba, ei niihin riittäisi osallistujia kuin kaksi.

Skaban vetäjä ja Vesa423 :)
WanhaWetäjä
01.12.2021 12:24:52

rautapieru: Heh, katos.. Onhan se WW:kin vielä hengissä!

Ajattelin jotta tämä tausta voisi sopia tuolle Vesalle ja vaikka Jarkrelle. Miusta tuo on vähän niinkuin rokkenrollia enempi, semmoista zakk wyldeä, en tiije.

Tule vaan mukaan, huitaset tohon sellaisen progejazz parodiaimpron humppatemmolla ja sirkkelisäröllä, ehkä vähän waakkua vielä mukaan? Meikältä varmat pisteet, toki jos osallistun. Tämä ei ole kyllä itsellekään sopivin tausta.

Taukoa pitäis tajuta ittekin pitää. Yhtä ja samaa kaikki omat vedot. Opettelis vaikka tuubista jonkun hienon lickin. Sit tulis tänne näyttämään miten päin vittua sen voi vetää. :)

Ai niin.. Tuossa koirankusetuslenkillä mietin notta jos olisi useampi skaba, ei niihin riittäisi osallistujia kuin kaksi.

Hoho, joo, kyllä oma soitto on usein aikamoista saman toistoa, viime aikoina on tuntunut että ei oikeen mitään julkaisukelpoista saa aikaiseksi.
Rankasti karrikoiden tuli noita juttuja heiteltyä, arvostan monenlaisia kitaristeja enkä ole mikään tiluvastainen vanha kääpä, multa on vaan jäänyt väliin tuo maailma eli Metallicat ja vastaavat kun nuo vuodet 1980-2000 olivat niin työntäyteisiä huttumusan parissa että ei oikeen musan kuuntelu maistunut. Mun "hevi" jäi sinne Uriah Heep ja Deep Purple osastoille eli enempi proge ja fuusio + perversioni eli hissimusa on ollut kuuntelussa kun ns uudestisynnyin harrastamaan musaa 2003 kun hommasin ekan tietokoneen, mnetin skabat ja You Tube räjäytti myöhemmin pankin lopullisesti ja nythän on saatavilla järjettömän laaja valikoima musaa laidasta laitaan.

Olihan noita skaboja aikoinaan peräti neljät samaan aikaan ja jokaiseen riitti osallistujia, jossain kohtaa oli myös riffiskaba ja komppiskaba mutta ne loppuivat aika äkkiä kuten myös jazzskaba.
Aivan hyvä taustahan tämä nykyinenkin on ja kai siihen jotain vois pystyä vetään, katotaan jos viikonloppuna kerkeis.

Ei pidä ottaa näitä mun horinoita aivan tosissaan, taisi eilen olla hieman saunapäivälisääkin eli jos otat älä someta, se pääsee joskus unohtumaan.
Nämä skabat ovat olleet tärkeä osa soittoharrastusta nyt kun keikkailu on enää hyvin satunnaista eli jatketaan samaan malliin, kaikki omalla tyylillään tai miten sitten vetääkin.
Vesa423
06.12.2021 10:10:59
rautapieru:

Heh! Onhan näihin joo aika säännöllisesti tullut soitettua.. olen ajatellut nämä niin, että ovat mukava hieman satunnaista taustanauha/muuten vaan kotisoittoa tavoitteellisempi tapa soittoharrastukselle. Äänitys ja jossain määrin julkaisukelpoisen lopputuloksen tavoittelu tuo sopivasti ryhtiä, menemättä liian vakavaksi. Harrastebändipuolellakin, nyt kun sattuneesta syystä keikkapuoli ollut vielä aiempaa 2-3 keikkaa/vuosi tasoa vähäisempää, koitettu pitää tekemistä tavoitteellisena äänitysten ja omien biisien tekemisen kautta. Just saatiin 8 biisin julkaisu unplugged-henkisempää settiä striimipalvelujen kautta julkaistua, parin aiemman sähköisempisoundisen julkaisun jatkoksi. Näiden akkariraitojen äänitysten sivutuotteena tuli syksyllä jokunen skabavetokin akustisella soitettua.

https://open.spotify.com/album/1Lbf … VOxJO5xoo-A&utm_source=whatsapp

https://youtube.com/playlist?list=O … y_mJKXQe8WaD7VfFuLadwSK50QmNoWaUvSc
Kukkis
11.12.2021 21:27:05 (muokattu 11.12.2021 21:27:34)
Siellä olis nyt Sooloskaba 546 äänestys auki.

Jaettiin Hasakon kanssa työt kun tultiin tasoihin viime kilpailussa. Hasako valitsi taustan ja laittoi skaban pystyyn. Mä hoidan loput työt :D
Löytyy ajokortista
Kukkis
12.12.2021 21:06:11
Sooloskaba 546 äänestys on nyt tehty ja WanhaWetäjä vei ansaitusti voiton.
Löytyy ajokortista
WanhaWetäjä
12.12.2021 21:37:06

Kukkis: Sooloskaba 546 äänestys on nyt tehty ja WanhaWetäjä vei ansaitusti voiton.

Joo kiitokset vaan, taisi osua ns kotikentälle tuo tausta kun on työn puolesta aikoinaan bossanovia väännetty laivoilla, toki enempi bassonvarressa mutta kuitenkin.

Kattelen jotain uutta ja erilaista taustaa vielä tänään.
WanhaWetäjä
19.12.2021 22:43:53

Jaahans, Safaweb oli kyllä kotonaan tässä skabassa joten työt sinne, kiitokset kaikille osallistuneille.
Safaweb
19.12.2021 22:58:58
Kiitos paljon! Jouluskaba tulille huomenna tai tiistaina :)
rautapieru
03.01.2022 09:34:55

Pistin tuollaisen väliosio lainapätkän Guthrie Govanilta.
https://www.youtube.com/watch?v=xBRl3eujoPs
Kappaleesta ner ner

Eikö tuohon saa rakenneltua aika hyvin vaikka mitä..
rautapieru
07.01.2022 17:07:13

Kerkiän pistämään tuon äänestyksen vasta huomisella aamupäivällä, joten vielä on aikaa osallistua kilipailuun.
rautapieru
10.01.2022 12:47:24

Tiikerillä on taas hieno soolo. Ai v...u miten mahtava tausta!
WanhaWetäjä
16.01.2022 21:27:04

No joo, hasako harjasi Totot mennen tullen joten sinne sitten vetovuoro seuraavaksi, kiitokset kommenteista ja hyvistä vedoista muillekkin.

Omasta vedosta ja synamaisesta soundista en osaa sanoa, kauhiasti säröä ja kaikuja, GAS thinline telen tallahumppari ja Helix, jossain kohtaa tuo mieto kampeilu saa soundin kuulostamaan ehkä vähän synalta.
hasako
16.01.2022 21:44:09
(Omasta vedosta ja synamaisesta soundista en osaa sanoa, kauhiasti säröä ja kaikuja, GAS thinline telen tallahumppari ja Helix, jossain kohtaa tuo mieto kampeilu saa soundin kuulostamaan ehkä vähän synalta.

Pakko heti tarkentaa, oli huono tuo synamainen soundi ilmaisu.En tarkottanut nrgatiivisessa mielessä vaan päinvastoin. Niinkuin vähän epäilinkin eli vibrakammella aikasnsaatu hieno soundi.
Haeroe
17.01.2022 20:55:01

Nyt on sen verran himmee sointukierto, että ei kolmannellakaan kuuntelulla selvinnyt edes sävellaji. Jätän tällä kertaa osallistumisen musikaalisemmille kollegoille.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
WanhaWetäjä
18.01.2022 12:03:06 (muokattu 18.01.2022 12:04:23)

Jos tosta ois apuja eli pikanen sointukartta skabaan 552 ....

https://www.dropbox.com/s/krvw6i55l … 552-k%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet.jpg?dl=0

Nuo Gm/Bb meinaa siis sitä että sointu on eka ja bassoääni toka...
Haeroe
18.01.2022 13:03:04

WanhaWetäjä: Jos tosta ois apuja eli pikanen sointukartta skabaan 552 ....

https://www.dropbox.com/s/krvw6i55l … 552-k%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet.jpg?dl=0

Nuo Gm/Bb meinaa siis sitä että sointu on eka ja bassoääni toka...

Tuolla pääsee enemmän kuin hyvin alkuun ja on näin ollen iso apu. Kiitos!
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)