Aihe: Prs kitarat
1 2 3 4 537 38 39 40 4146 47 48 49 50
velipekka
05.01.2022 07:51:16
Paljon huhuttu John Mayer SE malli tulossa

https://www.guitarworld.com/news/prs-se-silver-sky-specs
McLeach
05.01.2022 13:52:59 (muokattu 05.01.2022 13:53:24)
velipekka: Paljon huhuttu John Mayer SE malli tulossa

https://www.guitarworld.com/news/prs-se-silver-sky-specs

Jos hinta punnerretaan alle tonniin, vaikuttaa toi paperilla heittämällä markkinoiden kovimmalta stratolta hintaluokassaan. Tietty ensin pitää päästä yli tuosta lavasta. Itse olen yllätyksekseni päässyt. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon julkaisua.
Krice
05.01.2022 14:00:41

McLeach: Jos hinta punnerretaan alle tonniin, vaikuttaa toi paperilla heittämällä markkinoiden kovimmalta stratolta hintaluokassaan.

Pelkästään se, että runko on poppelia/haapaa on surkea ratkaisu. Fenderillä on vaikka Vintera samaan hintaan, pieksee poppelirunkoiset rahastukset välittömästi.
LaMotta
05.01.2022 14:01:09 (muokattu 05.01.2022 14:01:55)

McLeach: Jos hinta punnerretaan alle tonniin, vaikuttaa toi paperilla heittämällä markkinoiden kovimmalta stratolta hintaluokassaan. Tietty ensin pitää päästä yli tuosta lavasta. Itse olen yllätyksekseni päässyt. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon julkaisua.

Niin. Tuossa kärki on väärin päin.

Ensinäkemältä jo heti katsoin että tuossa on jotain väärin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
05.01.2022 14:07:20
McLeach: Jos hinta punnerretaan alle tonniin, vaikuttaa toi paperilla heittämällä markkinoiden kovimmalta stratolta hintaluokassaan. Tietty ensin pitää päästä yli tuosta lavasta. Itse olen yllätyksekseni päässyt. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon julkaisua.

Tuossa hinta-arvailua. Itse pelkään, että mennee yli 1000 euron.
Mayerin mallissa tosiaan lapa "väärinpäin" vs muut PRS:t.

https://guitar.com/news/music-news/ … ing-and-it-makes-a-few-key-changes/
McLeach
05.01.2022 15:15:57
LaMotta: Niin. Tuossa kärki on väärin päin.

Niin lähinnä vertaan tuota lapaa perus stratocasteriin. PRSsät ei ole koskaan varsinaisesti napannut ulkonäöllisesti.
McLeach
05.01.2022 15:21:29
Krice: Pelkästään se, että runko on poppelia/haapaa on surkea ratkaisu. Fenderillä on vaikka Vintera samaan hintaan, pieksee poppelirunkoiset rahastukset välittömästi.

Ei toi poppeli välttis mikään dealbreaker ole. Vintera on puolestaan kitarana täysin mitäänsanomaton pökäle. Oikeastaan ainut positiivinen asia mikä jäi mieleen oli väri. Jos olisi vinteran verran ylimääräistä kahisevaa niin laittaisin ne mielummin melkeimpä mihin tahansa muuhun kiinni.
Guitarfreak
05.01.2022 16:39:51
Krice: Pelkästään se, että runko on poppelia/haapaa on surkea ratkaisu. Fenderillä on vaikka Vintera samaan hintaan, pieksee poppelirunkoiset rahastukset välittömästi.

Musarin Steve Morse:ssa on poppelirunko. Eikä se nyt ihan hirveän huono oo :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Kontiak
05.01.2022 16:51:27 (muokattu 05.01.2022 16:53:09)
LaMotta: Niin. Tuossa kärki on väärin päin.

Itse PRS sanoi jossakin haastattelussa, että hänelle tulee vähän väliä päähän ideoita, jotka sen työntekijät teilaa heti tyyliin "Juu ei olla toteuttamassa". Tulee mieleen, onkohan tämä Mayer SE yksi niistä läpilipsahtaneista ideoista. Varsinkin kun PRS aina muistaa hehkuttaa, miten niissä 50-60-luvun gibsoneissa ja stratoissa on maagista mojoa ja miten hän pyrkii istuttamaan sen saman mojon näihin uusiin keppeihin. Ja selvästikin osaa sen tehdä, mutta sitten sieltä tulee kuitenkin SE-mallisto. Sanoi itse omistavansa kolme kitaraa.

Core-sarjassakin tuo Silver Sky Roxy Pink on jo ihan tarpeeksi mitääähaktuaalistakukatuollasoittaa.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
McLeach
05.01.2022 17:14:25
Kontiak: Itse PRS sanoi jossakin haastattelussa, että hänelle tulee vähän väliä päähän ideoita, jotka sen työntekijät teilaa heti tyyliin "Juu ei olla toteuttamassa". Tulee mieleen, onkohan tämä Mayer SE yksi niistä läpilipsahtaneista ideoista. Varsinkin kun PRS aina muistaa hehkuttaa, miten niissä 50-60-luvun gibsoneissa ja stratoissa on maagista mojoa ja miten hän pyrkii istuttamaan sen saman mojon näihin uusiin keppeihin. Ja selvästikin osaa sen tehdä, mutta sitten sieltä tulee kuitenkin SE-mallisto. Sanoi itse omistavansa kolme kitaraa.

Core-sarjassakin tuo Silver Sky Roxy Pink on jo ihan tarpeeksi mitääähaktuaalistakukatuollasoittaa.

Meinaat, että lipsahtanut Mayeriltakin läpi?
Guitarfreak
05.01.2022 17:28:26
Kontiak:
..

Kyl mää voisin tommosella pelata :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
L.H
05.01.2022 17:54:06
McLeach: Meinaat, että lipsahtanut Mayeriltakin läpi?

Varmaan aika se ja sama Mayerille mitä ne tekee, kunhan vaan tilille tulee riittävä korvaus. Eihän sen ite niillä tarvii soittaa.
Kontiak
05.01.2022 18:48:08 (muokattu 05.01.2022 18:49:25)
McLeach: Meinaat, että lipsahtanut Mayeriltakin läpi?

Jos muistan oikein, niin PRS sanoi halunneensa tehdä Mayerille kitaran. Aika moni asia ulkopuolisenkin korvaan on demojen perusteella mennyt oikein. Ei tuo Roxy Pink väri tai SE-mallisto välttämättä siihen enää liity.

Guitarfreak: Kyl mää voisin tommosella pelata :D

Ajattelinkin niin, että mitä pidemmälle soittajana noin kovaan menoon tarkoitetulla työkalulla pääsee, niin sitä enemmän poikkeuksellinen väri kiinnittää huomiota. Smithillähän on tapana haastatteluissakin vetää aina vähän omaa showtaan. Haastaa vähän ymmärrystä, että milloin se menee pöllöyden puolelle.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Guitarfreak
05.01.2022 20:21:22
Kontiak:

Ajattelinkin niin, että mitä pidemmälle soittajana noin kovaan menoon tarkoitetulla työkalulla pääsee, niin sitä enemmän poikkeuksellinen väri kiinnittää huomiota. Smithillähän on tapana haastatteluissakin vetää aina vähän omaa showtaan. Haastaa vähän ymmärrystä, että milloin se menee pöllöyden puolelle.

Soundi lähti sormista jo kauan sit
askomiko
05.01.2022 21:59:33
Kaupassa rämistelin PRS:n pienikoppaista akkaria, jota ei saanut likimainkaan vireeseen kun talla oli arviolta puoli senttiä väärässä paikassa. 12. nauha vs 12. huiluääni oli jo eri nuotin puolella. No, sattuuhan sitä maanantaikappaleita, mutta aika karski munaus.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Krice
05.01.2022 23:24:54

Guitarfreak: Musarin Steve Morse:ssa on poppelirunko. Eikä se nyt ihan hirveän huono oo :D

Vähän sama juttu kuin lehmuksen kanssa. Sitäkin käytetään halvoissa kitaroissa, mutta joskus myös kalliimmissa. Arvelen, että erot laadukkaan ja perustason puutavaran kanssa on aika isot näissä puulajikkeissa. Minulla on kaksi poppelirunkoista kitaraa ja se puu on melkoista pahvia, ruuvit alkaa pyörimään tyhjää todella herkästi jos jotakin irroittaa ja laittaa takaisin. Ei ole mikään sattuma, että siitä tehdään halvimmat kitarat lehmuksen ohella. Toisaalta PRS on kyllä puiden osalta varmaan parhaimmasta päästä mikäli valmistuksessa kiinnitetään huomiota puun laatuun.
iec
07.01.2022 14:27:33

PRS on tunnettu siitä että käyttävät laadukkaita puita, eikä mitä sattuu milloinkin löytymään. En usko että ostavat muuta kuin parhainta poppelia ja lehmusta muiden valmistajien nenän edestä.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
LaMotta
07.01.2022 14:28:54 (muokattu 07.01.2022 14:29:16)

Kuulin jostain, että (USAn) tehtaalla olisi melkoinen varasto 'vanhaa kunnon' puuta. Enempää en tiedä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Ziggy Bubba
07.01.2022 16:58:56

askomiko: Kaupassa rämistelin PRS:n pienikoppaista akkaria, jota ei saanut likimainkaan vireeseen kun talla oli arviolta puoli senttiä väärässä paikassa. 12. nauha vs 12. huiluääni oli jo eri nuotin puolella. No, sattuuhan sitä maanantaikappaleita, mutta aika karski munaus.

Tosta vois kyllä jo mainita liikkeen hlökunnalle, että laittavat värkin takaisin maahantuojalle tai vähintäänkin pois hyllystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)