Aihe: Squier affinity precision
1
NYdoll
19.02.2004 11:57:35

Tästä on vatvottu kyllä jo iät ja ajat, mutta saisiko kyseisestä bassosta työstettyä kelpo pelin? Meinasin vaan, että jos vaihtaisi esim. fenderin vintage precision mikin..
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
L.Ruoska
20.02.2004 22:03:06

Ihan turhaa rahanhukkaa. Omistin tuollasen beissin joskus ja kitaristimme heittää siitä vieläkin läppää ;-) En suosittele edes vitsinä.

Laita raha johonkin muissa threadeissa mainittuun halpisbassoon esim. esp-ltd b-50, yamaha rbx270, iba gsr200 jne
WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
NYdoll
21.02.2004 13:31:21

jos hankkisin tuollaisen squierin niin se tapahtuisi täysin ulkonäöllisistä seikoista... eli siis ibanezit eikä yamahat oikeen tuu kysymykseen
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
salmivaara
23.02.2004 11:46:34

Ihan turhaa rahanhukkaa. Omistin tuollasen beissin joskus ja kitaristimme heittää siitä vieläkin läppää ;-) En suosittele edes vitsinä.

Mikä siinä sitten on niin paskaa? Itse omistan tuollaisen ja on tähän asti riittänyt vallan mainiosti.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
sirdickyj
23.02.2004 13:19:17
Mikä siinä sitten on niin paskaa? Itse omistan tuollaisen ja on tähän asti riittänyt vallan mainiosti.

Tuskin ne aina on paskoja, noissa halpiksissa käsittääkseni on ankeinta se käsittämätön laadun vaihtelu, voi olla hyviäkin yksilöitä ja sit täyttä paskaa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Jonte
23.02.2004 14:30:37

Jontella on myös. Vastaa hyvin soittotaitoa, riittänee instrumentiksi vielä vuosiksi eteenpäin. On muuten hyvä yksilö, ei vedä kaulaa kieroon ja pysyy viikkotolkulla vireessä.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
N_Bates
23.02.2004 18:34:34

kitaristimme heittää siitä vieläkin läppää ;-)

Taitaa jounilla vaan olla ikävä omaa ekaa stratocasteriaan =)
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
basistinalku
24.02.2004 17:23:11
rahan hukkaa! osta mielummin kerralla kunnon basso ku käyt rasssailee jotai tollast.
Syö suklaata..!
Black Zombie 82
15.06.2020 10:50:07 (muokattu 15.06.2020 10:51:32)

basistinalku: rahan hukkaa! osta mielummin kerralla kunnon basso ku käyt rasssailee jotai tollast.

Ja mikähän se sellainen kunnon basso sitten on?

Itse olen mietiskellyt, että jos hommaisin tuollaisen Squier Presarin. Hyvän näköinen eikä bungaa mansikoita. Ja Squier bassoa mulla ei ole ollutkaan ikinä. Mulla on ollut vain Yamaha RBX-174, Epiphone EB-0, ja Harley Benton. Yamaha oli hyvä, kaksi muuta olivat täyttä pascea.

Olen kyllä miettinyt myös käytetyn soittimen hommaamista. Mutta toisaalta, uusi on aina uusi.
iec
15.06.2020 11:54:03

Black Zombie 82: Ja mikähän se sellainen kunnon basso sitten on?

Itse olen mietiskellyt, että jos hommaisin tuollaisen Squier Presarin. Hyvän näköinen eikä bungaa mansikoita. Ja Squier bassoa mulla ei ole ollutkaan ikinä. Mulla on ollut vain Yamaha RBX-174, Epiphone EB-0, ja Harley Benton. Yamaha oli hyvä, kaksi muuta olivat täyttä pascea.

Olen kyllä miettinyt myös käytetyn soittimen hommaamista. Mutta toisaalta, uusi on aina uusi.

Yamahan TRBX-174 on aika lyömätön hinta/laatu -suhteeltaan, mikäli tykkää leveämmästä presarikaulasta.

En ole Squierin affinity-malleja testaillut miesmuistiin. Itse ostaisin varmaankin ennemmin Squierilta Jazz-bassomallin ihan pelkästään sen takia kun tykkään kapeammasta kaulasta enemmän (jazzari noin 38mm ja squierin presari noin 41mm.) Sun pitää nyt miettiä onko presarin mikkisoundi se mitä haet vai pidätkö kapeammasta kaulasta. Toki Yamahan TRBX174:ssä on myös leveä 40mm kaula.

Toki sitten Fenderiltä löytyy kalliimmista malleista hybridejä joissa on vaikkapa PJ-mikitys, presarin runko ja jazzarin kaula. Hinta vain vähän pompsahtaa: https://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_precision_bass_special.htm

Viisainta olisi varmaan mennä liikkeeseen testaamaan sekä soundeja että kaulaa. Monille se presarin mikin soundi on re "rock"-soundi mitä haetaan, mutta toiset kaivaa hyvän rock-soundin myös jazzarista.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
nappo
15.06.2020 12:19:11
Affinity on Squierin halvinta sarjaa, eikä siitä voi mennä minkäänlaiseen takuuseen. Bentonit ja muut jätetään kauppaan. Osta vaikka joku vähän kalliimpi Squier, jos et Fenderiin taivu.
Kefiiri
15.06.2020 12:21:56
Affinityt ovat ihan näppäriä vehkeitä, ei kannata kokeilematta hylätä.
En ole musiikin asiantuntija.
Black Zombie 82
15.06.2020 13:40:25 (muokattu 15.06.2020 13:48:12)

Pitäis olla normaalikaulainen. Siis ei lyhyt, tyyliin Bronco tai Eb-0. Olen kuullut että on olemassa erikoispitkäkaulaisiakin bassoja, mutta niistä en tiedä mitään. Semmoinen perus olis hyvä. Kuten esim. rbx-174.

Nuo Squierit taitaa olla lyhytsklaalaisia. Ainakin mitä katselin niin oli vain 20 nauhaa. Liian vähän. Pitää olla vähintään 24.
J.Nikkanen
15.06.2020 14:01:15
Skaala ja nauhojen lukumäärä ovat kaksi eri asiaa.
fcpr
15.06.2020 14:19:11
Olettaisin että suurimassa osassa Squiereita on 34 tuumaa tuo skaala, eli ei lyhyt.
MolliS
15.06.2020 19:52:06

Black Zombie 82: Pitäis olla normaalikaulainen. Siis ei lyhyt, tyyliin Bronco tai Eb-0. Olen kuullut että on olemassa erikoispitkäkaulaisiakin bassoja, mutta niistä en tiedä mitään. Semmoinen perus olis hyvä. Kuten esim. rbx-174.

Nuo Squierit taitaa olla lyhytsklaalaisia. Ainakin mitä katselin niin oli vain 20 nauhaa. Liian vähän. Pitää olla vähintään 24.

Squierilla on tällä hetkellä tasan kaksi lyhytskaalaista bassoa. On Classic Vibe Mustang Bass ja sitten Bronco Bass. Kaikki muut ovat pitkäskaalaisia eli 34", mutta nauhoja niissä on perinneinstrumentteina 20. Jos olet itsellesi rehellinen niin tokkopa tuolla ylimmällä neljällä nauhalla ihan hirveästi aikaa vietetään.

Affinity-sarjan presari on kyllä ihan jees, mutta ei tuo sun soitinvalikoimaasi mitään lisää. Suosittelen katselemaan Classic Vibe-sarjan bassoja tai ehkä jopa jotain Fenderiä, turha noita halvan pään instrumentteja on määräänsä enempää kerätä.
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
Black Zombie 82
15.06.2020 21:58:19 (muokattu 20.06.2020 11:42:32)

Q jotkut sanoo, että hyvä basso, jos vaihtaa paremmat mikit. Niin mitkä ne sellaiset paremmat mikit sitten on? Ja millä tavalla ne on paremmat? Eikö se riipu vähän soitettavasta musiikistakin? Esim. jatsiin tarvitaan erilaiset mikit q bläk medaliin?

EDIT:

Tässä on nyt verrattuna Fenderiä ja Squieria:

https://www.youtube.com/watch?v=vhmIGXiEv8I

Sounds real goodla!
lmu2002
02.01.2022 21:29:08
Kävi niin että ostin tuollaisen affinity p/j basson fasulta. Löin siihen suorin tein duncan quarter poundin kaulamikiksi (tallamikki vaihtuu myöhemmin ehkä). Säädin kaulan ja muut kuntoon ja uudet kielet paikoilleen, ja aivan toimiva bassohan siitä tuli. Kaularauta meni kyllä aika tappiin, toivotaan ettei notkahda ajan mittaan kun nyt olis just hyvä. Ei pärise eikä pirise ja varsin mukava kaula omaan käteen kun sen on tuommosta puolihimmeetä mallia.

Olis pitäny äänittää jotain ennen mikin vaihtoa niin olis voinu kunnolla vertailla soundia. Ihan kuin duncan olis vähän ohuempi soundiltaan. Mutta ehkä tuon viitsii vielä joskus zekkaa ajan kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)