Aihe: Thomannin PA - kokemuksia ?
1
tomgron
01.07.2004 02:22:47
Hei

Onko kenelläkään kokemuksia Thomannin The Box / T.Box PA-laitteista ? Itse menin ostamaan 1"/12"+15" subbarit (yht. 4 aktiivikajaria) setin ja soundi on melkolailla kohdallaan lukuunottamatta sitä tosiseikkaa että subbarit (2x300W) ovat alimitoitetut tehoiltaan yläpäihin (2x400W). Eihän noita voi verrata johonkin RCF:ään tms. mutta kun yksi RCF maksaa n. 750,- ja tuo koko 4 kajarin setti 1035,- voin ainakin tuon paketin kohdalta väittää hinta-laatusuhteen soundin puolesta olevan erinomainen, vielä pitää testata/tetsata noiden kanssa liveolosuhteissa..

Kaiken tämän lisäksi em. muovipurkeissa myös mainio suuntaavuus (vähempi kierto-ongelmia).

Omat mielipiteet ko. setistä ovat :

+ Mainio hinta/laatusuhde
+ Soundi melkolailla kohdallaan
+ Hyvä soundin suuntaavuus

- Aktiivikajareissa painopiste ylhäällä = herkkiä kaatuilemaan
- Subbarit (15" 300W/siivu) hieman alimitoitetut
- Lisäksi allekirjoittaneen mielestä setissä 160hz kohdalla kevyt "purkkisoundikorostus" jonka ainakin minä otan eq:lla pois..
- Ainakin subbarin vahvistinosa kuumenee melko paljon (nupit nro 11:ssa koko ajan - yläpää puolessavälissä)

KYSYMYS : Onko kenelläkään kokemuksia esim. passiivikaiuttimista, monitoreista (livekulmamonitorit), päätteistä (t.amp) ? Itse kun ajattelin jossain vaiheessa laajentaa settiä vielä (passiivi)monitoreilla ja mahd. erillisillä päätteillä.
MattiAuer
01.07.2004 05:46:44

Oma ensimmäinen laulukamasettini Thomannilta oli aika onneton 2x100W. Saundi suoraan aunuksen karjalasta ja vaikkei äänenpainetta löytynyt, kiersi koko ajan. Nyt on vähän paremmat kamat, volaa riittää ja saundi on kohdallaan - eikä kierto-ongelmia juurikaan. Kiertänen T-tuotteet tältä(kin) osin kaukaa vastaisuudessa.

Oiskohan muuten otollisempi keskustelualue esim. "laulaminen" tai "muut soittimet", joihin laulu- ja PA-kamat kuuluvat?
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Härski
01.07.2004 08:48:41
Mua on jo pidempään himottanut T:n 2x15 " + pilli kokoaluekaapit... melko halpoja olisivat. Niitä kaks ni johan lähtis.
Lennu
01.07.2004 11:24:51

No eipä muuta, että kaikissa muovipurkeissa on "muovipurkkikorostus". Jopa RCF:ssä. FBT:llä ei niin paha, mutta tuota... hyviä monitoreja ovatten.

Ai niin, ne t-poksit, en mä niistä sano mitään, kun en tiedä. Ehkä onneksi... ehkä ei.

Kiva että toimii. Kivampaahan se on soittaa, kun korvakin tykkää.

Jaa eikö mulla taaskaan ollut mitään asiaa...? no, sitten joskus taas.
tomgron
02.07.2004 02:36:03
Mua on jo pidempään himottanut T:n 2x15 " + pilli kokoaluekaapit... melko halpoja olisivat. Niitä kaks ni johan lähtis.

Tuossa kun olen testaillut noita 2x12" + pilliyläpäitä niin varsin mainioilta vaikuttavat. Noissa kun on lisäksi vielä 120hz leikkain niin pääsevät nuo 15" subbaset omaan elementtiinsä (joissa tietysti oma säädettävä leikkain)

Noissa (kuin tietysti melkeinpä kaikissa muissakin aktiivikaapeissa) on myös tietysti mikkisisääntulon valitsin eli puhekeikoilla riittää kun ottaa piuhat, yhden kaapin ja mikin mukaan.

Soundi on jo noissa 12" peleissa erinomainen - tietysti bassoa hieman puuttuu kun on pieni elementti vaikka tuon leikkurin ottaisi pois päältäkin - onneksi tuossa on oma 2 -alueinen kiinteä eq (joiden taajuuksista ei muuten mitään mainitaa missään) joiden avulla saa bassoa hieman boostattua..mainiot kertakaikkiaan ja menevät vaikka henkilöauton tavaratilassa...EI IKINÄ ENÄÄ PÄÄTERÄKKEJÄ !!!
-JiiTee-
02.07.2004 09:04:08
+ Mainio hinta/laatusuhde
-Kyseisen firman tuotteissa yleensäkin on mainio hinta-laatusuhde... harmi vain että suuri osa tuotteista (eivät kaikki) ovat sieltä ketjun halvimmasta päästä.

Itse en ole ikinä PA:ta ostanut, mutta parin viime vuoden aikana seurannut läheltä useammankin ostoa ja käyttöä. Melkein voisi vinkkinä sanoa, että jos haluaa bändille hyvää "low budget" PA:ta reeni ja keikkakäyttöön, kannattaa kääntyä käytettyjen puoleen. Monesti äänentoistofirmat myyvät järkihintaan vanhempia, ulkoisesti kuluneita, mutta hyvin soivia kaappeja jne.

Sitäkin kannattaa miettiä, että kuinka monen keikan PA-vuokran maksaa samalla rahalla jolla ostaa setin omaksi...
tomgron
03.07.2004 17:26:11
-Kyseisen firman tuotteissa yleensäkin on mainio hinta-laatusuhde... harmi vain että suuri osa tuotteista (eivät kaikki) ovat sieltä ketjun halvimmasta päästä.

Itse en ole ikinä PA:ta ostanut, mutta parin viime vuoden aikana seurannut läheltä useammankin ostoa ja käyttöä. Melkein voisi vinkkinä sanoa, että jos haluaa bändille hyvää "low budget" PA:ta reeni ja keikkakäyttöön, kannattaa kääntyä käytettyjen puoleen. Monesti äänentoistofirmat myyvät järkihintaan vanhempia, ulkoisesti kuluneita, mutta hyvin soivia kaappeja jne.

Sitäkin kannattaa miettiä, että kuinka monen keikan PA-vuokran maksaa samalla rahalla jolla ostaa setin omaksi...

Noiden käytettyjen kanssa voi mennä kyllä metsäänkin...itse olen kuullut kauhutarinoita tilanteista joissa tyyppi X on ostanut käytetyt PA:t vaikka liikkeestä ja kahden viikon kuluttua on huomattu että kaiuttimien driverit ovat rikki, kaiuttimien kelat ja kartiot vaihdettava eli tyyppi on maksanut itsensä kipeäksi pelkistä puulaatikoista...

Uuden hankinnassa on (ehkä) hieman turvallisempi olo - kuitenkin takuu kattaa ainakin jotain ja lisäksi saa käyttämättömät kamat...tietää missä ja miksi on kamat hajonneet jos niin sattuu käymään - käytettyjä kun on voitu ajaa yli- tai alimitoitetuilla vahvistimilla hajoittaen näin kaikki boksien sisältä. Kyllähän esim. Keltaisessa Pörssissä myydään runsaasti hyvänoloisiakin kamoja, mutta kun noihin ei takuuta tule...

Vuokravaihtoehto onkin mainio tapa jos esim. jakaa treenikämppäpa:n, mutta tarvii keikoille jotain hieman "stydimpää" tai ei saa vietyä treenikämpältä mitään ulos (kun jollain on aina treenit - myös lauantaiaamulla klo 7 !). Itse tarvitsin sekä treenikämppäpa:n ja keikkailuun soveltuvan setin jonka em. paketti tarjoaa mainiosti. Treeneissä riittää omat vahvistimet ja yläpäät lauluille ja esim. koskettimille mutta keikoille voi ottaa alapäätkin mukaan.
Dj.Dumbass
05.07.2004 16:56:04 (muokattu 05.07.2004 16:56:47)

kyl mää veikkaan et ne ei hirveesti syki, ainakaan jos ajatellaan että kuinka iso äänenpaine on saavutettavissa kunnollisilla 2x15+pilli ratkaisuilla. kyllähän ne kovempaa soi ku kotistereot mut varmaan lähes kaikki pienemmät ja laadukkaammat komerot soi paremmin.
Köyhän ei kannata paskaa ostaa? ja jos ei ole köyhä niin miksi ostamaan t-tuotteita varsinkin jos tarvii niitä johonkin muualle kuin bändikämpän nurkkaan seisomaan?
"Sehän on ko kirpun nainti; milli pieleen ni se on silmässä."
Lennu
06.07.2004 10:45:54

kyl mää veikkaan et ne ei hirveesti syki, ainakaan jos ajatellaan että kuinka iso äänenpaine on saavutettavissa kunnollisilla 2x15+pilli ratkaisuilla. kyllähän ne kovempaa soi ku kotistereot mut varmaan lähes kaikki pienemmät ja laadukkaammat komerot soi paremmin.
Köyhän ei kannata paskaa ostaa? ja jos ei ole köyhä niin miksi ostamaan t-tuotteita varsinkin jos tarvii niitä johonkin muualle kuin bändikämpän nurkkaan seisomaan?

No aattele nyt niitä pieniä kiinalaisia. Ne voi saada kaks riisiä päivässä lisää, jos me kaikki ostetaan t-pokseja kaapin nurkkiin pölyyntymään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)