erben 05.07.2004 16:03:07 | |
---|
Kai tään kaikki tietää, mutta precision nimihän tulee siitä, että se on ensimmäisiä (jos ei ensimmäinen) nauhallisia bassoja. Äänet soivat tarkasti eli presiisisti. |
M.Hanski 05.07.2004 16:11:26 (muokattu 05.07.2004 16:12:02) | |
---|
Kai tään kaikki tietää, mutta precision nimihän tulee siitä, että se on ensimmäisiä (jos ei ensimmäinen) nauhallisia bassoja. Äänet soivat tarkasti eli presiisisti. Siinähän se tuli. Presiis-basso. =) Edit: Mä kyllä seison vankasti Passon ja Jasson takana! ;) Se pittee tietee! |
balzary 05.07.2004 16:17:47 | |
---|
Siinähän se tuli. Presiis-basso. =) Edit: Mä kyllä seison vankasti Passon ja Jasson takana! ;) heh, ja mää oon vankasti siellä sun takana myös! |
heh, ja mää oon vankasti siellä sun takana myös! No kyllä minäkin sitten jos balzary. Saisinpa Passon. Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta. |
KooMikko 05.07.2004 16:24:47 | |
---|
No kyllä minäkin sitten jos balzary. Saisinpa Passon. Ja mäkin jos kerta isotkin pojat. Ja munle Jasso. Myy bassosi minulle, vasuri! |
chief 05.07.2004 16:27:29 | |
---|
Mäki ottasin nyt Jasson jos sais valita. Lompakko vaan on armoton... "Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi."
-Schopenhauer |
erben 05.07.2004 16:30:54 | |
---|
35 vuoden Fender-kokemuksella voin sanoa, että meillä vanhoilla köpöillä on kaikilla omat nimityksemme Presarille ja Jazzille. Jokainen niistä on tuntunut yhtä hyväksyttävältä. Itse käytän nimityksiä J-basso ja P-basso. Ne kertovat melkoisesti bassosta - sen rungosta, lavasta ja mikistä/mikeistä. Siis P/J on Presari, jossa on Presarin runko, lapa, mikki plus lisänä J-mikki. J/P on sama toisinpäin jne. Näitä paloja voi sotkea mielin määrin, mutta nää kolme elementtiä sen nimen määrittelevät. Tään kun nyt tiedämme, niin voimme keskittyä oleelliseen eli soittamiseen juuri sulle sopivalla soittimella. JK. Itse puhun Leon bassoista, kun kyseessä on Fenkku, vanha Musari (uudet on Öörni Boolleja) tai GL. Kaikki on yhtä saatanan hyviä. Toivottavasti ei tullut kiireessä pahoja asiavirheitä. |
M.Hanski 05.07.2004 16:40:18 | |
---|
Passo ja Jasso! Passo ja Jasso! *rytmikästä taputusta* =) Se pittee tietee! |
balzary 05.07.2004 20:58:40 | |
---|
Passo ja Jasso! Passo ja Jasso! *rytmikästä taputusta* =) eikös sun pitäs ny vaan odotella sitä warrea ;) |
M.Hanski 05.07.2004 21:11:40 (muokattu 05.07.2004 21:12:52) | |
---|
eikös sun pitäs ny vaan odotella sitä warrea ;) *cartman-äänellä* Screw you guys, I'm going home. =) Edit: Kohta mulla onkin uus Wasso, hahhahaa! X) Se pittee tietee! |
pardy 05.07.2004 22:34:08 | |
---|
*cartman-äänellä* Screw you guys, I'm going home. =) Edit: Kohta mulla onkin uus Wasso, hahhahaa! X) Eiköhän perusteta virallinen Wasso-klubi? R-bassomiehet (naisia millään tavalla väheksymättä) voisivat sitten perustaa tietysti Rasso-klubin ja M-bassomiehet vastaavasti taas sitten Masso-klubin jne... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
Teijo K. 05.07.2004 22:37:48 | |
---|
Eiköhän perusteta virallinen Wasso-klubi? R-bassomiehet (naisia millään tavalla väheksymättä) voisivat sitten perustaa tietysti Rasso-klubin ja M-bassomiehet vastaavasti taas sitten Masso-klubin jne... Mun pitä perustaa 5 klupia. Mihinhän olis suurin tunku Mvasso klubi. -Venäläisiä muovisbassoja. M-Ispasso. -Minä ite tein sbassoklupi jne... Adoptoi orpo basisti. Monipuolinen musiikkimaku. |
Karlsson 05.07.2004 22:43:12 | |
---|
Mun pitä perustaa 5 klupia. Mihinhän olis suurin tunku Mvasso klubi. -Venäläisiä muovisbassoja. M-Ispasso. -Minä ite tein sbassoklupi jne... Eikös fenkutkin olis sitte Fassoja? Entäs kontrabassot? Mulkta löytyy siis Hontra ja Wontra? Hmm, kuulostaa halpojen Indonesialaisten huorien nimiltä... Yes ma´am, you can call me Sam! |
pardy 05.07.2004 22:47:49 | |
---|
Mutta nyt ei sitten taas toimisikaan tuo alkuperäinen Jasso-nimitys, kun onhan J-bassoja muitakin... Eli täytyy ruveta varmaan noita eri F-bassoja kutsumaan vaikkapa nimillä Fjasso ja Fpasso. Mutta nyt taas olisikin sitten jo melkeinpä helpompaa päräyttää se "presisuun beis" kuin esimerkiksi tuo "Fpasso"... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
balzary 05.07.2004 22:57:19 | |
---|
Mutta nyt taas olisikin sitten jo melkeinpä helpompaa päräyttää se "presisuun beis" kuin esimerkiksi tuo "Fpasso"... mutta sanoppa molemmat kännissä! Fpasso kuulostaa varmasti miehekkäämmätä, sylki lentää ku saksalaisella komendantilla. |
M.Hanski 05.07.2004 23:01:24 | |
---|
Mutta nyt taas olisikin sitten jo melkeinpä helpompaa päräyttää se "presisuun beis" kuin esimerkiksi tuo "Fpasso"... Passo on muuten lontooksi suomalaisittain "presisön beis", jos tarkkoja ollaan. :) Se pittee tietee! |
pardy 05.07.2004 23:02:12 | |
---|
mutta sanoppa molemmat kännissä! Fpasso kuulostaa varmasti miehekkäämmätä, sylki lentää ku saksalaisella komendantilla. Enpä taida kehdata...:) "Presisuun beis" olisi varmaan aika lähellä ölähdystä "breschischuun bheisch"... Ja Fpasso ilmeisesti sitten "F-F-Phapschsso"... Melkeen jo kokeilin, mutta kun en viitsisi oikeen enää tähän aikaan illasta ruveta näyttöä pyyhkimään niin jätin asian sikseen... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
M.Hanski 05.07.2004 23:03:46 | |
---|
Tö steits vas ö litel vet än mai presisön beis vas olsou ö litel sliperi. Se pittee tietee! |
balzary 05.07.2004 23:04:22 | |
---|
voi vittu ku näitä ny miettii sitten nukkumaanmennessä. neuser = nasse/nasso/nessu/nusso? |
balzary 05.07.2004 23:04:52 | |
---|
Tö steits vas ö litel vet än mai presisön beis vas olsou ö litel sliperi. pat my finkers were veri röytävisch indiid. |